Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Dwa tygodnie temu zapaliła mi się na żółto i na wyświetlaczu: defekt Aktywnej kierownicy, pojechałem do serwisu w Niemczech i po badaniu na komputerze stwierdzili defekt przełącznika przy kolumnie kierownicy (Schaltzentrum Lenksäule BMW.Numer: 61319136898) koszt naprawy z wymiana 500 €. Wiem ze Niemcy podchodzą do wszystkiego ze nie naprawiać tylko naprawiać przez wymianę na nowe. Mial ktoś może podobny problem z Aktywna kierownica i za ile to zrobić można w Polsce ? Niedługo jadę do Polski i mieszkam w Gorzowie. Dzieki za rady

Opublikowano
no ja zakładam, że jak kolega był w serwisie to nawet jeżeli on tego nie zrobił, to serwis niemiecki już tego próbował...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
no ja zakładam, że jak kolega był w serwisie to nawet jeżeli on tego nie zrobił, to serwis niemiecki już tego próbował...

upss :oops: faktycznie chyba za szybko czytałem co nie zmienia faktu że mi aktywacja pomagła.

Opublikowano
A jak zresetować ? Da się jakoś ręcznie czy tylko Serwis ? Dzieki

 

Odpal auto, skręć na maksa w prawo, potem w lewo i jeszcze raz w prawo, zgaś auto

Odpal go ponownie

 

Po odłączeniu akumulatora wyświetlił mi się taki błąd i powyższe kombinacje pomogły :)

 

pozdrawiam

Opublikowano
A jak zresetować ? Da się jakoś ręcznie czy tylko Serwis ? Dzieki

 

Odpal auto, skręć na maksa w prawo, potem w lewo i jeszcze raz w prawo, zgaś auto

Odpal go ponownie

 

Po odłączeniu akumulatora wyświetlił mi się taki błąd i powyższe kombinacje pomogły :)

 

pozdrawiam

Wszystko się zgadza choć u mnie to nie pomogło - musiałem się przejechać parenaście metrów skręcając do oporu to w prawo to w lewo i zgasło.

Opublikowano

W nowszych modelach (np 2006r.) kręcenie kierownicą od dechy do dechy nic nie daje - trzeba pojeździć i samo się aktywuje.

Chyba, że mamy np. źle ustawioną geometrię ! :norty: !

Wówczas będą błędy

Opublikowano
Od dwoch tygodni jezdze BMW w to wyposazonym i do tej pory blad wyskoczyl mi dwa razy - za kazdym razem jak auto postoi dluzej niz zwyczajowa jedna noc na parkingu. Przy pierwszym wiekszym skrecie wyskakuje blad i zapala sie kontrolka na zegarach. Nie dziala tez wtedy "odbijanie" kierunkowskazow. Przechodzi mu dopiero zgaszenie i zostawienie na jakies minimum pol godziny.
Opublikowano

Kręciłem na wszystkie strony jadać i stojąc według wskazówek i nic, dalej się pali.

Ale jeszcze pojadę na mały warsztat po świętach gdzie maja komputer i za 19 € go podłącze bo w serwisie nie masz do niczego wglądu.

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

Jeszcze mam takie pytanko ponieważ kiedy jadę prosto to kierownica ma lekki skręt w prawo kiedy ja podczas jazdy wyprostuje to samochód znosi na lewo czy może jest kto kto wie ze czy to ma również wpływ na problem z aktywna kierownica ponieważ po konsultacjach telefonicznych z serwisem mówiłem ze kierownica jest przekrzywiona lekko w prawo, to mi powiedział ze to nie ma wpływu ponieważ na komputerze wyszło ze jest defekt przy kolumnie kierownicy i trzeba wymienić (Schaltzentrum Lenksäule BMW.Numer: 61319136898).

Ma ktoś może pojecie czy jechać na warsztat ostawić zbieżność ? Czy może komuś przy krzywej kierownicy meldowało awarie Aktywnej kierownicy ? Ponieważ podczas meldunku jest napisane na wyświetlaczu ze evt. złe ustawienie kierownicy

Dzieki

Opublikowano
Jeszcze mam takie pytanko ponieważ kiedy jadę prosto to kierownica ma lekki skręt w prawo kiedy ja podczas jazdy wyprostuje to samochód znosi na lewo

To znaczy, że masz złą geometrię/zbieżność kół.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

Wyobraź sobię, że czujnik w kierownicy wskazuję, że kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost. Natomiast samochód "czuje", żę jednak na wprost się nie porusza - stąd może (nawet musi) być błąd.

Oczywiście nie możesz być pewnym, że wspomniany czujnik jest sprawny.

Zdecydowanie prościej i taniej jest jednak zacząć od geometrii!

 

W moim przypadku błędy pokazują się sporadycznie - tylko po zgaszeniu silnika z max skręconymi kołami - samo wszystko się kasuje.

Po wymianie drążka kier. również występowały błędy po rozpędzeniu się do powiedzmy 120 km/h do czasu ustawienia geometrii (tylko nie w ASO - tam nie mają pojęcia jak to zrobić, w ogóle nie wiedzą, że takie bmw może prosto jeździć i nie ściągać na boki)- również samoistnie układ się zresetował/aktywował.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wyobraź sobię, że czujnik w kierownicy wskazuję, że kierownica jest ustawiona do jazdy na wprost. Natomiast samochód "czuje", żę jednak na wprost się nie porusza - stąd może (nawet musi) być błąd.

Oczywiście nie możesz być pewnym, że wspomniany czujnik jest sprawny.

Zdecydowanie prościej i taniej jest jednak zacząć od geometrii!

 

W moim przypadku błędy pokazują się sporadycznie - tylko po zgaszeniu silnika z max skręconymi kołami - samo wszystko się kasuje.

Po wymianie drążka kier. również występowały błędy po rozpędzeniu się do powiedzmy 120 km/h do czasu ustawienia geometrii (tylko nie w ASO - tam nie mają pojęcia jak to zrobić, w ogóle nie wiedzą, że takie bmw może prosto jeździć i nie ściągać na boki)- również samoistnie układ się zresetował/aktywował.

 

Pozdrawiam

 

 

Dzieki za rade, masz racje ze należy od tego zacząć jutro rano robię termin w ATU oni mi już ustawiali w E39 i wszystko było ok. w takich lekkich naprawach są dobrzy

Opublikowano

Zdarzał mi się taki błąd, serwo przestawiało kierownicę i jadąc prosto miałem ją lekko obróconą - o jakieś 10stopni. W moim modelu (E61 2005r) nie pomagało kręcenie lewo prawo. Pomógł zaś twardy reset - odłączenie akumulatora. Niespecjalnie mi się ta metoda podobała, ale to podobno normalka w serwisach - szybka i skuteczna metoda na reset.

Po podłączeniu aku, kierownica powoli wracała na swoje miejsce, kontrolka gasła.

Opublikowano

Pojechałem dziś na warsztat i po sprawdzeniu na komputerze stwierdzili ze muszę jechać do ASO bo to ze kierownica jest lekko skręcona to wina nie przestawienia zbieżności ale uszkodzonego elementu kolumny kierowniczej (Schaltzentrum Lenksäule ) i zbieżności mi nie ustawia ( może się bali ze jeszcze bardziej zepsują ).

Czyli reset albo do ASO.

Wystarczy odłączyć tylko masę zęby zrobić twardy reset ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.