Skocz do zawartości

528i M52 - Układ chłodzenia, czy tak powinno być??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dodam na wstępie, że nie mam problemów z układem chłodzenia ale po przeczytaniu kilku postów z tego tematu próbowałem wczoraj tak bardziej z ciekawości sprawdzić czy nie mam zapowietrzonego układu.

Zrobiłem tak jak piszą forumowe instrukcje czyli temperatura na +32 i uruchomiłem wentylator na 1 (najwolniejszą) prędkość.

Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego poziom płynu zaczął się podnosić aż pod sam korek. ???

Następnie odkręciłem odpowietrznik przy termostacie i nie wydobywało się ani powietrze ani płyn, taka sama sytuacja jak odkręciłem odpowietrznik przy zbiorniczku. ???

Pozakręcałem wszystko, odpaliłem i przejechałem 2km. Nie gasząc silnika odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego, a tu poziom płynu był ciągle bardzo wysoki (czyli pod korek tak jak go zakręciłem), ale zaczął szybko opadać do normalnego poziomu i na wciąż odpalonym silniku sprawdziłem strumień przelewowy płynu w zbiorniczku i wydaje się, że jest taki jak powinien czyli jednostajny i maleje lub rośnie w miarę zmiany prędkości obrotowej silnika. Jedynie zastanawiają mnie wolne obroty, płyn wypływa delikatnie spływając po ściankach zbiornika wyrównawczego.

Na wciąż pracującym silniku odkręciłem odpowietrznik przy zbiorniczku i zaczął się wylewać płyn, czyli wydaje się ok.

Sprawdziłem później w Etzoldzie i ogólnie w przypadku silnika M52 opisuje trochę inaczej odpowietrzanie niż opisy tu na forum, ale już nic nie kombinowałem wg jego metody.

Dodam, że mam LPG i nie wiem czy to wszystko uznać za prawidłowość przy moim silniku (528i - M52). Od założenia instalki LPG przejechałem już 6000km i żadnych problemów z układem chłodzenia nie zauważyłem pomimo wyjątkowo gorącego lata, nie ma ubytków płynu. Wskazówka temperatury nigdy nie odchyliła się w prawo od pionu.

Proszę o jakieś merytoryczne komentarze, choć i tak na razie nie przewiduję nic "naprawiać" żeby nie stworzyć sobie na siłę problemów.

 

P.S. Założyłem nowy post, bo podpinając się pod inny nie uzyskałem żadnych informacji w tym temacie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli poziom płynu rośnie w zbiorniczku to jest źle.

A Etzolt nie jest taki głupi jak go się uważa i odpowietrzyć akurat potrafi :wink:

 

odkręciłeś na odpalonym odpowietrznik przy zbiorniczku i to samo trzeba było zrobić z odpowietrznikiem na obudowie termostatu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

mały błąd - po zrobieniu MAX temperatury wyłącz zapłon bo pompka elektryczna robi niepotrzebne zamieszanie

przez nią wahał Ci się poziom płynu

no i na gorącym nie ruszaj ani odpowietrzników ani korka

Opublikowano
mały błąd - po zrobieniu MAX temperatury wyłącz zapłon bo pompka elektryczna robi niepotrzebne zamieszanie

przez nią wahał Ci się poziom płynu

Etzold w takim razie nie ma racji bo nic nie pisze o wyłączaniu zapłonu, a jeśli chodzi o pompkę to wspomina tylko silnik M62. Zresztą w opisach odpowietrzania na forum też nie ma nic o tym, a wręcz pracująca pompka ma powodować strumień cieczy wypływający do zbiornika wyrównawczego...????

 

 

no i na gorącym nie ruszaj ani odpowietrzników ani korka

chodzi tu o względy bezpieczeństwa czy są jakieś inne przeciwwskazania??

 

Mam jeszcze pytanie jeśli chodzi o węże gumowe do chłodnicy, który jest dopływowy, a który jest odpływowy?? Mam ewidentnie problem z termostatem bo dzisiaj jechałem w trasie i temperatura spadała do 65stC i chcę sprawdzić kiedy zaczyna przepuszczać.

I tak wogóle czytając to forum to chyba jakaś norma lub fatum te padające termostaty w BMW??

Bo przyznam szczerze, że od czasów Skody 120L mojego ojca, to użytkując później inne samochody zapomniałem o czymś takim jak np. niesprawny termostat, przegrzewanie się i tym podobne problemy z układem chłodzenia. A tutaj wygląda na to, że chyba każdy użytkownik miał problemy z termostatem, całe szczęście, że problemy dotyczą głównie za wcześnie otwierających się lub niecałkowicie zamykających się termostatów a co za tym idzie niedogrzewaniem silnika a nie jego przegrzewaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.