Skocz do zawartości

528i Obroty falują, długo się nagrzewa. Co to wg Was?


spectakillah

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

Dość często czytam forum i w sumie to obadałem już chyba wszystkie wątki na te tematy. Zakładam nowy, chcąc się upewnić co do słuszności mojej diagnozy, może przy okazji wyjdą jakieś inne, nowe "kwiatki"...

 

Pierwsza sprawa - termostat. Otóż auto bardzo długo się nagrzewa. Z rana po pokonaniu drogi do pracy, prawie 7 km, wskaźnik jest zaledwie na poziomie kreski pomiędzy niebieskim polem a środkiem, czyli motor niedogrzany. Gdy jadę gdzieś dalej, po pokonaniu kilkunastu km wskazówka stoi w pionie i tam już sztywno zostaje, nie opada podczas jazdy. Temperatura w teście nr 7 podczas jazdy w granicach 86-88 stopni, na dłuższym postoju wzrasta do 96-98 stopni.

 

Druga sprawa - uszczelka pod pokrywą zaworów. Tu pytań nie mam, bo wyciek jest, czasem kapnie nawet na osłonę kolektorów wydechowych, więc ewidentnie do wymiany.

 

Trzeci motyw - chyba uszczelki vanosa. Objaw: podczas nagrzewania silnika, zanim wskazówka wychyli się poza niebieskie pole, na wolnych obrotach obroty z 750obr/min spadają trochę, czasem nawet w okolice 200 obr/min, zatrzęsie silnikiem i obroty się normują. Takie wahnięcia mają miejsce średnio co 10 - kilkanaście sekund, aż do opuszczenia niebieskiego pola. Z innych objawów awarii vanosa, np. spadku mocy (również po włączeniu A/C) nie zauważyłem, tylko te falowanie...W lato tego nie było, wróciło niedawno po spadku temperatur.

 

Czy to na pewno vanos? Pytam, bo w sumie części już mam - komplet uszczelek vanosa od Beisan Systems, uszczelki pod pokrywę Goetze (chciałem Elringa, ale nie było) oraz termostat Wahler z obudową. Dodatkowo czynności te wiążą się z demontażem wentylatora chłodnicy, więc najlepiej chyba zarezerwować sobie dzień wolny i ogarnąć 3 pieczenie na jednym ogniu, nie?

 

Jeśli macie jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić, na temat powyższych usterek - bardzo proszę, podzielcie się!

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To wcale nie musi być vanos. To może być krorkwiec lub czujnik wałka. Tu bym polecał podłaczyć pod kompa.

Termostat masz raczej do wymiany < ciekawe czy wogóle masz tam termostat?>

Uszczelka pokrywy mnie też czeka niestety w najbloższej przyszłości. :cry2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, powinienem był zacząć od krokowca :duh: To w miarę prosty zabieg, więc w weekend zostanie wyczyszczony krokowiec i wymieniony termostat. Jeśli nie poprawi się to pod kompa auto idzie.

Z tym podpięciem to mały kłopot teraz, bo mam własny interfejs, ale laptop poleciał na śmietnik i obecnie sprzętu brak. U nas raczej ciężko o dobrego fachurę od diagnostyki komputerowej. Może znasz kogoś kumatego, dyziu255? A może masz laptopa, można by podpiąć oba nasze autka przy okazji...

 

Nie wiem już, czy to czujnik wałka, czy coś innego. Na dobrą sprawę to mogą być też sondy, odma...

Ważna sprawa, że dzieje się tak tylko na zimnym motorze, powróciło wraz ze znacznym spadkiem temperatur.

Mocy też nie ubyło, pracuje super w pełnym zakresie prędkości obrotowej. Może to być wina wywalonej uszczelki pokrywy?

 

Dobra, czyli tak, jak już pisałem na pierwszy front idzie krok i termostat. Potem zobaczymy.

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mad2: Naprawdę kocham tą markę, mimo, że to moje pierwsze BeeM, ale mnogośc opcji przy poszukiwaniu usterki jest przerażająca! Poczytałem znów trochę i jak zwykle efekt był odwrotny od zamierzonego - wiem jeszcze mniej :? Historie ludzi, którzy wymieniają graty i nadal są w doopie nie nastawiają mnie optymistycznie.

 

Ktoś pisał, że padnięta odma wydaje dźwięki jak Chewbacca :) z Gwiezdnych Wojen. Odkręciłem korek wlewu oleju i taki dźwięk u mnie występuje, ale nie tak intensywny jak tu:

Dymienia nie ma, po wyjęciu bagnetu ten dźwięk nie występuje, olej nie tryska. Tak samo było kilkadziesiąt tysięcy km temu. Odmę więc zostawiam w spokoju.

 

Czujnik wałka z kolei w większości przypadków powoduje spadki mocy i przede wszystkim trudności z rozruchem, czego u mnie brak. Motor startuje od tzw. "strzała", mocy mam tyle, że zrywa przyczepnośc gdy na 2gim biegu głęboko wcisnę gaz, więc to też raczej nie to.

 

Sondy z kolei będąc uwalone powodowałyby anomalie nie tylko na zimnym motorze, zaburzałyby pracę także po rozgrzaniu jednostki.

 

Nie wiem już o co z tym chodzi i nie pocieszają mnie stwierdzenia, że "to typowe w BMW", bo tego ma nie byc i koniec! Czasem gdy się wahną obroty (np gdy dojeżdżam do skrzyżowania i wrzucam na luz), auto potrafi nawet zgasnąc. Rzadko, ale jednak.

 

POMOCY! Kto zna receptę na uleczenie mojej Bumy? Zdam relację po czyszczeniu kroka, ale nawet się nie nastawiam, że to cokolwiek zmieni...A oglądając e39tki, miałem na oku fajną Imprezę...coraz częściej o tym myślę.

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z tym termostatem to nic pewnego bo gdyby był walnięty to podczas szybszej jazdy na trasie temperatura spadałaby nawet do pierwszej kreski za niebieskim polem. Myśle że uwalona jest grzałka w termostacie. Wymienić termostat.

2. Falujące obroty na zimnym silniku to ewidentnie uszczelka na vanosie - tak jak napisałeś nie daje o sobie znać w lato. Wymienić uszczelki na vanosie

3. Jeśli twoja odma nie wydaje takich dzwięków jak z tego filmu to nie ma co się przejmować.

4. Dodatkowo sprawdź wszystkie gumowe rury od przepływki do przepustnicy czy nie są pęknięte oraz jeden gumowy wężyk (jest pod osłoną nad kolektorem ssącym) lubi pękać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z tym termostatem to nic pewnego bo gdyby był walnięty to podczas szybszej jazdy na trasie temperatura spadałaby nawet do pierwszej kreski za niebieskim polem. Myśle że uwalona jest grzałka w termostacie. Wymienić termostat.

2. Falujące obroty na zimnym silniku to ewidentnie uszczelka na vanosie - tak jak napisałeś nie daje o sobie znać w lato. Wymienić uszczelki na vanosie

3. Jeśli twoja odma nie wydaje takich dzwięków jak z tego filmu to nie ma co się przejmować.

4. Dodatkowo sprawdź wszystkie gumowe rury od przepływki do przepustnicy czy nie są pęknięte oraz jeden gumowy wężyk (jest pod osłoną nad kolektorem ssącym) lubi pękać.

Dzięki, Cezar!

Ad.1 Czyli do wymiany termostat, spoko - leży u mnie już od dawna i czeka. Jutro się doczeka.

Ad.2 Czyli też potwierdza się moja diagnoza - komplet uszczelek mam, ale to już grubsza robota, więc jeszcze chwilę poczeka. Robił ktoś z Was już tego vanosa?

Ad.3 Dźwięk jest podobny, ale słabo go słychać i obroty się nie zmieniają po otwarciu korka.

Ad.4 Rury sprawdzę jutro na bank, dzięki za sugestię. Z tym wężykiem to fakt, lubi pękać. Mój też przez to przeszedł, został sprawnie dosztukowany i raczej spełnia swoją rolę.

 

A właśnie jak dolot wygląda?? U mnie kiedyś poszła guma na zgięciu WIDAĆ NIE BYŁO ale szwagier mechanik się uparł aby to wykręcić i przegiął gumę co do przepustnicy idzie a ona w 3\4 obwodu trafiona, szybka naprawa taśmą izolacyjną i gitara.

Dzięki, thefi!

Jak już pisałem - sprawdzę. Cenna sugestia, bo zazwyczaj zakładamy, ze takie graty mamy sprawne, nie?

 

czy jak wypniesz wtyczke od elektrozaworu sterującego vanosem,to silnik się uspokaja?

Dzięki, Floyd!

Również nie omieszkam sprawdzić. Myślę, że wtyk nie jest jakoś szczególnie ukryty i go znajdę, heh.

 

Będę informował o postępach. !PZDR! Udanego weekendu!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem uszczelki vanosa tu masz instrukcję z fotkami krok po kroku tyle że po angielsku:

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

 

Pamietaj że na tych śrubach na torx jest gwint lewoskrętny, :!: na visco zreszta też

 

http://img839.imageshack.us/img839/5857/vanos.jpg

 

Jeśli nie masz zawachania obrotów po odkręceniu korka oleju to gdzieś ssie lewe powietrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po weekendzie! Mały update:

 

Termostat wymieniony, nagrzewa się teraz w dosłownie 3 minuty i jest pion! To jest to, nareszcie...Podczas jazdy trzyma z kolei non stop 96 stopni. Poprzedni lekko podrdzewiał i puszczał płyn, był BEHRa z 2002 roku.

Jeśli chodzi o robociznę to myślałem, że będzie łatwiej, choć trochę...Tragedii nie było, po prostu pierwszy raz zdejmowałem wentylator oraz obudowę chłodnicy, heh.

 

Falowanie po tej wymianie jest sporo mniejsze, takie delikatne, ale to pewnie wynik szybszego nagrzewania motoru. Węże i wężyki posprawdzane i nie ma lewego powietrza raczej.

Jeśli nie masz zawachania obrotów po odkręceniu korka oleju to gdzieś ssie lewe powietrze...

Jednak lekkie zawahanie jest, widoczne dopiero patrząc na obrotomierz.

 

Nie sprawdziłem natomiast krokowca oraz nie odłączałem wtyczki od elektrozaworu vanosa - nie starczyło czasu jakoś. Wkrótce to sprawdzę.

 

Cezar napisz może ile czasu zajęła Ci wymiana uszczelniaczy i czy masz doppel vanos, czy pojedynczy?

Rozrządu nie trzeba blokować przy podwójnym, mam rację? Napisz też, jakie części są potrzebne, bo ja mam uszczelki vanosa oraz uszczelkę pod pokrywę zaworów. Czy jeszcze czegoś potrzebuję? Dodam, że tych gumek pod śruby nie zamierzam nabywać...

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz uszczelkę pod pokrywę ok 140 zeta, uszczelkę pod vanos (w kształcie łyżwy) ok 20 zeta no i oczywiście uszczelki na tłoczki vanosa od beasin ok 60$. Mi wymiana zajęła ok 5-6 godzin ale ja mam garaż i nigdzie się nie spieszę. Wole zrobić wolniej a dokładniej. Dobrze jest mieć kanał bo wtedy wygodnie odpina się węże wodne od obudowy chłodnicy i do wszystkiego jest super dostęp. Być może zawahanie ustąpi jak uszczelki vanosa się trochę ułożą. Rozrządu nie blokuje się a uszczelki pod śruby (a raczej nakrętki z powodzeniem mogą być stare bo te nie twardnieją).

Mam oczywiście podwójny vanos czyli M52TU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Potrzebujesz uszczelkę pod vanos (w kształcie łyżwy)

No właśnie - uszczelka pod vanos :duh: Gdzie ją dostać, skoro na All nie ma? Tylko ASO? Klops trochę, bo najbliższe mam w W-wie a dymać po uszczelkę...Ale trudno - jak mus to mus...

Dzięki Cezar za info, będę zmieniał te uszczelki jeszcze w tym miesiącu.

PZDR!

 

P.S. Napisz jeszcze czy dawałeś ten cały silikon pod uszczelkę w niektórych miejscach? Może być taki uszczelniacz wysoko temperaturowy - czarny lub czerwony (czarny mam do 260 stopni bodajże, czerwony natomiast do 300 stopni Celsjusza)?

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam! Dziś wymieniłem uszczelki na tłokach vanosa, komplet od Beisan Systems. Nie widzę już żadnego, nawet minimalnego falowania obrotów na zimnym motorze. Przejechałem kilkadziesiąt km dopiero, wiec jeszcze trochę potrzeba, by się "ułożyły", ale póki co jest git. Czyli od początku trop z vanosem był właściwy... Klasycznie uszczelka pod pokrywę kruszyła się w drobiazgi. Użyłem czerwonego silikonu. Pod pokrywą, na jej spodzie było tyle nagaru, że zużyłem 2 puszki sprayu do czyszczenia hamulców, żeby to doczyścić w 75%.

 

Podsumowując - olej nie cieknie, obroty póki co przestały falować, nagrzewa się szybciutko. Auto w pełni sprawne, czyli tak, jak lubię :cool2:

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa pytania:

1 Gdzie kolega kupił uszczelke pod Vanosa( tę w kształcie łyżwy) i ile kosztowała?

2 Czy grzałka w termostacie rzeczywiście była uszkodzona?

 

Kolego Floyd!

Ad.1 Wejdź na stronę www.silesiaparts.pl i skontaktuj się z Michałem lub Pawłem. Mają wszystko, dosłownie WSZYSTKO, łącznie z najmniejszymi plasticzkami. Nie dość, że nie musisz zapieprzać do ASO, to u nich, gdy podasz swój nick z forum - masz z rabatem ori części BMW. Owa uszczelka wraz z wysyłką kosztowała mnie 25 zł.

Ad.2 Sam termostat po dmuchnięciu w niego bardziej puszczał powietrze niż nowy, był też lekko podrdzewiały w paru punktach. Auto nagrzewało mi się masakrycznie długo, w trasie temp około 80 kilka stopni, teraz zupełnie inny świat.

Polecam wymianę!

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.