Skocz do zawartości

pompa progowa w 530 d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam... Przerabialem dwa razy problem !

 

 

Pierwszy raz kupilem w serwisie pomp z allegro regenerowana... cos 250- czy 300zl.... Auto od razu odrzylo... Ale po podlaczeniu do kompa 3,9bara... Mowie Wam.. to mizeria jak z chinskiej pompy. Ale mechanik, koszty ogulne i czas! czas! ... zostawilem. Po roku padla, z gwarancji oczywiscie nic nie wyszlo:) W tym czasie otworzylem wlasna firme motoryzacyjna i zamowilem Pierburga. 5-5,8 daje caly czas. Rewelacja, szczegulnie z uwagi na ostry program;)

 

 

Teraz na szybkosci wskazowki:

 

Jak zaczynasz tlumaczyc szarpanie skrzyni , inna zla prace skrzyni - nie wmawiaj sobie, ze jest to stara konstrukcja, skrzynia jest wolna :) Zainteresuj sie cisnieniem pompy, podcisnieniem .

 

Zla praca nie przychodzi z dnia na dzien i mogles (jak ja kupic auto ktore ma stale nizsze cisnienie albo parametry powoli spadaja opadaja;) Jest to zdradliwe, poniewaz Przyzwyczajasz sie do objawow.

 

Jak pompa pada stopniowo, auto jezdzi a ty czytasz posta o pompie jest dobrze, poniewaz mozesz pod domem sprawdzic... czy chodzi o pompe.

 

Na filtrze paliwa macie czujnik, cisnienia jakie daje za filtrem twoja pompa. Wraz z informacja z pedalu przyspieszania (co chcesz uzyskac) sterownik stosuje mieszanke . ( uproszczeniu pomijajac powietrze itp....

 

Wyciagajac wtyczke z tego filtra paliwa, w kompie ppjawia sie magicznie 6bar :)

 

I teraz zapytacie co nam to moze dac... ? Jezeli pompa daje cos jeszcze ponad np 2bary mozecie sprubowac na chwile rozpedzic sie, i sprawdzic czy jest poprawa. Jezeli pompa zyje, bedzie odczuwalna znaczna poprawa. Test nie pomaga w sytuacji gdy pompa nie zyje, poniewaz bez paliwa auto nei pojedzie;)

 

Zalecam test dla ludzi z wyobraznia przez bardzo krótki czas. Nie wolno jezdzic tak na codzien, poniewaz mamy male cisnienie a dawkowanie bedzie jak dla pelnego cisnienia 6 bar, czyli max turbo malo paliwa... Auto smiga ale rosnie temperatura w komorze .

 

Auto smiga .. Wiesz ze chodzi o paliwo. Jedziesz do mechanika lub do kumpla z kompem

 

I teraz musisz sprawdzic, na kompie czy zmieniaja sie parametry z czujnika.

 

Moze okazac sie, ze masz problem z tym wlasnie czujnikiem:) !

 

Pasuje od kolektora ssacego od fiata 1,8 16V ;)

 

Byly przypadki, ze pompa ladnie pompuje, buczy a auto nie jedzie z uwagi na czujnik.

 

Jezeli wyszlo, ze musisz zmienic pompe... Bosch - Pierburg i tylko nowe!

 

Mam nadzieje, ze cos pomoglem...

 

 

Polecam zainstawac PRE FILTR przed pompe:) Info na priv....

 

"gdzies to opisywalem pod profilem herodyn"

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź to na pewno wiele wszystkim czytającym rozjaśni w głowie :cool2:

 

 

 

Czy ktoś może odpowiedziec na moje pytania zawarte post wyżej :|

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
witam wszystkich, podepne się pod temat mianowicie oposiadam bmw e39 530 d rocznik 1999, mam problem ze spadkiem mocy wczoraj podpinałem benie pod kompa cisnienie pompy progowej około 3,6 bara na biegu jałowym, ale wraz ze wzrostem obrotów silnika to cisnienie maleje schodzi do 3 barów. dodam jeszcze ze to cisnienie pompy progowej po ponownym podłaczeniu samochodu pod komputer na biegu jałowym wynosiło 3,51bara. Proszę o pomoc
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

CARQUEST dziękuje za wyczerpująco odpowiedz. Wypinałem kostkę z czujnika filtra paliwa. Mam wrażenie, że bunia śmiga lepiej, lecz to nie pomogło przy rozruchach tzn. pompa się nie włącza. Dodam, że na kompie nie pokazywało błędów z układem paliwowy.

Kto wie jak sprawdzić samodzielnie czujnik miernikiem??

Dokładniej z jakiego modelu fiata jest ten czujnik?? Może kupie na próbę.

Opublikowano
CARQUEST (...)Mam wrażenie, że bunia śmiga lepiej, lecz to nie pomogło przy rozruchach tzn. pompa się nie włącza. Dodam, że na kompie nie pokazywało błędów z układem paliwowym (...)

 

Też miałem problem z pompą progową która się czasami nie włączała przy próbie odpalenia silnika.

Po wymianie dwóch pomp i braku poprawy wreszcie nie odpaliła wcale. Wymieniłem przekaźnik od pompy (w bagażniku, nad akumulatorem, zielona kostka, pierwszy od strony przodu auta) i teraz odpala 100/100 prób.

Jak nie chcesz wymieniać od razu na nówkę (38zł w serwisie), to możesz zamienić go miejscami z pozostałymi dwoma - są takie same.

Mój padnięty przekaźnik lekko brzęczał w środku gdy się nim mocniej trząchnęło, a w pozostałych nic nie brzęczało.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
pompa podprogowa jak pada to ma to do siebie że włącza się kiedy jej się podoba więc mógł być to zbieg okoliczności. Też jestem na etpie wymiany pompy a ciśnienie jakie pokazała INPA to 1,15 Bar. :nienie:

 

Witam. Kolego marcin gdzie sprawdzic cisnienie na pompie progowej w INPA???

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
To znaczy że masz nowsza wersję INPY niż samochodu. Ale powinno wszystko hulać.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Tez miałem problem z ta pompa-pompa oryginalna z BMW za 1100 zł ale wyprodukowana w Polsce...

Wytrzymała niecałe dwa lata-przepalił się drucik do gniazda-jeden jest miedziany a drugi aluminiowy-i ten własnie sie przepalił....

Teraz wsadziłem pompę za 200 zł-i jezdzi bez problemu-wytrzyma rok i tak sie to opłaca...:)

film z autopsji pompy:

 

  • 2 lata później...
Opublikowano
Trochę mało, powinno być ok 4,0 na wolnych i 3,7 na pełnym obciążeniu, zanim wymienisz pompę progową sprawdź ogranicznik ciśnienia (zawór zwrotny) było na forum.
Opublikowano

mam zamontowany regulator cisnienia pompa progowa daje 2.5 b po odpaleniu wzrasta do 3 b

ale po wlaczeniu zaplonu pompa podaje 2.5 b tylko slychac ze paliwo sie przelewa przez pompe cr

i zaciskajac przewod zasilajacy cr cisnienie wzrasta ponad 4b a na maxa pompa daje 5.5b

czy paliwo powinno sie przelewac przez pompe cr? auto gasnie przy pelnym bucie ale tylko do 3.5 tys powyzej nie?

czy jest to wina regulatora cisnienia w pompie?

Opublikowano

Witam

 

Jeżeli komuś padnie pompa progowa to nie radzę kupować zamienników takich do 300 zł. Szkoda pieniędzy i nerwów. Są głośne i ze sprawnością ich bywa różnie jedna na 5 trafi się że w miarę pompuję. Kupiłem vemo i zepsuła się na trasie. Wytrzymała 1000 kilometrów. Kupiłem Pierburga i rewelacja. Jest tak samo cicha jak oryginał i pompuje ok 4 barów na wolnych.

Tomek
Opublikowano

Ziomy, często na forum poruszane jest pojęcie 'zawór zwrotny'. O który zawór konkretnie chodzi?

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DL81-EUR-07-1999-E39-BMW-530d&diagId=13_0801

Czy chodzi o zawory stąd o numerze 8 bądź 11?

 

Bo jeśli chodzi o 11, to on chyba nie jest zwrotny, tylko to jest raczej ogranicznik paliwa, który pozwala podnieść ciśnienie na pompie i nie zalewać pompy CR, dobrze kminię?

Opublikowano

 

Od wtedy, od kiedy odpowiada on za zrzucanie nadmiaru paliwa (ciśnienia paliwa) na szynie CR?

Przejrzyj forum i zobacz, jakie określenia miał on w przeszłości.

 

Kolega lukaszekxd wspomniał o przekopywaniu forum, a jedyne co może mieć tu znaczenie, to albo progówka, albo wtryski, albo regulator ciśnienia na CR nie jeden raz nazywany zaworem zwrotnym.

Chyba, że kolega miał na myśli trójnik na listwie paliwa. Numer 8 to zawór odpowiedzialny jak sam opis wskazuje za preheating.

Opublikowano

No to może ja wyjaśnię, żeby uniknąć nieporozumień - po czytaniu w szukajce na forum (nie tylko tym zresztą), wiele osób mówiło na zawór o numerze 11 'zawór zwrotny'. Klaruję - nie jest to zawór zwrotny, ale również ma wpływ na ciśnienie wychodzące z pompy podprogowej, o czym się przekonałem. Polecam wszystkim najpierw zajrzeć do tego zaworka (podmienić się z kolegą, kupić używkę) i sprawdzić ciśnienie na pompie jeszcze raz. U mnie poprawiło to o pół bara (kupiłem używkę z allegro za 5 dyszek, działa dobrze), ale pompę teraz też wymieniłem.

 

W ASO chcą za cały ten komplet przewodzików (numer 11 z linka z poprzednich postów) razem z tym zaworkiem około 500zł.

Opublikowano

i zamiast wydawac 500zl kupujesz regulator cisnienia paliwa z zegarem ustawiasz na 4 b i za 120 zl masz klopot z glowy

a przy okazji podglad na cisnienie z pompy progowej

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam

Po powrocie z pracy ponad 2200km swoim samochodem przy ciśnieniu 3,44 niby nic się nie działo, dzisiaj mając trochę czasu naprawiłem zaworek o którym mowa w temacie z innego forum (pod sprężynkę podłożyłem podkładkę i ciśnienie na wolnych 4.3 zobaczę teraz czy jest jakaś różnica.

Pozdrawiam

http://i730.photobucket.com/albums/ww302/Gulun/WP_000497_zps82458f44.jpg

Zdjęcie z innego forum

Edytowane przez lukasz6263
Opublikowano

Na pewno ten zawór się nie rozpadnie po rozbieraniu? 4 bary to jednak sporo.

Sam bym to zrobił, ale trochę się boję, że nie poskładam dobrze i mi puści całkowicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.