Skocz do zawartości

pompa progowa w 530 d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem z pompą progową , prawdopodobnie pada, pytanko moje to jakie powinna mieć ciśnienie w czasie jałowej pracy silnika oraz jakie w czasie jazdy, a drugie pytanie to jaką pompę kupić nową oryginalną firmową pierburg ( sporo kosztuje) czy może jakiś zamiennik ( oczywiście żadna china) jaki?(firma wrc hiszpańska,co to jest). a może oryginalną po regeneracji, i jeszcze gdzie regenerować a moze gdzie kupić jakiś pewnych sprzedawców i pewne warsztaty które się tym zajmują , jestem z dolnego śląska ale może też być lubuskie z góry dzięki
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć.

Borykam się z tym samym problemem.I wiem że musi być oryginał Pierburg. Kupiłem właśnie tą wrc i po podłączeniu już wyła i dawała 1,5 a powinno być około 3,8. Prędzej był hart i tez nie dał rady. Pompy regenerują w Brzegu ul. Kasztanowa 25.

Opublikowano
Powiem że z braku kasy zastosowałem u kolegi pompę firmy Bosch zapożyczoną chyba z jakiegoś Peugeota i co najlepsze jeździ do dziś dnia :shock: :shock:

Jeździć będzie tylko kwestia czy ma właściwe ciśnienie idące na pompę wysokiego ciśnienia CR. Jeśli jest za małe to pompa CR dostaje w tylec...

Pzdr.

Opublikowano

To ja sie podepne pod temat.

Moja 530d slabo przyspiesza, a na wyzszych obrotach praktycznie przyspieszenia nie ma wcale - zachowuje sie tak jak by miala za chwile stanac.

Czy takie sa objawy padajacej pompy progowej?

Opublikowano
To ja sie podepne pod temat.

Moja 530d slabo przyspiesza, a na wyzszych obrotach praktycznie przyspieszenia nie ma wcale - zachowuje sie tak jak by miala za chwile stanac.

Czy takie sa objawy padajacej pompy progowej?

Najbardziej charakterystycznym objawem padającej pompy progowej jest problem z odpaleniem gdyż ta pompa w głównej mierze odpowiada właśnie za moment odpalenia auta. Ale jeśli już auto odpali to w trakcie jazdy od jakichś obrotów auto przestaje ciągnąć i zaczyna być mułowate. Tak więc Twoje objawy mogą być związane z awarią popmy progowej.

Pzdr.

Opublikowano

Auto kupiłem tydzień temu na zachodzie odpala normalnie,ale właśnie na wyższych obrotach jest mułem i nie przyśpiesza. Zastanawiam się czy jak będzie mniej paliwa ( jak kupowałem było ponad pół zbiornika paliwa) właśnie nie będzie takowych problemów z odpalaniem.

I jeszcze jedno pytanko mam BMW e46 1999r 2.0d czy tam jest też pompa progowa i czy jest sama jak 530d ?

Jeśli tak to mogę do testu sobie podmienić.

Opublikowano
Auto kupiłem tydzień temu na zachodzie odpala normalnie,ale właśnie na wyższych obrotach jest mułem i nie przyśpiesza. Zastanawiam się czy jak będzie mniej paliwa ( jak kupowałem było ponad pół zbiornika paliwa) właśnie nie będzie takowych problemów z odpalaniem.

I jeszcze jedno pytanko mam BMW e46 1999r 2.0d czy tam jest też pompa progowa i czy jest sama jak 530d ?

Jeśli tak to mogę do testu sobie podmienić.

Nie odpowiem Ci jak jest w przypadku 320d - najlepiej sprawdzić na RealOEM.com. Co do innych objawów to jeśli będziesz miał w zbiorniku około 10-15litrów paliwa i Ci auto np zgaśnie to wtedy prawdopodobnie powodem Twoich problemów będzie nie progówka a pompka w zbiorniku. Kiedy ona jest padnięta i paliwa jest dużo to grawitacyjnie to paliwo sobie leci w układ a kiedy paliwa jest już mało to niestety grawitacja już tak mocno nie działa i spada ciśnienie w układzie przez co auto potrafi zgasnąć.

Z innych objawów np progówki to jeszcze się przysłuchaj uważnie kiedy przekręcasz kluczyk w pozycję zapalenie się kontrolek na desce - jeśli słyszysz takie tylko delikatne buczenie w okolicy progu/fotela kierowcy to pompka jest raczej ok a jeśli usłyszysz już jakieś głośniejsze buczenie to wtedy jest to raczej znak kończącej żywot progówki.

Pzdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Mam pytanie na które po przeszukaniu forum nie udało się znaleźć odpowiedzi.

Co włącza pompę progową?? Jak auto stoi na dużym mrozie nie chce się odpalić pompa progowa (nie słychać jej). Jak się włączy (słychać buczenie), auto pali od pierwszego strzału. Teraz nawet nie próbuje kręcić silnika bo nie ma sensu. Włączam i wyłączam zapłon kilkanaście razy, aż usłyszę, że pracuje pompka wtedy zaczymam kręcić rozrusznikiem.

Dodam, że z tego powodu wymieniłem pompę progową na regenerowaną, przekaźnik pompy paliwa (ten w zbiorniku sedana). Próbowałem ściągać wtyczkę z czujnika ciśnienia na filtrze paliwa (jak ktoś sugerował na forum) i dalej nic. Zawsze mam zatankowane powyżej połowy zbiornika.

Jak są temperatury na małym minusie auto pali bez problemu ( od razu słychać pompkę).

Auto było podłączane pod kompa, wszystkie ciśnienia są Ok.

 

Jest to niesamowicie denerwujące usterka....

Opublikowano

Mi też tak zapalała jak chciała aż wreszcie nie zapaliła, mimo sprawnej pompy progowej.

Wymieniłem przekaźnik w bagażniku (nad aku, zielony, chyba pierwszy od lewej, koszt 38zł w serwisie) i teraz łapie 100 na 100 odpaleń.

Do tego jak jeszcze miałem buczącą pompę, to było słychać, że nierówno chodziła, a po wymianie przekaźnika zawsze równiutko bzyczała.

W wyjętym przekaźniku było slychać jak coś lata w środku przy mocniejszym oderzeniu o rękę, a w pozostałych nie.

 

Który przekaźnik wymieniłeś?

Opublikowano
Mi też tak zapalała jak chciała aż wreszcie nie zapaliła, mimo sprawnej pompy progowej.

Wymieniłem przekaźnik w bagażniku (nad aku, zielony, chyba pierwszy od lewej, koszt 38zł w serwisie) i teraz łapie 100 na 100 odpaleń.

Do tego jak jeszcze miałem buczącą pompę, to było słychać, że nierówno chodziła, a po wymianie przekaźnika zawsze równiutko bzyczała.

W wyjętym przekaźniku było slychać jak coś lata w środku przy mocniejszym oderzeniu o rękę, a w pozostałych nie.

 

Który przekaźnik wymieniłeś?

Gruber dzięki za odpowiedź. Wymieniłem ten w bagażniku pierwszy po lewej. Kupiłem fabrycznie nowy w serwisie BMW. To także nie pomogło. Zastawiam się czy ten przekaźnik jest od pompy progowej czy paliwowej w zbiorniku. Sądzę, że fabrycznie nowy przekaźnik był na 100% dobry. Także wydaje mi się, że to nadal nie jest to ....

Opublikowano

No to jeszcze pozostaje zacinająca się sama pompa progowa. Kiedyś jak próbowałem zdiagnozować o co chodzi, to podpinałem żarówkę 12V pod wtyczkę od pompy i patrzyłem czy zawsze dochodzi prąd - i nie zawsze dochodził :nienie:

Nie mam pojęcia co tym jeszcze steruje.

Przekaźnik w bagażniku jest od pompy progowej, a co do pompy w zbiorniku, to jak masz ponad pół baku paliwa to i tak jej sprawność ma niewielkie znaczenie.

Możesz następnym razem jak nie będzie chciała zapalić od razu wyjąć ten przekaźnik i go dobrze obstukać, bo może rzeczywiście się zawiesza.

Albo zamień go miejscami z pozostałymi dwoma.

Opublikowano
To ja sie podepne pod temat.

Moja 530d slabo przyspiesza, a na wyzszych obrotach praktycznie przyspieszenia nie ma wcale - zachowuje sie tak jak by miala za chwile stanac.

Czy takie sa objawy padajacej pompy progowej?

 

 

Jak najbardziej. Gdzieś rok czasu mialem takie objawy, zanim zaczeła burczeć, że auto w ktorymś momencie nie odpaliło (za godz. dopiero).

Objawy miałem takie, że jadąc w trasie, gdy chciałem ponownie dać w buta i obroty były wysokie, to nie było nagle ciągu, jakby turbo nie dmuchało. Dopiero zmiana biegu na wyzszy pozwolila na wyprzedzenie (bo obroty spadły). Nie wiedziałem co dolega temu silnikowi, ale jak przyszedł czas na pompę, to po jej wymianie już takich objawów nigdy dotąd nie miałem. Więc wnioski sam wyciągnij.

 

Aha i ważne! Miałem też sytuacje, że przyspieszając powiedzmy od 1500obr, była chwilowa przerwa ciągu jak obroty doszły gdzieś do 2200-2300 i potem znow szedł. Przy nowej pompie takich akcji już nie doświadczyłem.

Także wadliwa pompa daje o sobie znać sporo wcześniej, zanim zacznie wydawać z siebie jakieś dzwięki czy doprowadzi do problemów z odpalaniem silnika.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Przeglądając fora zachodnie natrafiłem na sugestię regulatora ciśnienia paliwa znajdujące się przy pompie CR. Mam nadzieję, że to nie to bo koszt w servisie 750zł.

Znalazłem jeszcze w książce sam naprawiam E39, że można wyjąć przekaźnik i połączyć kablem styk 30 i 87. Wówczas musi zastartować. Sprawdzę, też czy dochodzi prąd do styku 30 w przekaźniku.

Niezwykle drażniąca ta usterka. Siadasz do samochodu i musisz włączać i wyłączać zapłon aby zaskoczył...

Opublikowano
JUMAR mam identyczny problem tyle że w bmw 320d 150 km pompa progowa nie zawsze sie załącza jak zaskoczy to auto pali od strzała. dzisiaj juz masakra kręciłem kluczykiem chyba z 50 razy i pompa nie zaskoczyła jak dojdziesz co jest tego powodem to daj znać , ja w poniedziałek jak nie zapale holuje bunie do warsztatu odezwe sie po wizycie
Opublikowano
przed odstawianiem auta do mechanika ściągnąłem schowek dostałem sie do przekażnika pompy progowej poruszałem nim lekko i po przekręceniu stacyjki pompka zaskoczyła ( nie wiem czy to pomogło czy poprostu zbieg okoliczności) pojechałem do mechanika i zostawiłem auto do rana zeby rano (na zimnym) sprawdził czy to faktycznie przekażnik
Opublikowano
pompa podprogowa jak pada to ma to do siebie że włącza się kiedy jej się podoba więc mógł być to zbieg okoliczności. Też jestem na etpie wymiany pompy a ciśnienie jakie pokazała INPA to 1,15 Bar. :nienie:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
ja w poniedziałek jak nie zapale holuje bunie do warsztatu odezwe sie po wizycie

 

Jeśli jest kanał to wymiana takiej pompy to max 40 minut roboty :cool2:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
ja w poniedziałek jak nie zapale holuje bunie do warsztatu odezwe sie po wizycie

 

Jeśli jest kanał to wymiana takiej pompy to max 40 minut roboty :cool2:

Dokładnie - wjechać na kanał lewą stroną bliżej krawędzi kanału, można lekko podnieść na lewarku/kobyłkach, zdjąć osłony plastikowe i wszystko jest na wierzchu. Wymiana na zasadzie plug & play. Teraz zrobiłbym to sam bez żadnego problemu bo ostatnio po zdjęciu tych osłon obejrzałem sobie z kanału dokładnie jak to wygląda. Nawet mam zdjęcie tego - zdjęcie robione telefonem i złożone na szybko więc jakość nie jest najwyższa ale widać dość dobrze co, gdzie i jak:

http://img406.imageshack.us/img406/4720/bebechy.th.jpg

Pzdr.

Opublikowano
Wymieniłem pompa podprogową co zakończyło moje problemy :mrgreen:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
oryginał... powiedzcie mi po jakim czasie wyłącza się u was pompa po przekręceniu stacyjki (bez odpalania auta)?Bo u mnie to troche trwa Moim zdaniem pompa ma przed sobą duży opór (filtr paliwa???) i dlatego tak buczy. Ciśnienie daje 4 bar. na listwie czyli Rail Pressure jest ok 315 mbar czy to norma? Dziwi mnie jeszcze falowanie obrotów pompy, po dodaniu gazu zwieksza sobie obroty i odwrotnie. Czy dobija ciśnienie które regulator zabiera z jej obiegu?
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.