Skocz do zawartości

320d Szarpie całym autem i gaśnie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od dwóch tygodni jestem szcześliwym posiadaczem 320d M47N z 2002 r. z automatem. Niestety moja radość z jazdy nie trwała długo w piatek i dziś rano jadąc do pracy po prostu do niej nie dojechalem. W piątek w czasie jazdy na drugim biegu autko straciło moc, obroty zaczęły spadać a gdy doszły ponizej 1000 zaczęło szarpać całym autem i po kilku sekundach auto zgasło. Odpaliłem je ponownie i to samo; szarpanie całym autem kilka sekund i zgasło. Spanikowałem i zostawiłem auto na parkingu skąd pojechało na lawecie do serwisu. Po godzinie telefon, że przeciez nic się nie dzieje autko jeździ normalnie, pojechałem i rzeczywiście przeszło mu.

Dziś rano powtórka z rozrywki, ujechałem 500m spod domu obroty w dół, szarpanie i zgasł. Kilkukrotne próby odpalenia kończyły się tak samo. Nauczony poprzednim doświadczeniem zostawiłem autko na parkingu i zjawiłem się po pracy. Udalo się je za trzecim razem odpalić i normalnie dojechać do elektryka za radą panów z serwisu. Po podpięciu do kompa okazało się że nie ma ŻADNYCH błędów. Panowie! Co jest grane?

 

PS

Pomiedzy awariami zrobiłem około 200 km i autko jeżdziło normalnie i teraz też ładnie zapier...la ciekawe tylko jak długo :(

Opublikowano
Możliwe, ze pompa wysokiego ciśnienia się zacina.. trzeba by podmienić na inną. Może też być jakiś czujnik.
Opublikowano
kolego najlepiej wymontuj filtr paliwa i sprawdż czy nie ma w nim malutkich opiłków metalu jeśli są pompa do wymiany jeśli nie może to jeszcze być regulator ciśnienia na pompie CR, jeśli bedą opiłki w filtrze proponuje podczas wymiany pompy CR przeczyścic cały układ paliwowy oszczędzi to na przyszłość problemów z wtryskami :8)
Bayerische Motoren Werke
Opublikowano (edytowane)

Filtra niestety nie sprawdze bo pierwsza rzecza jak kupilem auto byla wymiana wszystkich filtrow i oleju.

A jesli sie ta pompa rzeczywiscie zacina lub szwankuje to nie byloby spadku cisnienia na listwie skutkujacej wzwaleniem bledu?

Edytowane przez Piotrus 2.0
Opublikowano

No i kolejna droga do domu z przygodami.....

Tym razem juz podeszłem na spokojnie i obserwowałem co się dzieje a więc tak:

W trakcie jazdy auto traci moc, obroty zaczynają spadać, dociśnięcie gazu powoduje zatrzymanie tego spadku w okolicach 1 tys. a odpuszczenie gazu całkiem powoduje zgaśnięcie silnika. Oczywiście poniżej tego 1 tysiąca obrotów autem zaczyna szarpać.

Po odpaleniu auta silnik zaczyna chodzić jak "traktor" nierówno i szarpie i co ciekawe nie wiem czy tak było wcześniej czy nie zwróciłem uwagi ale zaczyna bardzo kopcić, (bardzo tzn. jak stare autosany :) ) w lusterku przy świetle latarni dym miał kolor biały.. Oczywiście cały czas musiałem gazować bo inaczej by zgasł.

W takim stanie autem udało się mi dojechać 1 km do domu, gazowałem mu caly czas a obroty raz nie chcialy przekroczyć 2 tyś a za chwile zatrzymywały się na 3 żeby za chwilę znowu stanąć na dwóch, wciskanie gazu do dechy nie zwiększało obrotów silnika auto szarpało i kopciło.

Do tej pory nie zauważyłem żeby wogóle puszczało jakiegoś dymka tylko przy tych awariach kopci. Autko ma przejechane 98 tys. km i raczej jest to oryginalny przebieg.

Szukam kogoś z okolic DĘBICY (TARNÓW, RZESZÓW) kto jest w stanie zdiagnozować usterkę albo dysponuje częściami których podmiana pomogła by zdiagnozować tą usterkę. Czy macie jakieś sposoby żeby sprawdzić sprawność wyżej wytypowanych defektów bez ich wymieniania bo nie dysponuje tymi częsciami a z tego co się orientuje to nikt tego nie pożyczy.

Macie jakiegoś speca od tych silnikow na podkarpaciu? Proszę pomóżcie!!!!!!!!!!

Opublikowano
Autko ma przejechane 98 tys. km i raczej jest to oryginalny przebieg.

 

raczej nie byłbym takim optymistą...

Opublikowano
Silnik wchodzi w tryb awaryjny [2000tys obr/min]. Szarpanie w wysokoprężnych spowodowane jest nieprawidłowym dawkowaniem paliwa [zapchany filtr paliwa, nieszczelny/zapowietrzony układ, awaria pompy wysokiego ciśnienia, szyna CR/zawór/czujnik, zanieczyszczone/lejące/uszkodzone wtryskiwacze] i tutaj szukałbym przyczyny! Sugeruję na sam początek sprawdzić silnik pod obciążeniem INPĄ, DISEM lub Carsoftem. Sprawdzamy pod obciążeniem 3bieg i kickdown! Obserwujemy czy wartości: przepływki, ciśnienia CR i ciśnienia doładowania są zgodne z zadanymi. Daj znać co i jak. pozdr
Opublikowano
Kolego, to banalna porada, ale jak bedziesz mial szczescie to okaze sie skuteczna - gdy zle mialem podlaczony zawor egr i dodatkowo jeden z przewodow byl dziurawy takie objawy mailem, wiec sprobuj odlaczyc calkowicie egr i sprawdz, czy objawy nie beda sie powtarzac.
Opublikowano

Zwróćcie uwagę, że ta usterka nie jest STAŁA. Auto psuje się co kilka dni w trakcie jazdy a potem po kilku godzinach postoju wszystko wraca do normy. Nie wiem jak po wczorajszej bo jeszcze nie sprawdzałem ale dwie popzednie awarie naprawiły się same.

 

 

Usterka już jest stała :( poszedłem odpalić i nic. Kręce raz 5 sekund i nic, kręce drugi raz 5 sekund i nic. Za trzecim razem coś załapało ale cięzko to nazwać odpaleniem. Silnik się cały trzesię i w końcu gaśnie. Wygląda tak jakby nie palił na kilka garów od razu tylko skąd ten biały dym....

Jestem uziemiony w święta bez auta :(

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

I tak pompa cr sprawdzona ok, wtryski ok, paliwo i filtry ok, EGR czyściutki, błędów zero......

Trzeci już z kolei spec stwierdził ,że skoro jest uwalony termostat i autko wiecznie niedogrzane jeździ bo robie po kilka kilometrów i auto stoi więc podejrzewa ,że sprawcą może być PRZYTYKAJĄCY SIĘ KATALIZATOR a to ze względu na to że usterka pojawia się tylko na zimnym silniku....

 

Co Wy na to??????

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co ma katalizator do tych objawów? Widać ewidętnie że jest problem z dostarczeniem paliwa. Któraś pompa się zacina lub przestaje działać i wtedy masz te objawy.
Pozdrawiam
Opublikowano

Witam

podejrzewa ,że sprawcą może być PRZYTYKAJĄCY SIĘ KATALIZATOR a to ze względu na to że usterka pojawia się tylko na zimnym silniku....

 

Tak jak pisał "hunter" teoria zatkanego katalizatora to totalna bzdura :duh: Zmień mechanika ,bo to co powiedział nie świadczy dobrze.

 

Czym i w jaki sposób zostało zdiagnozowane twoje auto ?

Problem może naturalnie być w układzie zasilania silnika w paliwo.

Czyli pompa wysokiego ciśnienia ,czujnik ciśnienia cr, regulator ciśnienia cr , wtryskiwacz.

Ponadto upewnił bym się że czujnik wału korbowego nie świruje.

Dziwne że nie ma zapisanych błędów............. Może podłączali się kalkulatorem ?

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się do tematu, bo mam ten sam problem z autem co ty. Ja co prawda mam benzynę ale objawy podobne, z tym że u mnie depnięcie na pedał gazu wiele nie zmienia. Auto gaśnie a po odpaleniu chodzi jak traktor i znowu gaśnie. Wiem na pewno że jest to problem dostarczenia paliwa.

Sprawdzony został filtr był OK, ale mechanik stwierdził że nie ma paliwa. Wlał i niby wszystko było cacy. Zgasiłam silnik będąc jeszcze w warsztacie i po odpaleniu znowu traktor. Okazało się po zdemontowaniu tylnej kanapy, że prawa komora ( ta za pasażerem )w której znajduje się pompa puściutka, natomiast ta z lewej ( za kierowcą ) pełna paliwa. Nie wiem, ale wygląda na to że ten czujnik który wyrównuje poziom albo dostarcza paliwo do prawej komory nie zadziałał. Po przeczyszczeniu przewodu łączącego te komory nieśmiało ale zaczął działać i przelewał paliwo. Mechanik w poniedziałek jeszcze raz przeleje paliwo i zobaczy czy ten zawór się zacina czy sprawcą był jakiś syf zaciągnięty w przewodzie.

Opublikowano

Jeszcze jedno chciałam dodać że oczywiście w pierwszej kolejności została sprawdzona pompa paliwa i jest w porządku.

Jak odbiorę samochód pojeżdżę parę dni i będzie OK dam znać.

 

Piszę bo jak czytam to aż się boje o te wasze autka a znajomy miał taki sam problem w zeszłym roku i cuda mu mechanicy kazali robić. Wycieli mu katalizator, powymieniał sondy, wtryski i inne cuda kosztowało go to ponad 1000 pln a problem nie zniknął.

Dopiero wymiana zacinającej się pompy pomogła.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
Witam ja mam podobny problem. Na zime chciałem wymienic swiece zarowe jednak jedna nie wykręciła sie całkowicie i żarnik pozostał w głowicy. Glowice zdemontowałem doprowadziliśmy ja do porządku(planowanie nowe gumki i docieranie gniazd), kupiłem blokady rozrządu i założyłem prawie nowe wtryskiwacze. Samochód odpalił i wszystko było ok. Na drugi dzień zapaliłem autko zaczęło szarpać silnikiem i zgasło. Zmieniłem wtryskiwacze na stare. Problem pozostał.Po wpięciu kompa odczytałem błędy o nieosiągniętym ciśnieniu CR. Wyjałem regulator i bylo w nim mnóstwo czarnych smieci. Regulator taki to koszt około 500zł ale niech ktos mi odpisze czy jest duze prawdopodobieństo że trzeba go wymienić.Być może jeszcze czujnik bo gdy go wypinam auto odpala ale nie pracuje równo, chyba żewymienię całą listwe na używe. Odpiszcie pilnie i z góry dzięki Edytowane przez afroooo
Opublikowano

Ja sprawdziłbym paliwo.

Mało prawdopodobne ale możliwe, że zatankowane masz paliwo, z którego wytrąca się parafina i zatyka układ paliwowy. Dlatego w ciepłym warsztacie odpuszcza i auto pracuje normalnie. Woda w paliwie w zimie również potrafi skutecznie unieruchomić auto.

Komu w drogę, temu Neste.
Opublikowano

Gdyby usterka tkwiła po stronie układu paliwowego to sterownik zarejestrował by błąd w momencie gdy cisnienie paliwa rzeczywiste nie zgadzałoby mu sie z wymaganym dla danych parametrów silnika. Ktos pisał wcześniej o tescie elementów podczas jazdy - dobry pomysł.

Zacząłbym bym od najprostszych rzeczy, takich jak temperatura paliwa, powietrza i silnika w parametrach rzeczywistych w miarę rozgrzewania auta.

.
  • 6 lat później...
Opublikowano

Mam identyczny problem z e46 2002/12 M47N sedan 320D

Od 2 tygodni gaśnie mi na zimnym silniku. Temperatura powietrza ok -9,5’C, samochód odpala normalnie chodzi do paru minut na biegu jałowym i gaśnie. Gdy próbuje dodać gazu po odpaleniu też gaśnie. Odpalam go ponownie bez problemu i zaraz gaśnie, albo po paru sec., czasami już chodzi stabilnie. Dogrzewam go webastem żeby osiągnął temp ok 80-90’C wtedy silnik nie wykazuje niechęci do pracy i przejeżdża ciągiem np. 300km. Dodam że na ciepłym nie zgasł mi ani razu, nawet jak go zostawię na okres nie dłuższy niż 4-5h bez problemu ruszy. Natomiast po nocy pod chmurką sytuacja się powtarza…

Wyrzuca mi błędy :

44A0 – Injektoren Bank 1

4B90 – Raildruckueberwachtung bei Motorstart

4AB2 – Elektrischer Zuheizer

43F2 – Elektrischer Zuheizer

43F1 – Elektrischer Zuheizer

Z powyższego wynika że chyba uszkodzony podgrzewacz elektryczny

4501 – mam odłączony wężyk EGR, zaślepiony

199 – Tank-Hebelgeber Links

Korekcja b. neutralny :

Cylinder 1: -0,57mg

Cylinder 2: -0,64mg

Cylinder 3: +0,72mg

Cylinder 4: +0,52mg

Korekcja jazda na 2 biegu :

Cylinder 1: -0,71mg

Cylinder 2: -0,95mg

Cylinder 3: +1,21mg

Cylinder 4: +0,49mg

 

Ciśnienie na szynie b. neutralny :

Spodziewane 305 Bar;

Bieżące 307,59Bar

Ciśnienie na szynie przyspieszenie :

Spodziewane 878,28 Bar;

Bieżące 881,18 Bar

Przepływka po testach wygląda na sprawną.

Ostatnio też zauważyłem, iż wskazówka zawyża poziom paliwa w zbiorniku o ok 5-10 l

Zauważyłem też że na zimnym silniku ładowanie jest 14,4-14,5 skacze nawet do 14,8 nie wiem czy to spowodowane jest uszkodzeniem podgrzewacza ale wcześniej jak chodził i obciążał elektrykę (podgrzewacz) ładowanie było na poziomie 14,2-14,3V (szczotki wymieniane 8 miesięcy temu).

Filtr paliwa wymieniony 2 tygodnie temu (myślałem że to on jest winowajcą)

Pompka paliwa w baku wymieniona 7 miesięcy temu

Pompka paliwa progowa oryginalna wymieniona 3 lata temu.

Nie odczuwam straty mocy, czy głośnej pracy silnika. Natomiast na zimnym ma chwilowe zachwiania obrotów (takie szarpnięcia) zanim zgaśnie, jakby nie dostawał paliwa…

Mam umówiony test przelewowy wtryskiwaczy.

W zeszłym roku miałem problem z nadmiernym dymieniem na czarno po zaślepieniu EGR dymienie stopniowo ustępowało, w tej chwili jest niewidoczne w lusterku wstecznym. Natomiast przy gazowaniu na biegu jałowym i przy odpuszczeniu przy 4000rpm puszcza białego „bąka” (chwilowe)

Nadmienię też że turbo jest delikatnie zabrudzone olejem, dodatkowo od wymiany do wymiany (10-15k km) dolewam 0,5-1l oleju.

 

Będę wdzięczny za możliwe wskazówki co do poszukiwania usterki, ponieważ mechanicy w moim regionie nie mają kompletnie pojęcia...

Planuje zakup używanych czujników na podmianę : czujnik regulacji ciśnienia i ciśnienia na listwie CR, czujnik położenia wału.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozumiem, że masz kabel i inpa? Jak tak to wejdź w zakładkę nominal/actual jak będzie zimny i odpal, nagraj to jakimś programem, np. camstudio, tylko żeby film zaczynał się przed odpaleniem jeszcze. Wrzuć na youtube i podeślij link, wtedy będzie coś widać. Przyczyną problemów jest błąd 4B90 – Raildruckueberwachtung bei Motorstart, który pojawia się często jak wtryskiwacz/wtryskiwacze dają na przelew i nie ma ciśnienia na szynie cr, tylko przeważnie jest wtedy problem z rozruchem, u Ciebie to może objawiać się później.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.