Skocz do zawartości

Ktory akumulator? VARTA czy ori BMW?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Nadchodzi czas zmiany aku w E39 530d. Szukałem dużo i wybrałem 2 opcje które proponują mi w 3mieście.

Akumulator VARTA SILVER DYNAMIC 100Ah 830A za 549 pln lub

Akumulator oryginalny BMW 80Ah (nie podają amperów) w zimowej promocji za 540 pln.

 

Mam ideologiczny problem z wyborem :) Varta znana jest ze swojej jakości, którą już przetestowałem w poprzednim aucie, z drugiej strony jest ori BMW w tej samej cenie - który byście wybrali?

Opublikowano
Witam.

Nadchodzi czas zmiany aku w E39 530d. Szukałem dużo i wybrałem 2 opcje które proponują mi w 3mieście.

Akumulator VARTA SILVER DYNAMIC 100Ah 830A za 549 pln lub

Akumulator oryginalny BMW 80Ah (nie podają amperów) w zimowej promocji za 540 pln.

 

Mam ideologiczny problem z wyborem :) Varta znana jest ze swojej jakości, którą już przetestowałem w poprzednim aucie, z drugiej strony jest ori BMW w tej samej cenie - który byście wybrali?

Jest tylko małe ALE. Ten ori w tej samej cenie może i jest ale nie bierzesz chyba pod uwagę tego, że nie jest w TEJ SAMEJ pojemności. Do takich silników diesla zalecany jest aku w granicy 90Ah. Jeśli chcesz to oczywiście możesz sobie założyć taki 80Ah tylko pytanie ile pociągnie.

Ja bym się nie zastanawiał i brał tą Vartę. Jak kupowałem aku to gość w sklepie z akumulatorami zapytał jaki silnik. Jak powiedziałem, że 2,5d to powiedział, że do takiego silnika te 90Ah musi mieć. Kupiłem 95Ah i jest spokój - nawet w ostatnią, srogą zimę auto odpalało bez najmniejszego strajku.

Ale zrobisz jak uważasz.

Pzdr.

Opublikowano (edytowane)
Jest tylko małe ALE. Ten ori w tej samej cenie może i jest ale nie bierzesz chyba pod uwagę tego, że nie jest w TEJ SAMEJ pojemności. Do takich silników diesla zalecany jest aku w granicy 90Ah. Jeśli chcesz to oczywiście możesz sobie założyć taki 80Ah tylko pytanie ile pociągnie.

Ja bym się nie zastanawiał i brał tą Vartę. Jak kupowałem aku to gość w sklepie z akumulatorami zapytał jaki silnik. Jak powiedziałem, że 2,5d to powiedział, że do takiego silnika te 90Ah musi mieć. Kupiłem 95Ah i jest spokój - nawet w ostatnią, srogą zimę auto odpalało bez najmniejszego strajku.

Ale zrobisz jak uważasz.

Pzdr.

 

Kolego nie jestem uparty, szukam argumentu do słusznego wyboru.

Zadzwoniłem do ASO, podałem VIN i miły Pan uprzejmie poinformował mnie że do mojego auta przewidziane są 2 aku, 70Ah i 80Ah oraz EWENTUALNIE 90Ah w technologii żelowej. Ze względu ceny żelowe odpadają... Patrząc na realoem potwierdza się to co w ASO powiedzieli.

 

Co do doboru aku w sklepach/serwisach... jestem dość sceptycznie nastawiony bo panuje od zawsze opinia że do diesla musi być większy aku, w dodatku jak ktoś słyszy 2.5 lub 3.0 to odrazu się zapiera że aku musi być jak największy. Nie neguje tego ale mało kto podejdzie indywidualnie do klienta, tylko już w progu wołają że "największy aku ma być". A tu znowu pojawia się elektryk z odpowiedzią : "można dać aku w pewnym przedziale amperogodzin, ani większy ani mniejszy bo albo się będzie przeładowywał albo nie doładowywał". Słyszałem opinię, że ten przedział kryje się w 10% od nominalnej wartości aku producenta auta. Nie chce rozpętać burzy nie w tym temacie co trzeba więc ten temat uznajmy jako nie wymagający dodatkowych wyjaśnień :)

 

Swoją drogą to dzięki za cenną opinię, każdy post czytam uważnie oraz analizuję i doceniam to że ktoś napisał swoje zdanie oparte na doświadczeniu!

 

Narazie tak jak napisałem obstaję przy VARTA (2 lata gwarancji). Nie wiem ile jest ASO.

Edytowane przez prl
Opublikowano

Kolego, odradzam kupno oryginalnego aku BMW 80 Ah. Ja niestety skusiłem się 1,5 roku temu na zakup właśnie tego aku. Oryginalnie miałem chyba 95 Ah, ale takiego już nie produkują i w ASO dobrali mi właśnie ten 80Ah. "Nowy" aku odmówił posłuszeństwa jakiś miesiąc temu. Teraz szarpie się z serwisem (2 lata gwarancji) o wymianę w ramach gwarancji. Oczywiście ASO kombinuje. Kazali podstawić auto do sprawdzenia czy w samochodzie nie ma lewych poborów, czy alternator ładuje prawidłowo i tak dalej. Przezornie przed terminem wizyty w ASO podjechałem do mojego mechanika, żeby posprawdzał mi te kwestie. Mechanik dał zielone światło, wszystko ok. No to jadę spokojnie do ASO i tutaj spotyka mnie niespodzianka. ASO kombinowało 2 godziny, werdykt: są lewe pobory prądu:) Naładowali aku i skasowali za całość usługi 266,00 PLN:) Super interes! :mad2:

Tak więc odradzam! Ludzie dobrze mówią, piszą o Centrach....

Opublikowano
Kolego, odradzam kupno oryginalnego aku BMW 80 Ah. Ja niestety skusiłem się 1,5 roku temu na zakup właśnie tego aku. "Nowy" aku odmówił posłuszeństwa jakiś miesiąc temu.

 

Czyżby "nie wszystko złoto co się świeci"? Faktycznie mnie też zawiódł aku ori BMW, nie wiem niestety ile miał lat, ale właśnie to przez niego wstawiłem VARTA.

A zawiódł mnie w bardzo specyficzny sposób - jak to w życiu bywa - temp. -5 stopni, godzina 22 na parkingu po IKEA / Matarnia Gdańsk. Dodatkowo w aucie 2letnia córka i 3 dorosłych pasażerów włącznie ze mną. Odpalić się nie dało, rozrusznik tylko delikatnie cyknął. Cela się urwała. Na parkingu żywej duszy, poza ostatnim gostkiem myjącym autko (jest tam taka usługa mycia dla klientów). O dziwo miał kable w swoim golfie :) Chciał odpalić od mytej Toyoty, ale po podniesieniu maski zrobił wielkie oczy - nie było widać nic oprócz paru osłon. Zdecydował się na odpalenie z golfa; dał radę, ja dojechałem do Elbląga i kiedy próbowałem na parkingu znowu odpalić to ten sam objaw - ciche cyk. Wymiana następnego dnia na nowy VARTA o tych samych parametrach i auto odżyło. Do końca w mych rękach auto nie miało już problemów z aku. Stąd moje doświadczenie z VARTA.

Poza tym kolega do niedawna miał 8 lat już aku w swoim aucie, co prawda ŁADA ale ... VARTA. Auto sprzedał i nadal jeździ na tym samym aku!

 

Tak więc odradzam! Ludzie dobrze mówią, piszą o Centrach....

 

Słyszałem wręcz przeciwne opinie o Centrach, szczególnie Futurach. Poza tym sprawdziałem dzisiaj, zwykła Centra kosztuje więcej niż VARTA! A dla mnie VARTA w akumulatorach to "adidas wśród dresów".

 

 

BTW - kto produkuje akumulatory dla BMW?

Opublikowano
Bosch S5 100Ah 830A proponuję. Od dwóch lat mnie nie zawiódł nawet podczas skandynawskich mrozów, a autko pod chmurką nocuje.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Ostatnio miałem też problem z aku.W aucie był 100ah firmy z marketu.Na takim przyjechało z niemiec.Po namysłach wybrałem centra futura 100ah 900A.Po upustach 485pln i trzy lata gwarancji z assistance.Jak z tym assistance jest do końca to nie mam pojęcia ale jest.Aku śmiga.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

Ja mam od 1,5 roku Boscha S6 95Ah/850A i jest git. Auto stoi na strzeżonym parkingu pod chmurą i nawet w ostatnią, niezbyt przyjazną zimę odpalało od strzałki. Z Niemiec auto przyjechało z jakimś akumulatorem chyba Lidlowym (nie wiem co temu Niemcowi do łba stuknęło żeby taki szyt wstawić) który miał coś koło 70Ah - pod koniec pierwszej zimy jaką przejeździłem po kupnie auta aku padł na skutek felernego jeża. Wymieniłem jeża, kupiłem nowy aku - tego Boscha - i zapomniałem, że mam akumulator w aucie.

Pzdr.

Opublikowano

Co do Varty -

w mojej e34 2,5td siedzi Varta Silver już z 5lat i dalej śmiga....

 

Przypadkiem ori aku to nie Varta :?: :D :D

Opublikowano

Ori aku BMW wywalilem w zeszlej zimie po... 13 latach uzytkowania (bylo to aku fabryczne...) - dzialalo do konca, az dnia pewnego stwierdzilo ze nie ma juz sily i nastapilo to dosc nagle.

Wstawilem w Norauto 94 czy 95 Ah - firmowane rowniez jako Norauto (bodaj sa one tez produkowane przez Varte) - i poki co bez problemow;)

 

BTW: owe 94 lub 95 mam w benzyniaku;) w ex-tds mialem 100Ah;) i rowniez wszedzie spotykalem sie z opinia ze troche wiecej na pewno nie zaszkodzi, szczegolnie dieslowi.

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano

Słyszałem wręcz przeciwne opinie o Centrach, szczególnie Futurach. Poza tym sprawdziałem dzisiaj, zwykła Centra kosztuje więcej niż VARTA! A dla mnie VARTA w akumulatorach to "adidas wśród dresów".

 

http://allegro.pl/centra-futura-100ah-900a-100ah-akumulator-slask-i1273776729.html - Cena dobra. Mialem kiedys future przez 6 lat (pozniej sprzedalem auto) + 2 mocne wzmacniacze w samochodzie i nigdy autko nie narzekało na brak prądu.

Opublikowano
Taki mały Off Topic :) Byłem dzisiaj u dystrubutora aku BANNER, sprzedaje te aku już dobrych pare lat. Po dyskusji z właścicielem i określeniu typu auta/ silnika itepe. powiedział że BANNER w tym aucie wytrzyma góra 3 lata, a w innym aucie (nie BMW 5) może potrzymać nawet do 5 lat. A powyżej 5 lat prawie żaden BANNER nie wytrzyma.
Opublikowano

Co do pojemnosci wez sobie odczytaj naklejke z alternatora tam masz podana skutecznosc w amperach i kup sobie lekko mniejsza niz tam jest podana :

np.w starym mialem 50-90 skutecznosc wiec akumlator 70AH bedzie ok

w nowym mam 122 a poniewaz to benzyna i duzo pradu nie potrzebuje to mam 95AH

wiec problem z glowy jak tylko oczytasz naklejke .

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Co do pojemnosci wez sobie odczytaj naklejke z alternatora tam masz podana skutecznosc w amperach i kup sobie lekko mniejsza niz tam jest podana :

np.w starym mialem 50-90 skutecznosc wiec akumlator 70AH bedzie ok

w nowym mam 122 a poniewaz to benzyna i duzo pradu nie potrzebuje to mam 95AH

wiec problem z glowy jak tylko oczytasz naklejke .

 

No bardzo śmieszne... :)

Na alternatorze mam napisane 90/150A...

Opublikowano

Ok. Tak planuje 92 lub więcej, narazie wszystko mówi o tym by kupić ten 100Ah. Ciekawe czy się zmieści, bo ma inne wymiary niż ori.

Swoją drogą czemu wielcy inżynierowie z Monachium w projekcie E39 biorą pod uwagę tylko 70Ah i 80Ah ?

Opublikowano

u mnie 95 sie zmiescil na miejsce 70 w kieszeni w bagazniku masz kilka otworków na srube mocujaca akumlator tak ze raczej problemow nie bedzie

przez dobione » Pon Paź 25, 2010 3:37 pm

 

Kolego, odradzam kupno oryginalnego aku BMW 80 Ah. Ja niestety skusiłem się 1,5 roku temu na zakup właśnie tego aku. Oryginalnie miałem chyba 95 Ah, ale takiego już nie produkują i w ASO dobrali mi właśnie ten 80Ah. "Nowy" aku odmówił posłuszeństwa jakiś miesiąc temu. Teraz szarpie się z serwisem (2 lata gwarancji) o wymianę w ramach gwarancj

 

niewiem technologia idzie do przodu

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Ok. Tak planuje 92 lub więcej, narazie wszystko mówi o tym by kupić ten 100Ah. Ciekawe czy się zmieści, bo ma inne wymiary niż ori.

Swoją drogą czemu wielcy inżynierowie z Monachium w projekcie E39 biorą pod uwagę tylko 70Ah i 80Ah ?

U mnie ta centra futura 100ah pasuje idealnie.Nawet znikł problem z wyłączającym się monitorem :cool2:

niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano

ja doświadczalnie sprawdziłem że za duży aku jest ciągle niedoładowany

 

dwa lata temu kupiłem Bannera 100Ah i chyba ze trzy razy mi się rozładował ubiegłej zimy - fakt że jeżdżę krótkie dystanse i odpalam webasto dwa razy po 30 min ale alternator 150A to już niezła elektrownia

 

teraz wróciłem do aku BMW który był w aucie przy zakupie - po ośmiu latach w aucie i dwóch latach stania w piwnicy tester pokazał że ma parametry jak z półki sklepowej - chyba że robili mnie w konia, czas pokaże

 

zastanawia mnie inna sprawa, gość który wyłącznie serwisuje i sprzedaje aku od kilkunastu lat stwierdził że w BMW jest zabezpieczenie przed przeładowaniem aku i alternator nie poda napięcia większego niż 12V z małym hakiem (nie pamiętam dokładnie) i dlatego jest konieczność doładowywania prostownikiem - co myślicie ?

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
ja doświadczalnie sprawdziłem że za duży aku jest ciągle niedoładowany

dwa lata temu kupiłem Bannera 100Ah i chyba ze trzy razy mi się rozładował ubiegłej zimy - fakt że jeżdżę krótkie dystanse i odpalam webasto dwa razy po 30 min ale alternator 150A to już niezła elektrownia

No ale 100Ah do 2.0d to już trochę za dużo. Wiadomym jest, że aku trzeba kupić z małym zapasem ale też nie można przesadzić z tym zapasem bo będzie właśnie tak jak pisałeś - aku będzie ciągle niedoładowany.

Pzdr.

Opublikowano

pojemność silnika raczej nie ma znaczenie - silnik 2.0 z 4 cylindrami trudniej jest zakręcić niż 3.0 z 6 cylindrami

większe znaczenie ma ilość odbiorników a tak jak pisałem używam często webasta - w zimie codziennie 2x30 minut

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.