Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.

 

Zbliza sie przglad auta. Tzn wymiana oleju i filtrow. W Serwisie w Rzeszowie krzykneli 1700 za taki przeglad. Do konca Filtra DpF brakuje mi 10.000 i nie wiem co robic? Wycinac czy probowac go wyczyscic. Moze mi ktos polecic dobry zaklad z okolic Rzeszowa?

 

Pozdr dzieki

Opublikowano
DPF się nie wymienia ot tak, robi sie serwis i sprawdzenie poprawności jego działania, w razie koniecznosci wypala

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
1.700 zł ze sprawdzeniem/wypaleniem DPF czy tylko wymiana oleju, mikrofiltra i filtra powietrza?

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ja pytałem na hurtowni o ceny filtrów i oleju i za wszystko wyszło 585 zł. Olej Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel spełniający normy BMW L04 Low Sap 8 litrów,(oryginalny olej BMW Long Life to olej Castrol) i filtry knechta, które idą na pierwszy montaż. Wymiana 100zł. Razem 685 zł

A co do DPF najpierw zleć sprawdzenie przepływu filtra, a dopiero później decyduj czy wypalać czy wymieniać. Jak byłem prywatnie u elektryka z ASO to powiedział, że po wypaleniu (około 400zł) można jeszcze długo jeździć i wymiana przy przebiegu jaki pokazuje komputer wcale nie jest konieczna. Przebieg, który pokazuje komputer to przebieg przy którym trzeba sprawdzić filtr, a nie od razu wymieniać.

Jest różnica 1700zł, a 685zł :norty: Decyzja należy do Ciebie.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Zbliza sie przglad auta. Tzn wymiana oleju i filtrow. W Serwisie w Rzeszowie krzykneli 1700 za taki przeglad.

Pozdr dzieki

 

Dowiedz sie jeszcze co oni w taki przeglad wliczaja? Ja mam faktury z ASO od poprzedniego wlasciciela, i za kazdym razem serwis olejowy robili inaczej (podaje to co na fakturze jest):

 

- przy 47000 km, koszt 914zl: olej, separator oleju (odpowietrzacz), filtr oleju, filtr powietrza

- przy 74000 km, koszt 802zl: olej, filtr oleju, mikrofiltr klimatyzacji

- przy 101000 km, koszt 1857zl: olej, separator oleju (odpowietrzacz), filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, mikrofiltr klimatyzacji

 

Ostatnio robilem serwis olejowy w warsztacie u znajomego, calkowity koszt 809zl:

- komplet filtrow MANNa, 339zl z dostawa (filtr oleju, powietrza, paliwa, mikrofiltr klimatyzacji)

- olej Castrol Edge Sport 0W40 BMW LongLife-04 (taki mialem poprzednio wlany) 6 litrow, 220 zl (mozna znalezc taniej na allegro, ale wolalem nie ryzykowac, ze trafie na podrobke)

- 250zl za robote (oprocz wymiany filtrow i oleju, ogolny przeglad auta: sprawdzenie wszystkich plynow, przelozenie kol z letnich na zimowe, sprawdzenie klockow i tarcz, zawieszenia)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkim. Mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość...ale do rzeczy ;)

 

Przebieg auta 205kkm.

Wyświetla się komunikat "Service" i dotyczy przeglądu filtra DPF (-1000km od wymaganego). Odwiedziłem serwis BMW(nieautoryzowany) i wg warsztatu przy takim przebiegu producent przewiduje wymianę filtra cząstek stałych. Przy diagnozie wykazało,że filtr jest drożny w graniach normy.

Szukałem informacji nt powyższego na forum, jednak nie znalazłem nic konkretnego (może za mało szukałem :P )

Co doradzicie w takim wypadku?

Posiadam interfejs diagnostyczny (INPA), ale nie mogłem znaleźć funkcji kontroli DPF (sprawdzenie wypełnienia itd.). Jakim programem mogę to zrobić (czasami lepiej samemu sprawdzić i nie opierać się wyłącznie na diagnozie serwisów :) )?

 

Z góry dzięki.

Opublikowano
Witam wszystkim. Mój pierwszy post na forum, więc proszę o wyrozumiałość...ale do rzeczy ;)

 

Przebieg auta 205kkm.

Wyświetla się komunikat "Service" i dotyczy przeglądu filtra DPF (-1000km od wymaganego). Odwiedziłem serwis BMW(nieautoryzowany) i wg warsztatu przy takim przebiegu producent przewiduje wymianę filtra cząstek stałych. Przy diagnozie wykazało,że filtr jest drożny w graniach normy.

Szukałem informacji nt powyższego na forum, jednak nie znalazłem nic konkretnego (może za mało szukałem :P )

Co doradzicie w takim wypadku?

Posiadam interfejs diagnostyczny (INPA), ale nie mogłem znaleźć funkcji kontroli DPF (sprawdzenie wypełnienia itd.). Jakim programem mogę to zrobić (czasami lepiej samemu sprawdzić i nie opierać się wyłącznie na diagnozie serwisów :) )?

 

Z góry dzięki.

tu masz cały wątek:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=67635

podsumowanie ~30 stron:

1) wymienić całość,

2) wypalić i przeprogramować,

3) wyciąć i przeprogramować,

4) wyczyścić chemicznie i przeprogramować,

5) inne typu "Adam Słodowy"...

każda z opcji ma zalety i wady....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
6) Sprawdzić i jak wszystko jest OK z filtrem i jeśli stopień zapełnienia filtra jest minimalny a kontrolka dalej się świeci i komp. wskazuje wymianę, zresetowac kontrolkę
Opublikowano
6) Sprawdzić i jak wszystko jest OK z filtrem i jeśli stopień zapełnienia filtra jest minimalny a kontrolka dalej się świeci i komp. wskazuje wymianę, zresetowac kontrolkę

no dokładnie opcja 6 jest calkiem calkiem bo po co wymieniac cos dobrego lub to naprawiac itd,po co wogóle cos z tym robic skoro jest ok :) :cool2:

icon4.png
Opublikowano

dzięki.

w podanym linku tyle opinii nt DPF'ów ilu użytkowników na forum :D, ale większość moich wątpliwości wyjaśniona.

 

powiedzcie mi jeszcze, czym mogę zdiagnozować stan(sprawność) filtra - mowa o ciśnieniu przed i za DPF, z tego co wiem INPA tego nie ogarnia...DISS,CARSOFT lub inne?

Opublikowano

Panowie apropo oleju, ostatnio gadałem z facetem który ma sporą hurtownie z olejami. Rozmawiając z nim o olejach do BMW i aut z DPF, mówi że w tej chwili 5W30 jest najczystszym olejem i spełniającym wszystkie normy do silników z DPF-em, dlatego też np. wszystkie ASO BMW w Niemczech leją Castrol EDGE 5W30.

 

Nie wiem ile w tym prawdy, ale dzwoniłem do ASO BMW SIKORA i też leją 5W30...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

z DPF musisz miec olej ktory spelnia norme LowSaps- norma LL04

lepkosc oleju to inna sprawa-

5W-30 to dobry olej dla 90 % kierowcow-

0W-40 to olej dla wiecej wymagajacych- lepiej zachowuje sie w niskich i wysokuch temperaturach.

Opublikowano
Owszem norme spełnia podobno kilka olei, natomiast EDGE 5W30 jest podobno "najczystszy".

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Panowie apropo oleju, ostatnio gadałem z facetem który ma sporą hurtownie z olejami. Rozmawiając z nim o olejach do BMW i aut z DPF, mówi że w tej chwili 5W30 jest najczystszym olejem i spełniającym wszystkie normy do silników z DPF-em, dlatego też np. wszystkie ASO BMW w Niemczech leją Castrol EDGE 5W30.

 

Nie wiem ile w tym prawdy, ale dzwoniłem do ASO BMW SIKORA i też leją 5W30...

w niemczech jest jeszcze olej Castrol edge 0W30 TD którego nie ma w Polsce-nie wiem dlaczego,a własnie taki olej ja leje :cool2: :D

icon4.png
Opublikowano
Panowie apropo oleju, ostatnio gadałem z facetem który ma sporą hurtownie z olejami. Rozmawiając z nim o olejach do BMW i aut z DPF, mówi że w tej chwili 5W30 jest najczystszym olejem i spełniającym wszystkie normy do silników z DPF-em, dlatego też np. wszystkie ASO BMW w Niemczech leją Castrol EDGE 5W30.

 

Nie wiem ile w tym prawdy, ale dzwoniłem do ASO BMW SIKORA i też leją 5W30...

w niemczech jest jeszcze olej Castrol edge 0W30 TD którego nie ma w Polsce-nie wiem dlaczego,a własnie taki olej ja leje :cool2: :D

 

Jak to nie ma w PL, w każdej hurtowni można go kupić.

 

Ja leję też 0W-30 z tym, że Castrol SLX.. swoją drogą, ciekawe jaka jest różnica... pewnie tylko w opakowaniu ;)

 

Pzdr

Opublikowano (edytowane)
No niestety tak jak pisałem oleju castrol edge TD 0W30 nie ma w ofercie na rynek Polski-nie mylić z zwykłym 0W30 http://www.castrol.com/castrol/multipleproductsection.do?categoryId=9014451&contentId=7047377 ,z TD EDGE jest tylko 5W40 w ofercie na Polski rynek :) Kilka krotnie próbowałem go zakupic w Polsce i słyszałem za każdym razem ,że nie mają takiego oleju a jak sprzedawca znał się bardziej na rzeczy i na widok mojej butelki odpowiadał ze to niemiecki olej i tylko tam idzie go kupic-ale pewnie nie chcial zarobic i dlatego go nie staral sie sprowadzic tego oleju bo po co mu dodatkowy zarobek :D :mad2: Edytowane przez kota
icon4.png
Opublikowano
Witam Wszystkich.

 

Zbliza sie przglad auta. Tzn wymiana oleju i filtrow. W Serwisie w Rzeszowie krzykneli 1700 za taki przeglad. Do konca Filtra DpF brakuje mi 10.000 i nie wiem co robic? Wycinac czy probowac go wyczyscic. Moze mi ktos polecic dobry zaklad z okolic Rzeszowa?

 

Pozdr dzieki

 

Witam.

Jeśli chodzi o wymianę oleju i filtrów to powiem tylko tyle że robię to sam i pewnie już tak pozostanie, bo lubię to robić (mnie wymiana wszystkich filtrów: oleju, paliwa, powietrza, kabinowy + 8 litrów oleju kosztuje około 500-600zł).

Jeśli chodzi o DPF, to proponuję ci abyś pojechał do jakiejś firmy, która sprawdzi ci zapełnienie filtra sadzą i zrobi ewentualnie wypalanie serwisowe. (Ja znalazłem taką firmę w Poznaniu, która wypala serwisowo za ok 120 zł - cena z września tego roku, samo wyzerowanie inspekcji filtra około 50 zł).

U siebie zrobiłem czyszczenie chemiczne, ale więcej bym tego nie zrobił, bo drażni mnie widok sadzy na wydechu i czuję zapach spalin zwłaszcza na zimnym silniku. O usunięciu mechanicznym nawet nie będę pisał.

Czyszczenie chemiczne zrobiono mi w Niemieckiej firmie (za pośrednictwem Polskiej firmy która zawozi tam filtr i odbiera, później mogą wysłać do ciebie wyczyszczony filtr Kurierem - zapłaciłem 450 zł, ale teraz cena to 540zł + ewentualnie wysyłka kurierem) ale niestety DPF traci przez to swoje właściwości i nie wyłapuje już tak dobrze sadzy, oraz spaliny bardziej śmierdzą. Niestety chemia robi swoje.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Daj linka do tej poznanaskiej firmy.

 

http://fapserwis.pl/

 

Proponuję zatelefonować i porozmawiać.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

zrobiłem test DIS'em, wyniki wyszły pozytywnie.

@ bieg jałowy ciśnienie max.=10.1 dop=35

@ 2000obr/min ciśnienie max.=30 dop=75

@ 4000obr/min ciśnienie max.=100 dop=200

 

myślę,że zrobie jeszcze na nim kilka km. :D

dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.