Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Opublikowano (edytowane)

Witajcie.

 

W końcu udało mi sie nakłonic sasiada na zakup E90 :norty: Jednak jako człowiek oszczędny i skąpy zakupił autko okazyjnie a dokładnie E90 318d z 2008 roku po lifcie z silnikiem n47 143 konie czyli takim jak mój, niestety są problemy:

 

1. Po otwarciu drzwi (głównie kierowcy lub pasażera za nim ) słychać buczenie a właściwie taki basowy rezonans ( słychać to siedząc w środku).

2. Autko na postoju na luzie basuje ( jest basowy podźwiek wśrodku przy zamkniętych drzwiach ale inne basik niż przy otwartch drzwiach) ale wystarczy odrobinkę podnieść obroty i już słychać tylko delikatny klekot bez basowej barwy.

3. Autko ogólnie troszke dziwnie klepie, na początku sugerowałem mu , że podobnie jak u mnie koło pasowe jest do wymiany ale zamieniliśmy z moim i dalej jest głośny, do tej pory myślałem , że mój klepie jak stary bocian ale jego to już w ogóle strasznie , zwłaszcza porównując z Kią Ceed diesel jego żony która chodzi ciszej na postoju niż moja beta , a jego można porównać z Golfem 5 TDI

4. Silnik mu wibruje, u mnie nawet patrząc na silnik nie widać najmniejszej wibracji a u niego po rpostu się lekko dyga.

5.Przy przyspieszaniu z niskich obrotów ( 1200-1900obr) w aucie czuć dziwne wibracje i basowy pomruk , powyżej 2200-2500 dolegliwości te znikają.

6. Strasznie paruje mu reflektor( xenon) jak przyjechał z myjni to po prostu był cały zaparowany i jak się postukało w reflektor to zaczęły zacieki spływać :duh:

 

Jakieś pomysły ?? Pomijając ten , żeby pojechać do Turka który mu tą :"okazje sprzedał i sprzedać mu z podeszwy w jego wielki kinol ?

Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Poduszki pod silnikiem? Sprawdź - w razie czego mam używki w idealnym stanie na sprzedaż w dobrej cenie (myślałem, że mi padły, wymieniłem na nowe, a po demontażu okazało się, że te co miałem były igły).
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Byłem z nim dzisiaj u mechaniora od tlumików i mówi że nie ma nieszczelności wydechu zasugerował tylko , że może plecionka jest do wymiany ale nie wiem czy to jest powód wibracji/głośniejszej pracy?? Ktoś wie jakie wymiary musi mieć taka plecionka i jaki może być koszt ??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najczęściej takie dziwne problemy występują w autach źle naprawionych po dzwonach :) Może sąsiad właśnie takie nabył nieświadomie...
Opublikowano

Mój kolega niedawno kupił E60 520d Lift z prawie identycznym silnikiem co w 318d, ale ma 177 KM.

Przebieg na liczniku chyba 108 Tyś km, ale silnik miał wymieniany na nowy 8 tyś km wstecz - ma na to wszystkie dokumenty z niemieckiego serwisu bmw.

Jego silnik ma straszne wibracje, (cały czas się trzęsie-bardziej lewa strona patrząc sprzed maski), ale nie przenoszą się one na karoserie.

Ja nie wiem co jest przyczyną, ale zaczął bym do sprawdzenia napędu pasowego, tzn koła pasowego i napinacza oraz poduszek, nie wiem jak jest z kołem dwu-masowym w tych silnikach, ale to raczej ostateczność.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zarejestrowani
Opublikowano (edytowane)
Najczęściej takie dziwne problemy występują w autach źle naprawionych po dzwonach :) Może sąsiad właśnie takie nabył nieświadomie...

 

 

Myślę , że biorąc taką "okazję cenową" wiedział mniej więcej czego się spodziewać, a w tym temacie chodzi mi raczej o sugestie CO to może być a nie OD CZEGO

Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Koło pasowe wymieniliśmy na próbę z moim, i żadnej różnicy nie ma ;/ poza tym sam u siebie wymieniałem i rozpoznał bym po dzwięku ale dzieki wielkie za sugestię ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano (edytowane)
Koło pasowe trzeba umieć wymienić!!! Jak sobie chłopaki tak przekładacie to powodzenia :D koło może być przyczyną zgrzytów, pisków,wycia ale nie telepania silnikiem, najczęściej poduchy pod silnikiem są do wymiany albo: rolka alternatora, napinacz , pasek wielorowkowy, pasek od wspomagania,poduszka silnika, a jak naciskasz sprzęgło: dwumasa,może wtryski (też spotkałem się z taką opinią) itp... najlepiej podjedz do mechanika dobrego z forum myśle że w 0,5 h jak zna E90 ogarnie temat :D U mnie telepało koło pasowe,teraz jest pięknie i cicho, a jak ktoś mówi że plecionka jest do wymiany to raczej są poduchy pod silnikiem plecionkę robi się jednym prostym spawem............. :cool2: Edytowane przez toker30
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Kolego w naszych silnikach koło pasowe jest tylko na czterech śrubkach i wymiana naprawdę jest banalna ;) Paski wszystkie zostały dzisiaj rano profilaktycznie zmienione i nic.. bez pasków ( dla testu odpaliliśmy) dalej klepało i telepało.

 

A niestety w naszych okolicach ( Jelenia Góra, Karpacz, Szklarska Poreba) nie ma polecanych mechaniorów;/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
E90 320 D 163 km? jest na jednej śrubie za 22 złote i podkładce za 30 zł ? samo koło to 1100 zł w serwisie, 550 zamienik-nic nie wart. czy o tym mówimy?
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Silniki N47 318d 143konie i 320d 177koni mają koło pasowe na czterech zwykłych śrubkach i tyle, nic więcej. W temacie powinno być 318d ale jakoś odruchowo wpisałem 320d i nie wiem jak to zmienić ;/

 

 

Edit:

 

OK zmnienione ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Może mógłbyś wstawić jakiś filmik z tym co to się tam dzieje, wydaje mi się że mam podobny problem, tyle że u mnie bas uciążliwy jest szczególnie dla siedzących z tyłu, najgorzej od ok 2000 do 2500 i powyżej 3000obr. Ogólnie głośniejszy silnik, słychać go tak jakby był w kabinie a nie pod maską.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
No właśnie coś w tym stylu, filmiku nie mam jak nagrac gdyz w obecnym telefonie nie mam kamery :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Mialem wydaje mi sie ze podobny problem i chodzilo o lacznik elastyczny tlumika-plecionke.
Opublikowano
Jestem po wymianie łącznika, niestety nic to nie zmieniło. Poduszki oraz dwumas też wykluczam. Dajcie znać jak do czegoś tam dojdziecie, może akurat uda Wam się wykryć przyczynę.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Aktualnie podejrzenie pada na podporę wału lub sam wał, sąsiad teraz wyjechał na dwa dni i w tym czasie przy autku nic grzebane nie będzie ale mechanik tak to ocenia

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aktualnie podejrzenie pada na podporę wału lub sam wał, sąsiad teraz wyjechał na dwa dni i w tym czasie przy autku nic grzebane nie będzie ale mechanik tak to ocenia

 

Co ma podpora wału lub wał do "buczenia i drżenia" na postoju na biegu jałowym?

Opublikowano
nie na drgania ale na takie basowe buczenie jakby rezonans ma wplyw szczelnosc ukladu intercooler - turbo - kolektor, moze brakuje jakiegos uszczelnienia, tym bardziej jak auto powypadkowe lub cos sie poluzowalo w ukladzie
  • Zarejestrowani
Opublikowano
nie na drgania ale na takie basowe buczenie jakby rezonans ma wplyw szczelnosc ukladu intercooler - turbo - kolektor, moze brakuje jakiegos uszczelnienia, tym bardziej jak auto powypadkowe lub cos sie poluzowalo w ukladzie

 

Też o tym myślałem ale wtedy buczenie i basik bylo by słychać też na zewnątrz a tutaj tylko w środku to słychać na wolnych obrotach, wystarczy je podnieść do 1000-1200 i nie ma już żadnego basu ani buczenia O_O

 

Co ma podpora wału lub wał do "buczenia i drżenia" na postoju na biegu jałowym?

 

buczenie basik i drzenie występuje na wolnych obrotach jak i podczas jazdy na niskich obrotach

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
mialem dokladnie takie objawy w touranie, na zewnatrz tez nie bylo slychac a podniesienie lekko obrotow niwelowalo problem, dzieje sie tak dlatego ze wzrasta podcisnienie w ukladzie i sam sie uszczelnia i buczenie ustaje. U mnie walniete bylo uszczelnienie na laczeniu rura/intercooler

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.