Skocz do zawartości

320d - wyciek z pompy wtryskowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem w mojej bmw e 46 320 diesel 100kw pojawil sie wyciek z gornego dekielka pompy wtryskowej nad przewodem powrotu i doprowadzenia paliwa dodam,ze wyciek jest na 100 procent z pod dekielka,czy orjentuje sie ktos jak to uszczelnic i czy konieczny jest jej demontaz czy mozna wymienic jakies uszczelnienia bez demontazu pompy prosze o porade
Opublikowano

Kolego nie wiem czy pomogę ... . Mając jeszcze e 36 318 tds miałem problem z cieknącą pompą wtryskową . Naprawiałem w tym zakładzie :

Specjalistyczny warsztat obsługi samochodów

39-200 Dębica

ul. Kukułcza 8

tel 603 602 330

mail: [email protected]

Gość naprawdę zna się na rzeczy , jest konkretny w tym co mówi jak również podczas naprawy fuszerki nie odstawia .nie wiem skąd jesteś jeśli z daleka to nie opłaca Ci się jechać , jednak zawsze można zadzwonić być może coś podpowie , doradzi ... . Pozdrawiam Kostek .

Opublikowano
Jak z pod dekielka to pewnie spod sterownika pompy VP44, przynajmniej wiesz, że sterownik był już naprawiany i z pompą masz na jakiś czas spokój. Uszczelnić wyciek możesz sam, bo to nie filozofia. Musisz pościągać plastiki z góry motoru, podszybie, kolektor ssący no i podporę pompy. Pompa zostaje na miejscu! Odkręcasz obudowę sterownika, a później sam sterownik (klucze torxy). Oczyszczasz powierzchnię, nakładasz sylikon i skręcasz. Mechanik Cię pewnie za to wykasuje jak za zboże a zrobi to samo. :) Mam taką bawarę rozbebeszoną, bo wymieniałem całą pompę jak mechanik tego nie poskładał to porobię Ci fotki i wyśle co i jak zrobić. pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
witam ponownie,uporalem sie z problemem .kupilem zestaw uszczelek na pompe za 60zl i podnioslem dekielek do gory ,nalezy uwazac na tasme od sterownika czyli dekielek delikatnie uniesc do gory i podniesc w strone silnika nie zdejmujac go calkowicie sa tam dwie uszczelki i po problemie tak jak kolega napisal odkrecic torxy podniesc wsadzic noweuszczelki i po wszystkim odpowietrzyc popuszczajac rurki od wtryskow .dodam ze zostalem wprowadzony w blad ze tym dekielkiem ustawia sie dawke paliwa ale po sprawdzeniu okazalo sie ze mnie to nie dotyczy bo jest inny typ pompy.pozdrawiam
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

W takim razie może po kolei:

-osłona chłodnicy;

-dolot powietrza;

-podszybie z filtrem kabinowym;

-osłona filtra powietrza;

-osłona koło kolektora dolotowego;

-kolektor dolotowy;

-przewody podciśnieniowe;

 

I CO DALEJ?

 

Jakie części należy kupić przed przystąpieniem do rozbierania? Uszczelki, spinki, etc. Co może ulec zniszczeniu podczas demontażu? Skąd i co to za uszczelki w pompie? Myślałem, że po gładzi obudowy wystarczy silikon? No właśnie i jaki silikon polecacie? Warunki pracy dość wymagające, więc sanitarny raczej się nie nadaje :lol:

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kontynuując swój post, dopisuje to, czego nie wiedziałem.

Wszystkie powyższe elementy są niezbędne do demontażu. żeby wyjąć kolektor, należy także wyjąć osłonę pod filtrem kabinowym. Ona blokuje kolektor. Zamocowana jest na dwa torksy, po lewej i prawej stronie. Następnie wypinamy wtyk z tyłu kolektora, nacisnąć drut zabezpieczający i do tyłu. Przy demontażu trzeba bardzo uważać na uszczelki pod tulejami mocowania kolektora dolotowego, potrafią spaść wraz ze ściąganiem kolektora. Po wyjęciu kolektora, oczom naszym ukazuje się pompa VP 44, niestety, jeszcze przed dobraniem się do dekielka, trzeba odkręcić łapę mocującą pompę (i zestaw elektryczny do grzania świec żarowych). Ja już tego nie robiłem, bo okazało się, że dekielek mam suchuteńki, a wyciek jest spod pompy. Być może na łączeniu korpusu. Złożyłem wszystko do kupy i zastanawiam się co dalej. Niestety, skończy się chyba demontażem w warsztacie pompy, a co za tym idzie kasa popłynie... byle porządnie zrobili! Chyba, że jest jeszcze coś innego, co może puszczać paliwo. Od dołu źródła wycieku nie widać, od góry po korpusie pompy ledwo się sączy... a blok silnika i osłony są porządnie mokre, więc się trochę uzbierało.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Trochę czasu upłynęło, ale mogę w końcu spać spokojnie. Przynajmniej mam taką nadzieję. Wyciek, jak się udało usatlić miał miejsce z głowiczki pompy. Niestety jest to wiedza teoretyczna, gdyż nie widziałem tego, ale skoro taką mnie poinformowano, to pewnie tak było. Usterka usunięta, wycieków brak, można zacząć znów kupować zapachy do samochodu. Wcześniej to smród jak w smażalni frytek :)

Koszt 1100, czas... tu nieco gorzej, ale była jeszcze jedna operacja i ona wydłużyła cała zabawę.

Dodam jeszcze, że z wyciekiem byliśmy na wakacjach, zrobiliśmy blisko 4000km i nic. Tylko wspomniany zapach przy dłuższych postojach.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Witam u mnie tez jest wyciek z tyłu pompy tam gdzie wychodza metalowe rurki do wtryskiwaczy jesli dobrze mysle to jest własnie ta głowiczka no i oczywiscie jak stoje na swiatłach to tez smierdzi jesli mógłbym prosic o jakis kontakt do tej firmy w której naprawiałes ta usterke . Bede wdzieczny
Opublikowano
robert widze ze nasze BMKI cierpialy na te same awarie :lol: najpierw wtrysk sterujacy i teraz rozszczelnienie spod elektrozaworu wysokiego cisnienia. Ja mam regeneracje za soba :cool2: Tylko jakies ogromne koszty tu leca...ja placilem za uszczelnienie 350zl.
Opublikowano

Po pierwsze primo, Yoshimura01 jesteś bardzo dobrze zorientowany w tych tematach i być może ciężej Cię naciągnąć. U mnie początkowo miało być około 500, ale okazało się niezbędne wyciągnięcie pompy. Cóż, pieniądze wydane, teraz byle tylko jeździło jak należy.

Firma znajduje się w Warszawie, ul. Mysikrólika. numeru ulicy nie znam, ale to krótka uliczka w lewo od Puławskiej (zaraz za Poleczki, jadąc od centrum).

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Witam dzieki za info kolego Przem .Witam Łukasz powiedz mi czy ty to sam dłubałes bo wiem z forum ze masz zaciecie do takich zeczy czy gdzies zaprowadziłes :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.