Skocz do zawartości

320d - pękające wały


tomek1979

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pisałem jakis czas temu o tym, że mam uszkodzony silnik - pękł wał.

 

Nie chodzi mi o drążenie tematu mojego silnika, ale o coś innego.

 

Gdzie nie dzwoniłem w sprawie silnika, słyszałem, że w tych silnikach wały padają jak muchy i to normalna sprawa. Kilku zaledwie powiedziało mi, że to nieprawda, że wały padają same z siebie - generalnie jest to zaniedbanie użytkownika (np. jak moje bo tłukło mi się koło dwumasowe i nie zdążyłem dojechać do mechanika ....).

 

Jak to jest tak naprawde? Czy pękające wały to faktycznie bolączka 150 konnych motorów czy faktycznie jak się na czas wszystko wymienia to nic takiego nie ma prawa się dziać? Miał ktoś podobne przypadki w swoich autach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to wina głównie koła dwumasowego.Powoduje one wibracje,drgania oraz bicie i jeżdząc przenosi się to na wal.A że nie są to małe obciążenia to dośc szybko dochodzi do zmęczenia materiału na wale i pękają.Spotkałem się co prawda tylko z dwoma przypadkami pęknietego wału ale oba były spowodowane problemem z dwumasą.Nie jest to tania rzec to ludzie jeżdzą tak długo jak tylko można i to są efekty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy pękające wały w 320d m47 jak i m47n to wada fabryczna tego silnika, tak samo jak klękające wtryski i klapki w kolektorze. Jeżeli ktoś wam wciska kit, że panewki się kończą, bo motor tłucze to na 99% jest to kończący się wał. Korbowód albo się wykrzywi i trzaska, albo pęka. Generalnie przebieg nie ma tu żadnego znaczenia ostatnio miałem dwie 320d z porobioną korbą z przebiegami 130tyś i 115tyś w oryginale, bo kupiłem je z serwisu, oba dwa wypusty z 2002r. Kolego muszę Cie zmartwić wał w używce jest ciężko dostępny w przyzwoitej cenie, a nówka w serwisie 3.5 tyś. Goły słupek znajdziesz za już jakieś 3.5tyś. Mam znajomka co zajmuje się wyłącznie częściami BMW - same diesle jak Cie to interesuje mogę dać namiary na privie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre to : "koledzy pękające wały w 320d m47 jak i m47n to wada fabryczna tego silnika" :mad2:

Zgadzam się z opiniami, ze to raczej wina jazdy na padającej dwumasie, albo jazdy na sztywnym kole, bo takie obciążenia przenoszone przez sztywne koło muszą się odbić na silniku. Ja osobiście odżałowałem i gdy padł mi docisk (182kkm) wymieniłem komplet(tarcza, docisk, dwumas). Kosztowało 2 tysie i dzień pracy, ale chyba ja go już nie zużyję :D.

A w razie gdybym zużył, to koło które wyjąłem nie ma oznak zużycia ani żadnych luzów to i je od biedy zapodam :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.