Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ostatnio bylem we wroclawiu, reset kompa, po calodziennej jezdzie wynik 11,5. A wiadomo jak wroclaw zakorkowany :D
Opublikowano (edytowane)
Coś na bank jest nie tak z autem, o ile przy butowaniu to każdy wynik jest możliwy i jestem w stanie uwierzyć w spalenie przez np 320d 25 litrów, to przy spokojnej jeździe sprawne 530d w życiu nie powinno palić 17stu.

Cieszę się, ze mogłem pomoc ;)

 

:D jak rozumiem to spalanie w 320d na poziomie 25/100km przy butowaniu wiesz z własnego doświadczenia hehe (wnioskuję po niejednokrotnych postach i słownych dyskusjach z IgnisDriver kto jak lata po Wawie).

 

Frodo:

Jak tak dalej pójdzie to wyjdzie nam na to że mamy ekonomiczniejsze pojazdy niż diesle :) i w dodatku zdecydowanie mniej narażone na awarie jednostki napędowej

 

EDIT:

Wersję 530xD w automacie jeszcze w jakiś sposób jestem w stanie zrozumieć (15-16/100km po mieście)

Edytowane przez Prezioso
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
mam ten sam problem

 

530d 2004r automat

 

pali 16-17 litrow teraz przy spokojnej jezdzie po miescie wiec to lekka przesada

 

czekam na rozwoj sytuacji co sprawdzac, podpinalem pod inpe i jest czysto

 

a moze filtr dpf ?? czytalem ze jak sie popsuje czy tam zapcha to auto wiecej pali ale jak to sprawdzic?

 

termostat

 

egr??

 

 

Termostatu egr bym raczej nie obstawiał. Jeżeli już to główny termostat, który może powodować niedogrzewanie się silnika. W przypadku uszkodzonego termostatu egr silnik będzie grzał się znacznie dłużej, ale powinien się dogrzać. W moim przypadku po wymianie termostatu egr wystarczy pokonać dystans 8 km w mieście i silnik ma trochę ponad 80 stopni. Wcześniej dopiero po przejechaniu 20km. Spalanie spadło o nie cały litr/100 km - miasto.

Temperaturę silnika łatwo można sprawdzić.

 

Prędzej obstawiałbym, że samochód wypala dpf'a.

 

Wyniki na poziomie 15 - 18 litrów miałem w 530xd w trybie miejskim.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
:D jak rozumiem to spalanie w 320d na poziomie 25/100km przy butowaniu wiesz z własnego doświadczenia hehe (wnioskuję po niejednokrotnych postach i słownych dyskusjach z IgnisDriver kto jak lata po Wawie).

 

Nie no do tylu to chyba osobiście nie doszedłem, ale Ignis to pewnie tak :norty:

Ale po zrobieniu wirusa, jak czasem dawałem betce dyspensę i mogła pić ile wlezie, to ciekawe wyniki były. Oczywiście robiłem to tylko i wyłącznie dla dobra DPF i aby turbo przetrzeć :mrgreen:

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano

yhm...yhm... czuję się w obowiązku coś napisać bo... bo tak.

Kocham moje autko obojętne ile ono pali :twisted:

 

A poważnie to wcale nie nazwałbym siebie jakimś mega upalaczem. Codzienne dojazdy z Pruszkowa do centrum Warszawy, korki przed Łopuszańską itd, itp i ten mój kochany wóz pali 13 litrów i nie chce łykać mniej ani specjalnie więcej (zanim się rozgrzeje to mija trochę czasu).

 

Powtarzam, Amstaff troszke przesadził z przedstawieniem mnie jako tego, który do oficjalnych ograniczeń dodaje jedynkę z przodu i jeszcze łamie te ograniczenia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jest takie urządzenie nazywa się Jet Clean Tronic czyści on wtryskiwacze, pompe wtryskową, komore spalania... Wyczyść a powinno palić okolo litr mniej :) pozdro!
Opublikowano

Tak jest urządzenie Jet Clean ale w e60 tego nie podłączą.

Wyszło mi na kompie kod usterki-16899 -sterowanie czasem żarzenia-nieprawidłowe działanie

Musze w takim razie wymienic moduł od świec żarowych.

Podobno w naszych beemkach świece dogrzewają jeszcze silnik po odpaleniu.Czy tak?

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam, mam pytanko. Jak odpalicie rano silnik na zimno to ile Wam pokazuje w chwilowym spalaniu gdy auto chodzi na postoju? wiadomo, że doputy dopuki się nie nagrzeje będzie stosunkowo większe. Czy spalanie rzędu 18/100km po odpaleniu jest normalne?? silnik 530d 228km
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam, podłączę się do tematu, bo już powoli mam dosyć spalania w 525d (automat)... Auto obecnie w trasie pali 10-11 litrów (sprawdzony wynik z tankowania, mega spokojna jazda). Na kompie żadnych błędów, lambda w porządku, dpf pokazuje jeszcze 70 tysięcy, układ dolotowy szczelny, moc w normie... :mad2:

 

Co może być jeszcze przyczyną tak wysokiego spalania? O dziwo w mieście wynik nie jest kosmicznie wyższy ok. 12-14 litrów.

 

Z góry dzięki za pomoc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, podłączę się do tematu, bo już powoli mam dosyć spalania w 525d (automat)... Auto obecnie w trasie pali 10-11 litrów (sprawdzony wynik z tankowania, mega spokojna jazda). Na kompie żadnych błędów, lambda w porządku, dpf pokazuje jeszcze 70 tysięcy, układ dolotowy szczelny, moc w normie...

 

Co może być jeszcze przyczyną tak wysokiego spalania? O dziwo w mieście wynik nie jest kosmicznie wyższy ok. 12-14 litrów.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

Hej Kolego

 

Sprawdź 2 rzeczy. Pierwsza to temperatura cieczy chłodzacej. Poszukaj filmów na youtube z wywołaniem ukrytego menu, które podczas jazdy będzie pokazywać na komputerze temp. Prawdopodobnie rozgrzanie do 90st powinno zająć 5-7min. Jeżeli nie będziesz mógł osiągnąć takiej temperatury w takim czasie, badź też w ogóle nie będziesz mógł osiągnąć takiej temperatury - do wymiany prawdopodobnie termostaty. Druga sprawa to filtr powietrza :)

 

Ja jeżdząc 530XD miałem wcześniej spalanie po mieście w okolicach 10.5l/100km przy naprawdę bardzo ekonomicznej jeździe (wolne przyspieszanie, muskanie gazu -taki trochę ecodriving). Temperatura cieczy podczas jazdy była pomiedzy 94 a 99st C ! Po wymianie filtra powietrza, który był w stanie agonalnym tj brudny, czarny, zalany trochę olejem - temperatura waha się pomiędzy 89-92stC. No i spalanie spadło - uwaga do 8,5l/100 w mieście przy bardzo delikatnej jeździe. Wracając do domu przez centrum miasta w nocy, po wymianie filtra, przejechałem 26km, w tym przez centrum ze średnim zuzyciem 6,6l/100 km. Następnego dnia - jadąc w dzień, zatrzymując się już prawie na każdych światłach - spalanie wyniosło 8,5l/100km. Średnia za ostatnie 80km wynosi 7,7l/100km.

 

Więc jeżeli nie jesteś pewien kiedy był wymieniany filtr - proponuję zakup i jego wymianę. Ja kupiłem filtry Knechta (oryginał BMW to filtr MANN). Dodatkowo wymieniłem odmę, która nie była wcześniej nigdy wymieniana. Na części widniała bowiem data 2006r :wink:

 

Pozdrawiam,

Wojtek

Opublikowano
Dziękuję bardzo, sprawdzę to wszystko, wymienię filtr i poobserwuję temperaturę chłodziwa. W międzyczasie okazało się, że była nieszczelność w układzie dolotowym, po uszczelnieniu już jest lepiej - z ostatnich 600 kilometrów spalanie 9,8 litra, 60/40 trasa miasto. Wciąż wydaje mi się, że na trasie trochę za wysoko, bo jednak 8-9 litrów nie szarżując specjalnie to jednak sporo (choć nie jest to już 10-11...). A mam jeszcze pytanie dotyczące wskazówki spalania chwilowego, często mam tak, że dojeżdżając do świateł i hamując silnikiem, zrzuca po kolei biegi i na I lub II wskazówka zatrzymuje się na max. spalaniu choć powinna wskazywać zero - nie wiem czy to szwankuje wskaźnik (albo taki już jest), czy rzeczywiście tyle spala auto i wtryski leją choć nie muszą... :(
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Mam podobne problemy z tym że na trasie na autostradzie przy stałej prędkości 130km/h komputer pokazuje 6,5l/100km natomiast podczas jazdy po mieście nawet 16l/100km. Wymieniłem główny termostat bo podczas jazdy po autostradzie z w/w prędkością temperatura spadała nawet do 67°C a po mieście podnosiła się do około 80°C

Po wymianie pojechałem na test po autostradzie i nagle cud temperatura trzymała się na poziomie 82°C-85°C

Było to jakieś trzy tygodnie temu. W tym tygodniu włączam czujnik z ukrytego menu, jadę po autostradzie odcinek 60km ze średnią prędkością 110km/h a tu znowu temperatura pomiędzy 67°C a 70°C

Czy faktycznie termostat EGR może mieć wpływ na te wahania temperatury?

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Wymieniłem ten nieszczęsny termostat egr i w końcu temperatura jest ok. Około 90°C ale spalanie nadal wysokie choć już nie 16 a 14l/100km. Na autostradzie ze stałą prędkością 120km/h zszedłem nawet do 5,5l Czy wyrzucenie dpf i wyłączenie egr może mieć wpływ na spalanie, akurat w tym przypadku na wyższe?
Opublikowano
witam napisze troche od siebie na temat spalania mam bmw 525d z 2006r i jak zresetowalem spalanie to wpaldem w miasto i pokazalo 14 litrow sie wystraszylem czemu tyle potem pomyslalem ze non stop korki itp ruszanie stawanie i nie nabilo duzo km i zliczylo zrob tak kolego staraj sie nie resetowac czesto albo zresetuj i jedz w trase i zobacz jakie masz spalanie z kilku km napisalem ze byles gdzies 100km to idealnie zeby sprawdzic ile spali

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.