Skocz do zawartości

320d Problem ze skasowaniem błędu poduszki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem. Ostatnio zmieniłem kierownicę na multifunkcyjną i wszystko pięknie ale niestety cały czas pokazuje mi błąd poduszki. Więc podłączyłem do kompa i kasuje go przez inpe, ale chwile pomryga kontrolka, zgaśnie na 2s i znowu się zapala. Próbowałem już sporo razy ten bład kasować ale niestety nie udaje się ;/ już nie wiem co robić. Czy poduszka jest uszkodzona czy może jakies kable nie stykają. Poprostu nie mam pojęcia co jest nie tak. Proszę o pomoc. Aha. dodam że na poprzedniej poduszcze nie było tego problemu.
Opublikowano
Skoro się podłączasz do kompa to wiesz na pewno że to błąd poduchy kiery ? Może zbieg okoliczności i kłania się mata. Jeśli nie to powiedz czy przy zmianie kiery zmieniałeś poduchę na inny typ ? Czy miałeś taką samą kierę tylko bez MFL ?
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
to na pewno błąd poduchy ale właśnie nie wiem czy kierownicy. no ale wszystko na to wskazuje ponieważ na starej kierownicy (czteroramiennej) wszystko było ok a teraz jak zmieniłem na kierownicę (trójramienną) z mlf i innym typem poduchy to wyskakuje błąd i nie da się go skasować. A próbowałem skasować go inpą i było tak jak opisałem, czyli najpierw migała 3 razy, poźniej gasła na 2-3s i znowu się zapalała ( oczywiściek kontrolka air-bagu na liczniku).
Opublikowano

To dlaczego nie sprawdzisz obwodów air bag na kompie ? Albo po samym błędzie przecież widzisz.

 

Poza tym zacznijmy od tego czy miałeś poduchę jednonabojową czy dwunabojową ? Bo nowa jest na pewno na 2 naboje ale jaka była ?

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano

Była chyba 1 nabojowa i jest też chyba 1 nabojowa bo ta kierownica jest taka jak ta:

http://lh4.ggpht.com/_xqDzq2YdzV4/S9oLZl9PJwI/AAAAAAAAA90/nH-o3Mtd7wQ/s640/P1100398.JPG

 

jakoś zapomniałem przeanalizować dokładnie ten błąd, ale zdaje mi się że to na 100% jest poducha w kierownicy. Jutro dla świętego spokoju sprawdzę jeszcze raz. A jest taka możliwość, że poducha bedzie do wymiany?

Opublikowano
Ok. może jutro wieczorem wrzuce zdjęcie na forum, bo pomału zaczyna mnie ta kontrolka denerwować no a po drugie nie wiem czy mam sprawną poduszkę.
Opublikowano

Przepraszam za opóźnienie ale wczoraj po prostu fizycznie nie dałem rady tego zrobić. Tutaj są 2 zdjęcia z inpy. Pierwsze zdjęcie pokazuje błąd, który wyskakuje mi jak włączam menu do poduszki, a drugie zdjęcie po prostu pokazuje błąd samej poduszki. Naprawde nie wiem co jest nie tak, a poza tym nie wiem nawet co oznacza ten błąd bo po niemiecku nic nie rozumiem :) aha i zauważyłem dzisiaj że te dwie poduszki różnią się wtykami. Stara poduszka ma o 2 wtyki więcej niż nowa. Nie mam pojęcia czy to też może mieć na coś wpływ ale doszukuje się najmniejeszych szczegółów. Pokazane to tez jest na kolejnych zdjęciach. Ostatnie zdjęcie zrobiłem modelowi kierownicy.

 

http://img153.imageshack.us/img153/4548/69104786.png

http://img529.imageshack.us/img529/7774/12920813.png

http://img401.imageshack.us/img401/7793/33032168.jpg

http://img401.imageshack.us/img401/262/70393899.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/6175/23851601.jpg

Opublikowano
aha i zauważyłem dzisiaj że te dwie poduszki różnią się wtykami. Stara poduszka ma o 2 wtyki więcej niż nowa. Nie mam pojęcia czy to też może mieć na coś wpływ ale doszukuje się najmniejeszych szczegółów.

 

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano

tomaszf: a jest jakaś róznica i jak tak to co trzeba z tym zrobić?

 

miałem taką kierownicę:

http://img213.imageshack.us/img213/9440/bmw6s.jpg

 

 

Bardzo Mądry Wybór: a jeżeli różnią się tymi wtykami to jest jakaś możliwość żeby to działało, czy musze znowu zmieniać kierownicę?

Opublikowano
Jeśli nie masz w tym doświadczenia to nie kombinuj . Generalnie problem leży nie tyle w kostkach co w taśmie a co gorsza możesz sobie narobić biedy bo jak wkładasz nie taka poduchę jak powinna być do nieodpowiedniej taśmy to (odpukać) przy dzwonku poducha nie wystrzeli :duh: Chcesz ryzykować własnym życiem ?
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
No właśnie o to chodzi że ona jest niesprawna i obawiam się o konsekwencje w razie dzwona. :? A jeżeli założyłbym okrągłą kierownicę trójramienną z okrągłą poduszką dwunabojową to byłoby ok?
Opublikowano

To nie zalezy od tasmy bo w kazdej wersji sa takie same, a od rodzaju systemu poduszek. W twojej jest juz MRS3 lub MRS4 i obsluguje miedzy innymi dwu-nabojowa podszke kierowcy. Poduszka (i kierownica) ktora wsadziles jest jedno-nabojowa i pochodzi z systemu MRS2 (montowane w e46 przed liftem do 06.2000). A blad wywala bo system sprawdzajac poduszki nie widzi drugiego stopnia. Wiec nie kombinuj tylko wsadz poduszke dwu-nabojowa bo w razie dzwona moze nie zadzialac to prawidlowo. Niestety kierownice bedziesz musial tez wymienic bo do tego modelu byly tylko poduszki jednonabojowe.

Teoretycznie moglbys oszukac MRS wstawiajac opornik na drugim stopniu lub pobawic sie NCS i sprobowac wylaczyc drugi stopien - chociaz nie wiem czy jest taka mozliwosc zeby wylaczyc tylko jeden stopien, mozna wylaczyc oba. I wtedy w razie dzwona poduszka zadziala jak w wersjach z MRS2.

Opublikowano
dokładnie jak koledzy piszą.Nie widzi drugiego stopnia i dlatego wyskakuje błąd i zawsze tak będzie.Co do opornika to nie polecam.Lepiej zmiana na prawidłową poduszke
Opublikowano
Pomijam kwestie tego że taśmą różni się w różnych modelach nawet ilością przewodów do ładunków i to się tyczy właśnie kwestii pojedynczych i podwójnych typów . Ale sprawdziłem dokładnie i z tego co widzę to chyba żadna kiera nie będzie grała w samochodzie przed liftem .
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
No chyba tak zrobie że wymienię całą kierownicę bo jednak zależy mi na bezpieczeństwie a nie chcem mieszać z opornikami bo jeżeli poduszka jednak nie wypali (odpukać) podczas dzwona to nie będzie za wesoło. A mlf już podlączyłem i wszystko pięknie działa łącznie z tempomatem ;) czyli musze szukać kierownicy z dwu-nabojową poduszką? a będzie pasowała ta trójramienna kierownica po lifcie? aha i mój model jest z końcówki 2001 roku. (przed liftem). i btw nie chce ktoś w takim razie kupić którejś z kierownic na zdjęciach? ;d obydwie mają całe poduszki :mrgreen:
Opublikowano

Napisze jeszcze raz, tasmy sa takie same w kazdej wersji e46, niezaleznie od rodzaju nadwozia i roku produkcji (a nawet te same tasmy stosowane sa w nowszych wersjach e39, e38 itp). Maja te sama liczbe gniazd na wtyczki i do kazdej z nich mozna podlaczyc poduszki jedno- i dwu-nabojowe oraz multifunkcje. Zasadnicza roznica w przypadku starszych modeli polega na braku dwoch dodatkowych kabli na wejsciu przed tasma obslugujacych drugi stopien poduszki.

 

...Ale sprawdziłem dokładnie i z tego co widzę to chyba żadna kiera nie będzie grała w samochodzie przed liftem .

 

Nie wiem o co ci chodzi z tym graniem? Kolega barcwik mimo ze posiada samochod przed liftem ma juz w swoim samochodzie system poduszek MRS3/4 ktory obsluguje dwu-nabojowe poduszki, np. takie jak ta kwadratowa ze zdjecia wiec moze zamontowac u siebie kazda kierownice z wersji poliftowej, nawet te troj-ramienne. Ta troj-ramienna kierownica ktora aktualnie posiada jest z wersji przed-liftowej (model stosowany w e36) a na dodatek poduszka w tej kierownicy jest jednonabojowa i montowana byla tylko do 05.2000 (lift byl rok pozniej).

Opublikowano
Jeśli jest to możliwe proszę o instrukcję jak wyłączyć jeden bądz oba stopnie i czy po ewentualnym wyłączaniu obu napewno poduszka z jednym nabojem zadziała w razie ewentualego dzwonka.
Opublikowano

Sorry pawka ale pojawiles sie jak ‘filip z konopi’ z pierwszym postem i od razu z zapytaniem jak oszukac kontrolke od airbaga.

Osobiscie to nie mam nic przeciwko takiemu ‘druciarstwu’ bo lepsze to niz zaklejenie tasma lampki lub co bardziej tworczy druciaze potrafia to podlaczyc lampke airbaga do lampki do ladownania lub asc/dsc – wtedy przynajmniej sie swieci i gasnie.

Ale jesli ktos wie co robi i godzi sie na brak airbaga lub dzialanie jednego stopnia i co wazniejsze robi to swiadomie i dla siebie to ja nie mam nic przeciwko – jego zycie , jego samochod. Gorzej jesli ktos robi to tylko na pokaz aby udac ze wszystko jest sprawne lub podniesc wartosc samochodu i zataic usterke przed potencjalnym kupcem – takiej postawie mowie stanowcze NIE. Wiec sorry ale zadnej instrukcji nie podam ... juz i tak chyba za duzo napisalem.

Opublikowano

Kolego maroek pierwszy mój post wynika z tego że mam właśnie problem zawarty na tym forum a nigdzie indziej nie znalazłem do niego odpowiedzi a jeżeli sam podjąłeś temat ,poprosiłem o informację .Dodam że przeczytałem temat od początku i z tego co zrozumiałem można ustawić tak poduszkę żeby działała prawidłowo mimo jednego naboju i nie mam zamiaru oszukiwać siebie a tymbardziej kogoś kosztem zagrożenia jakie to niesie

Auto w którym chcę to zrobić jest moje i nie mam zamiaru nikogo oszukiwać ,poprostu jeśli jest to możliwe nie chcę wymieniać poduszki tymbardziej ,że do tej kierownicy którą posiadam są tylko jednonabojowe

pozdrawiam

Opublikowano
to już wszystko rozumiem :) pozostaje mi kupić kierwonicę z mfl i poduszką dwu-nabojową, lub przerobić tą, co teraz mam. A jest jakiś bezpieczny i w 100% pewny sposób na przerobienie jej aby działała poprawnie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.