Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chodzi mi o krótką odpowiedź

czy udało się komuś wymienić je pod autem nie mając do dyspozycji prasy ???

dziś dokonałem drugiego podejścia i mimo że mam dorobiony ściągacz co idealnie pasuje i do wyjęcia i do wsadzenia to gwint zerwałem a tuleja ani drgnie

a nawt po mocnym skręceniu waliłem młotkiem (jeden złamałem)

Opublikowano

witam wszystkich!

musze wymienic tuleje w lewym tylnim kole (uporczywe, irytujace skrzypienie), lepiej wymienic obie strony czy wystarczy tylko ta ktora skrzypi?

Opublikowano

mi robili taki kumple co produkują Rosomaki

ale tuleja jest tak zapieczona że nie ruszyła ani o milimetr

pozostanie mi uśmiechnąć się do mojego sąsiada - czyli p.Krystiana :D :D :D

oni mają do tego prasę taką że robią to pod autem

tylko cza jeszcze mieć $$$ :D :D :D

Opublikowano

zawsze mozna wypalic gume i samo wypadnie :)

 

rozumiem ze chodzi Wam o tuleje mocowania sań ? tył

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie :duh:
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ja wymieniałem je za pomocą ściągacza wlasnej roboty. Blacha 20mm, śruba M12 120mm, gwintownik M12, spawarka elektrodowa. Ze ściągaczem zeszło mi jakieś 45 minut, a z wymianą 1 strona ok godzine, druga strona 20 minut. Ściągacz bez łożyska, fakt że było 20mm gwintu oraz twarde śruby. Moge wrzucić jutro foty ściągacza.
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60
Opublikowano

kwestia jak już wyrobione jest gniazdo

kumpel z serwisu mi mówił że czasami tuleja lekko wyłazi a nowa wpada no i zwrotnica do wymiany

ja mam gwint M12 i drobnozwojowy ale materiał widocznie za słaby

dziś przyszły małe wahacze z tyłu

myśla że jutro je zamontuja a tuleje cza będzie zrobić w serwisie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dajan, głupie pytanie ale spytam - zabezpieczenie z tulei zdjąłeś ?. Ja to robiłem dwa razy bez ściągacza, miałem różne stare tuleje, łozyska, podkładki itp. Trochę trwało ale poszło. Nie wal w to młotkiem bo mocowanie to alu i możesz wymieniać coś więcej niż tuleje
Opublikowano

nie głupie a słuszne pytanie

tak zaczołem od wydłubania pierścienia zabezpieczającego

nawet już go nie zakładam bo i tak nic się samo nie ruszy a wtym tygodniu i tak musza to zrobić

młotkiem tłukłem jedynie jak ściągacz miał już słuszne naprężenie

a i tak nic to nie dało

problem tkwi w śrubie -- nie jest hartowana i ze zwykłego materiału ,no i nie mam na niej łożysk

jakoś odechciało mi się zrobić eksperyment z kupnem ściągacza z allegro za 160-180 zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie głupie a słuszne pytanie

tak zaczołem od wydłubania pierścienia zabezpieczającego

nawet już go nie zakładam bo i tak nic się samo nie ruszy a wtym tygodniu i tak musza to zrobić

młotkiem tłukłem jedynie jak ściągacz miał już słuszne naprężenie

a i tak nic to nie dało

problem tkwi w śrubie -- nie jest hartowana i ze zwykłego materiału ,no i nie mam na niej łożysk

jakoś odechciało mi się zrobić eksperyment z kupnem ściągacza z allegro za 160-180 zł

 

 

Ja używałem śruby tej co przechodzi przez tuleje :mrgreen: dała radę.

Opublikowano
a ja używam ściagacza własnej roboty tj kawał nagwintowanego pręta z jednej strony trzy grube podkładki przyspawane(średnica nieco mniejsza niż tuleja).przekładam to przez tuleje z drugiej strony zakładam klucz nasadkowy(średnica większa jak tuleja aby mogła się swobodnie wysunąć) lub też kawałek rury,na to znowu z 3 podkładki i śruba.Dokręcam śrubę i tuleja zaczyna powoli wysuwać sie...
Opublikowano
Ja używałem śruby tej co przechodzi przez tuleje :mrgreen: dała radę.

ta to faktycznie jest niezniszczalna

ale strasznie długa

i czym wywiercić tak wielką dziure podkładkach zamykających tulejki ?

nie masz fotki jak to wyglądało ?

 

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

EDYTUJA bo już mam przygotowany zestaw ale na troszkę mniejszą śrubę z wahacza tylnego fiata mareii

zobaczymy jutro czy dam radę

Opublikowano

no i ZWYCIĘSTWO ! ! !

prawa strona wycisłem śrubą z mareii

lewa chyba troszka przesadziłem i zerwałem gwint w nakrętce więc zrobiłem śrubą tą długą z BMW

wspomogłem się profesjonalnym zestawem od kumpla ale zastosowałem tylko jego podkładki bo mają wielkie dziury

dziwna sprawa bo były solidnie zapietrzone i paskudny odgłos towarzyszył pierwszemu ruszeniu ale do wkładania wystarczył młotek ...

przeczyściłem gniazda papierem i wszystko posmarowałem tawotem

w sumie bez przekonania po złożeniu tulejki zaczołem leciutko stukać młotkiem i bez większych oporów tuleja weszła aż dało się założyć zabezpieczenie

oczywiście stukałem po tej tulei którą miałem dorobioną do wyjmowania

więcej problemu było z wyjęciem małego wahacza -- prawy wylaz bez problemu a lewy był tak zapietrzony w zwrotnicy że musiałem go rozciąć tarczą milimetrową a następnie "morsami" chwyciłem za kulkę sworznia i rozruszałem to

ale nie da się go już zregenerować :D :D :D

teraz jeszcze geometria

ile kosztuję ???

 

dzięki za pomoc !!!

i za zmobilizowanie mnie ! :D

Opublikowano

Ostatnio płaciłem 130 zł.

Co do montażu nowej tulei to kiedyś czytałem, żeby nie używać do tego żadnych smarów, ponieważ aby tuleja ta pracowała prawidłowo musi ciasno siedzieć w zwrotnicy. Smar będzie powodował ruch tulei i szybsze jej zużycie. Nie wiem ile w tym prawdy, ale instrukcja serwisowa nic nie wspomina o smarowaniu tej tulei.

marek
Opublikowano
masz moze jakies foty z roboty ?

szczerze mówiąc za pierwszym podeściem przygotowałem aparat i figa z tego wyszła

dziś zrobiłem tylko przed i po i troszku ściągacza

co do smarowanie to i tak już po ptokach bo poskładane

jutro dam fotki bo coś net muli

Opublikowano

tyle tylko mam

 

http://i55.tinypic.com/63rtav.jpg

http://i56.tinypic.com/315jwad.jpg

http://i54.tinypic.com/29qfbbr.jpg

http://i56.tinypic.com/mlrpt4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.