Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak u "Arnolda" ale jak pracowałem w KW to w służbowym passacie też były 2 akumulatory.

Jeden odpowiadał tylko za rozruch, a drugi obsługiwał całą resztę czyli komputer, i całe oświetlenie.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Nie wiem co "on" robi ale chodzi chyba o te opcje wyposażenia:

 

 

S146A ADDITIONAL ENERGY SUPPLY Dodatkowe zasilanie energetyczne

 

S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora

 

S8SPA COP CONTROL Sterowanie COP

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byłem na diagnozie i wszystko w porządku. Nie ma żadnych błędów i ładowanie pokazywało 14,72V
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Byłem na diagnozie komputerowej jak już pisałem wcześniej i wszystko wyszło ok.

Wczoraj wymieniłem akumulator na nowy i mam następujący problem.

Jak odpalę auto w garażu wszystko ok. Wyjadę z garażu to dosyć mocno przygasa wyświetlacz od navi.

W czasie jazdy wyświetlacz się rozjaśnia, ale można zauważyć się raz świeci mocniej, a raz słabiej.

Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wyświetlacz już nie przygasa mocno tylko w czasie jazdy lekko przygasa i rozjaśnia się. Po przejechaniu około 10km, jak samochód stoi w miejscu na wolnych obrotach z włączonymi światłami i ogrzewaniem problem nie występuje. Zegary i światła nie przygasają. Razem z wyświetlaczem od navi przygasa też wyświetlanie spalania i przebieg dzienny.

Problem występował przed wymianą akumulatora.

Wskazania miernika na odpalonym silniku 14,5 - 14,7. Zauważyłem, że w czasie dłuższej jazdy, zwłaszcza wieczorem problem praktycznie nie występuje. Regulator napięcia raczej odpada, bo jak by był walnięty to światła i zegary też by przygasały.

Ma ktoś pomysł z czym może być problem?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Nie wiem jak jest dokładnie z wyświetlaczem od navi, ale np podświetlenie zegarów jest połączone z czujnikiem światła. Im jaśniej, tym zegary podświetlane są mocniej, jak ciemno to słabiej aby nie męczyły się oczy kierowcy (dodatkowo można podświetlanie trochę regulować).

U siebie nie zwracałem uwagi na podświetlanie navi prof (jak coś zauważę to napisze), ale podświetlenie deski na pewno mocno reaguje na natężenie światła.

Michał 330xd - nie udało się uratować twojego starego aku?

Max prąd ładowania na obciążonym silniku (np. łączone światła) nie powinien przekraczać 14,4 V, przy większym prądzie na dłuższym odcinku można zagotować akumulator.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie wyświetlacz od navi przygasa w tym samym momencie co wyświetlacz przy zegarach. Tylko że u mnie świeci mocniej jak jest ciemniej .Nie wiem czy ma to jakiś związek, ale mam uszkodzony czujnik poziomowania xenonów i urwane cięgno.

Akumulator wymieniłem bo przy np 3 krotnym odpaleniu i zgaszeniu auta i przejechaniu krótkiego dystansu (do sklepu ok 300m) każde kolejne odpalenie było "cięższe". Kilka razy też zapaliła mi się kontrolka, że akumulator jest bardzo słaby. Teraz na nowej baterii kręci jak wściekły.

Jak wyjąłem stary akumulator to zmierzyłem napięcie i pokazuje 12,5, magiczne oczko jest zielone. Ale przy rozruchu napięcie spadało do 9,5.

Wymieniłem dla spokoju.

A co do ładowania to już sam nie wiem. Elektryk mi powiedział po podłączeniu kompa, że jest w porządku. Na obciążeniu i pomiarze miernikiem pokazuje 14,5 - 14,7.

Pojadę jeszcze raz na komputer w Poniedziałek, żeby sprawdził dokładnie. Jak wyjdzie wszystko ok to pozostanie uznać, że tak ma być :|

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
No właśnie wyświetlacz od navi przygasa w tym samym momencie co wyświetlacz przy zegarach. Tylko że u mnie świeci mocniej jak jest ciemniej .Nie wiem czy ma to jakiś związek, ale mam uszkodzony czujnik poziomowania xenonów i urwane cięgno.

Akumulator wymieniłem bo przy np 3 krotnym odpaleniu i zgaszeniu auta i przejechaniu krótkiego dystansu (do sklepu ok 300m) każde kolejne odpalenie było "cięższe". Kilka razy też zapaliła mi się kontrolka, że akumulator jest bardzo słaby. Teraz na nowej baterii kręci jak wściekły.

Jak wyjąłem stary akumulator to zmierzyłem napięcie i pokazuje 12,5, magiczne oczko jest zielone. Ale przy rozruchu napięcie spadało do 9,5.

Wymieniłem dla spokoju.

A co do ładowania to już sam nie wiem. Elektryk mi powiedział po podłączeniu kompa, że jest w porządku. Na obciążeniu i pomiarze miernikiem pokazuje 14,5 - 14,7.

Pojadę jeszcze raz na komputer w Poniedziałek, żeby sprawdził dokładnie. Jak wyjdzie wszystko ok to pozostanie uznać, że tak ma być :|

 

Czujnik poziomowania xenonów nie ma raczej nic wspólnego z podświetlaniem zegarów.

Jeżdżenie na kompa sobie odpuść, chyba że masz czas i darmowy dostęp do niego.

Najlepiej kup miernik (nawet taki za kilkanaście złotych - ostatnio widziałem w jakimś markecie po 12 zł) i sam zrób pomiar, (najlepiej kilka pomiarów: na zimnym silniku z włączonymi światłami i bez, na rozgrzanym silniku z różnymi obciążeniami) wtedy będziesz miał najlepszy obraz działania alternatora i jego regulatora.

Niestety regulator napięcia jest bardzo drogi, ale może jego wymiana nie będzie konieczna.

Robiłeś adaptację nowego aku, podobno lepiej zrobić (ale nie wiem jak wiele to zmienia).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miernik mam i sprawdzałem już kilka razy. Pierwsze co pomyślałem jak zauważyłem problem to wymiana regulatora. Nawet go zamówiłem na hurtowni, ale jak elektryk powiedział że tak ma być to odmówiłem.

Adaptacji nie robiłem. Adaptację wykonuje się wtedy jak wymieniony akumulator ma mniejszą lub większą pojemność. Wtedy jest to konieczne. Ja wymieniłem na taki sam i adaptacja w tym przypadku służy tylko temu, żeby był zapis w historii o wymianie. Czujnik światła jest pod lusterkiem na przedniej szybie?

A co może jeszcze być przyczyną tego "przygasania" jak nie regulator?

Jest możliwe, że jakby regulator był padnięty to światła by nie przygasały?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano
Miernik mam i sprawdzałem już kilka razy. Pierwsze co pomyślałem jak zauważyłem problem to wymiana regulatora. Nawet go zamówiłem na hurtowni, ale jak elektryk powiedział że tak ma być to odmówiłem.

Adaptacji nie robiłem. Adaptację wykonuje się wtedy jak wymieniony akumulator ma mniejszą lub większą pojemność. Wtedy jest to konieczne. Ja wymieniłem na taki sam i adaptacja w tym przypadku służy tylko temu, żeby był zapis w historii o wymianie. Czujnik światła jest pod lusterkiem na przedniej szybie?

A co może jeszcze być przyczyną tego "przygasania" jak nie regulator?

Jest możliwe, że jakby regulator był padnięty to światła by nie przygasały?

 

Jeśli masz na myśli ten czujnik w lusterku skierowany na przednią szybę, to jest to chyba czujnik związany z działaniem lusterek fotochromatycznych. A jeśli myślisz o czujniku w szybie, to czujnik deszczu.

Jutro może popatrzę gdzie u mnie w E91 znajduje się czujnik światła i jak znajdę go, to napiszę. (W E46 ten czujnik znajduje się przy włączniku świateł i regulacji zasięgu świateł - taki szklany punkcik o średnicy przekroju zapałki).

Ile miał kosztować regulator napięcia który chciałeś kupić? - bo wiem że tani to on nie jest.

Jak sprawdzałeś ładowanie miernikiem, to też wskazywało ci ok 14,7 V ?

Przyczyna przygasania podświetlania deski na 99% nie jest regulator napięcia.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz na myśli ten czujnik w lusterku skierowany na przednią szybę, to jest to chyba czujnik związany z działaniem lusterek fotochromatycznych. A jeśli myślisz o czujniku w szybie, to czujnik deszczu.

Jutro może popatrzę gdzie u mnie w E91 znajduje się czujnik światła i jak znajdę go, to napiszę. (W E46 ten czujnik znajduje się przy włączniku świateł i regulacji zasięgu świateł - taki szklany punkcik o średnicy przekroju zapałki).

Ile miał kosztować regulator napięcia który chciałeś kupić? - bo wiem że tani to on nie jest.

Jak sprawdzałeś ładowanie miernikiem, to też wskazywało ci ok 14,7 V ?

Przyczyna przygasania podświetlania deski na 99% nie jest regulator napięcia.

 

Do mojego modelu regulator kosztuje 450 zł. Pewne bo podałem VIN.

Zrobiłem kilka pomiarów i tak:

- napięcie akumulatora 12,5 V

- ładowanie na zimnym silniku 14,6 - 14, 7V

- ładowanie na ciepłym silniku z obciążeniem 14,6V

- ładowanie na ciepłym silniku bez obciążenia 14,6V

Jak odpaliłem auto (na zewnątrz ciemno, temperatura 0 stopni) wyświetlacz od navi i wyświetlacz pomiędzy zegarami był trochę ciemniejszy niż powinien. Po wjechaniu do garażu samochód stał około 5 min na włączonym silniku i wyświetlacz się trochę rozjaśnił.

Zauważyłem, że jak samochód stoi na wolnych obrotach i włączę lampkę w kabinie to lekko "miga", to samo z lampką w bagażniku. Przy szybkim "przegazowaniu" lampka mocniej "mignie". Światła drogowe mam zwykłe i przy "przegazowaniu" też lekko "migną". Xenony cały czas świecą jednakowo.

Jeżeli to przygasanie to nie regulator to w czym może być problem? (czy na Twoim awatarze jest strażak)

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Cena za regulator niestety jest tak wysoka (w porównaniu do innych marek) i 450zł to i tak mniej niż w serwisie bez zniżek - około 473.70 zł

Pomiary zrobiłeś bardzo precyzyjne i ładowanie jest o jakieś 0,2-0,3 V większe od maksymalnego dopuszczalnego. Przy krótkich odcinkach nie powinno być problemu, gorzej w tresie gdzie może przeładowywać aku lub elektrolit może za mocno gazować. Myślę że w zimie mimo wszystko nie powinno być problemów, choć mocne ładowanie zimnego aku też może być niestety szkodliwe.

Lampki w kabinie i bagażniku nie są połączone z czujnikiem światła i raczej w tym wypadku można wykluczyć awarię czujnika światła.

Czy to przygasanie świateł występuje tylko na odpalonym silniku, bo jeśli występuje również na zgaszonym to awarię regulatora ładowania można by wykluczyć.

Przychodzi mi jeszcze na myśl, abyś sprawdził płytkę pirotechniczną przy zacisku akumulatora (ja przy tym nigdy nie grzebałem i nic konkretnego ci w tej kwestii nie podpowiem).

 

Kolega "arnold" napisał że u niego:

"Problem rozwiązany, skoków napięcia brak, problem był w uszkodzonym module świateł dziennych"

 

W moim awatarze jest strażak z serialu "Rescue Me" (polski tytuł "Wołanie o pomoc").

http://www.youtube.com/watch?v=isLc1UqudnY&feature=related

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Witam. U mnie chodzi o wadliwy modul swiatel dodatkowych lamp dziennych philipsa. Takze nie jest to usterka samochodu. pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na wyłączonym silniku lampka w kabinie i bagażniku nie "miga".

Miganie występuje tylko na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu i trzymaniu na obrotach nie Migają.

(Jesteś strażakiem?)

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 1 rok później...
Opublikowano
Podepnę się pod temat. Czy przy delikatnym ruszaniu ładowanie powinno chwilowo spadać? U mnie na postoju ładuje 14,4-14,7V po włączeniu świateł lub innego obciążenia chwilowo spada po czym wraca do 14,7V. Przy ruszaniu potrafi spaść chwilowo nawet do 12,9V. Czasami podczas jazdy wskakuje na ułamek sekundy 15V, ale ogólnie trzyma 14,4-14,7V. Regulator napięcia do wymiany?
Opublikowano
Posiadasz w wyposażeniu odzysk energii? Wtedy takie skoki są normalne - podczas przyśpieszania alternator nie ładuje, robi to natomiast podczas hamowania silnikiem lub kiedy akumulator wymaga doładowania.
Opublikowano

Chodzi o opcję:

S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION

 

Rozkoduj VIN i sprawdź. W E9x alternator połączony jest z DDE magistralą LIN z tego co kojarzę. To nie sam alternator decyduje o ładowaniu, tylko DDE. Tak więc nigdy nie będzie tak jak w starych samochodach, że napięcie ładowania zawsze będzie stałe. W pewnych warunkach, zwłaszcza jeżeli masz opcję S1CDA, będzie się wahać. W przypadku problemów w komunikacji alternator - DDE, alternator ładuje akumulator stałym napięciem + pojawi się błąd.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie zachowuje się podobnie. Tzn. przy hamowaniu np. rośnie napięcie ładowania. Jest to efekt odzyskiwania energii, jw. napisał kolega artuj. Nie ma się czym martwić :cool2:
Opublikowano
Dzięki za pomoc. Rozkodowałem VIN, ale nie mam u siebie niestety takiego wyposażenia. Hassassyn Ty u siebie posiadasz taką opcję? Czy nawet bez tej opcji jest podobnie?
  • 1 rok później...
Opublikowano
Odgrzeje kotleta ,jakie wkoncu ma byc prawidlowe ladowanie?

 

Kiedyś podawano że ładowanie powinno być od 13,9V do 14,4V.

W E9x ładowanie nie powinno przekraczać 14,7V (dla zwykłych akumulatorów). Myślę że ładowanie ok 14V to absolutne minimum.

Ja u siebie w aucie, i przy akumulatorze ponad 8 letnim miałem ładowanie wg kompa przeciętnie około 14,6V.

Na nowym akumulatorze ostatnio nie sprawdzałem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Umnie jest 14,7 jakie jest minimum a jakie max ladowanie? Niechce zeby mi cos popalilo.Moze to oznaka ze akus konczy zywota?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.