Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
sprawdzajac bledy ktore mi wyskakiwaly ostatnio wyszlo ze wszystkie sa spowodowane zwiekszonym napieciem, sa to tylko chwile ale zdazylo sie juz 2 razy, i moje pytanie co moze to powodowac , zaczynajac od tego co moge sam sprawdzic, dokrecilem plytke pirotechniczna bo byla lekko luzna, to moglo byc od niej? co jeszcze moge sprawdzic?
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stabilizator to masz w zawieszeniu jak już. Sprawdź regulator napiecia w alternatorze. Sprawdź Inpą jakie masz ładowanie, powinno być od 14,5-14,8 V. Jeżeli ładuje 15 lub więcej musisz wymienić bo rozwalisz sterowniki w aucie. Zdaża się często w e60 i e90.
Krzysztof
Opublikowano

Widzę ze kolega lubi się czepiać. Jedni nazywają go stabilizator inni regulator. Proste. EOT

A sprawdza się na uruchomionym silniku, niestety inpy nie używam wiec nie pomogę ale jak trochę poszukasz to na pewno się natkniesz na wskazania ładowania.

Opublikowano
Możesz kupić używany alternator lub dać do regeneracji własny. Co uważasz. Serwis odradzam bo będzie drogo. Jakby co mam trochę części silnika. Wymienić alternator można oczywiście we własnym zakresie.
Opublikowano
pytanie o alternator nieaktualne , chyba ze jest mozliwosc ze dziala normalnie i tylko czasem strzeli wiekszym, sprawdzilem w inpa i ladowanie na wlaczonym silniku nie przekracza 14,7 czy gazuje czy nie to spada tak o 0,3 i rosnie ale max do 14,7, na wylaczonym lekko ponizej 12. takze to nie to, ma ktos inne pomysly co do tych skokow, moze miec cos wspolnego z tym ta cala plytka pirotechniczna, mi ona podejzanie wyglada jakos, nie wiem czemu, kiedys mialem taka akcje ze chcialem odpalic samochod po wlozeniu kluczyka a tu nagle [BAD] i sie bagaznik otworzyl, koles w serwisie powiedzial ze cos musialo niestykac na plytce ale jak ja docisnalem / puknalem to jest juz ok, moze ona miec cos wspolnego tez ze skokami napiecia? aa i po wejsciu w powermenagement IBS (czy IPS) wszytko niby cacy ale nie moglem wejsc w identification, tam mi nic nie pokazywalo o akumulatorze, reszta w normie
Opublikowano
Regulatora raczej nigdzie nie dostaniesz, dlatego napisalem o regeneracji bo takie firmy maja swoje dojscia lub wymianie calego alternatora. Nie sadze zeby ta plytka miala wplyw na skoki napiec. Moze byl to sporadyczny problem z alternatorem ktory moze juz sie nie pojawic.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
odswieze temat, bo chyba rozwiazalem problem, ogolnie nie chcialem oddawac na serwis i szukalem lopatologicznie, okazalo sie ze to chyba byla wina tej plytki na akumulatorze, pewnego razu doszedlem do wniosku ze co mi szkodzi podlubie przy tym, i podokrecalem wszytki sruby (2 byly luzne) poczyscilem styki, i od tego czasu problem sie nie powtorzyl, mysle ze po serwisie jakism musieli nie dokrecic (obstawiam ze magicy od alarmu jak go zakladali) i to bylo przyczyna, chyba:D
Opublikowano
U mnie również występują skoki napięcia. Zdałem sobie sprawę z tego dopiero po podłączenia lamp do jazdy dziennej. Objawiają się niekiedy miganiem lamp przy dodaniu gazu na wolnych obrotach, i przy włączaniu ogrzewania tylnej szyby. Przepiąłem na chwilę lampy do Renault Kangoo i tam ten problem nie występuje. 4 stycznia umówiłem się do serwisu - zobaczymy co powie A.S.O. pozdrawiam
Opublikowano
Arnold a sprawdzales auto INPA? Nie miales/masz zapisanych bledow za wysokiego/niskiego napiecia?

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Kiepskie połączenie akumulatora do reszty układu, na przykład poprzez obluzowaną klemę pirotechniczną a nawet zaśniedziałą klemę może być przyczyną niestabilności napięcia w układzie. W takiej sytuacji podczas dużego poboru prądu napięcie w układzie spada bo akumulator podaje prąd poprzez dodatkowy opór (obluzowaną klemę pirotechniczną albo zaśniedziałą klemę) a podczas ładowania napięcie w układzie może być chwilami zbyt duże ze względu na wolną reakcję alternatora na zmiany oporu obluzowanej (drgającej podczas pracy silnika) klemy.

Akumulator działa jak bufor w układzie - pobiera prąd ładowania albo oddaje prąd rozładowania. Odłączenie akumulatora przy pracującym alternatorze może spowodować znaczne przepięcie w układzie i nawet uszkodzenie elektroniki samochodu.

Pozdrowienia od lenia
Opublikowano
Arnold a sprawdzales auto INPA? Nie miales/masz zapisanych bledow za wysokiego/niskiego napiecia?

 

 

Nic na razie nie sprawdzałem, auto jest na gwarancji więc pojadę do A.S.O. niech szukają przyczyny. pozdrawiam

Opublikowano
Kiepskie połączenie akumulatora do reszty układu, na przykład poprzez obluzowaną klemę pirotechniczną a nawet zaśniedziałą klemę może być przyczyną niestabilności napięcia w układzie. W takiej sytuacji podczas dużego poboru prądu napięcie w układzie spada bo akumulator podaje prąd poprzez dodatkowy opór (obluzowaną klemę pirotechniczną albo zaśniedziałą klemę) a podczas ładowania napięcie w układzie może być chwilami zbyt duże ze względu na wolną reakcję alternatora na zmiany oporu obluzowanej (drgającej podczas pracy silnika) klemy.

Akumulator działa jak bufor w układzie - pobiera prąd ładowania albo oddaje prąd rozładowania. Odłączenie akumulatora przy pracującym alternatorze może spowodować znaczne przepięcie w układzie i nawet uszkodzenie elektroniki samochodu.

 

 

Dzięki za wskazówki mimo zimna pójdę na zewnątrz sprawdzić połączenia ;).

 

 

Byłem, wróciłem i odkryłem że mam 2 akumulatory jeden pod drugim ten pod spodem jest większy :shock: Czyżby to przez to że mam wersję "policyjną" ? pozdrawiam

Opublikowano
Zrobię jutro, pod tym na górze jest półka do której jest zamocowany a pod nim w szczelinie dojrzałem większy oba z logo BMW. Fuck nie widziałem go wcześniej dopiero teraz gdy zaświeciłem tam latarką. pozdr...
Opublikowano
Wow, ale elektrownie Ty tam masz :shock:

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

 

 

oto fotka - słaba bo z telefonu

:mrgreen: :wink: , Arnold poszukaj może drugi silnik gdzieś znajdziesz i nie trzeba bedzie montować chipa :mrgreen: :mrgreen:

tego wyższego aku nie ma w "zwykłych/normlanych" autach serii "3", pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Regulatora raczej nigdzie nie dostaniesz, dlatego napisalem o regeneracji bo takie firmy maja swoje dojscia lub wymianie calego alternatora. Nie sadze zeby ta plytka miala wplyw na skoki napiec. Moze byl to sporadyczny problem z alternatorem ktory moze juz sie nie pojawic.

 

Regulator można kupić bez problemu. Koszt 450 zł.

Ja dzisiaj jadę sprawdzić auto kompem bo coś mi z ładowaniem nie pasuje. Jak mierzyłem to pokazywało 14,92V.

Elektryk z ASO powiedział, że tak ma być. Ale zauważyłem, że czasem wyświetlacza od navi świeci mocniej, a czasem słabiej. Dla pewności wolę sprawdzić.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.