Skocz do zawartości

[E60/61] centralny zamek nie działa z pilota


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ,w mojej piątce mam mały problem z centralnym,nie można zamknąć ani otworzyć autka z pilota,przy zastosowaniu kluczyka w drzwiach,zamyka i otwiera prawidłowo wszystkie zamki -4 drzwi,bagażnik,wlew paliwa.Po ruszeniu zamyka automatycznie też wszystko.Słyszałem ,że to ponoć jakiś odbiornik fal etc,czy ktoś może miał podobny problem? BMW E61 520d touring 2005.Pozdrowionka dla wszystkich miłośników szachownicy.
Opublikowano
siemasz,mialem to samo 2lata temu i tez myslalem ze to bateria bo nie moglem otworzyc drzwi z pilota,wiec zaczelem probowac otwierac drugim kluczykiem co ponoc sie laduje w stacyjce automatycznie.Pojechalem do servisu kupilem trzeci kluczyk i dalej bylo to samo.Nastepnie na tyle to bylo denerwujace ze zostawilem auto w servisie i stwierdzili ze odbiornik do przesylania fal z kluczyka do zamka centralnego jest zepsuty.Gosc powiedzial ze najczesciej to jest wilgoc i przez to elektronika szwankuje,wymiana to okolo £300.Po wymianie wszystkie trzy kluczyki hehe dzialaja bez zadnych problemow.Ten odbiornik znajduje sie gdzies pod sufitce z tylu o ile dobrze pamientam a ile kosztuje w polsce to tego niewiem;) Pozd
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano

Witam, mam taki sam problem w moim autku, czy ktoś poza serwisem autoryzowanym naprawia takie rzeczy w Warszawie lub bliskich okolicach?

 

pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano
dzięki za informacje, muszę sprawdzić u elektryka ten odbiornik,bo w tych kluczykach nie ma baterii,to działa tylko na połączenie falami ,a więc albo odbiornik albo nadajnik.Wszystkim serdecznie dziękuję .Pozdro dla wszystkich spod herbu szachownicy!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
dzięki za informacje, muszę sprawdzić u elektryka ten odbiornik,bo w tych kluczykach nie ma baterii,to działa tylko na połączenie falami ,a więc albo odbiornik albo nadajnik.Wszystkim serdecznie dziękuję .Pozdro dla wszystkich spod herbu szachownicy!!!!!!!!!!!!

Analizowałem problem i winowajcą jest odbiornik, a nie nadajnik.

Są dwie przyczyny:

1. uszkodzenie anteny pod spojlerem tylnej klapy

2. uszkodzenie wiązki do anteny powyżej na styku klapy bagażnika. Podobno, żeby się dobrać do wiązki trzeba obniżyć kawałek podsufitki przy tylnej klapie.

 

Możecie polecić kogoś w Warszawie, kto naprawia tę przypadłość?

 

pozdrawiam,

Paweł

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wiedziałem, że można na Was liczyć!! :cool2: Niewiele zmieniło się przez ostatnie kilka lat.

 

Dla potomnych. W przypadku awarii centralnego zamka należy w pierwszej kolejności obejrzeć czy przyczyną może być zalana antena wzmacniacza diversity znajdująca się pod tylnym spojlerem. Po otwarciu szyby klapy bagażnika odkręcamy 4 śruby znajdujące się pod zaślepkami. Następnie zamykamy szybę i ściągamy spojler w stronę rejestracji (jest na takich wsuwkach), odkręcamy spojler do góry nogami - uwaga na kable, najlepiej obrócić spojler o 180 st horyzontalnie, tak żeby góra znalazła się na dole.

Widzimy bebechy. Na środku mamy czarny prostokąt pod nim jest nasz wzmacniacz. Jeśli już w tym momencie widzimy wodę, to na 90% winny jest wzmacniacz.

Delikatnie podważamy dekiel czarnego prostokąta i pod spodem widzimy moduł wzmacniacza. Jeśli w czarnym pudełku stoi woda, to pewność, że winą niedziałającego pilota jest wzmacniacz zdecydowanie wzrasta. Odpinamy wszystkie złącza i żeby się upewnić rozbieramy plastikową obudowę i upewniamy się, że środek jest zaśniedziały.

Gdy mamy już pewność, jedziemy do serwisu i zamawiamy moduł na wymianę (przynajmniej w Warszawie nie mieli na stanie w żadnym z serwisów). Po otrzymaniu nowy moduł wkładamy na miejsce starego, podpinamy złącza i sprawdzamy - działa!

Składamy całość w odwrotnej kolejności niż rozbieraliśmy i cieszymy się z jazdy i swobodnego otwierania/zamykania samochodu za pomocą kluczyków dołączonych do auta.

 

nic nie trzeba programować w ASO. Jedyne co trzeba zrobić, to przywrócić osobiste ustawienia języka itp na komputerze centralnym.

Nie jedźcie z tym problemem do ASO. ASO za coś co mi zajęło godzinę krzyknęło, że potrzebują 3h i 700zł...

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

Wiedziałem, że można na Was liczyć!! :cool2: Niewiele zmieniło się przez ostatnie kilka lat.

 

Dla potomnych. W przypadku awarii centralnego zamka należy w pierwszej kolejności obejrzeć czy przyczyną może być zalana antena wzmacniacza diversity znajdująca się pod tylnym spojlerem. Po otwarciu szyby klapy bagażnika odkręcamy 4 śruby znajdujące się pod zaślepkami. Następnie zamykamy szybę i ściągamy spojler w stronę rejestracji (jest na takich wsuwkach), odkręcamy spojler do góry nogami - uwaga na kable, najlepiej obrócić spojler o 180 st horyzontalnie, tak żeby góra znalazła się na dole.

Widzimy bebechy. Na środku mamy czarny prostokąt pod nim jest nasz wzmacniacz. Jeśli już w tym momencie widzimy wodę, to na 90% winny jest wzmacniacz.

Delikatnie podważamy dekiel czarnego prostokąta i pod spodem widzimy moduł wzmacniacza. Jeśli w czarnym pudełku stoi woda, to pewność, że winą niedziałającego pilota jest wzmacniacz zdecydowanie wzrasta. Odpinamy wszystkie złącza i żeby się upewnić rozbieramy plastikową obudowę i upewniamy się, że środek jest zaśniedziały.

Gdy mamy już pewność, jedziemy do serwisu i zamawiamy moduł na wymianę (przynajmniej w Warszawie nie mieli na stanie w żadnym z serwisów). Po otrzymaniu nowy moduł wkładamy na miejsce starego, podpinamy złącza i sprawdzamy - działa!

Składamy całość w odwrotnej kolejności niż rozbieraliśmy i cieszymy się z jazdy i swobodnego otwierania/zamykania samochodu za pomocą kluczyków dołączonych do auta.

 

nic nie trzeba programować w ASO. Jedyne co trzeba zrobić, to przywrócić osobiste ustawienia języka itp na komputerze centralnym.

Nie jedźcie z tym problemem do ASO. ASO za coś co mi zajęło godzinę krzyknęło, że potrzebują 3h i 700zł...

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

Zacznę od podstawowego pytania - masz E60, czy E61?

 

Wyjąłeś ten moduł? Obejrzałeś złącza i ścieżki w środku? nie są zaśniedziałe?

 

Jeśli to nie moduł, to pewnie wiązka doprowadzająca sygnał do wzmacniacza. Kable są w osłonach pod zawiasami. Musisz zdjąć osłonę i kawałek podsufitki ("podobno" info z ASO) i zobaczyć czy kable są OK. Jeśli nie, to naprawić/wymienić.

Ktoś na forum naprawiał w ASO i koszt był na poziomie 300zł z tego co pamiętam. Mnie proponowano ewentualnie wymienić wiązkę, za którą chcieli (bez robocizny) 3000 ;-) Szczególy i namiary na osobę w innym wątku.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

Moje autko to E61.

 

Modułu nie wyjmowałem ale otworzyłem go i okazalo sie ze jest suchy i wyglada jak nowy.

 

Dziwna sprawa ale prawdopodobnie bede musial zdjąc podsufitke.

 

Nie widzi mi sie wydac 3000 za takie cos :)

Who's got the key to my beema ? :D
Opublikowano
nie polecam wymiany wiązki tylko naprawę , 90% problemów z antena diversity, światłami małą kłapą dużą klapą itp wynikają z tego miejsca a wiązka jest spora no i to powazna robota, podczas gdy można wymienic odcinki przewodów w tym miejscu, oczywiście w odpowiedni sposób, do instalacji dostac się poprzez głośniki i po pół dnia leżenia bykiem w bagażniku małym kosztem ogarnąc dużo usterek teraz i w przyszłości
Opublikowano

Witam.

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów przerabiał temat dobrania się do owego nieszczęśliwego modułu w sedanie (E60). Czy trzeba odchylać podsufitkę? Jeżeli tak jak się za to zabierać? W którym miejscu biegnie wiązka?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie :D

 

Dzisiaj miałem możliwość zbadania owego wzmacniacza antenowego diversity w E60. Po podmianie na dwa inne problem dalej pozostawał (nie działał centralny z pilota). Wiązka raczej odpada w sedanie, bo jest bardzo ładnie poprowadzona w prawym tylnym słupku i tu nie ma prawa się nic złamać ani przetrzeć. Sam wzmacniacz umiejscowiony jest w prawym górnym rogu tylnej szyby tuż pod podsufitką i w żaden sposób nie jest narażony na wilgoć (no chyba żeby ktoś źle wkleił szybę). Problem okazał się banalny, a zarazem śmieszny, ktoś wcześniej grzebał w bezpiecznikach i za słabo wcisnął nr 77 w bagażniku. Także warto czasem bardzo dokładnie przyjrzeć się bezpiecznikom, zanim wyprujemy pół auta.

Opublikowano

Temat dosyc częsty także wrzucę na publiczny - chyba nie żywisz zazdrości, promo :)

Modułu nie wyjmowałem ale otworzyłem go i okazalo sie ze jest suchy i wyglada jak nowy.

zawsze zacznij od wyciągnięcia, rozebrania i dokładnych oględzin diversity, od tyłu lubi to wyglądac tak;

http://img202.imageshack.us/img202/1455/dsc00286wb.jpg

http://img717.imageshack.us/img717/8505/dsc00287iu.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/749/dsc00288wp.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/1747/dsc00289z.jpg

obrazków nie ciąłem także posiadacze mniejszych rozdzielczości otwieraja obrazki w nowym oknie - można próbowac poprawiac kontakt kontakt-sprayami czy przegrzewaniem lutów raz jeszcze ale efekty są 50-50, jak chocby malutki podzespolik się zjara...tylko wymiana, jężeli jednak wygląda dobrze to krok pt; instalacja;

idzie to tak:

*otwórz małą klapę - szybę i wyczep plastik dookoła zamka i napędu wycieraczki, oraz najperw duży górny na ramce a potem boczne, wszystkie te plastiki trzymają się na wcisk wąskimi listkami w metalowych klipsach, lubią się łamac, ciągnij prostopadle do góry, podważając

*pod plastikiem dookoła zamka i napędu zobaczysz dwie złote śrubki na krzyżak, odkręc je

*teraz podnieś klapę całkowicie i poodkręcaj tego samego typu wkręty trzymające dużą plastikową osłonę wewnątrz, welurową częśc najpierw wychacz, jak osłona już opadnie, przytrzymaj ją i wyczep wtyczkę do światełka w tej części - kabelek przechodzi przez wygłuszenie, zapamiętaj jak nim wyciągniesz całkowicie

*odkręc i też wyczep z diversity spojler, jest też wężyk do sprysku, również odczep, ostrożnie na krawędź dachu, NAJLEPIEJ zacznij od oklejenia tej części jakąs taśmą na jakieś 10-15 cm, łatwo o rysę również przy dalszych czynnościach, jak odkręcic spojler gdzieś już tam w poście stoi, gumowe zaślepki, 4 torxy 30 itd, wysuwasz na siebie

*wyczep wszystkie wtyczlki z diversity i odkręc króciutkie śrubki łeb 8 6ciokąt, przytrzymujące srebrną blaszkę wchaczoną w rynienki w których idzie instalacja, jedna z nich jest trochę kłopotliwa z odkręceniu, trzyma się pod tymi samymi nakrętkami co zawiasy, a owe zawiasy silnie prą w górę po odkręceniu, 2 nakrętki 13, może poproś o pomoc przy tym etapie niech ktoś przydusza zawias do klapy jak ty poodkręcasz nakretki i szybko wyciągnij mocowanie rynienki i załap nakrętki z powrotem, po wszystkim musisz ustawic wszystko nim skręcisz na dobre żeby szyba dobrze leżała, nietrudne

*teraz otwórz klapę i powychaczaj całą instalacje, wszystkie wtyczki i punkty mocowań instalacji, tak, żeby cała była "luźna" zrób fotę najpierw na wszelki wypadek, ale wszystko pasuje tylko w jedne pozycje

*z drugiej strony owe rynienki dla instalacji trzymają się na plastikowym pinie wczepioną w oś zawiasu - najpierw czymś cienkim wepchnij środek owego pinu powoli do środka i jak zacznie wychodzic z drugiej strony złap go jakimś wąskim długonosym narzędziem kombinerko-podobnym i sam pin wyciągnij z dziurki, jak spadnie tam w głąb to też idzie go złowic, bez strachu

*teraz następny kłopocik - rynienki trzeba rozklikac, nie śpiesz się bo je powyginasz i poryszesz, powoli i miarowo, małymi śrubokręcikami rozłóż je wszystkie cztery na połówki, poznacz sobie, będzie 8 podobnych ale tylko w jeden sposób pasujących małych detali

*teraz podsufitka; wychacz maskownicę głośników, z jednego dłuższego brzegu 2 zaczepy z drugiego długie haczyki, także tylko z jednej strony puszcza i wysuwasz - oryginalnie haczyki od tyłu auta, ale maskownicę idzie obrócic, jak ktoś już grzebał...musisz wyczuc

*odkręcasz głośniki na torx 20, dalej jego obudowę ten sam torx - i już widzisz drugą stronę instalacji

*odkrę widoczną śrubkę w gumie dookoła obsady kabli, torx a jakże, jest tylko z jednej strony od wewnętrznej, tam gdzie nie widac nie ma, jest też haczyk taże śrubkę wykręc i pociągnij w bok

*teraz masz już instalację w ręku, wciągnij ile się da do środka, z dużej klapy musisz oczywiście też pościągac plastikowe boczki na brzegach słupków, trzymają się na wredne wkręty pod plastikowymi zaślepeczkami, nie porysz i nie poniszcz przy wyduszaniu ich, wkręty po 3 na stronę

*jeżeli dobrze zluzowałeś wszystkie punkty mocowań instalacji to kawałek do wymiany powinieneś miec komfortowo dostępny w bagażniku - poodwijaj materiałową tasmę i już po oględzinach powinieneś zauważyc usterki - ja zwykle wymieniam wszystkie 4 kawałki wszystkie kabelki od momentu jeszcze przed gumą - idzie ją odtaśmowac i zsunąc - aż do drugiej strony do 5 cm za wyjściem z rynienek - najlepiej jak nie ma połączeń w rynienkach, tam nie ma miejsca i nie poskładasz ładnie z powrotem

*jak juz tyle rozebrałeś to naprawdę warto jeden po drugim raz za razem powymieniac wszystko - problemy z głowy na długie lata, dużo ważnych systemów jest przez diversity, również niemożnośc otwarcia czy zamknięcia klapy w kombii dołuje

aha podsufitka; czasami dużo ułatwia odchylenie jej nieeznacznie od tyłu na jakieś 10 cm - niestety w tym momencie dwa punkty mocowań w postaci przyklejonej do podsufitki blaszki, oderwą się - ni przejmuj się, przyklej je z powrotem czym idzie, klejem na ciepło czarną gumą butylową silikonem itd, jak zdecydujesz się ją uchylac to zrób to raz i wsadz tam klinujący odpowiedni dostep jakis przedmiot - jak będziesz co chwila odchylał ja recznie to może się nagle załamac i potem zostanie uż slad - linia, podsufitka to strzępy papieru i szmat oklejone materiałem.

Opublikowano

i jeszcze trochę wskazówek na fotkach:

http://img209.imageshack.us/img209/8303/naprawadiv3.jpg

po odkręceniu 2 wkrętów i wysunięcia obudowy z głośnikiem widac gumę, można najpierw odtaśmowac wąski koniec i delikatnie pociągac po kolei za przewody - ja łatwo wyciągnełem tego biało- czerwonego luzaka

.

.

.

.http://img228.imageshack.us/img228/1086/naprawadiv2.jpg

a to prawa zewnętrzna instalacja spod spojlera, odpowiadająca m. in. za odbiór fal z kluczyka, obrana już z metalowej rynienki

.

.

.

http://img442.imageshack.us/img442/597/naprawadiv.jpg

tutaj już wciągnięta całkowicie do środka przez dziurę po głośniku, fioletowy kabelek jest obtaśmowany na wtyczkach instalacji, ułatwi późniejsze wciągnięcie z powrotem

.

.

.

http://img152.imageshack.us/img152/6315/naprawadiv4.jpg

już odtaśmowana cała długośc newralgicznego odcinka, nie tylko przerwane kompletnie ale i popękane i prawie przerwane - trzeba dobrze obejrzec

.

.

.

http://img683.imageshack.us/img683/859/naprawadiv1.jpg

tu wymieniony odcinek, dolutowany i w koszulkach termokurczliwych, na koniec wszysko ładnie taśmujemy materiałową taśmą izolacyjną np. tesa

Opublikowano

H_A_R_T - Świetna robota. Proponuję wydzielić i wrzucić do działu sam naprawiam :)

 

Przy okazji, czy ktoś próbował naprawiać ten wzmacniacz? Czy naprawdę jedynym sposobem jest wymiana na nowy?

 

pozdrawiam,

paweł

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam , otoz mam taki podobny problem z niedziałającym kluczykiem. Rozmyślałem co tu by można jeszcze wymyślić i nie wiem czy to by poskutkowało , a wiec odłączenie akumulatora na 1h~ dało by jakiś efekt ? czy tylko jakieś problemy ?
Opublikowano
Witam , otoz mam taki podobny problem z niedziałającym kluczykiem. Rozmyślałem co tu by można jeszcze wymyślić i nie wiem czy to by poskutkowało , a wiec odłączenie akumulatora na 1h~ dało by jakiś efekt ? czy tylko jakieś problemy ?

 

Możesz odpiąć klemę minusową. Nic się nie stanie na 100%, ale wątpie czy coś to pomoże :roll: .

  • 3 lata później...
Opublikowano

Odgrzewam temat ponieważ zalało mi tą puszkę podczas ostatnich deszczy...Samochód stał cały dzień na deszczu i pod wieczór już nie mogłem go otworzyć, zdemontowałem spojler i otwarłem czarną puszkę a tam woda... Doradźcie co z tym zrobić żeby tego więcej nie zalewało? przecież nie będę wymieniał tego sterownika po każdym większym/dłuższym deszczu - paranoja... :mad2:

Pozdrawiam

Opublikowano
sprawdzonym sposobem jest osadzenie pokrywki na sznur butylowy (możliwość demontażu) plus piankowe podkładki na wierzch żeby spoiler dociskał klapkę uszczelniając wszystko
Opublikowano
dziękuje wam za szybkie odpowiedzi:) Kolejna sprawa jest taka że muszę kupić wzmacniacz znalazłem na allegro o numerze 9183564, a ja mam u siebie 6985531 - na stronie http://czesci.bmwsklep.pl/diagram.php?btnr=65_1435 jest napisane że takiego już nie produkują, pytanie jest takie czy ten o numerze 9183564 będzie pasował ?
Opublikowano
będzie pasował, numer tej części zmieniał się z 10 razy ale na pewnym poziomie są kompatybilne. problem się pojawia gdy masz np dwie wtyczki antenowe z lewej strony a nowy moduł ma tylko jedno wejście bo jest od uboższej wersji... czyli porównaj fotkę z oferty ze swoim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.