Skocz do zawartości

bardzo słabe hamulce?????!!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. jestem szczęśliwym posiadaczem 523i turing z 98r. AUTOMAT.wszystko ładnie pieknie gdyby nie hamulce! Otusz zdnia na dzien siła ich działania spadła drametrialnie, wymieniłem tarcze na nowe [mikoda GT nacinane + nawiercane] klocki sa w stanie bdb+, i dalej lipa! robiłem ostatnio ''awaryjne hamowanie'' i wyglondało to tak ze pedał hamulca jest dość twardy ale idzie kawałek w dół i koniec staje w miejscu dalej go juz niewcisne [chociasz ze to robie z całych sił w nogach] a auto spokojnie sobie hamuje!!! niema zadnego pisku ani ABS się niewłącza! :shock: ! niewiem od czego zacząć, byłem u mechaników ale tu gdzie ja mieszkam to tylko na trabantach się znaja, i nic sie niedowiedziałem. Patrzyłem na allegro za nowom pompom z serwem i znalazłem takie coś jak POMPA DOŁADOWUJĄCA DSC, co to jest i doczego to jest w układzie hamulcowym? Koledzy podpowieccie co mam robić, co wymienic?
Opublikowano

Wymieniasz tarcze a zostawiasz stare klocki? Ciekawe...

Płyn kiedy wymieniałeś? Układ odpowietrzony? Na wymianę pomp itp czas zawsze będzie, a lepiej zacząć od podstawowej obsługi.

Opublikowano
klocki były niedawno wymieniane a tarcze były wtedy OK. teraz jak zmieniałem opony na zimowe wyszło że 1 tarcza ma pęknięcie wienc wymieniłem same tarcze :oops:
Opublikowano

Czy stalo sie to po deszczach?

Sprawdz wneke pod filtrem kabinowym od strony kierowcy. Mozesz miec tam basen i z tego powodu wode w serwie. Wtedy hamulec robi sie 'kamienny".

Jezeli tak jest, to trzeba udroznic odplyw wody w wneki, a serwo najlepiej wymienic.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Witam wszystkich. jestem szczęśliwym posiadaczem 523i turing z 98r. AUTOMAT.wszystko ładnie pieknie gdyby nie hamulce! Otusz zdnia na dzien siła ich działania spadła drametrialnie, wymieniłem tarcze na nowe [mikoda GT nacinane + nawiercane] klocki sa w stanie bdb+, i dalej lipa! robiłem ostatnio ''awaryjne hamowanie'' i wyglondało to tak ze pedał hamulca jest dość twardy ale idzie kawałek w dół i koniec staje w miejscu dalej go juz niewcisne [chociasz ze to robie z całych sił w nogach] a auto spokojnie sobie hamuje!!! niema zadnego pisku ani ABS się niewłącza! :shock: ! niewiem od czego zacząć, byłem u mechaników ale tu gdzie ja mieszkam to tylko na trabantach się znaja, i nic sie niedowiedziałem. Patrzyłem na allegro za nowom pompom z serwem i znalazłem takie coś jak POMPA DOŁADOWUJĄCA DSC, co to jest i doczego to jest w układzie hamulcowym? Koledzy podpowieccie co mam robić, co wymienic?

Na wstępie - jeśli nie cierpisz na pewną przypadłość - dopracuj trochę poprawną polszczyznę :duh: Szanujmy się na wzajem na forum i nie powodujmy swoimi postami eksplozji patrzałek u osób czytających takie "coś" a chcących pomóc.

Co do hamulców: przy wymianie tarcz zaleca się wymianę klocków na nowe. Jeśli natomiast było tak, że wymieniłeś tarcze na nowe, klocki zostawiłeś stare ale było ok i dopiero po jakimś czasie z hamulcami stało się to, co opisujesz w swoim poście to ja zacząłbym od wyjęcia całego filtra kabinowego od strony kierowcy (łącznie z całą obudową) i sprawdzenia, czy pod filtrem nie stoi Ci już tam woda. Jeśli masz zatkane odpływy (liście, kurz,piasek) to woda stojąca w tej komorze dostaje się do serwa i w obieg hamulcowy i dzieją się wtedy różne cyrki - łącznie z takimi jak opisujesz. Druga sprawa - sprawdź stan płyny hamulcowego oraz jego jakość (jak już jest prawie czarny to warto pomyśleć o jego wymianie).

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale może woda była? Z serva sama się nie wydostanie.

To raczej nie płyn.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Miałem to samo. Byłem u elektro mechanika i powiedzał że to modół pompy. Wmieniłem i chamuje jak igiełka. Koszt 400zł :roll:
Opublikowano
A może pompa wakum albo nieszczelność miedzy nią a serwem? :!:

 

potwierdzam

 

 

Też obstawiam pompę Vacum. Taki objaw pasuje do nie trzymania podciśnienia w serwie.

Tak jak pisał kolega wyżej sprawdź wąż bardzo dokładnie.

 

Prosty test:

1. Na niewłączonym silniku wciskaj pedał hamulca aż będzie strasznie twardy

2. W pewnym momencie wciśnij i nie puszczaj go (cały czas na wyłączonym silniku)

3. Odpal auto (cały czas trzymając hamulec) i jak hampel nie będzie się robił miękki i opadał to masz diagnozę

 

Uszkodzone serwo, pompa Vacum lub wąż

 

Pozdrawiam

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
moja beja to automat i zawsze ''odpalam'' ja z wciśnietym pedałem, gdy odpali to pedał delikatnie opada wienc chyba ta pompa jest OK!? a jak gasze terz z wciśnietym pedałem to po chwili czuje ze pedał idzie do góry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To przecież benzyniak :duh:

On nie ma VACUM.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
To przecież benzyniak :duh:

On nie ma VACUM.

 

 

To serwo nie ma podciśnienia w środku??? :shock: :shock: :shock:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów.

Nie ma pompy podcisnieniowej.

Po co? Podcisnienie ma w ukladzie dolotowym silnika. Nie wymaga osobnej pompy vacuum, jak diesle.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów.

Nie ma pompy podcisnieniowej.

Po co? Podcisnienie ma w ukladzie dolotowym silnika. Nie wymaga osobnej pompy vacuum, jak diesle.

 

 

:oops: ups

 

To bardzo przepraszam za wprowadzenie w błąd,

 

P.S 1 dałbym sobie rękę uciąć, że czy ON czy PB mają podobnie

P.S 2 celna riposta bardzo trafna

P.S 3 muszę se w końcu kupić benzynę

 

Pozdrawiam :mad2: :mad2: :mad2:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Czlowiek omylna istota jest...

Najlepiej uczmy sie na bledach innych, nie swoich :cool2:

Wlasnie po to jest to forum :!:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
To przecież benzyniak :duh:

On nie ma VACUM.

chopie jak by nie Ty to bym bał się iść do roboty i ich samych zostawić :D :D :D

jasne że nie ma vacum

a uszkodzenie może być mechaniczne w pompie

mi się urwał jeden z bolców dzielących sekcje i pompe zablokowało

na szczęście tylko tył

oczywiście p.Krystian zdiagnozował przez telefon -- odczekaj aż koła przestaną się palić i przyjedź wymienimy pompe

Opublikowano
Miałem to samo. Byłem u elektro mechanika i powiedzał że to modół pompy. Wmieniłem i chamuje jak igiełka. Koszt 400zł :roll:

czy ktoś wie gdzie znajduje sie ten modół w bmw523i e39 turing, i czy po podłączeniu auta do kompa będzie widać błąd w tym modóle?

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.