Skocz do zawartości

[Z3] Swap M43B18/M52TUB25


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeden klucz wystarczy. Mój ma chyba 1/2 cala i mam przejściówkę na 3/4 cala czy cos takiego. tak że nawet M4 dokręcę :)

Ale po prawdzie to 2 klucze by sie przydały. Jeden z niskim zakresem a drugi z wyższym. Ja mam jeden od 14 Nm do nie pamiętam ilu, ale dość sporo.

I niestety jest dość duży. No bo małym cięzko by było zrobić 120 Nm :)

  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W sumie to ja jak zamawiałem to napisałem ze mam ok. 25,5 :D no i mi odpisana ze wiedza o jaki rozmiar chodzi :]

Tak wiec mysle ze gumy mam ok. Piaskowac to nie mam gdzie bo w mojej porąbanej okolicy nie ma kto tak samo jak z proszkowym malowaniem.

Zostaje mi papier scierny no i hammerite ;]

Jakbys mogl mi napisac jaki nm mam dokrecac to bede wdzieczny bo mi TIS nei dziala na moim kompie :P Sciagałem rozne wersje... i nic a dodam ze lamą w dziedzinie informatyki nie jestem

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

ok to taki tez kupie :] nie bede kombinował i płacił po 200 zetów. Nie chodzi o to ze żydze :D po tym calym moim swapie widac jaki ze mnie żydek ;]]]]]]]]]] przez ten szajs to wlasnie na nic mnie nie stać :D caly czas cos trzeba dokupywać ;]

 

To prosze sprawdz wieczorkiem jaki to NM . Jutro sobie dokręce a dzis sie zajme tylko wymontowaniem tylniego staba

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
Z3Coupe zmien opis samochodu w profilu :mrgreen: skoro jest M52 to jest przed wrzesniem 98r. wiec do 99r. kawalek czasu jest . W dowodzie masz wpisane pewnie 99r. co ?pozdro

 

Jak BYK napisane w dowodzie 04.1999 :mrgreen:

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

no ja wolalbym miec ten silnik co Ty masz :D 1xvanos

Juz dawno auto jezdziloby.

 

OK mam taki maly problem :] nie moge wyciagnac staba...

Piotres Ty to robiles i powiedz mi co trzeba odkrecic zeby go wyjac ? styknie kolo zapasowe sciagnac ??

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano (edytowane)
no ale ja mam od E36 staba (mpakiet) na przód, a w tyle mam org swój czyli Z3 msusp.

 

No a na klucz nie zydze :D po prostu nigdy nie potrzebowalem bo nigdy nie wymienialem takich rzeczy sam :]

Jutro kupie taki klucz i po problemie :] Pytanie tylko... czy bede mogł obslugiwac wszystkie koncowki tj od 8mm do tych najwiekszych ? czy potrzebne beda mi dwa klucze ?

 

 

 

Polecam klucze proxxon np. taki MC200 . Srednia polka cenowa, a jakosc dobra.

 

Co do tego manesmanna to widze ze ma cholernie szeroki zakres od 10 do 210 ...klucza o takim zakresie jeszcze nie widzialem. Obstawiam ze dokladnosc pomiarow na skrajach tego przedzialu jest mocno srednia.

 

Na ogol sa klucze od 8 do max 60nm, lub od 30-40 do 200nm.

 

Do wyjecia staba zdecydowanie wyjmij zapas i odkrec jego kosz.

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Z3Coupe zmien opis samochodu w profilu :mrgreen: skoro jest M52 to jest przed wrzesniem 98r. wiec do 99r. kawalek czasu jest . W dowodzie masz wpisane pewnie 99r. co ?pozdro

 

Jak BYK napisane w dowodzie 04.1999 :mrgreen:

 

Chyba tylko u was w WLKP. takie numery przechodza. Tam urzedasy chyba wiedza jak wy rzezbicie z tymi samochodami z Francji, to wam zycia nie zatruwaja.

 

My tez tak chcielismy z e46 zrobic (prod 22.12.2000r, I rej styczen 2001r.), byla opinia z przegladu ze 2001r, ale i tak rozkodowali vin przy akcyzie i ni huhu niezgodnosc w dokumentach i trzeba bylo poprawiac przeglad :lol: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Z3Coupe zmien opis samochodu w profilu :mrgreen: skoro jest M52 to jest przed wrzesniem 98r. wiec do 99r. kawalek czasu jest . W dowodzie masz wpisane pewnie 99r. co ?pozdro

 

Jak BYK napisane w dowodzie 04.1999 :mrgreen:

 

Chyba tylko u was w WLKP. takie numery przechodza. Tam urzedasy chyba wiedza jak wy rzezbicie z tymi samochodami z Francji, to wam zycia nie zatruwaja.

 

My tez tak chcielismy z e46 zrobic (prod 22.12.2000r, I rej styczen 2001r.), byla opinia z przegladu ze 2001r, ale i tak rozkodowali vin przy akcyzie i ni huhu niezgodnosc w dokumentach i trzeba bylo poprawiac przeglad :lol: .

 

Nie zawsze to przechodzi, wyrywkowo sprawdzają a jak widzą I rejestrację ze stycznia to w sumie zawsze sprawdzają po VIN-ie :P Ja nie zrobiłem tego z premedytacją, 1 rej. w karcie grise była 04.99 i zarejestrowali na 99r a dopiero po jakimś czasie jak zamawiałem coś w serwisie wyszło że 98r :cry2: :mrgreen:

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

Ok udało sie wyjac staba. Opuscilem kolo, aale stelazu nie opuszczalem. Odkrecilem mocowanie amora jednego i wyszło.

Posiekałem sobie przy tym ręce, ale było warto :]

Jutro go przygotuje i pomaluje :] a jak sie wkurze to dam wszystko do piaskowania i proszkowego malowania :D musze uzbierac odpowiednia ilosc rzeczy i wtedy bedzie mi sie oplacac jechac 70km aby to zrobic :]

przy okazji zobaczyłem, że wydech który mi połatali "na teraz" już ledwo dyszy... Porażka... spawy wyglądają jakby mialy 5-6lat :/

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
ok teraz krotka pilka. Jaki macie rozmiar tylniego staba ???? u mnie wychodzi 14,2mm tak wiec... coś nie tak ??? wg olkusza minimalny rozmiar tylnego staba w Z3 to 15mm
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
a jak sie wkurze to dam wszystko do piaskowania i proszkowego malowania :D

 

Jak mozna Cie wkurzyc latwo ????

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mowiac krotko jestem za :) bo hamerite to troche takie ...nieprofesjonalne podejscie do tematu :) . Choc rozumiem ze warunkow brak :| .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Hemoroid jest do d u p y. Xbar nim pomalowałem i stwierdziłem że szkoda było to robić. Trzyma się jeszcze co prawda, ale reszte oddałem do proszkowania.

A tylne stabilizatory były różne. Ale najcieńsze to miały 15 mm. Cieńszych nie było. w Mkach były chyba 18 mm. I na taki postaram się zapolować :)

Opublikowano
Madmarx, a jesli mozna wiedziec po co zmieniasz te stabilizatory jesli cala reszte zawieszenia masz standartowa i raczej nie ujezdzasz Z na torze?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

A masz plany w tym kierunku ? jesli tak to opisz moze jakie mody w Z jeszcze planujesz. I gdzie planujesz jezdzic.

 

Batim sorry za tworzenie syfu.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Plany oczywiście mam :) Jak coś zrobię, dam znać. Na razie siedzę cicho żeby nie zapeszać, ale wszystko jest na dobrej drodze.

A do czasu jak zrobię wszystko co zaplanowałem, to Pionki powinny być gotowe.

Opublikowano

Piotres luzzz :D

 

Ja nie rozumie dlaczego moj stab ma srednice 14,2mm i to przy moim msusp. ? teraz nie wiem jakie gumy zamawiac

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

Koledzy mam pytanie odnośnie tylnego mocowania amora górnego (poduszki)

Wymieniałem już ją kiedyś ale wydaje mi sie ze cos zle poskładałem.

Tam jak już sie przykręca amora jest taka blaszka wybrzuszona. Zastanawiam sie ktorą strona idzie do dołu ? ona ma kształt talerza do zupy :D no i czy idzie tak jak sie stawia talerz na stole czy na odwrót czyli dnem do góry ?:D Może ktoś wie ? :]

 

 

Chciałem tez zapytac o bezpieczne odpalanie silnika ktory nie byl jakis czas ruszany.

Czytalem wiele opini itd. jednak chce usłyszeć Wasze metody.

Ja właśnie odkręciłem świece, zalałem po 2 strzykawki nafty i... czekam :D tylko zastanawiam sie czy może odrazu pokręcić wałem (kluczem) czy np. do jutra czekać i dopiero wtedy kręcić ? Wiadomo pozniej spuszczenie starego oleju z nafta, zalanie nowego, wymiana filtra i mozna odpalac :D Wprawdzie ja odpalić jeszcze nie moge... ale biorę się już za takie sprawy.

BTW Świece są ... że tak powiem czarne co raczej nie jest dobrym znakiem w normalnych warunkach. Jednak biorąc pod uwagę fakt, ze silnik byl nie odpalany sporo czasu i jest z auta powypadkowego to... chyba normalny obiaw ?? czarny nalot ze świec schodzi pod palcem wiec wydaje mi sie ze powinno być wszystko OK.

 

Jak myślicie ?:D

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Eh no i tak nikt mi nie odpowiedział to zrobiłem po swojemu :]

 

Odebrałem z malowania części ;] wyszlo tanio. Zapłacilem za 2 staby + xbreace + mocowania staba 40zł za śrutowanie i proszkowe malowanko.

Dziś zamontowałem staba przedniego. Jutro robie tył i wstępne próby odpalenia auta :] tak wiec trzymajcie kciuki zeby wszystko poszlo bez problemu :]

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
Eh no i tak nikt mi nie odpowiedział to zrobiłem po swojemu :]

 

Odebrałem z malowania części ;] wyszlo tanio. Zapłacilem za 2 staby + xbreace + mocowania staba 40zł za śrutowanie i proszkowe malowanko.

Dziś zamontowałem staba przedniego. Jutro robie tył i wstępne próby odpalenia auta :] tak wiec trzymajcie kciuki zeby wszystko poszlo bez problemu :]

 

No to taniutko.

 

Ogarnales juz te tylne mocowania amortyzatorow?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Dzisiaj bede robil. Czekalem na stab zeby juz całość zrobic za jednym razem.

Btw z przodu przy mocowaniu staba do karoserii ukreciłem jeden gwint :/ myslicie ze styknie odkrecic to i zapodać na klej do śrub ? czy bede musiał cos innego wymyśleć ?

 

Pozdr

Sprzedam: tylnie lampy od Z3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.