Skocz do zawartości

[Z3] Swap M43B18/M52TUB25


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok auto juz u swapera. Łapy od e36 w drodze. Prawdopodobnie miska olejowa tez do wymiany. Tzn moze zostac, ale jesli chce miec xbreace to... bede musial wymienic na miske od E36 lub zalozyc taka rozporke z E36 (ktora jest o wiele mniej rozbudowana i mnie to raczej nie satysfakcjonuje)

Zobaczymy jak juz silnik bedzie na łapach od E36 i wtedy sie wszystko wyjasni z ta miska

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie potrzebuje wymiar jeden. Odleglość od kielicha do kielicha z przodu. Nie mam auta na miejscu a potrzebuje wiedziec. Najlepiej od śruby mocujacej amor do symetrycznie po drugiej stronie. Oczywiscie tej najblizej silnika. Z góry dzieki
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
Batim, robisz rozpórkę samoróbkę ? :mrgreen: niestety nie pomogę, siedzę na wykładzie :norty:
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano
Btw nie robie rozpórki tylko moge miec tanio od E36 :] i chce sprawdzic czy podejdzie taka do mnie
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

Od E36 moze byc problem zeby maske zamknac (moze byc wyzsza).

 

Alu ta rozporka?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

tak alu. W sumie moge ja miec gratis (prezent) Jakby byla stalowa to latwo przerobic z alu gorzej troche juz...

BTW JAK ODPALIC TEGO PIE..... TISa ?? :D

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
To daj link jakis do wersji ktora sie tak latwo odpala. Ja sciagalem juz 3-4 wersje i zadnej nie udalo mi sie odpalic.
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

Dobra czyli u mnie nie odpale.

To w takim razie jak mi dac link z takim rysunkiem wymiarów ale dla E36. Porownam sobie wtedy jak to jest na schemacie

Kolegi E36 po dzwonie to moze miec kilka cm różnicy :D

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ok mam kolejne pytanie.

Znacie strone lub cos co da mi wymiary tłumików Z3 i E46 ?? chce sprawdzic czy te od E46 bedą rozmiarami podobne do tych od Z3

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Odświerze trochę temat.

 

Swap nadal nie został ukończony. Po drodze wyszło wiele problemów. Oczywiście najwiekszym jak sie okazało jest elektryka.

W moim regionie wszyscy okoliczni fachowcy mówili, że oczywiście jak najbardziej zrobią TO ! że nie ma silnika którego nie odpalą.

Jednak w praktyce wygląda to tak, że przestałem szukać "fachowców". Najblizszy mieści sie w Poznaniu lub Łodzi.

Szukając w necie info znalazłem osobę, która poleciła mi zakup tzw "swapboxa". Po kilku dniach zadawania pytań na ten temat ustaliłem kto może mi takie coś sprzedać. Skontaktowałem się, pogadałem, itd. W końcu uznałem, że to jedyna opcja i kupiłem box.

Za cenę tego sprzętu (który ma za zadanie połączyć wiązkę cyfrowa M52TU z analogową z mojej budy) otrzymałem również fachową poradę oraz wszelkiego rodzaju wsparcie jeśli chodzi o elektronikę. W danym momencie jestem już można powiedzieć bliski skończeniu.

Jak juz sie uporam z odpaleniem to wrzucę fotki.

W miedzy czasie jak auto stało u mechaniora, który próbował ogarnąć temat, auto zostało zalane... a dokladniej siedzenie pasażera. Woda zamarzła i po osuszeniu okazało sie, że chyba będą czekać mnie następne wydatki...

 

Tak na koniec... Chciałem odradzić wszystkime chętnym robienie swapa na M52TU (2xvanos)... Można powiedzieć, że jest to swap na poziomie M54B30 !! Gdybym wcześniej wiedział, że to takie szambo... odrazu zabrałbym sie właśnie za M54.

Cóż człowiek uczy sie na swoich błędach. Przynajmniej teraz praktycznie wszystko przy tym swapie wykonałem sam i będe miał pojęcie o tym co zostało zrobione, jak i w jakim celu :D

 

 

PS. dodam jeszcze, że kompletnie nie wiem czy ten silnik jest sprawny !! :] to jest kolejny fakt, który daje mi do myślenia... co dalej ?:D

 

PS2. plus jest taki, że teraz swap na m54 będzie prościutki :D heh

 

Pozdrawiam

Piotrek

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

z tego co pamietam to bylo sporo sugestii na temat tego jaki silnik wkladac. Mowa byla o 3,0 i o 2,8.

Mozesz przyblizyc temat "swapboxa"?? Coz to takiego i co konkretnie zawiera?? przyznam sie ze pierwszy raz slysze o czyms takim i jestem bardzo ciekawy. Pozdr

Opublikowano

Saron no tak. Było mowione, ze lepiej 2.8 itd. z tym, ze tutaj nie chodzi o pojemnosc. 2.8 M52TU na 2 vanosach byloby tak samo ciezko wsadzic. Ja mialem to szczescie ze silnik kosztował grosze i całość swapu jesli chodzi o cene nie wyjdzie tak źle. Robie swap na 2.5 tylko i wyłącznie dlatego, ze za silnik zaplacilem z osprzetem i skrzynia, wiazka i ogolnie prawie wszystkim co potrzebne niecałe 1000zł.

Swap box to taka skrzyneczke, dzieki ktorej łącze stara wiazke z budy auta z cyfrową CAN z M52TU. Chodzi o to ze tutaj jak wszystko podłącze to jest tak jak w orginale. Nie trzeba nic emulować itd. Nawet nie musze zmieniać zegarów na te od 6cyl.

No i tak jak pisałem wyzej przy kupnie tego swapboxu płaci sie tez za pomoc techniczna :D dzieki kolesiowi który mi to sprzedał udało mi sie EWSIII wpiąć zamiast EWSII (bez pomocy elektryków itd).

Ogólnie nie wiem co jest w tym swapboxie bo no jak dla mnie to czarna magia :D prosta płytka z jakimis kostkami, czipami czy cholera wie czym jeszcze.

Założeniem tego sprzetu jest własnie możliwość odpalenia M52tu po swapie w domowych warunkach.

 

Jakbym mial m52 na jednym vanosie... ehhh to auto juz dawno latałoby po śnieżnych drogach... :D

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
PS. dodam jeszcze, że kompletnie nie wiem czy ten silnik jest sprawny !! :] to jest kolejny fakt, który daje mi do myślenia... co dalej ?:D

 

A nie pomyślałeś że dla tego ten silnik był tak tani?

 

No to życzę powodzenia! Mam nadzieję że będzie wszytko :cool2: i w że ruszysz jeszcze w tę zimę choć nie jestem fanem swapów w z3 :P

http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

Ehh no wlasnie nie dlatego był tani :D ale to akurat pikus :D nawet jeśli silnik sie okaze zajechany... to juz teraz groszowa sprawa bedzie wymiana samego słupka :] Silnik powinnien być sprawny, ale nigdy nie mozna wykluczyć padaki :]

Ja wierze, że auto odpale max w ciągu 2 tyg. jak wszystko pojdzie po myśli.

Jednak samo odpalenie to nie koniec operacji. Na pierwszy ogień po udanym ożywieniu silnika idzie wydech bo narazie jest zesztukowany z tym od 1.8.

Cieżko jest dostać używany wydech od 2.5-2.8 litra Z3... Jest w Zgierzu, ale stanowczo za duzo sobie krzyczą.

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
1400zł. No dla mnie to duzo jak za uzywke. Jesli nie znajde w miedzy czasie innej alternatywy to pewnie sproboje u nich wynegocjowac cośik :]
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

Co do mechanikow w twojej okolicy to ....wiedzialem ze tak sie to skonczy (po twoich wczesniejszych doswiadczeniach z nimi) ;) . Sorry ale to bylo pewne ze albo nie dadza rady, albo jeszcze cos zepsuja. Dziekowac Bogu ze tylko nie dali rady :wink: . Choc ...nie wiem co tam sie zalalo ?

 

Ile ten swapbox kosztuje, i kto to sprzedaje ? Pewnie mniej niz te papraki z twoje okolicy sobie liczyli za podpiecie tego silnika.

 

Plus jest taki ze zrobisz to SAM, a z tego jak wiadomo jest duuuuuza satysfakcja ! :P

 

1400zl za wydech to czyste zdzierstwo , ja bym im tyle nie placil. Moze na ebay.de poszperaj ? lub jeszcze lepiej na ebay.co.uk popytaj .

 

Ja juz sie nie moge doczekac kiedy porownamy 2x vanos 2.5 do 2.8 :8) . Ostatnio komus wywalilo 180KM na hamowni z seryjnej 323i e46, wyglada na to ze te mniejsze od 2.8 pojemnosc na ogol dostaja prezent od fabryki ;) (2.0 widzialem 158KM). Szkoda ze wydech Cie bedzie blokowal troche.

 

pozdro i powodzenia !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

No teraz juz naprawde auto bede oddawał do warsztatu w ostatecznosci. Jesli chodzi o to zalanie to po prostu bylo 3 dni deszczu nonstop... mialem zle uszczelke przy dachu zalozona (przy montowaniu dachu zle zostala zalozona) Prosilem typa zeby auto okrył czymś... powiedział ze to zrobi... jednak chyba mu sie nie chcialo. Siedzenie pasazera miało na siedzisku 1cm warstwe lodu... Zauwazylem to dopiero jak dotarlem do domu. No nic moze sie uda cos z ta tapicerka zrobic.

 

Swapbox kosztuje mniej wiecej tyle co podłączenie elektroniki np. u braci Jagiełło z Łodzi (oni np. wiedzą jak to zrobić) czyli jakies 1300zł. Dla mnie to byla jedyna sensowna opcja bo targać auto do Łodzi na lawecie kosztowałoby wiecej niz to wszystko warte.

No Piotres właśnie mnie okoliczni fachowcy zadziwili niska cena :D chcieli 500zł za podłączenie :D tyle, ze im sie nie udało :D Na szczęście nic nie rozpoczeli kombinować bo musiałbym jeszcze poprawiać po nich... Ogolnie ciesze sie teraz, ze tak wyszlo. Duzo sie dowiedziałem, taka wiedza mi odpowiada :D no i poznałem auto :] zauwazylem tez, ze poprzedni właściciel montował centralny zamek lub sterowanie na pilota (raczej to drugie). Wszystko bylo porobione tak jakby to dziecko robilo. Oczywiscie poprawilem podłączenie i sterownik zostal umiejscowiony bo do tej pory latał miedzy kablami :]

 

Dzisiaj dostałem ostatnie potrzebne części m.in złącze którego mi brakowało do DME MS42 potrzebne do połączenia kompa z budą oraz taki zawór podciśnieniowy który rozdziela przewód do serwo. Myślę ze do konca tygodnia uporam sie ze swoja praca zwiazana z tym swapem i zostanie mi tylko wysłać kluczyki stare i ten nowy, aby wkoncu miec mozliwosc odpalic i sprawdzic czy wszystko ok ! Znajac moje szczescie to pewnie dopiero wtedy zacznie sie CIEPŁO :D jakies przewody beda nie szczelne itd :D

Z wydechem az tak bardzo sie nie spiesze bo i tak przeciez zime mamy. Ten ktory mam teraz (od 1.8) jest tylko po to aby odpalic auto. Jezdzic na nim raczej nie bede, no chyba, ze bede mial problemy ze znalazieniem org. od 2.8

BTW czy wydech od 2.8 nie popsuje mi jakos parametrów silnika ? moze sie ktoś orientuje ?

 

Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc, której niektórzy uzytkownicy forum nie skąpili :]

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

Wydziorek od 2.8 napewno Ci nie popsuje parametrów pracy silnika, nie oszukujmy sie przeciez 2.5 czy 2.8 to praktycznie to samo.

 

Tak wogole to ja bym na twoim miejscu szukal od z3 3.0 odrazu bo tam jest o ile sie nie myle przez cala dlugosc podwojny wydech, nie idzie on 1 rura 60mm jak to jest np. w 2.8 (takze z tymi 2 koncowkami w z3 R6 to jest troche sciema, prawie tak jak z 4 w ///M ;) ). Przy czym bedzie pasowal do kolektorow od M52TU bo jak wiadomo M54 i M52TU to z zewnatrz to samo.

 

Znalazles w realoem te zakonczenia uszczelki tylnej dachu ? Bo pamietam ze pytales o to a ja nie mialem czasu wtedy odpowiedziec. Jak to zmienialem z jednej strony, za tanie to nie jest jak na takie "nic", ok 30-35zl/szt.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.