Skocz do zawartości

[Z3] Swap M43B18/M52TUB25


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wkoncu udalo mi sie do tego zabrać i dzisiaj poczyniłem pierwsze postępy !

Wrzuce na poczatek zdjecia z wyjecia silnika, a jutro juz po wlozeniu.

Oczywiscie napisze wszystkie problemy jakie napotkalem itd.

http://img801.imageshack.us/img801/6139/dsc0080cb.jpg

Tutaj po rozebraniu przodu

 

Oczywiscie roznia sie stabilizatory. Na zdjeciu ponizej sa obydwa. Na gorze jest od 2.0R6 z zawieszeniem Mtechnik a na dole jest moj z 1.8 tez Mtechnik

http://img576.imageshack.us/img576/5996/dsc0083de.jpg

 

Przy wyjmowaniu musialem pozbyc sie mocowania zbiorniczka od wspomagania bo po 1 nie bedzie mi potrzebne a po 2 mialem trudnosci z wyjeciem silnika.

Całość byla robiona bez kanalu i podnosnika profesjonalnego wiec i tak niezle poszlo :D

Tutaj juz po wyjeciu. No i prosze sie nie smiac z tego co podtrzymuje auto :D ciete na wymiar i pieknie wyglada :D zbliza wszystko do natury :D

http://img245.imageshack.us/img245/7079/dsc0088y.jpg

 

Postanowilem poczyscic troche komore:D ale to tylko wstepne czyszczenie :D ciemno bylo wiec dokoncze jutro

http://img209.imageshack.us/img209/1170/dsc0095n.jpg

 

A no i jeszcze jedna sprawa ktora mnie martwi...

Nie ma nigdzie EWS... wszystko wyciagniete a sterownika EWS ... jak nie bylo tak nie ma...

Czy w Z3 jest on gdzies schowany ?? czy jaka cholera ?

 

 

Pozdrawiam !!!

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
  • Odpowiedzi 190
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No batim widze ze szybko sie za to zlapales :cool2: .

 

Komore wyczysc solidnie bo wyjety silnik to swietna okazja zeby zrobic z komory "gabinet" :) .

 

EWS'a szukaj obok kolumny kier. w kabinie, zdejmij ta oslone nad pedalami i tam jakby pod zegarami na gorze powinien byc.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
mam pytanie:

Po co wyciagales zawieche i magiel??

Bedziesz to tez wymienial czy ciezko silnik wychodzil??

bez podnosnika odpowiedniego to inaczej niedalbym rady wyciagnac. Bylem tylko ja i kolega. Wyciagalem razem ze skrzynia wiec... no ciezko bylo :]

 

Piotres no chyba że tak :D to w takim razie jutro musze jeszcze EWS wyciagnac.

Komora silnika jutro bedzie lśnić jak nowa :]

Przy okazji popatrzylem na wszystko dokladnie i wyglada ze nie mam auta zrobionego z dwóch :D

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
aha i fotki i wrzucaj foty i opisy ile sie tylko da ! W koncu jakis konkretny projekt na forum :cool2: :norty: .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
a no i nie napisalem, ze uszkodzilem gwin w ławie przy mocowaniu tej oslony/rozpórki pod silnikiem... tzn to pierdola akurat, ale stało sie :(
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

Szacuneczek Batim :) i powodzenia w dokończeniu swap'a

 

Dobrze, że ktoś zabrał się za zmiany stricte mechaniczno - napędowe :cool2:

Opublikowano
a no i nie napisalem, ze uszkodzilem gwin w ławie przy mocowaniu tej oslony/rozpórki pod silnikiem... tzn to [bAD] akurat, ale stało sie :(

 

Tym nie nie przejmuj ja tez mialem to juz robione, jak kupilem samochod to x-brace'a nie moglem odkrecic bo te wkladki sie krecily wewnatrz lawy przy probie odkrecania :lol: , takze mialem z tym troche zabawy, te gwinty sie tam urywaja tzn odspajaja sie te wkladki gwintowane od tej "lawy". Jest to po prostu zle zrobione fabrycznie. Naprosciej bedzie jak kupisz w faborach (taki sklep z materialami zlacznymi) wkladki gwintowane i wspawasz je w ta lawe.

 

Mam chyba akurat te wkladki bo finalnie nie wykorzystalem ich, daj znac na pw jak chcesz to Ci je wysle..

 

Lub mozna kupic nitonakretki M8 i je zanitowac ale to trzeba miec dostep do nitownicy do nitonakretek M8 a tania raczej nie jest.

 

Tu jest tez temat o samodzielnim nitowaniu tych nitonakretek tzn bez uzycia nitownicy, jest tez nr tych nitonakretek do aso.

 

http://www.understeer.com/xbrace.shtml

 

Choc ja probowalem tej metody nitowania i nie szlo mi to w ten sposob ;) . Ja finalnie przyspawalem te nitonakretki po prostu ;).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Całość byla robiona bez kanalu i podnosnika profesjonalnego wiec i tak niezle poszlo :D

Brawo batim, podziwiam, tak trzymać :-) A jakimś ukręconym gwintem się nie przejmuj, nie ma ludzkiej siły żebyś wszystko odkręcił idealnie i zakręcił.

Kupię kierunek biały, lewy do Z3
Opublikowano

Dzieki za podbudowe :D ehehhe

Piotres tylko gdzie ja takie cos dostane tutaj na zachodniopomorskim hheehe. Znowu bede musial przez neta jak wszystko zreszta :]

Popoludniu ruszam z nowym silnikiem. Dzisiaj napewno juz bedzie w komorze, ale raczej nie poskladam wszystkiego do kupy.

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

E.... nie demonizujcie nitonakrętek. ustrojstwo jest do dostania w dobrym supermarkecie. jak robiłem balustrady z nierdzewki w domu to sobie kupiłem zaciskarkę :)

Samą nitonakrętkę to kup w ASO, bo w większości przypadków te które są sprzedawane w marketach są aluminiowe. Nierdzewnych to się naszukałem jak wściekły i przez przypadek trafiłem takie na allegro. Zanim zaczniesz osadzać nitonakrętkę na samochodzie, poćwicz sobie na sucho na jakimś kawałku blachy.

Za zaciskarkę dałem coś około 130 zł 3 lata temu. LUX Tools.

Opublikowano

A nieda sie tam po prostu zaspawac nakretki ?? to chyba duzo prosciej zrobic a i tez bedzie sie trzymac. Mi tylko jedna poszla

Chociaz tego nie musze teraz robic. Wstawie silnik a xbrace wstawie pozniej jak juz wyczyszcze i pomaluje bo mam... no lekko zmasakrowane od ślizgów po asfalcie :D

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

A ty nie będziesz tego zgłaszał ani nic nie ?

No bo niby po co ;-) Lepiej płacić za 1.8 a dowodu przecież nikomu nie pokazujesz :-D

Kupię kierunek biały, lewy do Z3
Opublikowano
nitownice do nitonakretek za ok 100zl sa do rozmiaru max M6. Te do wiekszych sa juz kilkukrotnie lub kilkudziesiecio razy drozsze.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Wieczorem sprawdzę do jakiego mam rozmiaru.

A swap trzeba zgłosić, bo po pierwsze na przeglądzie będzie problem a w razie wypadku masakra, bo zawsze mogą stwierdzić, że jeździliśmy samochodem który nie miał ważnego przeglądu.

Opublikowano
Przy zmianie jednostki, samo zgłoszenie chyba nic nie da. Musiał by mieć z tego co wiem kwit z warsztatu który może zmieniać jednostki napędowe.
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

Powinien zglosic w Wydziale Komunikacji z miany ktore zaszly (te wartosci ktore sa w dowodzie rejestracyjnym czyli pojemnosc i moc silnika) i zrobic dodatkowe badanie techniczne i wtedy WK wydaje nowy dowod rejestracyjny.

Sporo jest zmian w ukladzie napedowym ale z reguly nikt tego nie zglasza.

Ja bym sie tym raczej nie przejmowal

Opublikowano
No ja narazie nic nie robie, ale to duzo robotyu nie ma i kosztowne tez nie jest. Tylko dodatkowe badanie techniczne i tyle. Koszt chyba 80 zł + oczywiscie nowy dowod. Dowiadywalem sie juz. Przewaznie bez sprawdzania i tak wypisuja odpowiednie papiery. Przez zime i tak nie bede jezdzil to nie bede nic zmienial. Przy wypadku jakby sie polapali ze mam inny silnik to musialbym sam pokrywac koszty naprawy jesli wypadek bylby nie z mojej winy. A czy sa jeszcze jakies inne konsekwencje to juz nie wiem :] zawsze mozna powiedziec, ze sie nie wiedzialo ze to wiekszy silnik hehe
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
Zawsze była by TWOJA wina. Samochód nie ma ważne przeglądu i za WSZYSTKO płaciłbyś z własnej kieszeni. OC w tym momencie jest nieważne. Ubezpieczyciel robi wszystko by nie wypłacić odszkodowania.
Opublikowano

Madmarx no dokladnie tak jak mowisz.

 

Ok to... no juz silnik jest włożony. Myślalem ze bedzie duzo latwiej.

Naprawde sporo czasu nam zajelo wsadzenie. Od godziny 17 do 21....

Musielismy z kolega pozyczyc podnosnik. Bez tego nie bylo szans.

 

Tutaj zdjecie silnika przed wlozeniem :D musialem go przewiezc ostrówkiem, którego tutaj na miejscu mamy :D

http://img403.imageshack.us/img403/2244/dsc0113ah.jpg

 

Tutaj silnik tuż przed włożeniem do komory silnika. Cieżko było to zrobić. Było kilka rzeczy do odkręcenia, żeby nie ułamać... no i wydech ten stary musiał być ściągniety

http://img98.imageshack.us/img98/3439/dsc0117r.jpg

 

o 21 dalismy sobie spokój. Ława juz przykręcona, skrzynia biegów jeszcze nie. Zostawilismy na podnosniku do jutra.

Łapy od E46 pasowaly idealnie, wogole wszystko pasuje idealnie. Wał tez pasuje.

tutaj silnik juz na miejscu

http://img529.imageshack.us/img529/2166/dsc0120ph.jpg

 

http://img210.imageshack.us/img210/8734/dsc0128hx.jpg

Na dzisiaj tyle :D jutro juz pewnie mechanicznie wszystko bedzie cacy.

Zostanie tylko elektryka + zmiana w późniejszym terminie wydechu na właściwy :D

 

PS

Pozdrowienia dla mojej żony, która zapewne za chwile będzie śledzić temat z Łodzi !!

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
AA i będe musial zmienić zbiornik od płynu do spryskiwacza. Jest jakos zbyt blisko silnika. Nie wiecie czy byly różne modele ??
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano

Zbiornik od spryskiwacza byl 1 model w Z3 nonM ;) I ty masz prawidlowy. To chyba twoje zludzenie ze jest zbyt blisko silnika ;). tak ma byc.

 

Juz mi sie podoba :norty: ! :cool2:

 

Fajnie ze wszystko poki co pasuje . Ciekawe czy weze do chlodnicy takze podpasuja.

 

PS. Podbitke maski upierz :norty: . Tylko nie szoruj za mocno szczoteczka bo sie zmechaci, delikatnie .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
A chłodnice zostają od 1.8 :?:
http://obrazki.elektroda.pl/5027143500_1344194822.jpg
Opublikowano

Jak narazie część węży pasuje do chlodnicy. Tylko czujnik musze wyrzucic. W M52 czujnik temp. jest na wężu zaraz przy chlodnicy, a ja chce uzyc czujnika tego co mam w chłodnicy. Z3coupe tak chłodnica i visko od 1.8 zostaje, wszystko raczej bedzie pasowac.

Z ta "podsufitka" to dobry pomysl :D umyje sobie to :D czym to myc najlepiej ?

Z tym zbiorniczkiem to moze masz racje Piotres, pewnie złudzenie bo teraz komora bardziej wypelniona.

A co to jest to cos kolo zbiorniczka wlasnie ? takie podobne do klaksonu z wężykiem ?

Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Opublikowano
ok w realoem to jakis zawor od sterowania podcisnieniem, ale nie wiem do czego ma isc ten gruby przewód od niego :/
Sprzedam: tylnie lampy od Z3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.