Skocz do zawartości

320d - problem z pompą wtryskową.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam problem z pompą wtryskową w mojej e46 320d. Zaczęło się od tego że auto zgasło na skrzyżowaniu i już nie odpaliło po zaciągnieciu bmki do serwisu bosch stwierdzono że pompa wtryskowa siadła, więc kupiłem używkę, mechanicy zamontowali i ustawili na kompie, auto odpaliło lecz po kilkukrotnym naciśnięciu gazu pompa samoczynnie się przestawiła, powiedziano mi że coś jest nie tak z pompą, więc zwróciłem pompę i kupiłem regenerowaną, po jej włożeniu i ustawieniu okazało się że dalej samoczynnie się przestawia. Mechanicy twierdzą że to wina koła zębatego na pompie, więc zadzwoniłem do serwisu BMW i tam mi powiedziano że niemożliwe jest aby pompa przestawiała się na kole zębatym.

Nie wiem co mam robić, proszę o pomoc.

pozdrawiam

Opublikowano
Napisz coś więcej co to znaczy "pompa się przestawia"? Silnik gaśnie, kopci jakieś efekty dźwiękowe bądź świetlne?? Z tego co mi wiadomo wystarczy pokasować mapy pamięci a raczej je wymazać i to wystarczy jak pompa jest sprawna i dobrze założona. Poza tym sprawdź na kompie wyprzedzenie wtrysku i wyjdzie czy tak na prawdę cię coś przestawiło. Profesjonalna diagnoza komputerowa to 50% sukcesu!
Opublikowano (edytowane)
wałek pompy wtryskowej jest stożkowy wkładany w tulejkę stożkową koła zębatego rozrządu, wałek pompy jest przykręcany śrubą w kole rozrządu i mechanik mówi że wałek w tej tulejce się przestawia i chce rozbierać cały rozrząd, czy jest możliwa taka rzecz żeby wałek się sam przekręcał? Edytowane przez dominik198
Opublikowano
Czy twój mechanik nie zgubił klina z wałka pompy??? jak tak to nigdy nie ustawi pompy a nawet jak mu się uda to się przestawi w kilka sekund!! Zerknij na obrazek :http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=13_0647&hg=13&fg=15 tam widzisz, że na wałku pompy jest miejsce na klin, sam klin jak widać na zdjęciu nie jest w w sprzedaży, ale można dobrać z czegoś innego. I wg mnie jest to 99% przyczyna tego "przestawiania". A teraz powiedz mi jeszcze jak się to objawia?? gaśnie silnik? zaczyna głośniej chodzić? czy kopcić? Jestem bardzo ciekawy tych objawów.
Opublikowano
Mówię ci sprawdź ten klin, bo na prawdę nie ma innej możliwości, żeby przestawiało się tam na kole zębatym jeśli klin jest na miejscu! I koniecznie daj znać jakie było rozwiązanie bo bardzo ciekawy problem, albo ktoś chce cię naciągnąć na wydatki. Czy ten mechanik to znajomy?? jeśli nie to czy to na pewno mechanik, jeśli moja teoria okazałaby się prawdą?
Opublikowano
Mówię ci sprawdź ten klin, bo na prawdę nie ma innej możliwości, żeby przestawiało się tam na kole zębatym jeśli klin jest na miejscu!

A ja ci mowie, zapomnij o klinie bo go tam nie ma i byc nie powinno! Statyczne ustawienie pompy polega na odpowiednim obrocie walka pompy wzgledem kola zebatego. A dokrecenie sruby z odpowiednim momentem (110Nm) zapewnia przeniesienie napedu z kola zebatego na walek pompy. Wiec jesli pompa sie przestawia to albo ta sruba byla nie dokrecona lub jest uszkodzona/zuzyta powierzchnia na walku lub w kole zebatym. DIS moze pomoc ale na niewiele sie przyda jesli pompa jest zle ustawiona.

Opublikowano
Mówię ci sprawdź ten klin, bo na prawdę nie ma innej możliwości, żeby przestawiało się tam na kole zębatym jeśli klin jest na miejscu!

A ja ci mowie, zapomnij o klinie bo go tam nie ma i byc nie powinno! Statyczne ustawienie pompy polega na odpowiednim obrocie walka pompy wzgledem kola zebatego. A dokrecenie sruby z odpowiednim momentem (110Nm) zapewnia przeniesienie napedu z kola zebatego na walek pompy. Wiec jesli pompa sie przestawia to albo ta sruba byla nie dokrecona lub jest uszkodzona/zuzyta powierzchnia na walku lub w kole zebatym. DIS moze pomoc ale na niewiele sie przyda jesli pompa jest zle ustawiona.

 

Swoją teorie wysnułem na podstawie zdjęć z realOEM, skoro ty masz doświadczenie to jest jak ty mówisz, ja nigdy tam nie zaglądałem.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Ponawiam temat.

Tydzień temu padło mi autko, czyli BMW 3 E46 320D 136 Km.

Chodziło na równych obr ale nie reagowało na pedał gazu , w sensie takim,ze nie wchodziło na obroty. Jednak jak to diesel,to bez gazu dojechałem ,wrzucając kolejno biegi na warsztat do znajomego w Gliwicach . Najpierw sam stwierdziłem domyślnie,ze padła pompa wtryskowa. Potem on,podpiął kompa ale nic mu nie wyskoczyło,ale sam obstawił to samo,mówiąc ,ze często padają sterowniki w tych pompach. Na szybko sprawdziliśmy filtr paliwa,czy paliwo z baku dochodzi itd ale uznaliśmy,z eto pompa i tak ma zostać :) Auto odmówiło posłuszeństwa całkowicie i już go nie odpaliłem. Zacholowaliśmy z kumplem do kolejnych znajomych co robią tylko Beemki :D Mają porządny komp ale ten równiez nic nie wykazał. Więc wywieźli auto do sprawdzenia na jeszcze lepszym rzekomo kompie :) Usterką okazała się być owa pompa wtryskowa :cool2:

Wkur...łem się ,bo wydatek mały to nie jest a trochę już porobiłem w tym roku przy buni więc. Wymienili mi pompe na używke-jak chciałem .

Sprawdzili ją u pana X na jakiejsc specjalnej maszynie czy cuś , po czym założyli ją u mnie i dzis odebrałem auto.

Przejechałem się po mieście,muszę powiedzieć,ze spadki mocy jakimi obarczałem czujnik doładowania turbo lub zmiennej geometri na turbinie okazały się błedne,gdyż po wymianie pompy wtryskowej auto zaczęło iśc jak burza,odzyskało młodość :)

Jednak ,kiedy wjechałem na srednicówke w Zabrzu i rozbujałem auto do 170 km/h, nagle jakby odcięło zapłon i auto straciło na mocy , na wolnych chodzi równo,przy dodaniu gazu wchodzi na obroty ale powyżej 2 tys / obr szarpnie . Raz było problem z odpalenie ale udało się. Jutro do nich jade na poprawke. Przez telefon kumpel mi powiedział,ze mogło sie zapowietrzyć,zebym się nie przejmował. Przy odbieraniu auta oddał mi w ogóle klin z pompy .

Ma ktoś jakiś pomysł co może być problemem ,bo nie zasne do jutra i mnie z butów wyrwie zaraz :D ???

Opublikowano

Dzisiaj będziemy sprawdzac.

Natomiast jechałem do pracy, w pewnym momencie przycisnąłem do 150km/h i zero szarpań ,spadków mocy itd :D

Zagadka. Auto zagrzałem na odcinku 14 km .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.