Skocz do zawartości

E60|2005| 535D-SPORY PROBLEM-WIRUJĄCE OBROTY SILNIKA ITD.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam spory problem z moją e60 535D z 2005r. Podczas jazdy samochód nie trzyma równych obrotów(nie zawsze się to dzieje) i przy gwałtownym dodaniu gazu mam efekt szarpnięcia. Na wolnych też delikatnie obroty wirują.

Stoi już 3 dzień w ASO i nie wiadomo co jest przyczyną. Wymieniono przepływomierz, jest niewielka poprawa ale dalej czuć, ze coś nie tak. Skrzynia jest ok, więc wyjmują dzisiaj małą turbinę. Duża była wymieniana jakis czas temu w ASO w Niemczech.

Czy ktoś wie co to może być lub spotkał się z podobnym problemem ?

 

Pozdrawiam Artur

Opublikowano
A przy jednostajnej jeździe powiedzmy z prędkością 80 km/h też są takie objawy? Ja też się zmagam z falowaniem obrotów, ale wydaje mi się, że tylko przy jeździe na D, przy jeździe na DS oraz manualu jeszcze nie zauważyłem efektu falowania obrotów. Podobno skrzynia może być ok, ale winę może upatrywać w sprzęgle hydrokinetycznym. Sprzęgło jest sprawne według ASO?
Opublikowano

Tak, problem ten występuje przy jednostajnej jeździe, praktycznie w każdym zakresie prędkości.

Hmm serwis nic o sprzęgle hidrokinetycznym nie mówił, czekam na dalsze info dzisiaj od serwisu i dam znać co i jak. A taki efekt szarpania przy przyśpieszaniu też czasami odczuwasz?

Opublikowano
Moduł małej turbiny jest ok. Przepływomierz tez ok. Coś się dzieje z powietrzem. W tej chwili wyciągana jest duża turbina z modułem....
Opublikowano
Napiszę, napiszę bo widzę, ze duzo ludzi ma podobne problemy;/ Serwis nie znalazł konkretnej przyczyny tego, więc po kolei eliminują wszystko...Szkoda tylko, że do końca tygodnia auto będzie u nich;/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Juz widziałem tego typu problemy i było to sprzęgło hydrokinetyczne.

 

Serwis nie "znajdzie" tego błędu, bo nie bedzie go widać na komputerze - po prostu specjalista po objawach okresli czy to sprzęgło, czy coś innego i zaproponują wymianę. Wówczas się okaże czy to sprzęgło ;)

Opublikowano
No ale sprzęgło nie powodowałoby chyba wirowania na wolnych podczas postoju? sprawdzone obydwie turbiny i są ok, został jedynie jakis zawór przy turbinie. Zdiagnozowano coś nie tak z powietrzem. Jutro, po jutrze będzie auto zrobione to napisze.
Opublikowano

Serwis jakieś żarty sobie robi...Chyba zabiorę od nich auto i pojade do Niemiec z tym.

Wymieniono jakis zawór przy turbinie i znikła kontrolka awaryjna silnika ale dalej wirują obroty. Mogą przeprogramowac komputer i sterownik silnika ale powiedzieli:,, jak przeprogramujemy to istnieje ryzyko, ze jeden z elementów silnika(turbina lub cokolwiek) nie przyjmie nowego sterownika i trzeba będzie wymienić na nowe,, Koszty oczywiście poniosę ja, więc raczej auto zabieram i jade do Cottbus bo takie podejście to jest wręcz żałosne. Hmmm nie chcę się czepiać ale gadanie w stylu,, My spróbujemy to zrobić ale jak cos sie zepsuje to Twój problem,, Co o tym sądzicie?? Bo ja nie mam juz siły...

Opublikowano

to jest właśnie typowe podejście polskiego serwisu :mrgreen:

w DE nie występuje :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Prawie 1h siedziałem w serwisie o.O no ale pogadalismy z serwisantem itd. mają dzisiaj i jutro czas. Jeśli nie zrobią to zabieram auto, a to że grzebali itd itp a nic nie zrobili jest ich problemem. Co do wgrania softu na moją odpowiedzialność to była dyskusja. Jeśli wykonują swoją prace to przeciez mają na to ubezpieczenie i ubezpieczenie serwisu powinno pokrywac takie koszty. Gość porozmawia z właścicielem odnośnie tego bo przeciez tak nie moze byc!! Sam powiedział, że bywały przypadki kiedy w takiej 5 padł główny komputer od audio, video itd. -2000zł. Mniej więcej w kilku autach na ponad 100 cos sie dzieje, a stać się moze wszystko. Ja powiedziałem, że nie poniosę odpowiedzialności za to. W Szwecji był wgrywany soft i nikt nic nie mówił, a tutaj taka akcja. Ciąg dalszy nastąpi...
Opublikowano
Byłem z podobnym problemem w serwisie ASO Inchcape Wrocław posprawdzali niby wszystko , błedów 0 i na silniku i na skrzyni , turbine, sprawdzili poziom oleju w skrzyni , jakość oleju w skrzyni, sprawdzili rzekomo sprzęgło hydrokinetyczne , sprawdzili przepływomierz, wtryski , korekcje na wtryskach , wykonano testy podczas jazdy , żadnych usterek niestwierdzono. Mechanik stwierdził , że auto biega idealnie , moc , odejcie ( auto ma 67 tys km przebiegu !!! i serwisowane u nich od pierwszego kilometra) wkręca sie na obroty jak strzała :D Sugestia mechanika wgranie nowego softu na 90% by pomogło ( wgrywanie tak jak piszesz oczywiście na własną odpowiedzialność gdyż auto jest z roku 2005 i mogą polecieć moduły ) - odmówiłem bo wiem , że to nic niepomoże już było kilka osób co wgrywało soft przy takich objawach i nic niepomogło. Skasowano mnie 360 zł , wypiłem 3 kawy , a problem jak był tak jest. Dziwne , że zależne to jest od temperatury na dworze im zimniej ,mroźniej to problem zanika. Dziwna to jest sprawa niby nieprzeszkadza az tak bardzo ale strasznie irytuje. Moje zdanie jest takie , że serwis ASO tego nieznajdzie , innemu podżędnemu mechanikowi niebedzie sie chciało szukac bo woli dłubnac 3 inne auta i zarobić , a więc pozostaje samotne poszukiwanie. Ja upatrywałbym problemu raczej w sprzęgle hydrokinetycznym ale może sie myle :mad2: Czekam na informacje czy sie z tym uporałeś
Opublikowano

Historii ciąg dalszy...

Wgrano nowe oprogramowanie sterownika silnika(na ich odpowiedzialność) - brak rezultatu.

Zgrano wszystkie wykresy i parametry ze skrzyni biegów i wysłano do Niemców o.O Jestem w szoku, że się ruszyli. We wtorek rano będzie odpowiedź co wyczytali z tych wykresów itd.

Opublikowano

Współczuję Ci.

 

U mnie jest większy problem. Mam automat i wczoraj nagle tak zaczęło wariować, jakby było gówniane paliwo wlane. Aż do tego stopnia, że nie mogłem jechać!!!

Jak przeszło to dało się jechać. Trzy razy tak miałem na odległolści 65 km. Komputer poza glow plugs nic nie wykazał.

Poczekam jak się powtórzy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po MAŁEJ przerwie prawie wszystko już jest wyjaśnione.

Centrala BMW w DE udzieliła serwisowi informacji odnośnie usterki i zostało potwierdzone to, że jest to wina sprzęgła hydrokinetycznego.

Koszt tego w serwisie to 3900+1100 wymiana ale na własną rękę to samo sprzęgło udało mi się dorwać za 2500. Stare nie nadawalo sie do regeneracji, a poza tym nie chcę czegoś takiego robić bo auto będzie do sprzedania i bubla nie chce sprzedawac bo są holenderskie zamienniki za 1500. W tej chwili czekam na przesyłke sprzęgła i serwis wszystko wymieni itd. Ogólnie koszt całej zabawy :sprzęgło wymiana, naprawa czujników parkowania i innych wszystkich pierdół, które wymagały naprawy wyniosą ok 5500zł. Kosztowne ale wiem chociaż, że nowy właściciel nie będzie, a przynajmniej nie powinien mieć problemów :) Jak odbiorę auto, przyszykuje do sprzedania itd. to wstawię również tutaj ogłoszenie :) Pozdrawiam!

 

I mam niedobrą wiadomość dla wszystkich użytkowników tego modelu, wchodziły 3 rodzaje sprzegla hydrokinetycznego, najdorższy model-ok 900euro. Nie wiem jak te drogie ale wszystkie się sypią nawet po 80 tyś. Jest to spora wada i ciekawe, że BMW nic z tym nie robi.

Opublikowano

Znalazłem taki filmik.

Czy auto na filmie też może mieć uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne? Falowanie obrotów.

 

Opublikowano (edytowane)

Witam! Podlacze sie pod problem z BMW E61 535D. Auto trafilo do mnie bym rozwiazal kumplowi problem. W sumie auto bylo na wypalaniu DPF w serwisie, po ukazaniu sie info o Increased Emissions. Serwis Macars przeprowadzil wypalanie DPF i stwierdzil, ze nie bylo zle, ale moze pomoze: ) Nie pomoglo :)

 

Znajomy zadzwonil w niedziele, ze w Lublinie podczas ruszania na skrzyzowaniu, uslyszal wredny glosny pisk, skrzypienie, lupniecie.... a potem nastala cisza:P Tej samej nocy zalecial z trasy, zostawil auto z prosba znalezienia wszystkich dolegliwosci .

Wyszlismy na parking, nie sadzilem ze cos zobaczymy, nogi mi sie ugiely:P Kolo walu korbowego lezalo sobie na oslonie silnika, oraz pasek od klimy!!!!!!!!

Zrobie fotke i moze jutro podrzuce;) Szczescie w nieszczesciu , ze glowny pasek napedowy oparl sie na pozostalosci tlmika drgan i jakos to pracowalo.... nie widzialem nigdy podobnego farta... przeciez jak by pompa wody stracila naped, to kaplica!

 

 

Auto zabralem do mojego mechanika z ktorym wspolnie bedziemy prubowali rozwiazac pozostaly i najbardziej uciazliwy problem jakim jest informacja o Increased Emissions. wraz z ikona silnika. Objawem sa falujace obroty, przy probie utrzymania stalej predkosci 1500-2000 oraz 2500-3000 . Przy wcisnietym gazie, wkreci sie ladnie, nie widac skokow obrotow, ale wywala kod o emisji spalin.

 

Auto zostalo dzis poddane wymianie gratow napedowych, filtrow itp.. Komp wyrzucil 3 problemy :

 

Increased Emissions

 

EGR Error

MAF error

MAP error

oraz info o zaduzej ilosci powietrza w ukladzie dolotowym (nie pamietam nazwy usterki)

 

 

Z moich ogledzin bez sciagania dzisiaj czegokolwiek, zauwazylem, ze przewody podcisnieniowe maja juz lata swietnosci za soba. Znalazlem przynajmniej 2 pekniecia !!!!

 

W UK opisali, ze ich problem prowadzil do szeroko rozumianych problemow z kolektorem, takich jak rozwarstwianie i lewe powietrze. Wyjasnialo by to kod o zlym powietrzu ukladu dolotowego.

Ktos inny mial to samo piowiazane z emisia spalin, ale winmy byl przewod podcisninia seleonidu, czyli zaworka podcisnienia sterujacego klapami oraz koniecznosci sprawdzenie MAP sensora - zaworu elektromechanicznego, EGR oraz klap kolektora.

 

Sprawe klap w kolektorze, podcisnien przerabialem w mojej BMW E39, znany uzytkownikom tego modelu. Dlatego sadze, ze moze uda mi sie pokonac BMW E61 535D . Nie jestem pewien, czy dostepny komp ogarnie pomiary czujnikow przed DPF, w celu wyciagniecia wnioskoworaz eliminacji problemu.

 

Zobaczymy:) Bankowo postaram znalezc czas opisac, czy po weekandzie rozwiazalem problem, czy nie...

 

Pozdrawiam... Moje wczesniejsze loga na forum znajdziecie pod loginem Herodyn, do ktorego straciem dostep z przyczyn losowych :)

Edytowane przez carquest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.