Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Także jestem tego zdania. Przed zakupem nie zwracałem na to uwagi i bym wziął każde auto w ciemno w dobrym stanie, które by tego nie miało. Teraz to urządzenie najbardziej cenię ze wszystkiego, co jest. Pomimo, że auto jest wyposażone w prawie wszystko (poza night vision) to nic się tak nie przydaje jak właśnie ten tempomat w naszych warunkach drogowych. Próbowałem to powiedzieć, ale prawie zostałem zakrzyczany, że nie ma co ufać tej technice, że jeżdżę pewno jak suchar, czy coś...

To prawda, że jeżdżę ostrożnie i niezbyt szybko, ale mi to bardzo odpowiada. Dobrze się z tym czuję i cieszę się, że mam spory zapas mocy nawet jak jadę tylko 90 km/h:twisted:

Natomiast nie widzę sensu i nie lubię jak ktoś to robi, wyprzedzania na siłę w kolumnie samochodów, kiedy z góry wiadomo, że daleko się nie pojedzie. Takie sytuacje są niestety częste na naszych drogach i wówczas ten aktywny tempomat to GENIALNY wynalazek. Włączam i nigdzie nie gonie tylko staram się relaksować jazdą, dobrą muzyką...

e61 530D 2007 Touring
Opublikowano

Z czystej nieprzymuszonej ciekawości.... idzie dołożyć do E60 tempomat(zwykły) bez większych problemów czy to jest wyższa szkoła jazdy na motylach ?

 

Pozdrawiam

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Nie masz tempomatu? To nie był standard? Jeżeli chodzi o dołożenie to nie powinno być większych problemów. Przepustnica sterowana elektronicznie więc z technicznego punktu widzenia nie ma przeszkód. Kiedyś jak dokładałem do swojej poprzedniej fury tempomat u takiego jednego magika to właśnie kończył prace nad e90. Działo bez problemu
Opublikowano

Niestety jak pisałem to jest konfiguracyjny dziwoląg. Zawsze mi się wydawało, że taki pojazd to i tempomat w standardzie (BMW,MB,AUDI)

jednak jak się okazało była to opcja której nie zamówił poprzedni właściciel bo i po co jak on po mieście się kręcił.

Nie wiem czy wystarczy coś takiego http://allegro.pl/bmw-e60-e-60-przelacznik-zespolony-tempomat-05r-i1251593631.html czy do tego dochodzą moduły i programowanie. + jakieś dodatkowe okablowanie.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Manetki same nie wystarczą. Moduł i kable pewnie też są potrzebne. Nie wiem jakie jest sterowanie w e60 musisz podjechać do jakiegoś speca i ci to wszystko ustali. Możliwość na pewno jest
Opublikowano

Tempomat aktywny jest OK. W miejskich korkach różnie - jak jest takie chwilowy, to nie ma sensu, ale w solidnym korku warszawskim jak najbardziej się sprawdza. Poza tym jak wracam z jakiejś trasy i już nie mam pary żeby wyprzedzać i się przeciskać do przodu za wszelką cenę, to jest idealna opcja - ustawiam sobie tempomat na 120 na 3 kreski i można się relaksować. W korkach autostradowych też się pięknie sprawuje. Co mi się nie podoba, to ograniczenie do 180 - jak jest w miarę pusta autostrada, to śmiało można jechać przelotową 200-220.

 

Z innych bajerów - asystent świateł - must have, jeden z fajniejszych dodatków w E60, poza tym active steering - rewelacja - szczerze mówiąc najmniej mi na tym zależało, ale jak się przesiadłem do innego auta, to się mocno zdziwiłem jak musiałem parkując namachać się kółkiem. Dynamic drive - no fajne, ale bym musiał się przejechać egzemplarzem bez tego, żeby poczuć różnice. Reszta to naprawdę dodatki, bez których można chyba żyć - siedzenia komforty - fajne, zwłaszcza jak jest więcej niż jeden kierowca, HUD - przy nawigacji się sprawdza, poza tym raczej "bajer", audio L7 - jak komuś zależy na jakości dźwięku - must have, dostęp komfortowy - czasami się przydaje, jak obładowany zakupami muszę otworzyć bagażnik, domykanie drzwi - bajer, ale bardzo go lubię :), bluetooth - rewelka, o kubkach chyba napisano już wszystko tutaj. webasto i nightvision nie mam, więc się nie wypowiadam. coś pominąłem?

 

Kal

Opublikowano
Co do asystenta świateł to jak rozumiem jest to opcja zmiany z "długich" na "krótkie" . Jeżeli to ten system to w aucie które testowałem działał tak sobie. Nie dość że zmienia światła z opóźnieniem przez co kierowcy z przeciwka potrafią migać to jeszcze dość często zmienia światła bez powodu. Np gdy sygnał odbije się od znaku drogowego
Opublikowano

U mnie w e61 po lifcie asystent świateł działa znakomicie. Bardzo przydatna jest funkcja świateł dziennych które np. po wjeździe do tunelu przełączają się automatycznie na pozycyjne (xenon). Co do długich to może coś poprawili po lifcie bo nie zauważyłem bezsensownego "mrugania", czujnik wyłapuje nawet światła tylne daleko jadących samochodów.

 

pozdr

albi

Opublikowano
Też po stwierdzam. Po lifcie asystent działa bez zarzutu. Choć wcześniej czytałem narzekania właśnie osób z tą funkcją przed liftem. U mnie zmienia światła bardzo sprawnie. Zdaje się, że czułość asystenta też można regulować po podłączeniu do komputera. Więc może czasami tam tkwi problem.
e61 530D 2007 Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.