Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Znalazlem bardzo dobrze wyposażony egzemplarz BMW 5. Zastanawiam się jednak czy takie bajery jak night vision , aktywny tempomat czy masaż fotela są przydatne czy są to tylko elementy cieszące właściciela mogące łatwo ulegac awarii?
Opublikowano

Night vision nie mam. Masaż foteli możesz sobie odpuścić, żadna rewelacja. Ogrzewanie i wentylacja to co innego zwłaszcza w komfortach. Jedno i drugie przydatne. Aktywny tempomat to dla mnie największa rewelacja zwłaszcza w polskich warunkach i z funkcją stop (chyba po lifcie trzeba szukać). Korzystam z niego non stop na polskich drogach jak nigdzie nie muszę się spieszyć i wyprzedzać. Ktoś inny czuwa za ciebie nad drogą, działa nawet w gęstej mgle. Zwróciłbym jeszcze uwagę na asystenta świateł i panoramiczny dach jeśli szukasz touringa. Osobiście podobają mi się też jasne wnętrze, atmosfera w aucie jest pogodniejsza ;) Ale wątek o wartych uwagi dodatkach już chyba był na forum.

 

viewtopic.php?f=73&t=112334&hilit=wyposażenie

 

viewtopic.php?f=73&t=130656&hilit=wyposażenie

e61 530D 2007 Touring
Opublikowano
Ktoś inny czuwa za ciebie nad drogą, działa nawet w gęstej mgle.

Na przykład wiśniowy bus a w środku 18 osób.

hej

widzę, że wiele masz do powiedzenia w temacie.

Standardowo radar zachowuje odległość chyba połowy prędkości w metrach (km/h : 2). Co powinno wystarczyć do zatrzymania auta w większości

warunków panujących na drodze. Można ją zwiększyć manetką. Jak ktoś się "wciska" system też zwolni i zwiększy odległość.

Dodatkowo przy gwałtownym hamowaniu włącza dodatkowy stop, ostrzega też na wyświetlaczu i dźwiękiem, żeby przejąć kontrole.

Poza tym bardzo sprzyja spokojnej jeździe bo jazda wyprzedzam się i wciskam powoduje zmęczenie i zagrożenie a tak jedziesz cały czas płynnie

z prędkością na jaką warunki i kolumna pozwalają. W polskich warunkach - braku dróg dwupasmowych - rewelacja i dla mnie największy wynalazek.

Tak więc nie bardzo rozumiem Twoje odniesienie do busa najprawdopodobniej wyprzedzającego we mgle.. Jeśli możesz wnieś może coś na temat,

powiedz nam jakie jest Twoje doświadczenie w kwestiach, których dotyczy wątek...

e61 530D 2007 Touring
Opublikowano

Takie mam doświadczenie że nie ufam takim bajerom w autach szczególnie że odpowiadającym za moje życie lub zdrowie.Mam E60 juz trochę czasu i wiem jak to wszystko "super" działa klocki z kompa powinny byc a juz darły tarcze idrive dziala a za chwilę już nie działa itd itd.U kolegi z forum turbina wywaliła olej poszedł na ulice a komp nawet nie zaeragował na brak oleju a powinien itd itd.

hej

dobrze ktoś napisał w tytule bajery.

Opublikowano

:) nie mam żadnego z powyższych ale z listy wymienionej polecę (gdyż podróżowałem pojazdami z takimi bajerami):

- masaż fotela - ale w zasadzie innne elementy które znajdują się obowiązkowo na wyposażeniu takiego siedziska(tak mi się zdaje), mianowicie wentylacja i podgrzewanie foteli (to posiadam i mogę powiedzieć że jest lepsze od masażu) bo tak naprawdę dobrze dopasowany fotel do kierowcy i DOBRZE USTAWIONY jest wystarczający jak jest wntylowany/podgrzewany zapewnia komfort podróżowania

- aktywny tempomat - dobre urządzenie - dość fajne i użyteczne ale należy pamiętać że nie zwalnia ono kierowcy z czujności oraz z decyzyjności. Myślę że 100% sprawdza się na trasach EU

-night vision - jak sama nazwa wskazuje - myślę że to jest bardziej bajer niż element codziennego użytku. Bo gdybyśmy zapytali użtkowników tego dodatku ile razy go użyli w jakimś czasie to okaże się że pewnie na samym początku... a później już nie. To tak samo jak w SUV'ach LR/RR/czy Porsche kamery z każdej strony, szerokokątne obiektywy i nie wiadomo co jeszcze....gadżet...

 

EDIT:

Myślę że z bajerów to warto się na poważnie zainteresować:

- Logic7

- Navi Prof jak ktoś chce z opcją TV

- doświetlanie zakrętów

- M-SPORT Pakiet

- roletki na szyby (jeśli ma się dzieci)

- aktywne wspomaganie kierownicy

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

Night Vision jak najbardziej moim zdaniem. Masaż foteli, jeśli jest, to czemu nie.

Aktywny tempomat do jazdy w korkach też moim zdaniem super sprawa, natomiast używanie go w trasie to już przerost formy nad treścią i zwykłe lenistwo, powodujące obniżenie koncentracji.

Wnoszę że kolega, który tak się rozpływa nad tym bajerem, jeździ karnie 70km/h za ciężarówkami i cieszy się, jak szczerbaty na suchary, że nie musi używać gazu, ani hamulca.

Pogratulować :mrgreen:

 

P.S. Polecam pociąg, albo autobus. W tej konfiguracji nawet nie trzeba patrzeć na drogę i kręcić kierownicą. Czas przejazdu taki sam :lol:

Opublikowano

akurat mam aktywny tempomat w Jaguarze i też sobie to cenię gdy przychodzi poruszać się w sznurze aut jeden za drugim np. w czasie porannego czy popołudniowego szczytu. nie wiem czego się czepiacie. ABS w sumie też jest bez sensu, jak i DTC itp itd.

 

Z dobrych bajerów należy wymienić Active Steering. Ja za każdym razem gdy wsiadam do innego auta mam problem, ze trzeba się namachać na parkingu...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Takie mam doświadczenie że nie ufam takim bajerom w autach szczególnie że odpowiadającym za moje życie lub zdrowie.Mam E60 juz trochę czasu i wiem jak to wszystko "super" działa klocki z kompa powinny byc a juz darły tarcze idrive dziala a za chwilę już nie działa itd itd.U kolegi z forum turbina wywaliła olej poszedł na ulice a komp nawet nie zaeragował na brak oleju a powinien itd itd.

hej

dobrze ktoś napisał w tytule bajery.

 

myśle, ze to troche inny system niż proste czujniki, działa na zasadzie wiązek radarowych, czujników jest pewnie sporo i innych warunków aby wszystko działało dobrze.

 

natomiast co do czujników klocków to przecież zwykły obwód pracujący na zasadzie przerwy. Z drugiej strony kiedy padła mi turbina nie pojawiła sie nawet kontrolka, ze coś z silnikiem jest nie tak, np ze jest za niskie ciśnienie doładowania. nie wiem może dopiero po podpięciu do kompa można było to odczytać.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

natomiast co do czujników klocków to przecież zwykły obwód pracujący na zasadzie przerwy. Z drugiej strony kiedy padła mi turbina nie pojawiła sie nawet kontrolka, ze coś z silnikiem jest nie tak, np ze jest za niskie ciśnienie doładowania. nie wiem może dopiero po podpięciu do kompa można było to odczytać.

Obwód klocków wylicza ci stopień zużycia i mi raz wyliczył że sa a już nie było a drugi raz że nie ma pojechałem na wymianę a jeszcze sporo było.Więc wyluzowałem po początkowej fascynacji w elektronikę E60.

Nie wiem jak w E90 ale w E60 jak spadnie poziom oleju poniżej MIN to idrive daje komunikat na duzym ekranie dolej oleju a u kolegi nie zadziałało więc to wszystko niby jest ale czasem nie działa.

hej

Opublikowano
obwód klocków raczej niczego nie wylicza, mam na myśli tutaj czujnik zużycia klocków. Na codzień przechodzi przez niego cały czas sygnał, jak się przetrze zgrubienie czujnika przy klockach, robi się przerwa i jest sygnalizacja. to prosty system. natomiast co do obliczania ile na klockacg możemy jeszcze przejechać moim zdaniem wpływ na to maja inne czynniki jak np zużycie paliwa czyli jaki tryb jazdy przeważa miasto czy trasa, pewnie ciśnienie w układzie hamulcowym, może temperatura itd...

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ktoś inny czuwa za ciebie nad drogą, działa nawet w gęstej mgle.

Na przykład wiśniowy bus a w środku 18 osób.

hej

 

Tora, nie wyśmiewaj biednych ludzi którzy jechali do sadu po jabłka - nie na miejscu.

 

Co do tematu to przedewszystkim aktywny tempomat, fotele komfortowe -reszta to zbędne bajery

Hmmmm
Opublikowano (edytowane)

Tora, nie wyśmiewaj biednych ludzi którzy jechali do sadu po jabłka - nie na miejscu.

Widzisz tu jest problem bo jak ja coś napisze to jest na forum kilka osób które odrazu mnie atakują nawet nie biorąc udział w temacie rozmowy tylko doszukują sie w moich wypowiedziach negatywnych aspektów.

Ale wracajac do sedna ja nie wyśmiewam tych ludzi (tragedia straszna) tylko dałem drastyczny przykład jak może skończyć się bezgraniczne zaufanie do człowieka do maszyny do czegokolwiek.

hej

Edytowane przez tora
Opublikowano
natomiast co do obliczania ile na klockacg możemy jeszcze przejechać moim zdaniem wpływ na to maja inne czynniki jak np zużycie paliwa czyli jaki tryb jazdy przeważa miasto czy trasa, pewnie ciśnienie w układzie hamulcowym, może temperatura itd...

Masz racje tak powinien działać a nie działa zawsze prawidłowo.

hej

Opublikowano
O bajerach sadzę tyle że w tej klasie auta powinno ich być jak najwięcej!!! :mrgreen: Co do ich użyteczności to kwestia kto i czego potrzebuje np. ktoś zmienia się jako kierowca z żoną - super sprawa fotele el. z pamięcią (+drugi kluczyk), ktoś dużo jeździ w nocy - xenon dynamic,night vision; ktoś jeździ na taryfie - TV(podczas oczekiwania na klienta :mrgreen: ), ktoś dużo jeździ po mieście - automat, active steering................................... itd.itp. .
Opublikowano
Frodo słuszność jest ale tym tokiem rozumowania (co komu potrzeba a czego nie) to należay udać się do najbliższego autoryzowanego salonu BMW i złożyć zamówienie na F10 w dowolnej konfiguracji odpowiadającej kupującemu :)
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Frodo słuszność jest ale tym tokiem rozumowania (co komu potrzeba a czego nie) to należay udać się do najbliższego autoryzowanego salonu BMW i złożyć zamówienie na F10 w dowolnej konfiguracji odpowiadającej kupującemu :)

Albo skupić się na szukaniu z tymi rzeczami które będą nam najbardziej umilały użytkowanie.Choć racja wiem to po sobie jak było to i to, to nie było tamtego i tak przerabiałem setki ogłoszeń (aż znalazłem! :mrgreen: - no prawie bo "bardzo" mi brakuje pilota do bram w lusterku!!! )

Opublikowano

Ja miałem może ciut inne podejście:

1. AUTOMAT :)

2. Historia serwisowa pojazdu

3. Bezwypadkowość/stan techniczny

Gdzie niespełnienie jednej z pierwszych 3 przesłanek dyskwalifikowało auto :)

4. Cena

5. Wyposażenie i bajery(po spełnieniu powyższych mam też konfiguracyjnego dziwoląga hehe skrzynia automatyczna ale brak tempomatu - gość kupił auto(konfigurował i zamawiał) z myślą kręcenia się w miejscu i sporadycznych wyjazdów za miasto, brak komfortów ale wentylacja skórzanych foteli i podgrzewanie jest do tego w skórze Nasca, nie ma dobrego audio (50-paro latek) ale są uchwyty na kubki i aktywne wspomaganie kierownicy, brak telefonu BMW czy fabrycznej instalacji jak zwał tak zwał, za to podprowadzona i zamontowana zewnętrzna instalacja pod Nokię 6310i - dokonywana w ASO - i używana przez 1 rok póki nie zmienił telefonu :D ).

Czasami naprawdę się zastanawiam czym ludzie się kierują jak zamawiają auto którego wartość to rząd wielkości 300.000PLN :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

dla mnie to tez zagadka jak ludzie dobieraja wyposazenie.ja mam np czarna podsufitke,skretne xenony,asystenta swiatel.navi pro ale juz bez tv,do tego pakiet swietlny(podswietlanie klamek itp),skora,automat,tempomat,uchwyty na napoje,rolety na tylnych szybach,system bezkluczykowy(czy jak mu tam)

ale auto bez dwustrefowej klimy,porazka.brak tez panoramy.

sa za to ledy pod lusterkami i skladane elektrycznie lusterka.nie wiem czy ledy dokladal poprzedni wlasciciel bo znajomy mowil ze nie bylo takiej opcji w e60.

Opublikowano

sa za to ledy pod lusterkami i skladane elektrycznie lusterka.nie wiem czy ledy dokladal poprzedni wlasciciel bo znajomy mowil ze nie bylo takiej opcji w e60.

Była, ja mam, a prawdopodobieństwo, że Twój poprzedni właściciel również u mnie dokładał, jest znikome :)

Opublikowano
Co do aktywnego tempomatu i dyskusji nad jego sensem lub też brakiem sensu. Przede wszystkim to nie zbędny bajer a zbawca przy korkach. Tak jak zwykły tempomat daje odpocząć mięśniom w trasie tak aktywny pozwala na taki odpoczynek w mieście czy też korkach. Nic tak nie wkurza jak ruszanie i hamowanie co kilka metrów. Noga ciągle na hamulcu albo wachlowanie z D na P i na odwrót. Co do Nightvision to trzeba umieć tego używać, nie jedziesz i gapisz się ciągle w monitor ale w sytuacjach gdzie masz ograniczone widzenie pobocza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.