Skocz do zawartości

320d - dymi cały czas przy dodawaniu gazu :( pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam bmw 320d e46 2004rok 191tys przebiegu i mam pewien problem ,a mianowicie podczas jazdy dymi cały czas jak dodaje gazu . Sprawdzana byla po kompem podczas jazdy i nic nie wykrył nieprawidłowego , oleju nic nie ubywa , moc ma tylko bardzo dymi , pomozcie co to moze byc ???

Opublikowano

Witam

odma wymieniona??

 

Błagam , litości............... co ma odma do dymu ?

 

Jak przypuszczam auto dymi na czarno , gdy dymi na czarno i ma moc może być po zbyt mocnym programie.

Jeśli dymi i nie jedzie ,szukał bym usterki w układzie zasilania silnika w powietrze.

 

Diagnostyka podczas jazdy z obciążeniem.

 

3 bieg but w podłodze...... kontrolujemy ciśnienie w kolektorze dolotowym .

Parametr zadany to 2,399 bara max , przy boście przez chwilkę może pojawić się 2,5 bara a następnie złapać ciśnienie zadane.

Autko po programie może mieć parametr zadany na poziomie około 2,6 bara

 

Ciśnienie CR parametr zadany w serii max 1600 atmosfer po programie zazwyczaj około 1700 atm.

 

Nie widzę możliwości naprawy i diagnostyki tego auta bez kontroli parametrów pracy silnika podczas obciążenia.

Omijaj mechaników którzy nie logują auta podczas jazdy. Ci którzy stawiają diagnozy bez tego są wróżkami ,znachorami ,magikami ale przede wszystkim AMATORAMI

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Przede wszystkim sprawdź parametry w czasie obciążenia. Czarny dym w dieslu to najczęściej za bogata mieszanka (chiptuning), niesprawna przepływka, niepompująca turbina, lejące wtryski, niedomagająca pompa wysokiego ciśnienia, dziura w dolocie, zasyfiony filtr powietrza, wysoka temperatura zasysanego powietrza, niedomagająca turbina lub lejące końcówki wtryskiwaczy.

 

chiptuningu nie ma , filtr powietrza wymieniony 3 tys km temu ,wczoraj byla sprawdzana podczas jazdy pod komputerem i wszystko bylo dobrze , jedynie co to wyskakiwalo ze swiece zarowe do wymiany ,ale one raczej chyba nic nie maja do tego, raczej powinna slabo odpalac choc odpala bez zarzutow

Opublikowano
Nic takiego nie dolewaj bo to ścierwa i całkowicie nieużyteczne proparaty ( o ile chodzi Ci o ceramizery ). jest to tylko wyrzucenie kasy w błoto a po drugie niszczą silnik. Mają jedynie sens w starych dieslach, które mają po 700tys km przebiegu.
  • 5 lat później...
Opublikowano
witam u mnie jest to samo z tym ze tak wtryski były regenerowane , turbina wymieniona na nówki , egr chodzi jak trza ,filtr odmy nowka ,olej castrol do diesla nówka ,dolot czysty i nie dziurawy ,chipów zadnych niema ani jakis tam tuningowych pierdół ,na kompie brak błedów , ja bym obstawiał ze to ie wina chyba jest tych klapek zawirowan w kolektorze dolotowym ,nie wiem jak z wydechem bo od spodu nie widac dziur nie wiem jak od strony podłogi ale to raczej nie wpływa na to ze dymi , pomózcie co to moze byc? dziwi mnie jedynie ze przepływomierz powietrza jest odpiety a jak podebne to niema mocy wogóle wiec mam odpiety ,jest to z firmy boscha ale czy to by było to ze dymi? pozatym nawet jesli jest odpiety to ma mc ale tez nie dokkonca tyle ile powinien miec ,co moze byc?
Opublikowano

Na pierwszy rzut oka to przepływka że być inna niespodzianka.

Robiłeś tz life-data czyli diagnostyka podczas jazdy z obciążeniem ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak na kompie brak błędów skoro przepływkę masz odpiętą. W moim z tego co pamiętam to sie check engine zapali, chociaż pewny nie jestem. Kup przepływkę i wymień. A jak z elektrozaworem od EGR? Mój jak padł to auto dymiło na siwo, ale dopierp tak powyżej 2500-3000 obr/min.

Co ty masz w ogóle za silnik, bo temat masz o 320d, w twoim opisie jest 330d. Kiedy wyjechał z fabryki?

Opublikowano
silnik to 320d 150km 2001r, a konto zakladał kolega mój , przepływka moze byc bo odpieta została przez mechanika a gdy sie podepnie ja to strasznie muli i niema wcale mocy chocby golf 4 sdi jechał , wkurza mnie to sprawdzałem zawór n75 ale nie jestem pewny czy działa on napewno ,tak jak mówiłem wtryski nowe ,turbo tez ,intercooler nowy centralny rury czyste ,olej i filtry nowe ,a kopci jak nie wiem co , nie wiem co jest
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym kupił przepływkę i chociaż jeden elektrozawor. Lub wyczyścić ten który masz jeśli masz oryginał. Instrukcje jak wyczyścić masz gdzieś tu na forum. Wężyki od podciśnienia wymieniałeś? Kolor tego dymu masz jaki?
Opublikowano
weżyki wymieniałem , kolor dymu czarny ,elektrozawór jest własnie swiezo załozony 10minut temu nowy orginalny i nic ,tak samo wszystko (nie kupuje najwyzszej klasy zamienników tylko orginaly ) juz kupiłem raz cos z zamienników i długo załowałem ,czekam jeszcze na przepływomierz powietrza bo zakupiłem na allegro
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.