Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałbym przedstawić zrzuty pracy wtrysków podczas spokojnej jazdy, oraz mocnego depnięcia.

pierwszy wykres to spokojna jazda, drugi to mocne wciśnięcie pedału gazu.

Na 6 cylindrze wartość wtrysku wychodzi ponad 3 mg/hub i według INPA jest to już wysoka wartość.

Czy wtrysk na cylindrze 2 stara się wyrównać przelewanie paliwa przez 6 wtrysk?

Czy z 6 wtryskiem coś jest nie tak, czy może za jakimś innym?

 

Spokojna jazda

http://i54.tinypic.com/iyg3n7.jpg

 

Mocne wciśnięcie pedału gazu

http://i51.tinypic.com/21enp94.png

 

Sumując wartości na wtryskach, które dają wartości minusowe wychodzi (-0,18)+(-2,39)+(-1,20) = -3,77

Sumując wartości na wtryskach, które dają wartości plusowe wychodzi 0,09+0,57+3,13= 3.79

 

Obliczając 3.79-3.77 wychodzi 0.02, więc wartość wszystkich wtrysków dąży do 0 tak? Tak to działa?

Opublikowano

Czyli jest do wymiany, regeneracji?

Jest jeszcze jedna kwestia. Gdy sprawdzam parametry Analog1, mass adjustm., rot. conform. itd. i jak nieraz nacisnę znowu mass adjustm. (wtryski) to zarzuca silnikiem, i na 6 cylindrze wartość rośnie to około 4,5 po czym szybko spada (jest to takie szarpnięcie silnikiem). W tym czasie wartość na 5 cylindrze spada mocno w dół. Pewnie wyrównuje nadmiar na 6 cylindrze tak?

 

Dodam też, że czasem autko przy mocniejszym depnięciu lubi puścić czarny dymek, chociaż teraz trochę mniej po przeczyszczeniu AGR.

Opublikowano

Mam jeszcze pytanie odnośnie wartości przepłwyki i turbo

 

http://i55.tinypic.com/2prts1k.png

 

Czy wartość actual charge-air pressure na poziomie ponad 2600 (chociaż było to przez chwilę) może świadczyć o czymś złym?

 

Po odpuszczeniu gazu wartości aktualne czasem (nie ciągle) spadają wolniej niż wartości oczekiwane. Co może być tego przyczyną?

http://i53.tinypic.com/o0cxns.png

Opublikowano
To, że wartości wolniej spadają to normalne to czas reakcji np turbiny. Nominal to to czego oczekuje komputer w danym momencie, jeśli gwałtownie odpuścisz nogę z gazu musisz dać trochę czasu turbinie na zatrzymanie się. Martwiłbym się jednak wskazaniami przepływomierza! Na ostatnim screenie widać, że ciśnienie podawane przez turbinę już spadło, a ilość zmierzonego powietrza wciąż się utrzymuje na wysokim poziomie!! To może być przyczyną kopcenia i zawyżania wskazań na wykresach wtrysków. Wyślij jeszcze jedno zdjęcie jakie są parametry nagrzanego silnika, ale na obrotach biegu jałowego. Przyjrzyj się też dokładnie wskazaniom przepływomierza czy jest duża róznica miedzy tym co oczekuje komp a co mierzy przepływka, jeśli tak to winowajcą kopcenia i złych wykresów jest przepływka!!!
  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
i co kolego iwtk doszedłes do tego dlaczego masz taka korekcje na 6 wtrysku dlaczego tak rosnie wraz z obrotami silnika? czy to nieszczelnosc miedzy wtryskiem a głowica?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.