Skocz do zawartości

320d 2002 problemy z turbo i skrzynią automatyczną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Autko to BMW e46 320d /2002 rok/ przebieg: 161.000km oryginalne w 100%

Więc tak mam następujące problemy:

cieknie mi podobno z turbiny, tz tak twierdzą mechanicy, ale żaden jej nie obejżał tylko gadają ze turbo padnięte bo cos cieknie.

Ja myśle ze może (chciałbym żeby tak było) to tylko jakis wąż lub zapchana odma czy cos...

Objaw jest taki ze przy każdym dodaniu gazu słychać taki świst (moja dziewczyna mówi ze to dźwięk jakby karetka nadjeżdzała na sygnale) i nie jest to świst taki jak normalnie wydaje turbo. Kiedyś w Passacie miałem podobny dźwięk jak strzelił wąż przy turbo.

Byłem z autkiem na kompie i koles po wielu jazdach stwierdził ze turbo chodzi dobrze, i że według tam jakichś norm jest wszystko ok.

Zrobiłem jakies 5000km do niemiec i spowrotem w zeszłym tygodniu i oleju na bagnecie nie ubyło.

Czy może być tak że wystarczy wymienić lub wyczyścić odmę?

Jeśli da sie wyczyścić odmę to jak to zrobic i jakimi środkami?

Ten separatorek przy odmie zwany filtrem juz wymieniałem.

 

Dodam że autko kopci na czarno przy mocnym dodaniu gazu.

Kupiłem go niedawno, więc nic nie było wymieniane jeszcze poza tym sepratorkiem, poduszkami skrzyni i silnika i olejem z filtrami i świecami żarowymi.

Dodatkowo zauważyłem ze poci się olejem z prawej strony stojąc na przeciw maski z takiego grubego węża (połączenie metalowej rury z gumowym przewodem i jest tam od dołu jakiś czujnik, czy może być tak ze cos jest tam zatkane w całym dolocie i dlatego kopci i ciśnie olejem? a turbo jest ok?

 

Aha i jeszcze jedna sprawa....skrzynia automatyczna.....

czy normalnym jest to że gdy mam dźwignię w pozycji "N" i wciskam hamulec nogą i puszczam odczuwalne i słyszalne jest takie puknięcie na dźwigni zmiany????

 

Z góry dziękuje za podpowiedzi jutro chce się do tego zabrać, tak więc wszelkie wskazówki gdzie zajżec i co wyczyścic mile widziane.

 

aha i jeszcze jedna sprawa cieżko autko zapala, na kompie wyszło że przerwa jest na pierwszej świecy (świece nowe) czy wystarczy wymienić kabel zasilający czy może to być coś innego?

Opublikowano
Witam. Co do tej swiecy zarowej to na 90% uwalony moduł grzania swiec (taka mała czarna puszka jak 2 paczki papierosów pod rozrusznikiem), kabel raczej nie ale mozna sprawdzic. Co do skrzyni automatycznej to tak ma byc jak piszesz. Sprawdz sobie ze stojac w miejscu jak nie wcisniesz hamulca to z N na D nie przełaczysz, dopiero jak wcisniesz hamulec wajcha mozesz ruszac.Co do innych objawów to tak jak kolega wyzej ci pisal.
Opublikowano
U mnie też słychać świst turbiny dość głośno na zimnym silniku potem coraz ciszej ale śmigam i nie przejmuję się tym jak padnie to się da do regeneracji,zalej tylko dobry olej. Dymienie możesz wyeliminować zaślepiając dolot spalin do EGR wkładając blaszkę przed zawór na pewno pomoże, co do delikatnego pukania dzwigni wciskając hamulec u mnie jest tak samo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.