Skocz do zawartości

[E61] pneumatyka tylnego zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie,

Mam e61 z 2008 roku.

U mnie problem wygląda następująco:

Co jakiś czas wywala mi check/błąd zawieszenia. Praktycznie zawsze się to dzieje jak jest dociazony. Czyli np w 4 5 osób. Wywala błąd wtedy.

Co do samej wysokości nie zwróciłem uwagi by był problem. Wyczytałem o wezyku do kompesora, wydawał się ok ale wymienilem go. Nic nie pomogło. Dodatkowo mam tak często że jak zgasze auto i wysiadam to słyszę z tylu że coś buczy, pewnie sprężarka. Nie wiem czy to normalne po zgaszeniu auta? Wymieniać sprężarke, czytać błędy czy jeszcze inaczej szukać przyczyny?

Dzięki:)

Opublikowano
Bardzo możliwe że sprężarka jest zużyta i nie jest w stanie napompować obciążonych poduszek. Gdy samochód jest lżejszy to wystarczy niższe ciśnienie żeby go podnieść, wtedy daje radę.
Opublikowano

Witam.

Problem wyglada nastepujaco.

pare dni temu wsiadam do auta, zapalam, kompresor sie zalacza ale auto siada na glebe.

Poduszki szczelne, rozdzielacz sprawny, bo napompowalem poduszki besposrenio innym kompresorem i jest git.

Problem tylko co z oryginalnym?

Wymienilem tloczek na nowy, uszczelki tez ok, nigdzie powietrze nie uchodzi, ale podczas pompowania cisnienie jest praktycznie zerowe, znaczy dmucha, ale palcem mozna wezyk zatkac i tyle. czylizadnego wiekszego cisnienia.

moze byc temu winny zawor spustowy znajdujacy sie w kompresorze?

jesli komprsor ciagle pompuje a zawor jest ciagle otwarty, to nie bedzie jakiegos wiekszego cisnienia - kompresor nie podniesie auta. Dobrze to rozumiem?

Prosze o pomoc.

Opublikowano
zawór zwrotny to podstawa działania każdego kompresora, bez niego nawet w pełni sprawny układ tłok cylinder nie zbuduje żadnego ciśnienia. W tych kompresorach AMK zawór jest typu płytkowego(w nowszych gumowy), czasem jest złamany, czasem zanieczyszczony i przepuszcza.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, pojawił mi się już 3 raz błąd zwarcia do masy lewego tylnego elektrozaworu EHC. Wydaje mi się że dzieje się to przy większych bujnięciach. Błąd pojawił się 3 razy w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Auto jest proste i układ wydaje się szczelny, bo nie widzę aby pompa musiała się często uaktywniać aby dobić powietrze.


Z tego co rozumiem, mogą być następujące przyczyny:


1) Zwarcie na przewodach

2) Zwarcie na przekaźniku

3) Zwarcie na bloku elektrozaworów

4) Zwarcie na starowniku EHC


Czy da się to jakoś lepiej zdiagnozować, czy trzeba po prostu po koleji wymieniać? Błąd jest tymczasowy, więc nie wiem czy da się to jakoś pomierzyć?


Czy orientujecie się jak często te zawory EHC się otwierają/zamykają podczas jazdy? Czy jest to np bardzo często, podczas każdej większej nierówności (typu próg zwalniający), co sugerowałoby że ten zawór generalnie działa i coś było nie tak tylko 3 razy. Czy może to jest bardzo rzadko, np tylko przy mocnym dociążeniu auta lub naprawdę dużych bujnięciach przy większych prędkościach? Wtedy może być tak że komputer chciał go aktywować 3 razy w ciągu ostatnich miesięcy i za każdym razem się to nie udało.

Opublikowano

Wszystko da się lepiej lub gorzej zdiagnozować, a najlepiej wychodzi jak wiemy jak to działa :)

Tu masz schematy i do poczytania:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525d-tou/wiring-functional-info/chassis-suspension/springing-damping/air-suspension/


Z przyczyn które wymieniłeś nie pasuje jedynie przekaźnik, bo on odpowiada za sterowanie silnikiem pompy. Cała reszta jest mniej lub bardziej prawdopodobna, trzeba sprawdzić.

Zawory EHC otwierają się podczas podnoszenia i opuszczania danej strony, dodatkowo podczas opuszczania otwiera się zawór spustowy na kompresorze. Czyli zawory działają tylko w momencie gdy dochodzi do korekty wysokości, poza tym nie są używane, sprawny układ kalibruje się na postoju do obciążenia i nie powinien się włączać podczas jazdy. Można sobie w INPA ręcznie sterować podnoszeniem/opuszczaniem może coś namierzysz. Można też pomierzyć rezystancję zaworów i porównać do siebie, może ten lewy ma za niską i czasem interpretuje to jako zwarcie. Pomiary można wykonać na złączu sterownika EHC, na schematach masz pinout.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
Witam u mnie problem nivo wygląda tak pompuje ale wyskakuje czasami błąd. Jak wejdzie ktoś jeszcze. Do auta błędy z inpa to zbyd długa praca. Lewa i prawa dodam że odkręciłem oslone i wężyk byl pekniety od pobierania powietrza czyli pewnie zaciągnol sobie. Wody i syfu da cos czysczenid. Jest sens. Czy odrazu lepiej regenerację? Robił ktoś osobiście u siebie mam amk eb-lv-0010-d.69664-0 dodam że. Podaczas błędu opada lewa i prawa strona Edytowane przez Krawczenko007
Opublikowano
przy pekniętym węzyku ssącym na 99% kompresor jest walnięty. Kompresory AMK są dosyć precyzyjnie wykonane, do tego dwustopniowe, więc zanieczyszczenia szybko je psują. Samo czyszczenie raczej nie pomoże, tak czy inaczej trzeba to rozebrać, a nie jest to takie proste jak np. w kompresorach Wabco. Na rynku są części zamienne do AMK, można się pobawić, ale dostępne są też gotowe zregenerowane kompresory w niewiele wyższej cenie niż części.
Opublikowano
Potwierdzam słowa przedmówcy, u mnie jak kompresor padł pierwszą ,rzeczą jaką znalazłem były popękane węże. Wymieniłem przelałem denaturatem wszystko. Podniósł się, przejechałem 30km. Zostawiłem na parkingu jak wróciłem już był na glebie. Winowajcą okazał się kompresor nie trzymał ciśnienia i przez niego przelatywało powietrze.
Opublikowano
Tak prawdopodobnie trzymają elektrozawory na poduchach, ale jak czujniki wychwycą za wysoki poziom to upuszczą powietrza.
Opublikowano
Normalne, kompresor nie jest odpowiedzialny za utrzymanie ciśnienia. Tym zajmuje się zespół elektrozaworów, do niego dochodzą rurki z kompresora i miechów. Pewnie opadnie jak będzie chciał się podpompować.
Opublikowano
Panowie moj problem polega na tym ze samochod ladnie sie pompuje ale robi to tak ze lewa strona stoi ma max w gore a prawa troszke nizej. Cisnienie trzyma bo stoi tak juz tydzien i nie opada nic. Komputer z tego co pamietam pokazuje cos z elektryka po lewej stronie. Moze to byc czujnik poziomowania? Dziwne bo xenony dzialaja prawidlowo. Proby obnizenia auta komputerem zakonczyly sie chwilowym wyrownniem auta do wydaje mi sie prawidlowego poziomu jednak po przejechaniu od nowa lewa strona w gore. Mial ktos coa takiego?
Opublikowano
Mega dziwne, ale jaja. Czy po podłączeniu do kompa masz jakiś rozjazd na poziomie z lewego i prawego czujnika ? Czy wogóle jest pokazane ? bo wygląda to na błąd czujnika, ale niewiem czy to ma coś wspólnego z poziomowaniem ksenonów. Wątpię żeby chodziły one niezależnie tzn, w Twoim przypadku jeżeli poziomowanie zależało by ,prawy ksenon od prawego czujnika ,lewy od lewego to ksenony zeza powinny robić. To moja taka dygresja tylko. Wydaje mi się ,że wszytko powinno być możliwe do odczytania w tym przypadku z kompa, tylko znajdź serwis który dobrze zinterpretuje odczyt z kompa
Opublikowano

Bez konkretnych błędów to gdybanie. Ale wystarczy że przestawi się czujnik poziomowania na lewym kole (albo z innych przyczyn pokazuje nie to co ma pokazywać), według sterownika jest ustawiony tak samo jak prawy, ale fizycznie mogą być przesunięte i samochód stoi krzywo. Ręczne przestawianie w inpa to jedno, ale jak nie zaprogramujesz tego to po zabawie wraca do swoich nastaw, czyli u ciebie krzywo. Do xenonów brany jest odczyt z prawego tylnego i przedniego lewego, bo tylko takie są czujniki w E60, E61 ma jeszcze lewy tylny do regulacji wysokości. Odczyty z czujników widać bardzo ładnie w Inpa, widać też jakie są zaprogramowane wartości.

 

Panowie moj problem polega na tym ze samochod ladnie sie pompuje ale robi to tak ze lewa strona stoi ma max w gore a prawa troszke nizej. Cisnienie trzyma bo stoi tak juz tydzien i nie opada nic. Komputer z tego co pamietam pokazuje cos z elektryka po lewej stronie. Moze to byc czujnik poziomowania? Dziwne bo xenony dzialaja prawidlowo. Proby obnizenia auta komputerem zakonczyly sie chwilowym wyrownniem auta do wydaje mi sie prawidlowego poziomu jednak po przejechaniu od nowa lewa strona w gore. Mial ktos coa takiego?
Opublikowano
Na 6 stronie uzytkownik napisal ze mial chyba taki sam problem i wymienil czujnik. Kupilem drugi teraz czekam az dojdzie. Dam znac jakie beda tego efekty czy pomoglo czy szukamy dalej
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Podpinam sieę do tematu. Pacjent f11 2014 r. Problem z zawieszeniem tył. Rano jak wychodze to leży na glebie. Otwieram drzwi i włącza się kompresor ale auto się nie podnosi. Po ok 10 sek przepala się bezpiecznik. Wymieniam bezpiecznik na nowy i po chwili auto stoi prawidłowo. Taka sytuacja powtarza się tylko przy mroźnych dniach. Dodam że miechy oba nowe
Opublikowano
witam panowie ma problem z moja e61 tzn. wymienione dwa miechy, pompa, zawor kompresora, przekaznik, sterownik tez wymieniony, mechanicy sami juz sie zastanawiaj co to moze byc robia tylko bmw ale mowia ze jeszcze takiego czegos nie mieli. wszystko jest szczelne bo napompowany stoi i trzyma ale jak zaczynam jechac to po chwili opada gasze silnik, odpalam i raz odrazu podnosi a nieraz trzeba jeszcze raz albo dwa razy gasic i odpalic i wtedy podnosi tak jak ma byc ale jak rusze i chwile pojade to opada znowu panowie prosze o pomoc moze ktos przerabial taki temat z gory dziekuje za odpowiedz
Opublikowano
Napompuj odłącz sterownik i pojeździj i zobacz czy opadnie. Będzie widać czy to kwestia sterowania czy nieszczelności

 

chodzi o ten sterownik w bagazniku co sie wsuwa w taki chyba szary plastik???

Opublikowano
Tak on steruje zaworami i kompresorem, czyta położenia kół. Jak go nie będzie i wszystko jest szczelne to nie powinien opadać
Opublikowano
Tak on steruje zaworami i kompresorem, czyta położenia kół. Jak go nie będzie i wszystko jest szczelne to nie powinien opadać

 


ok a jak nie bedzie opadal i bedzie ok to co to moze znaczyc? bo jak opadnie po wyciagnieciu sterownika to bedzie znaczyc ze gdzies jest nieszczelnosc?

jak wyjme sterownik to moge n ormalnie jechac???

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dokładnie, jak opadnie bez sterownika to znaczy ze jest gdzieś nieszczelność, miechy, zawory, połączenia rurek. Czasem miechy mają nieszczelność w jednym miejscu, powietrze ucieka przy określonym położeniu(wysokości). Jeżeli nie, to problem może być w kompresorze, zasilaniu kompresora, połączeniu z zaworami lub samymi zaworami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.