Skocz do zawartości

[E61] pneumatyka tylnego zawieszenia


bodek_wr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Odkopię temat. Moje e61, po podniesieniu na lekarki lub po załadowaniu bagażnika poziomie tylko jedną stronę(prawą), lewa stoi nieruchomo. Trochę za nisko ale nie na glebie. Ma jakieś 3 cm między nadkolem a opinią. A prawą na pustym bagażniku kolo 5-5.5cm na kołach 17. Nie ma żadnych błędów. I nie widać ani nie słychać żeby była nieszczelność. Od czego zacząć diagnozę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam mam identyczny problem z tylnym zawieszeniem w f11.

Nieche sie opuścić pod kompem , jak mu dopakuje bagażu to sie podniesie ale po eypakowaniu juz sie nie opuszcza.

Rozbieralem elektrozawor i sa tam dwa trzpienie co wchodza w cewke i nic wiecej nie ma tam żadnych sprezynek jak pisal kolega , moze to wina sterownika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam mam identyczny problem z tylnym zawieszeniem w f11.

Nieche sie opuścić pod kompem , jak mu dopakuje bagażu to sie podniesie ale po eypakowaniu juz sie nie opuszcza.

Rozbieralem elektrozawor i sa tam dwa trzpienie co wchodza w cewke i nic wiecej nie ma tam żadnych sprezynek jak pisal kolega , moze to wina sterownika ?

 

JAKIEŚ BŁĘDY...????


Teoria

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/chassis-suspension/electronic-ride-height-control/2coth0kK

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/47uGbthd

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/XTRPBQI

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/X8rcmqQ

Zawór spustowy


Zawór spustowy jest aktywowany przez jednostkę sterującą EHC. Powietrze uchodzi z elektrozaworu przez zawór wylotowy przez osuszacz powietrza.

Funkcja ograniczenia ciśnienia na zaworze tłocznym ogranicza ciśnienie w układzie zasilania powietrzem do ok. 20 barów:


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/WzelWus


Miejsce instalacji

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/FEhxjKGA

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/DuzXMXMH

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/KPyXXqTX

Zwróć uwagę na kość Y25*1B pod kątem zaśniedziałych pinów czy przerwanych/połamanych przewód


Schemat elektryczny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/chassis-suspension/electronic-ride-height-control/EDfI5f6U

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/1VnZEUKL16

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/wiring-functional-info/functional-wiring-diagrams/02-chassis-suspension/electronic-ride-height-control/1Vnc6J1bFF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to mój pierwszy post i proszę was o pomoc.

3 mięs temu kupiłem E61 od samego początku co jakiś czas kompresor dobijał powietrze do zawieszenia, dzisiaj lewa strona siadła i już się nie podnosi, prawa ok. Jaka może być przyczyna, słyszałem że bardzo prawdopodobne jest to że wężyk się przetarł i nie pompuje. Pomożecie? Macie jakieś patenty na tą dolegliwość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

I mnie dopadł problem z zawieszeniem pneumatycznym. W moim przypadku jak odpalałem samochód (przed awarią) to przez chwilę załączał się kompresor i od czasu do czasu było go słychać. Tydzień temu po powrocie z zakupów (piątek) wyłączyłem samochód ale kompresor cały czas chodził (zamknięcie samochodu nic nie zmieniło). Wytrzymałem 20 minut i stwierdziłem że odłączę akumulator żeby mi go nie rozładowało. W poniedziałek poszedłem sprawdzić czy może odłączenie aku coś pomogło ale po podłączeniu aku kompresor dalej "pompował". Przed podłączeniem aku sprawdziłem czy zawieszenie opadło ale przez trzy dni na oko nie opadł więc wnioskuję że układ jest szczelny. Podłączałem się INPA'a ale nie pokazywała żadnych błędów. We wtorek podjechałem do znajomego mechanika, który podłączył się swoim kompem, na którym wyskoczył błąd `5F98 - Podnoszenie zawieszenia, lewy tył - usterka czasu regulacji`. Po skasowaniu błędów kompresor przestał "pompować". Wróciłem do domu (zajęło mi to około 30 minut) i po wyłączeniu zapłonu pojawił się błąd na kompie samochodu `Błąd systemu poziomowania nadwozia`. Trzy dni później (kolejny piątek) pojechałem na zakupy (zawieszenie trzymało poziom ale kompresor się nie załączył jak wcześniej przed awarią). Po powrocie z zakupów zauważyłem że zawieszenie opadło i wyskoczył znowu błąd na kompie w samochodzie `Błąd systemu poziomowania nadwozia`. W INPA'ie mam takie błędy:


https://drive.google.com/file/d/1gfYSN2s5WVM87VkxnywYiAkKPQ8MeAXN/view?usp=sharing


Jak INPA'ie skasuję błąd to słyszę "pyknięcie" jakby kompresor chciał się załączyć ale się nie załącza. I teraz pytanie czy to kompresor wyzionął ducha czy to może być coś innego przekaźnik, elektrozawór albo jeszcze coś innego? Dodam że nie sprawdzałem jeszcze w jakim stanie są przewody. Jest może ktoś w Gdańsku kto ogarnia takie rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Przekaźnik właśnie dziś kupiłem więc dziś spróbuję go wymienić. Kupiłem do używka była dość tania więc łatwo będzie wykluczyć przynajmniej jedną rzecz. Przekaźnik od nivo w sedanie na pewno jest pod kołem zapasowym i bardzo łatwo się tam dostać po prostu trzeba wyjąć dojazdówkę. U mnie w kombi w ogóle nie ma dojazdówki bo samochód fabrycznie wyjechał na runflatach i do takich nie dawali ani dojazdówki ani lewarka i to miejsce na dojazdówkę jest mocno zabudowane. Szukałem w necie ale do kombi nie znalazłem jak się tam dostać. Orientuje się ktoś jak się dobrać do tego przekaźnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik od nivo w sedanie na pewno jest pod kołem zapasowym

Wydaje mi się że wszystkie E60/E61 były na funflatach, tylko chyba nie zawsze było koło dojazdowe, moje miała RTF a mam koło i lewarek.W E61 przekaźnik jest na dnie wnęki na koło, zamknięty w dwuczęsciowej obudowie z pianki, w sedanie nie ma pneumatyki, więc nie ma też przekaźnika:), ale pianka z innymi sterownikami jest taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki za podpowiedź. Przekaźnik właśnie dziś kupiłem więc dziś spróbuję go wymienić. Kupiłem do używka była dość tania więc łatwo będzie wykluczyć przynajmniej jedną rzecz. Przekaźnik od nivo w sedanie na pewno jest pod kołem zapasowym i bardzo łatwo się tam dostać po prostu trzeba wyjąć dojazdówkę. U mnie w kombi w ogóle nie ma dojazdówki bo samochód fabrycznie wyjechał na runflatach i do takich nie dawali ani dojazdówki ani lewarka i to miejsce na dojazdówkę jest mocno zabudowane. Szukałem w necie ale do kombi nie znalazłem jak się tam dostać. Orientuje się ktoś jak się dobrać do tego przekaźnika?

 


K126

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/RtBMXyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem się do przekaźnika ale zanim wymieniłem sprawdziłem bezpiecznik 72 (gdzieś czytałem że to od nivo) i okazało się że był spalony. Wymieniłem ale się od razu spalił. Wymieniłem przekaźnik ale efekt taki sam jak na starym czyli kompresor nie działa. Niestety nie miałem więcej bezpieczników 40A sprawdziłem na dwóch stacjach koło mnie ale wszędzie max mieli 30A. Muszę teraz znaleźć bezpieczniki żeby sprawdzić czy zmiana przekaźnika coś pomogła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie numer (37106793778) z realoem znalazłem coś takiego https://allegro.pl/oferta/kompresor-zawieszenia-pompa-bmw-e-61-e-70-x5-8840963837 będzie ok? Niestety nie znalazłem nic tańszego przynajmiej szukając po numerze części.


Edit:

Jeszcze mam pytanko co do węża, który się przeciera/parcieje czy taki https://allegro.pl/oferta/przewod-waz-tekalan-poliamidowy-8mm-8x6-8-6-czarny-6871410409?fromVariant=5871434540 byłby ok czy bardziej taki https://allegro.pl/oferta/waz-silikonowy-zbrojony-6mm-czarny-8740467585 ? Jak będę wyciągał kompresor to bym wymienić dla świętego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor jest OK, w E61 są tylko takie, marki AMK. Waż bardziej ten silikonowy zbrojony, zresztą wystarczy jakikolwiek zbrojony, one i tak są z wytrzymałej gumy. To co wkładają tam oryginalnie jest z gumy gorszej niż ta w majtkach ;) Kruszeje a że nie ma żadnego zbrojenia to się rozpada. Przy okazji wymień tez filtr powietrza zamontowany na tym wężu, można użyć dedykowany, lub duży filtr paliwa, w zasadzie to to samo coś tego typu https://allegro.pl/oferta/filtr-paliwa-febi-bilstein-21596-wk32-8455309475
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne by coś innego, normalnie ten kompresor pracuje max kilkanaście sekund. U ciebie pracował jak pisałeś 20 minut, to dla nie nowego już kompresora mogło być za wiele. Bardzo możliwe że uszkodził się w nim zawór zwrotny i dlatego ciągle pompował. Za kompresorem jest jeszcze blok zaworów, służący do rozdziału powietrza na strony podczas pompowania, oraz opuszczania. Ale łatwiej będzie to sprawdzić jak będziesz miał nowy kompresor. Teraz możesz co najwyżej spuścić powietrze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Przekaźnik właśnie dziś kupiłem więc dziś spróbuję go wymienić. Kupiłem do używka była dość tania więc łatwo będzie wykluczyć przynajmniej jedną rzecz. Przekaźnik od nivo w sedanie na pewno jest pod kołem zapasowym i bardzo łatwo się tam dostać po prostu trzeba wyjąć dojazdówkę. U mnie w kombi w ogóle nie ma dojazdówki bo samochód fabrycznie wyjechał na runflatach i do takich nie dawali ani dojazdówki ani lewarka i to miejsce na dojazdówkę jest mocno zabudowane. Szukałem w necie ale do kombi nie znalazłem jak się tam dostać. Orientuje się ktoś jak się dobrać do tego przekaźnika?

 


przekaźnik masz w kole zapasowym w takim czarnym plastrze, filtr w prawym tylnym nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie gdzie jest ten kompresor? Rozebrałem nadkole i nie widzę nigdzie kompresora. W górnej części nadkola jest tylko coś takiego ale nie wygląda to jak kompresor, który kupiłem.


https://photos.app.goo.gl/5o7PrqrW9EFFxcaDA


Edit:

Już nie ważne, znalazłem.

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-520d-tou/S2UPJ1K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź czujnik wysokości na wachaczu, są trzy sztuki, jeden z przodu i dwa z tyłu

Odłącz też baterie na chwilę, może pomoże

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.