Skocz do zawartości

[E61] pneumatyka tylnego zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ten przy komresorze to zawór spustowy, otwiera się równoczesnie zaworem danej strony, czyli zawsze podczas spuszczania. Gdyby było coś z nim nie tak prawa strona również by się nie opuszczała.
Opublikowano

zgadza sie, ale doszedlem do wniosku ze po wypoziomowaniu, jak juz wejde do samochodu to lewa strone podniesie lekko, a prawej nie i wydaje mi sie ze dla tego pokazuje blad lewej strony.po odlaczeniu przewodu doprowadzajace go powietrze do cewki ktora rozdziela na prawa i lewa poduszke, moglem normalnie komputerem opuscic, przed tym zabiegiem nic nie reagowalo.

mialem tez rozkrecona cewke ta co mysle ze nie dziala i w niej jest jakby co powiedziec matalowy trzpien, z plastikowym grzybkiem w ktorym jest sprezynka i po nacisnieciu jej juz nie wraca do swojej pozycji, odrdzewiacz za dzuzo nie pomogl, jutro bede mial czesci, ale niestety jade do pracy i nie bedzie mnie troche, wiec zloze wszystko do kupy po powrocie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

troche pozno ale napisze na przyszlosc

u mnie awarii ulegl wlasnie ten metalowy trzpien w cewce, tak jak pisalem predzej, za osuszaczem.Troche nameczylem sie i az glowa bolala ;) ale w koncu juz wszystko jest w normie, opuszcza sie i podnosi, dziala jak nalezy

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A JA CHLOPAKI W MOJEJ E61 MAM TAKI PROBLEM ZE ZAWIESZENIE SWIECI SIE TZLKO JAK JEST MOKRO I DESZCZ JAK JET SUCHO JEST OK MUSZE POD NIEGO WEJSC I ZOBACZYC JESZCZE NIE WIEM JAK TO WOGOLE WYGLADA I DZIALA KTOS TU PISAL O JAKIS CZUJNIKACH POLOZENIA MA KTOS JAKIES FOTO CZY COS LUB GDZIE TO JEST ? MIAL JUZ KIEDYS KTOS COS TAKIEGO ?
Opublikowano

Witam mam dziwny problem a mianowicie zawieszenie jak podepnę pod inpe działa bez zarzutu, podnosi i opuszcza bez żadnego problemu i jak napompuje to tak trzyma jakiś miesiąc lecz potem opada i kompresor sam nie umie dopompować muszę znowu podłączyć inpe i autko podnieś, po odpaleniu auta kompresor nie działa.

Dodam ze miałem zalany bagażnik, wymieniłem przekaźniki wina możne tkwić w module?

Opublikowano
Wyłączam w Inpie: zawieszenie pneumatyczne transport modę Off wszystko ok a reakcji kompresora nie ma żadnej. Może być problem z modułem w bagażniku. Da sie go jakoś sprawdzić
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

u znajomego w bmw e61 nie pompuje zawieszenia tylnego, caly tyl lezy.

Przy przejsciu w zaplon przepala bezpiecznik nr 72.

 

Przepala go po podlaczeniu wtyczki z tylu kompresora z 3 przewodami.

 

Niestety nie mozemy odczytac bledow bo cos INPA nie chce sie polaczyc.

 

Ma ktos jakies dobre rady co moze byc nie tak ?

Opublikowano
Kompresor padł.

 

Co dokladnie moglo pasc ?

 

Problem pojawil sie po urwanym przewodzie dochodzacym do kompresora.

Przewod zostal wymieniony, kompresor rozkrecony w celu przeczyszczenia.

W pierwszym momencie nie dalo sie krecic wirnikiem dopiero po rozruszeniu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Pisałem już kiedyś na temat że kompresor od nivo włącza się i nie chce się wyłączyć, ale później po odpięciu sterownika w bagażniku i przekaźnika problem ustal. Niestety problem znów wrócił tylko że teraz już nie ustaje. Auto stało w garażu prawie dwa tygodnie i bez zmian nie obniżyło się ciśnienie trzyma ale jak tylko podepne kompresor to ciągle chodzi.. spuściłem ciśnienie z poduszek i auto opadło całkowicie włączam kompresor i nic żadnej reakcji a kompresor ciągle buczy. Zmierzyłem ciśnienie na wyjściu kompresora i dobija do 12 barów (z minimalną nieszczelnością na połączeniu do zegara ale na tyle mała że myślę że było by może 12.5). I teraz mam pytanie czy to na pewno kompresor ? bo na forum znalazłem że powinien dawać około 20 . I zastanawiam się czy nie powinien się choć trochę podnieść jak daje te 12 bar. . Czy to może ten zaworek ci rozdziela na prawe i lewe koło czegoś nie blokuje ?
Opublikowano
Dodam że wziąłem od gościa kompresor z auta powypadkowego i mówił że było wszystko ok z zawieszeniem i dalej nic u mnie nie działa.. ale jak zatykalem palcem wyjście z jego kompresora (bo nie miałem wczoraj już czasu mierzyć) to daje słabiej niż mój
Opublikowano
Mógłby mi ktoś powiedzieć jakie ma być napięcie na pinach wtyczki tego elektrozaworu co rozdziela powietrze na dwie poduszki tam są 3 piny u mnie jest dwa razy po 8.5 V i jak odkręceniu wężyki co idą do poduszek to nie leci tamtędy powietrze.. jest mi ktoś w stanie pomóc z góry dziękuję
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Cześć, czy mógłby ktoś napisać tu krótką instrukcję jak wyrównać/obniżyć/podwyższyć zawieszenie tylne przy pomocy inpy? Jest jeden film na allegro ale zero komentarza instrukcji itp. Inpa podaje jakieś odległości w mm w zależności od tego ilu calowe mamy koła..ale co to trzeba samemu jakoś zmierzyć i metodą prób i błędów w inpie zmieniać wartości, aż się osiągnie żądaną wartość?
Opublikowano

 

Tak samo się ustawia w E61, tylko to nie jest tak że po wpisaniu odraz poleci w dół czy w górę, trzeba zrobić rundę parę km, przyjechać zmierzyć korekta itd.

Gdzieś czytałem że działa to tylko od 10 mm tolerancja więc jak wpiszesz 6 to raczej nie zadziała

Ja wczoraj tak swoją położyłem ze względu na montaż sprężyn H&R i jest cacy

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Czy ktoś jest w posiadaniu jakiegoa manula ze zrjeciami albo opisem albo jakis filmik z samym rozebraniem kompresora?

Bo musze u siebie go zregenerować bo przy wiekszych bagażach albo przy ciągnieciu przyczepki wyskakuje błąd.


Pompa rozebrana. Uszczelniacze wymienione złożona i pompuje jeszcze gorzej jak na starych.

Efekt taki,że musze do regeneracji to dać.

Czy ktoś jakies sprawdzone miejsce ma gdzie regenrował i wszystko potem było ok?

Znalazłem oferte z pod Poznania ale wolałbym jeszcze poczekac na opinie osób,które są juz po takiej regenracji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Pozwolicie że się podepnę jako laik. Mam pytanie zwiozłem z niemcowni e61 525d, jak staję na nierówności lub co jakiś czas słyszę działanie załączonej sprężarki zawiechy tył. Czy jest to normalnym obiawem że tak działa co jakiś czas? Czy ma dobić ile trzeba i trzymać stale do momentu zmiany prędkości czy coś. proszę o pomoc nie kojarzę tej sytuacji.
Opublikowano (edytowane)
Auto ma stać w poziomie, także jeżeli staniesz na nierównym to kompresor dobije jedna stronę. No chyba że układ jest nieszczelny, ale wtedy po dłuższym postoju będzie widac jak jedna ze stron opadnie. Edytowane przez Czub1
Opublikowano
Wszystko jest OK, nivo powinno samoczynnie utrzymywać zadaną wysokość i poziom. Jeśli słyszysz kompresor to znaczy że samoczynnie się poziomuje wiec wszystko jest ok. Możesz ew. sprawdzić czy układ jest szczelny, bo jeśli nie to będzie tracił ciśnienie i kompresor będzie musiał częściej dobić...
Opublikowano
Dziękuję wam za odpowiedź. Uspokoiło mnie to. Dzień czy dwa wcześniej słyszałem taki głuchy strzał wyjeżdżając do garażu myślałem że którąś z poduszek. Zastanawia mnie ta sytuacja. Mam kawałek drewnianej podłogi może to to. :?
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam mam problem po podniesieniu auta na podnośniku wystąpił błąd zawieszenia i tył auta został w gorze. Jak podnoszę sam przód auta słychać kompresor tak jaby chciał wyżej podnieść jeszcze tył. Czy ktoś miał podobny problem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.