Skocz do zawartości

[E61] pneumatyka tylnego zawieszenia


bodek_wr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .Jestem Nowym Posiadaczem BMW 5 e60 z roku 2006 kombi i mój pierwszy problem w tym aucie mianowicie pojawia się co jakiś czas błąd poziomowania tylniego zawieszenia takie autko z dwoma strzałkami góra Dół jestem laikiem i proszę się nie śmiać :) za każdym razem gdy pojawia się ten błąd pompka podwyższa auto na Maxa do góry słychać jak kompresor chodzi nie wiem co jeszcze opisać w poniedziałek jestem umówiony na komputer możecie mi coś powiedzieć jaka to może być przyczyna żeby mnie typ nie naciagal niepotrzebnie na koszty ?

Przepraszam jeśli nie w tym temacie to miałem napisać jestem Nowy tutaj .Dziękuję za odpowiedź .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

specjalnie dla kolegi IdePoMleko założyłem konto, być może pomogę ;)

 

Miałem dokładnie ten sam problem co wspomniałeś. Samochód podniósł mi się maksymalnie do góry, wynikiem czego była bardzo niekomfortowa jazda ;)

Rozwiązałem problem dziś, dosłownie 15 minut temu :D

Przynajmniej u mnie problemem był CZUJNIK POZIOMOWANIA z lewej strony - tył.

Po zdemontowaniu kręcił się bardzo lekko i skrzypiał (prawdopodobnie dostała się do niego woda)

Sprawdź u siebie - ściągnij oba (uważaj przy demontowaniu plastiku z gałki aby nie uszkodzić) i sprawdź jak się kręcą, czy nie skrzypią itd ;)

Do tego przeczyściłem wtyczki choć to raczej nie miało wpływu.

Akurat mam drugi taki sam samochód który czeka na naprawę więc z automatu przełożyłem i wszystko cacy działa :D

Po tym zabiegu jedynie co Cie czeka to usunięcie błędu u jakiegoś komputerowca bo wciąż się pojawiał ;)

 

Mam nadzieje, że Ci to pomoże :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
no i jak przypuszczałem, jest to jedna wspólna część,

 

Przewód odpowietrzający z filtrem sprężarki poziomowania tylnej osi - NIVO BMW E61

 

tak ta część się fachowo nazywa i powinna być wymieniana max co dwa lata,

OE BMW nr. 6769083 cena 188 zł :D

i prawdopodobnie nie byłoby żadnych problemów z wężykami, kompresorami itp.

 

Ten przewód konczy sie w nadkolu tam jest złaczka i one nie pękaja. Pęka wężyk za złączką który idzie do kompresora i pęka zazwyczaj tuż prz kompresorze. Jedno do drugiego ma sie nijak, można wymieniać ten wężyk z filtrem nawet co 2 dni ale po co - on nie pęka. Trzeba wymienić ten który idzie od kompresora do wspomnianej złączki. Można kupić w ASO nowy i poprawiony typ w materiałowym oplocie taki jak w autach po lifcie , w których problemy z kompresorami raczej nie występuja bo zastosowano lepszy

 

Twoje "P.S" pozostawiam bez komentarza :duh:

 

Witam,jestem swiezym posiadaczem e61...poki co umnie nivo smiga...ale profilaktycznie chce obejrzec te felerne wezyki...jesli dobrze rozumiem to ten ktory lubi peknac to numer 8...????

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NL51-EUR---E61-BMW-525i&diagId=33_1223

czy po prostu kupujac cos takiego podłącze sie bezposrednio do kompresora????

http://t7.pixhost.org/thumbs/67/32076897_bmw-e61-ansaugschlauch-filter-37206777361-luftfederung.jpg

Edytowane przez slater7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie też dzisiaj dopadła bolączka NIVO... coś musiało pójść nie tak mechanikowi.... przed oddaniem bylo wszystko cacy... wymianial sprezyny z przodu i tuleje tylego zawieszenia.... lewa strona lezy na ziemi ....

wywala bład 5F9B jakies sugestie ???

 

 

edit

 

przyczyna byl pospiech jak sie to mowi... czujnik lewego kola od nivo byl obrócony w druga strone stad ten blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jestem w posiadaniu od 2miesiecy e61. Miałem zatkany kanalik od szyberdachu i woda dostawała się do bagażnika po bezpiecznikach miedzy innymi. Od tego momentu wyskoczyła mi ikonka od poziomowania auta i od elektryki (gasła nawigacja, nie działało pokrętło od nawi, wskazówki od prędkościomierza i obrotomierza opadały).

Okazało się, że woda dostała się do sterownika modułu zawieszenia i był on przegnity. Został wymieniony na nowy i wszystko fajnie, błąd od elektryki nie pojawia się, lecz auto pompuje się na maxa i po minucie jazdy ponownie wywala błąd od poziomowania. Wcześniej auto trzymało właściwy poziom i nie opadło

Może miał ktoś z was podobny problem?

 

 

 

**Okazało się, że moduł prze zemnie zakupiony okazał się uszkodzony i dlatego pompowało auto do góry. Moduł jest wymieniony na sprawny i jest wszystko ok bez potrzeby przeprogramowania zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam Was. Ja mam taki problem że podczas mrozów i to właśnie teraz nawet jak jadę to słychać buczenie z tyłu auta. Dobry mechanik który zajmuje się moim autem już mi mówił jakiś czas temu że niedługo mogą się pojawić informację odnośnie kompresora zawieszenia. Jakie są koszta regeneracji tego? Słychać ten kompresor tzn te buczenia jak tylko wyłączę auto i wysiadam z niego albo jak jadę?? Powiedźcie co się dzieje z autem jak ten kompresor pada? Auto opada czy jak? Słychać że coś pompuje ale nie czuje różnicy? Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć jestem tu nowy jakiś czas temu kupiłem e61 530d fajne e auto i super się prowadzi ale mam jak na razie dwa problemy czasem wyskakuje mi problem z poziomowamiem auta jak ktoś siedzi z tyłu (kompresor działa ponieważ go słyszę), a drugi problem jest taki iż z nie mogę połączyć telefonu przez bluetooth...

Na dole okna informacji mam bluetooth ale nie mogę go włączyć a w podłokietniku nie mam telefonu.

 

Dołączył bym zdjęcia ale nie wiem jak to zrobić z telefonu może ktoś mi podpowie?

Wielkie dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. jestem nowy na forum. mnie tez dopadł problem tylnego zawieszenia. przeczytałem bardzo dużo postów ale nie spotkałem się z takim problemem jak mam ja. w moim przypadku auto stoi normalnie tak jak zawsze po podłaczeniu kts nie wykazuje zadnych błędów a w momencie gdy włączy się kompresor to już nie chce sie wyłączyć, mogę zgasić i zamknąć auto a on dalej buczy, pomaga tylko odpięcie akumulatora, po jego odpięciu na jakies 5 min problem ustaje auto stoi nadal równo i kompresor nie dobija. ale jak dla sprawdzenia 3 osoby usiądą do bagażnika kompresor sie właczy to problem wraca.. znów sie nie wyłacza. może ktoś bedzie w stanie mi pomóc ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pojawia się na liczniku błąd układu poziomowania?

 

witam. jestem nowy na forum. mnie tez dopadł problem tylnego zawieszenia. przeczytałem bardzo dużo postów ale nie spotkałem się z takim problemem jak mam ja. w moim przypadku auto stoi normalnie tak jak zawsze po podłaczeniu kts nie wykazuje zadnych błędów a w momencie gdy włączy się kompresor to już nie chce sie wyłączyć, mogę zgasić i zamknąć auto a on dalej buczy, pomaga tylko odpięcie akumulatora, po jego odpięciu na jakies 5 min problem ustaje auto stoi nadal równo i kompresor nie dobija. ale jak dla sprawdzenia 3 osoby usiądą do bagażnika kompresor sie właczy to problem wraca.. znów sie nie wyłacza. może ktoś bedzie w stanie mi pomóc ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pojawia się na liczniku błąd układu poziomowania?

 

witam. jestem nowy na forum. mnie tez dopadł problem tylnego zawieszenia. przeczytałem bardzo dużo postów ale nie spotkałem się z takim problemem jak mam ja. w moim przypadku auto stoi normalnie tak jak zawsze po podłaczeniu kts nie wykazuje zadnych błędów a w momencie gdy włączy się kompresor to już nie chce sie wyłączyć, mogę zgasić i zamknąć auto a on dalej buczy, pomaga tylko odpięcie akumulatora, po jego odpięciu na jakies 5 min problem ustaje auto stoi nadal równo i kompresor nie dobija. ale jak dla sprawdzenia 3 osoby usiądą do bagażnika kompresor sie właczy to problem wraca.. znów sie nie wyłacza. może ktoś bedzie w stanie mi pomóc ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz komputer, ale z INPA, kts nie ma takich funkcji, i zobacz czy jest komunikacja ze sterownikiem EHC. Obejrzyj sterownik, jest w piance pod kołem zapasowym, zobacz czy nie ma wilgoci.

 

właśnie najdziwniejsze jest to że zadny błąd sie nie pojawia :/ ani w aucie ani po podłaczeniu komputera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź ;) jutro zajrzę do tego sterownika w kole zapasowym. A kompresor jest wylaczany po osiągnięciu jakiegoś ciśnienia czy poprzez czujniki przy wahaczach po osiągnięciu danej wysokości ? Dodam też że jak podłączałem kts to była opcja opróżniania poduszek i ich napełniania i wszystko wydaje się ok, auto opada niziutko po czym się podnosi ale kompresor już się nie wyłącza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak polecił mi kolega cdxa sprawdziłem sterownik który jest pod kołem zapasowym i wszystko wygląda ok nie ma zadnej wilgoci, odpiąłem sterownik i przekaznik przedmuchałem wtyczki i wpiąłem. auto stało przez 3 dni z odłączonym aku i dzisiaj po tych czynnosciach które opisałem podłaczyłem aku odpalilem auto i wszystko ok.. dwie osoby siadaja do bagaznika kompresor się załącza dobija i wyłącza tak jak powinno być, niby to dobrze ale troche martwi mnie to jaka była przyczyna tej usterki ?? dodam ze po wszystkim byłem na diagnostyce u gościa który ma oryginalny program do bmw i tez nie wykrył zadnych błędów tylnego zawieszenia..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

czesc

podbije temat.BMW F11 blad tylnego zawieszenia.poziomuje sie ale potem nie chce opasc, to znaczy po zaladowaniu bagarznika to podniesie sie, lecz po wypakowaniu juz nie opada do pozycji jak jade pusty i poduchy sa podniesione na maxa.pod kompem pojawia sie blad zbyt dlugie opuszczanie sie pojazdu, ale tylko lewa strona.Samochod stoi po 3 tygodnie nie odpalany to poduszki trzymaja powietrze, brak nieszczelnosci, poziomka z lewej strony przelozona na prawa, prawa na lewa ale caly czas pokazuje blad lewej strony.Jakies porady pomyslowego Dobromira jak z tym sobie samemu poradzic??

Pod komputerem jak wlacze opcje opuszczania to tez brak reakcji, stoi jak stal, jedyny sposob na opuszczenie to odkrecenie przewodow od poduszek przy komresorze i polozenie auta na glebie ;) a potem skrecenie wszystkiego do kupy i kompresor wypoziomuje auto do standardowej wysokosci

kompresor pompuje jak szalony, ale nie chce sie opuszczac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresor mialem rozebrany, zawor przy kompresorze jak i ten od poduszek (przykrecone sa do niego 2 przewody od poduszek i 1 doprowadzajacy powietrze z kompresora) tez rozebrany i wszystko niby ok, po zlozeniu do kupy, ten sam komunikat i te same objawy co przed, lampy sprawdzalem opuszczaja sie i podnosza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zemienie wezyki prawy na lewy, lewy na prawy i powinno chyba byc wtedy na odwrot, ehhhhh....rece opadaja, jak tak to bede w domu ;) a jak nie to :cry: :cry: :cry:

 

W twoim przypadku awaria wydaję się prosta i szybka w diagnozie. W odróżnieniu do innych awarii układu poziomowania wymagających żmudnego poszukiwania nieszczelności.

W grę może wchodzić jednka z kilku rzeczy:

1. uszkodzony sterownik EHC - nie wysterowuje zaworu upustowego lewej strony, może ale nie musi pokazywać błędu, można recznie próbowac wysterowac zawór upustowy, podłączając się pod złącze EHC

2. uszkodzona instalacja na drodze EHC-zawór spustowy, uszkodzony kabel, złącza itp.

3. uszkodzony zawór - np. zablokowany w stanie zamkniętym(zanieczyszczenie, korozja), a elektrycznie sprawny lub zatkany przewód powietrzny do lewego miecha, ale to łatwo zdiagnozować, wystarczy go odkręcić od rozdzielacza z zaworami, jak będzie uciekać powietrze znaczy że przewód drożny a zawór nie otwiera się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewod na 100%drozny bo po odkreceniu go powietrze schodzi, a po ponownym podlaczeniu kompresor dopompuje, nawet pod programem DELPHI recznie moge napompowac poduszki, ale juz nie opuszcza sie, slychac jakis przekaznik ze "pyknie", lecz brak reakcji na poduszkach, (dzisiaj postaram sie sprawdzic gdzie to "pyka" ;) ) blad wywala lewej strony, zawor, ten co przykreca sie do niego 2 przewody doprowadzajace powietrze do poduszek i jeden glowny co idzie od kompresora, tam jest cewka czy cos takiego tez mialem rozebrany i te dwa jakby zaworki chodza lekko, podobna cewka jest przy kompresorze, to z nia mialem troche wiecej zabawy bo chodzila ciezko, ale po rozruszaniu jej, chodzi lzej, nie zacina sie, w sumie nic sie nie zmienilo, blad ten sam i lewa strona okolo 1,5cm caly czas wyzej

 

jak mozna recznie wysterowac ten sterownik??

 

kody bledow jakie pokazuje

480DB1 (czas przelaczania do opuszczania )

480DB4 (blad czasu regulacji z tylu z lewej strony, opuszczanie)

bledy te nie zapalaja sie od razu tylko po jakims czasie, raz po 5 minutach, innym razem po pol godziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.