Skocz do zawartości

[E61] pneumatyka tylnego zawieszenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie mam problem ze swoim zawiasem otóż czasami opuszcza ni się tylko jedna strona. Na postoju zazwyczaj zaraz dopompowuje i jest ok najgorsze podczas jazdy opuszcza prawa stronę i nie chce pompować, po zatrzymaniu pojazdu i od czekaniu ok 20min wsiadam włączam zapłon kompresor chodzi i dopompowuje jest ok. Gdy ruszam czujnikiem z prawej strony kompresor się załącza.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Chłopaki kupiłem dopiero e61.Siedzi tył. Wogóle kompresor nie chodzi. Od czego zacząć? Bezpiecznik 52?
Opublikowano
Jeśli bezpiecznik będzie spalony ,to kompresor pewnie jest na wykończeniu,albo już nie żyje :D , i nawet jeśli go wymienisz i kompresor zacznie chodzić to raczej tylko na krótki czas , polecam oddać go do regeneracji i przy okazji wymienić filtr i przekaźnik
Opublikowano

Kompresor na krótko po wyjęciu chodzi. Filtr to jest pod osłoną koła tak?

Sterownik gdzie znajdę? Bezpiecznik dobry tylko czy napewno patrzyłem na ten co trzeba.

Opublikowano
Bezpiecznik powinien być 40a ,ale nie pamiętam który, musisz zobaczyć rozpiske, jeśli jest ok a kompresor stoi to dziwna sprawa, przekaźnik masz w bagażniku pod kołem taki zielony ,ale jeśli on jest niesprawny to kompresor długo chodzi i staje z przegrzania, ale wtedy przepala też bezpiecznik , filtr jest w prawym nadkolu , musisz ściągnąć osłonę, filtr wymień razem z tym wężykiem
Opublikowano
maciejg76 dziękuję Ci za informacje. Nie ukrywam, że na temat zawieszenia pneumatycznego niewiem nic. Dziwna sprawa, że nie mam żadnej kontrolki na zegarach. Nie wyświetla żadnego komunikatu o pneumatyce a zdaje się że powinno. Może inpe najpierw podłączyć? Może ktoś dezaktywował funkcję kompresora ? Do kompresora idzie grubasw popękany przewód rozumiem, że to od filtra i tędy zaciąga powietrze. Później sztywny cienki do-właśnie czego jakiś rozdzielcz i dalej przewód czerwony i niebieski.
Opublikowano
Ten samochód to jak kupiłeś to od razu siedział , czy po paru dniach opadł? Brak błędu jest dziwną sprawą i być może ktoś coś grzebał, w kompie masz możliwość podniesienia auta , zobacz czy ta funkcja działa, być może jak podłączyłeś go na krótko to coś tam chodził, ale ogólnie to nie ma już siły podnieść auta , popękany wężyk spowodował raczej zaciąganie syfu do środka kompresora i jak dla mnie to raczej on już nie żyje, ale na początek zobacz czy przez kompa można podnieść auto i wymień przekaźnik w bagażniku, ten system wbrew pozorom jest bardzo prosty :D aha, jeśli nie wywala błędu to sprawdź jeszcze czy dochodzi tam zasilanie , albo podjedź do kogoś ogarniętego :D
Opublikowano

Troszkę dzisiaj pogrzebałem. Nowy filterek plus wężyk, podłączyłem komputer i wymusiłem podniesienie strony lewej później prawej. Co ciekawe funkcja spuszczania powietrza nie działa. Odłączyłem komputer. Przejrzałem bezpieczniki i po podłączeniu aku(bo ładowałem) nagle włączył się kompresor. Mówię sukces. Tak pompował aż szczelił lewy miech. Prawdopodobnie już zmęczony życiem, auto też stało ok 2 lat z opuszczonym tyłem. Nowe zamówione ,założę i dam znać.

Co do przekaźnika zielonego to kupiłem zwykły zamiennik i na nim kompresor dosłownie buczał nie pompował więc włożyłem stary zielony i chodził. Kompresor zdaje się być orginał 2004rok. Myślę że wydajność jest na minimum. I tu pytanie do Ciebie , byy kupując te różne uszczelki oringi jestem w stanie go przywrócić do pełnej sprawności czy kupić regenerowany ?

Opublikowano
No to jak leżał tyle czasu to te poduszki na pewno były całe popękane, jak ładujesz aku to nie odłączaj klemy, przekaźnik kup oryginał i wymień go koniecznie , wymiana samych uszczelnień jest raczej bez sensu bo tam i tak już w środku jest syf , tam trzeba wymienić oprócz uszczelnień wszystkie pierścienie, łożyska i wirnik i wtedy masz zamknięty temat kompresora , chyba ,że jeszcze jakoś będzie Ci chodził po wymianie tego przekaźnika, jeśli jednak zdecydujesz się na regenerację to wyślij swój kompresor , dostaniesz praktycznie nowy z roczną gwarancją , jak będziesz chciał to podam Ci namiary :D
Opublikowano

Przerabiałem temat Nivo w mojej e61.


Przy wymianie poduszek pamiętaj, żeby przewody były dobrze umiejscowione przy wyjściu z poduszek bo jak przy dopompowaniu powietrza przewod Ci ściśnie to zostanie Ci tylko sciaganie wahacza żeby spuscic powietrze.


Ja sprawdzałem ale jakimś cudem te przewody uciekły od takich małych korytek i niestety z roboty która miała trwać 2h trwała prawie 8.


Kompresor wymieniałem na to z X5, tylko uchwyt jest trochę inny i trzeba było trochę pokombinować. Dzisiaj nie mam problemu z codziennym dobijaniem z rana powietrza do poduszek.


Zalecam przy okazji wymianę zaworu rozdzielającego. U mnie również był nieszczelny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak dodam , że kilka takich kompresorów robiłem.

Ale te , które miały syf w środku to z reguły na śmietnik się nadawały.

Tuleje cylindrów zjechane i tu nowe uszczelnienia nie pomogą.

Zawór upustowy jak nie działa to ciężko go wskrzesić.

Tam jest jakiś dziwaczny biały smar i żaden inny się nie sprawdza.

Dlatego polecam regenerację w firmie , która ma dostęp do części.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanie, a nie mogę znaleźć odpowiedzi jak dotąd w postach. Mam błąd 5F98 i czasem 5F99 w module EHC, które najprawdopodobniej wyświetlają się od złej pracy czujników poziomowania zawieszenia. Mógłby ktoś mi podpowiedzieć gdzie znajdują się w E61 przedlift bez ksenonów bądź podesłać jakiś link który mi pomoże je znaleźć w aucie i na aukcji owe czujniki poziomowania nivo? :)
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.