Skocz do zawartości

[E61] pneumatyka tylnego zawieszenia


bodek_wr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Moje autko z 2005 w koncu zostało paane ogledzinom, ze wzgledu na pojawiający sie bład tylnego

pneumatycznego zawieszenia. Po zdjęciu osłony, okazało sie, zreszta jak w wiekszosci wypadkow,

ze przewód (część nr 37206777361) jest w dwóch miejscach peknięty i to solidnie, prawie przeciety

pół. Na razie owinąłem go taśmą izolacyjną, ale zamierzam wymienić. Czy ktos zna jaka jest średnica

tego przewodu gumowego? Zamierzam go zastąpić czymś zbrojonym/wzmocnionym.

Pytanie drugie, czy mozna czyms zastapic lub wymienic sam filtr na koncu tego przewodu?

 

 

Pozdrawiam

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że masz ten sam problem , ja tez miałem popękany ten wężyk i dalej mam błąd zawieszenia , zastanawiam się nad zdemontowaniem pompy i zawiezienia jej do kogoś aby ją zobaczył , ktoś pisał na forum że jest to kompresor jak każdy inny i to kwestia wyczyszczenia , wymienienia uszczelek itp , jeśli chodzi o średnice najlepiej jak byś zmierzył ją sobie albo odciął kawałek na wzór , a filtr zostaje tylko wymiana na nowy o ile w ASO jest taki a zastąpić nie ma za bardzo czym...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

 

Doklanie, pompe mozna wymontowac i wyczyscic, bo kurz ktory dostał sie

sie do pompy z powodu peknietego wezyka, blokuje wirnik. Trzeba to

wyczyscic. Moze warto to przeplukac jakims plynem, ale nie wiem jakim,

zeby niczego innego nie wyplukalo(uszczelek itp).

 

 

Pozdrawiam

 

M.M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

W końcu zabrałem sie za wymianę przewodu powietrznego, zasilajacego pompę tylnego zawieszenia.

Przewód gumowy, oryginalny był w 4-ch miejscach pęknięty, a nawet mozna powiedziec prawie przeciety.

Oczywiście pompa zasyłała kurzi piasek zamiast oczyszczonego powietrza przez filtr.

Zatem po kolei wymienię czynności i elementy jakie są potrzebne aby oczyścic pompę, jeśli jeszcze zyje.

 

Elementy:

1. Przewód powietrzny Φ 6mm, najlepiej zbrojony (ja zakupiłem igielitow zbrojony, ktory jest gietki do -25*C)

2. Troszkę czystego spirytusu

3. Zaciski slimakowe na przewód 2 szt.

4. Narzędzia :)

 

Kolejne kroki.

1. Demontujemy prawe tylne koło

2. Sciągamy osłone plastikową nadkola

3. Odłaczamy przewod gumowy od filtra

4. Podłaczamy nowy przewód i zaciskamy zaciskiem slimakowym

5. Przewod wsywamy pod osłonę pompy

6. Montujemy osłone nadkola i koło

7. Wjezdzamy na kanał

8. Demontujemy osłone pompy

9. Wykręcamy pompę i sciągamy przewód gumowy

10. Przepłukujemy szybko srodek pompy spirytusem i zlewamy to (spirytus szybko paruje wiec nie pozostawi wilgoci wewnatrz pompy i nie reaguje z guma)

11. Montujemy nowy przewód i zaciskamy slimakiem

12. Przykrecamy pompę oraz obudowę

 

 

Długość przewodu jaki jest nam potrzebny to ~60cm (50cm to tak na styk)

 

I chyba tyle.

 

 

Pozdrawiam

 

Maciek

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super... :)

 

naprawdę, tylko szkoda że fotek nie zrobiłeś...

 

a i jeszcze wniosek...

 

rozumiem, że to dotyczy przypadku z przetartym przewodem koła prawego, a co z lewym?

 

będzie to samo czy może być coś innego?

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zabrałem się za mój kompresor , rozebrałem wszystko , kupiłem nowy wąż tak jak kolega wcześniej pisał - wymieniłem go , są w sumie dwa: od filtra leci plastikowy i potem łączy się z gumowym. Gumowy totalny shit pęka jak wafelki , na pierwszy rzut oka wygląda ok a jak się przyjrzeć widać pęknięcia , a więc wymieniony cały na nowy , wymontowałem kompresor i zabrałem się za jego rozebranie udało mi się rozebrać kompresor na części pierwsze , silnik , tłok , zbiorniczek , w środku był kurz i brud wszystko wyczyściłem , wymieniłem także jedno łożysko, ponieważ brud jedno pozbawił życia. Dużo pracy było przy rozmontowaniu tłoka z silnika , trzeba było wybić silnik w dół aby móc wyjąć tłok.

Wszystko poskładane , kompresor chodzi jak należy , usiedliśmy w 3 osoby z tyłu napompował nie wyrzucił żadnego błędu , teraz pozostaje obserwować :)

 

Moje pytanie czy wasze Nivo gdy kończy pompować robi charakterystyczne pssss (tak jak by upuszczał nadmiar powietrza) wcześniej moje tak robiło ale teraz tego nie ma. Kilka fotek dla was:

 

http://img828.imageshack.us/img828/3723/20101026793.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img835.imageshack.us/img835/474/20101026794.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img547.imageshack.us/img547/5325/20101026795.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img193.imageshack.us/img193/1525/20101026796.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img28.imageshack.us/img28/1475/20101026797.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img594.imageshack.us/img594/1029/20101026799.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img38.imageshack.us/img38/8240/20101026800.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

http://img808.imageshack.us/img808/3817/20101026801.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.. chyba i ja się za to wezmę :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja mam na gorąco pytania. Czy wężyki są po obu stronach (przy obu kołach)? Tzn czy to samo trzeba robić z obu stron?

Ile czasu zajmuje robota takiemu co to roboty się nie boi ale na codzien jednak nie grzebie przy furach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha ha ha, witam w klubie, umawiamy się na jakieś "taśmowe" majsterkowanie? ;)

 

piątkowe popołudnie, problem do załatwienia, kanał, browarek, muzyczka - "warsztating" w czystej postaci LOL :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz tylko z prawej strony , pod prawym nadkolem , kanału nawet nie trzeba ja dziś auto podniosłem tylko do góry na lewarku i dałem koziołek , roboty troszkę jest samo wymontowanie kompresora to jest jakieś 10 min , najwięcej z rozebraniem go i wyczyszczeniem , żeby go rozebrać naprawdę trzeba mieć troszkę pojęcia i umiejętności żeby wybić silnik z łożyskiem na dół ... ale myślę że dacie rade :) oj bolączka straszna to Nivo widzę ... na allegro jest koleś który naprawia pompy ma nawet jedną wystawioną na aukcji :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nivo, to są możliwe 2 przyczyny wyrzucania błędu:

1. Pompa wytwarza za małe cisnienie i pompowanie trwa za długo

2. Zawary elektromagnetyczne, zaczynają "popuszczac" i pomimo dobrej pompy cisnienie spada w poduszkach powietrznych

 

3. (rzadko spotykany) Nieszczelne poduszki powietrzne

 

Dodatkowo warto sprawdzić podłączenia do czujników położenia, potrafią często zaśniedzieć

i nie przewodzą poprawnie prądu co efektem jest błąd wskazania położenia.

Ja je oczywiście przeczyściłem i zaizolowałem na zime.

 

 

Pozdrawiam

 

M.M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widzę przeszkód tyle, że termin musimy dogadać :)

 

Ja to chyba na razie proponuję "basic maitenance" bez rozbierania kompresora, tylko przeczyszczenie wszystkiego i wymiana przewodów :)

 

jakby co to dawaj na priv propozycje terminów, masz jakieś "ciepłe" miejsce z kanałem/podnośnikiem? :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie widzę przeszkód tyle, że termin musimy dogadać :)

 

Ja to chyba na razie proponuję "basic maitenance" bez rozbierania kompresora, tylko przeczyszczenie wszystkiego i wymiana przewodów :)

 

jakby co to dawaj na priv propozycje terminów, masz jakieś "ciepłe" miejsce z kanałem/podnośnikiem? :mrgreen:

Odezwę się w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HA! Dziś auto mi się stuningowało... ale nie do końca... tył się zglebił... :mrgreen:

 

Błąd pojawiał się bardzo sporadycznie, a teraz nagle bach i koniec. Ciekawe czy ma to coś wspólnego z wpadnięciem w dziurę jakiś miesiąc tremu... amortyzator mi wówczas poszedł...

 

tak czy owak temat zrobił się HIGH PRIORITY

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.