Skocz do zawartości

F10 520d w manualu, ktoś posiada?


TIGERn

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Chodzi tu o radość z jazdy. W USA na przykład praktycznie możesz spotkać manualną skrzynię tylko w 550i. BMW wypuściło nawet tylko na Stany M5 w wersji z manualną skrzynią biegów, w Europie nie była ta opcja w ogóle dostępna.

 

W Europie ludzie są przyzwyczajeni do ręcznej skrzyni i boją się automatów, ale w 99% przypadków jak ktoś już pojeździ automatem to raczej ręcznej skrzyni nie chce, chyba, że w aucie typowo sportowym, gdzie taka skrzynia daje więcej możliwości i przyjemności z jazdy. Przy obecnym zaawansowaniu i doskonałości skrzyń automatycznych (zapewniają podobne osiągi i spalanie jak skrzynie ręczne) w sumie ciężko znaleźć inną logiczną przesłankę do zakupu skrzyni ręcznej niż właśnie radość z jazdy przy mocnym silniku (nie biorąc pod uwagę kosztów dopłaty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak :)

Nigdy nie kupowalem ani nie kupuje automata dla lepszych osiagow niz manual, dopiero od okolo 3 ostatnich lat moze minimalnie wiecej Technologia automatow pozwala na takie samo, czasem szybsze przyspieszenie do 100km/h. Wez sobie jeszcze katalogu E46, E39 itp. A zobaczysz ze w danych tech. Automat mial zawsze minimalnie gorsze osiagi niz manual. Automat to poprostu wygoda, komfort, nie musisz wahlowac i wymieniac dwumasa i sprzegla :idea:

 

Co do zagranicznego forum bimmerpost to Amerykanie a wiekszosc tam to Amerykanie maja rozne dziwne pomysly. U nich Manual to "szpan", niesamowita rzadkosc, cos innego. Tak jak u nas automaty, dziesiec lat temu kazdy robil wow. Tak jak my mamy dosc manuali bo cale zycie wahlujemy lewarkiem tak oni maja dosc automatow i chca cos zmienic.

 

Co do wypalania DPF, filtr i tak wypala sie tylko na trasie wiec automat majac nawet najwyzszy bieg ma wystarczajaco wysokie obroty. Warunkiem wypalenia jest dluzsza jazda z taka sama predkoscia obrotowa silnika. Wiec manualem w miescie tez tego nie zrobisz...

 

Ja nie napisalem ze manual jest zly, tylko ze wedlug mnie automat jest super :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]A jeszcze jedno, co ci z tej "szybszej" zmiany biegow DSG w Passacie jak to i tak mu nie pomaga bo do 100km/h ma 8.6sek w porownaniu do 8.1sek 520dA. Wedlug mnie wogole porownywanie Passata do F10 to pomylka... Przepasc masakryczna, z reszta Passat w Niemczech uwazanya jest za auto dla ... :twisted: zartuje oczywiscie ale jakoscia wykonczenia tu i tu to niebo a ziemia.

 

Dziękuje kolego za wypowiedź, ale ja nigdzie nie porównywałem VW do BMW jako całego auta. Problemów z obliczeniem różnicy cenowej między VW i BMW raczej nie mam. Porównywałem tylko prace skrzyni.

A co Tobie z Automatu (pomijając fakt że nie musisz się "wysilać" żeby zmienić bieg) skoro Twój sportowy automat ma taki sam czas (8,1s do 100km/h) jak to samo BMW z manualem?

 

 

 

Jesli chodzi o porownanie pracy skrzyni:

 

Jezdzilem rowniez passatem 1.8tsi z 6b manualem. Co prawda bylo to w zeszlym roku, ale mniej-wiecej jakies porownanie do 520d manual moge napisac.

 

W samej skrzyni nie widac wyzszosci bmw, powiedzialbym ze remis, gdyz obie chodza bardzo podobnie, to znaczy: dosc krotki skok lewarka, przyjemny lekki opor, zadnego haczenia. Czyli bardzo dobrze. [No moze jedyna roznica ze w bmw jest raczej krótka jedynka, ale z drugiej strony w bmw byl diesel a w passacie benzyna, czyli dluzej mozna pociagnac na danym biegu, wiec juz sam nie wiem...]

 

Ale drugi element to sprzeglo: wydaje mi sie w vw sprzeglo vw chwyta delikatniej i jest latwiejsze do wyczucia. W bmw, jak pisalem, i potwiedzila tez to inna osoba na forum, jest wrazenie lekkiego szarpania.

 

Mozecie sie wysmiewac ale pod tym wzgledem (praca sprzegla) raczej wskazanie na vw, mimo ze to inna klasa, inna cena, auto dla ludu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli mialbym ustalic potrzebe dokupienia automatu do silnika to ustawilbym to wg najwiekszej:

 

4-cylindrowy diesel (mimo, ze jest juz 380Nm to pojemnosc jest na tyle mala i turbina zalacza sie wysoko, automat nad tym doskonale panuje)

6-cylindrowa benzyna - to chyba najlepsza kombinacja silnika (szczegolnie turbo) i skrzyni - cicho, szybko, lecz nie tanio (paliwo)

6-cylindrowy diesel - turbina ciagnie juz bardzo nisko, ale moment jest na tyle duzy, ze eksploatacja szczegolnie w miescie jest meczaca, dlatego coraz wiecej producentow wklada go standardowo - patrz x5/x6

4-cylindrowa benzyna - jest bardzo malo momentu i automat wariuje, szczegolnie w ciezkich autach takich jak e60/e93 520i/320i (w przypadku silnikow turbodoladowanych jak TSI sprawa wyglada juz inaczej)

 

P.S. Pomijam tu auta V8 i wieksze - jezdzilem tylko automatami, do aut sportowych chyba lepszy manual, jakos nie widze Z4 w automacie, ale z wiekiem pewnie sie to zmienia :lol:

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Mam podobne przemyślenia jak wyżej.

Choć wolnossące 6 cylindrów z automatem jest średnie. Jeździełm w takiej kombinacji w Z4 i 630i. Chyba jednak lepszy manual.

Sam z rozmysłem zmieniłem 320d manual na 330d autoaat (choć pierwotnie celowałem z 320d, ale się trafiło 330d).

Wystarczyła mi jazda próbna swego czasu E90 177 KM z automatem.

Podejrzewam że F10 520d z manualem jest kiepskim pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

[quote name="TIGERn"

A co Tobie z Automatu (pomijając fakt że nie musisz się "wysilać" żeby zmienić bieg) skoro Twój sportowy automat ma taki sam czas (8' date='1s do 100km/h) jak to samo BMW z manualem?[/quote]

 

To może zróbmy mały teścik, ty weż np 320d w manualu , ja wezme 320d w automacie i ustawimy sie na kreske a wtedy zobaczysz wyższość automatu.

 

Prawda jest taka, że przeciętny kierowca nie jest w stanie zmienić tak szybko biegu jak zrobi to automat wiec "przeciętny" kierowca będzie szybszy od kierowcy z manualem , smutne ale prawdziwe.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nieprawda. Najnowsze standardowe automaty mogą co najwyżej mieć podobne osiągi jak manuale, ale tak jest dopiero od niedawna gdy pojawiły się naprawdę szybkie skrzynie, mało korzystające z konwertera. Automaty starszego typu nie mają szans i nie chodzi tu o tempo zmiany biegów tylko o straty mocy na konwerterze i inne zestopniowanie przełożeń.

 

Szybciej od manuala przyśpieszają dopiero najnowsze dwusprzęgłówki i to posiadające system startu (LC) i to nie dlatego, że szybciej zmieniają biegi ale dlatego, że system startowy sam ustala optymalne obroty silnika i pracę sprzęgła żeby nie zerwać przyczepności a jednocześnie ruszyć maksymalnie szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.