Skocz do zawartości

F10 520d w manualu, ktoś posiada?


TIGERn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie miałem możliwości przetestować piątki z silnikiem 2.0 d z manualną skrzynią.

Czy ktoś z was jeżdził,lub posiada piątkę z tą skrzynią? Jakie są wrażenia z jazdy?

Pytam, bo po moich przejściach z automatem w innym aucie, chciał bym zamówić piątkę z manualną skrzynią.

Jeżdziłem 520d, ale był tam automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbylem ponad godzinna jazde probna 520d manual po miescie (krakow) i po autostradzie. Silnik bez problemu daje rade. Natmiast skrzynie manualna odradzam. Juz to pisalem w innym miejscu, ze 'manual nie pasuje do tego auta, dziala jak w mondeo albo czyms innym nizszej klasy (biegi nie wchodza tak latwiutko jak powinny - moze auto na dotarciu), no i trzeba sie namachac. O ile pamietam to doplata do automatu wynosi ok 8 tys, i mysle ze jest wart kazdej zlotowki. Zmian biegow poprostu nie czuc. Skrzynia czesto zmienia biegi, a poznac mozna to po strzalce obrotomierza:)

Ps zamowilem x3 z tym silnikiem, i z 8b automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jeździe próbnej jeździłem 520d z automatem (tym zwykłym,nie sportowym) i nie powiem żeby to był szczyt szybkości lub precyzji. Według moich odczuć DSG w VW Golfie mojej mamy, działa znacznie szybciej i płynniej.

Byc może ten 8-biegowy,sportowy automat w BMW działa lepiej i szybciej,ale tym nie jeździłem.

Ale ogólnie co do automatu,to mam przykre doświadczenia.Dodam że automat był japoński i podziękował przy przebiegu 85 000 mimo wymian oleju i naprawdę łagodnego traktowania. Ale to temat na inną opowieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci kolego że manual do tego auta pasuje jak pięść do nosa. Miałem tą nieprzyjemność jeździć nową piątką z manualem i to się mija z celem. Taka skrzynia nie pasuje do tego auta, machać trzeba na okrągło biegami, komfortu żadnego a jak zaczniesz mocniej kręcić to jakby dziwnie szarpało. Ręczna skrzynia to w serii 1 albo 3 , chociaż jeżdżąc e90 318D i 320D też bardziej pasował mi automat.

Co do ceny to przy zakupie auta za 180-300 tyś chyba 8 tyś nie robi różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jeździe próbnej jeździłem 520d z automatem (tym zwykłym,nie sportowym) i nie powiem żeby to był szczyt szybkości lub precyzji. Według moich odczuć DSG w VW Golfie mojej mamy, działa znacznie szybciej i płynniej.

Byc może ten 8-biegowy,sportowy automat w BMW działa lepiej i szybciej,ale tym nie jeździłem.

Ale ogólnie co do automatu,to mam przykre doświadczenia.Dodam że automat był japoński i podziękował przy przebiegu 85 000 mimo wymian oleju i naprawdę łagodnego traktowania. Ale to temat na inną opowieść.

 

Miałem podobny dylemat po złych doświadczeniem z automatem ZF w E60. W mojej F10 zmienia znośnie tylko w trybie D albo Comfort. Zmiana VDC na Sport albo samej skrzyni z D na S powoduje, że zmiany są takie jakby ktoś naciągał gumkę i potem nagle ją strzelał (lekki kopniak w plecy). Aż się zastanawiam czy nie jechać z tym do serwisu bo przy ręcznej zmianie łopatkami przejścia są płynne. Ale manual do tego auta to jednak bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinie boski_13

" a jak zaczniesz mocniej kręcić to jakby dziwnie szarpało."

 

Wlasnie na mojej jezdzie dziwnie szarpalo, mimo ze przez poltorej godziny 'wczuwalem sie' w zmiany biegow jak moglem najlepiej. Nie potrafie ocenic czy ta skrzynia po prostu tak ma, czy moze to przez to ze testówka byla nowa i miala 'ostre' ('nierozjezdzone') sprzeglo.

 

W tym przypadku moze jest tak ze samo auto (prowadzenie, wnetrze, silnik ect.) jest swietne, a skrzynia manualna zaledwie dobra, i dlatego ogolne wrazenie wypada jakby cos nie gralo. W 530d z automatem wszystko sprawialo dla mnie wrazenie idealnie zgranej calosci (uzywalem tylko comfort), w 520d manual - raczej nie.

 

Z drugiej strony jesli lubisz czucie auta manualem, i nie przeszkadza ci majdorwanie biegami, to mysle ze no problem. To nadal bedzie swietny samochod.

 

Dsg to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna z podwojnym sprzeglem, a 8b z bmw to klasyczny automat. Wydaje mi sie ze z tych dwoch rozwiazan to wlasnie on powinien byc bardziej komfortowy.

 

Nie sadze by sportowy automat 8b w bmw roznil sie diametralnie od tego zwyklego, raczej tylko manetki przy kierownicy i inne oprogramowanie. W kazdym razie doplata za sport jest niewielka, wiec moze warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sadze by sportowy automat 8b w bmw roznil sie diametralnie od tego zwyklego, raczej tylko manetki przy kierownicy i inne oprogramowanie. W kazdym razie doplata za sport jest niewielka, wiec moze warto.

 

Tylko softem się różnią a różnica w cenie żadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Z drugiej strony jesli lubisz czucie auta manualem, i nie przeszkadza ci majdorwanie biegami, to mysle ze no problem. To nadal bedzie swietny samochod.[...]

 

Podoba mi się że nie próbujesz mnie namawiać na siłe na automat.

Poprzednim samochodem (moim pierwszym z automatem)zrobiłem około 50 000.

Na trasie mi się podobało,bo włączałem tempomat i samochód jechał sobie sam.Ale jeśli chodzi już o miasto, to zadowolenie było mniejsze. W szczególności ze względu na wysokie spalanie i powolne myślenie automatu.

Wiem ,że ten w BMW napewno jest szybszy i lepszy,ale już dwukrotnie jeździłem testowym 520d i uważam że choć spisywała się duuużo lepiej od skrzyni w moim poprzednim aucie, to naprawdę daleko tej skrzyni do wolksvagenowskiej DSG, która jest tańsza w zakupie a napewno szybsza. Ktoś powie: -To idź do wolkswagena skoro tam jest taniej,ale będę się nadal dziwił i upierał,dlaczego tak jest że DSG mimo wszystko jest lepsze. Fakt że nie jeździłem 520d w manualu i wcale nie mam zamiaru twierdzić że jest lepsza od automatu,ale spodziewałem się czegoś lepszego.

 

[...] Dsg to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna z podwojnym sprzeglem, a 8b z bmw to klasyczny automat. Wydaje mi sie ze z tych dwoch rozwiazan to wlasnie on powinien byc bardziej komfortowy. [...]

Jak kolwiek by nie była zbudowana, to płynność zmiany biegów i szybkość tej zmiany jest napewno lepsza.

Przynajmniej w moim odczuciu

 

Mimo wszystko dziękuję za wypowiedzi, i doceniam porady, tym bardziej że jeździłeś 520d w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że DSG to zupełnie inna konstrukcja i nie ma prawa być porównywana do zwykłej skrzyni automatycznej. Skoro skrzynia z którą jeździłeś ci nie pasuje może faktycznie pomyśl o DSG i VW bo potem będziesz marudził że jest coś nie tak jak powinno. A najlepiej zrób jazdę testową manualną skrzynią . Jeśli nie mają to zażądaj sprowadzenia takowego , jeśli to poważny dealer to zrobi to w kilka dni i sam się przekonasz dlaczego manual tu nie pasuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
TIGERn a jakim VW jeździłeś z DSG bo może tu jest pies pogrzebany? Nowe 8 biegowe automaty ZFa są ponoć genialne i jeździ się super, do tego są oszczędne, więc ciekawe czemu Ci się nie podobało. Nadmienię, że te same skrzynie są w nowym Audi A8 i VW Touaregu (pewnie w Phaetonie po lifcie też). DSG faktycznie jest super ale wg mnie bardziej pasuje do GTI niż komfortowego auta, bo jednak przy ruszaniu skrzynia z konwerterem jest płynniejsza niż z klasycznym sprzęgłem jak DSG albo SMG BMW, gdzie czuć wyraźne szarpnięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Passatem (tylko na jeździe testowej), oraz zrobiłem kilka tys.golfem VI mojej mamy.

520d którą jeździlem na jeździe testowwej, nie wiem jaki miała automat, napewno były łopatki przy kierownicy.

Fakt że jakaś super płynna ta skrzynia w golfie nie jest,ale w passacie który jest większym autem od golfa, już było płynniej. Gdybym oczekiwał jakiegos niesamowitego komfortu ruszania, pewnie myślał bym nad serią 7 (jeśli było by mnie stać) i według mnie właśnie tam powinny być m.in. komfortowe, zykłe automaty.

Ale nie ma sensu tutaj rozmawiać co kto lubi. Ja wolał bym mniej płynną zmiane biegów,ale szybszą, bo uważam że skrzynie powinny iść z postępem również w kierunku szybkości zmiany biegów, a nie tylko w kierunku ich ilości w samej skrzyni, a Ty uważasz że w takim aucie powinno być płynniej, ale moze być wolniej. Inni uważaja że do białego auta, tylko czarna skóra wewnątrz, mi podoba się beżowa. Więc nie ma sensu nad takimi gustami dyskutować. Ja szanuje wasze wybory, że wybraliscie automaty, ja automatu już nie chcę. Być może będę tego żałował bo się okaże że manual w tym aucie chodzi kiepsko, ale szczeże oczekuje że BMW nie wkłada w takim aucie manuala "na odwal się".

 

Dziękuje za wypowiedzi i nadal czekam na odczucia, jesli ktoś jeździł manualem, czy w Waszych autch z manualem też tak "haczą" biegi jak kolega trochę powyżej napisał?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co ciekawe, przecież BMW ma już skrzynię typu DSG czyli ich DKG ale stosuje ją tylko w M3 nowym, widocznie wychodzą z podobnego założenia jak to o którym pisałem. Masz jednak rację, że jak nie jeździsz dużo po mieście i nie męczy Cię wajchowanie drążkiem i wciskanie ciągle sprzęgła to nie ma sensu na siłę się pchać w automat, bo manual to jednak zawsze będzie większa radość z jazdy. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Z drugiej strony jesli lubisz czucie auta manualem, i nie przeszkadza ci majdorwanie biegami, to mysle ze no problem. To nadal bedzie swietny samochod.[...]

 

Wiem ,że ten w BMW napewno jest szybszy i lepszy,ale już dwukrotnie jeździłem testowym 520d i uważam że choć spisywała się duuużo lepiej od skrzyni w moim poprzednim aucie, to naprawdę daleko tej skrzyni do wolksvagenowskiej DSG, która jest tańsza w zakupie a napewno szybsza. Ktoś powie: -To idź do wolkswagena skoro tam jest taniej,ale będę się nadal dziwił i upierał,dlaczego tak jest że DSG mimo wszystko jest lepsze.

[...] Dsg to zautomatyzowana skrzynia mechaniczna z podwojnym sprzeglem, a 8b z bmw to klasyczny automat. Wydaje mi sie ze z tych dwoch rozwiazan to wlasnie on powinien byc bardziej komfortowy. [...]

Jak kolwiek by nie była zbudowana, to płynność zmiany biegów i szybkość tej zmiany jest napewno lepsza.

Przynajmniej w moim odczuciu

 

Mimo wszystko dziękuję za wypowiedzi, i doceniam porady, tym bardziej że jeździłeś 520d w manualu.

 

Passat

2.0 TDI CR DPF 170 KM (125 kW), 6 biegowy 103 990

2.0 TDI CR DPF 170 KM (125 kW), DSG, 6 stopniowa 114 090

Doplata ponad 10.000 wiec wiecej niz w BMW... :nienie:

a o awaryjnosci DSG warto poczytac fora, nie tylko polskie. Miejmy nadzieje, ze VW a wlasciwie BorgWarner, ktory daje wszystkim licencje na tego typu skrzynie juz sie nieco pouczyl na bledach.

Wracajac do automata warto tez pomyslec o odsprzedazy auta. Automacik zawsze znajdzie wiecej nabywcow

Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że automaty wybierają ludzie którym już się nie chce machać lewarkiem. Wiem to po sobie...sam użytkuje auto w manualu i naprawde czasami bardzo bym chciał mieć automat(szczególnie w mieście) i dlatego następne auto będzie w automacie :lol:

A jeśli ktoś ma właśnie żyłkę sportowca i chce czuć prace skrzyni biegów to jak najbardziej polecam skrzynie manualną...tym bardziej że manual w BMW jest rewelacyjny w porównaniu do innych marek :norty: :cool2:

Axel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam manual wszystkim amatorom wymian sprzegla i kola dwumasowego :) ... i wielbicielom "ekodriving'u" , w ktorym wczesna zmiana biegu na wyzszy wykancza szybko te dwa elementy...Zaoszczedz litr / 100km a potem wydaj 5000pln na naprawe :norty:
Beste Maschine der Welt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jestem na etapie konfiguracji/rozmyslen/zamawiania tzn. Juz prawie jestem pewien ale powoli ;)

 

Jezdzilem przez pare dni 520d w automacie ( tym sportowym z lopatkami ) uwazam go za rewelacyjny. Pracuje niesamowicie plynnie, wedlug mnie zmiana biegu jest szybciutka, Automat w miescie przy 60-70 czasem wrzuca 7-8 bieg z czego po wcisnieciu kick downa momentalnie redukuja na 3. Super, do tego auto pali przy ciezkiej nodze 7.5L.

 

Za 250 tys mozna miec super auto, nowe - przez najblizsze pare lat nowy model z bardzo dobrym wyposazeniem i jakoscia wykonczenia z silnikiem ktory jedzie i jest tani w utrzymaniu.

Rakieta to to nie jest ale tez nigdy nie bedzie - chyba ze dopiero M5. To ja wole 520dA i drugie auto sportowe ktore jest a nie udaje :)

 

A jeszcze jedno, co ci z tej "szybszej" zmiany biegow DSG w Passacie jak to i tak mu nie pomaga bo do 100km/h ma 8.6sek w porownaniu do 8.1sek 520dA. Wedlug mnie wogole porownywanie Passata do F10 to pomylka... Przepasc masakryczna, z reszta Passat w Niemczech uwazanya jest za auto dla ... :twisted: zartuje oczywiscie ale jakoscia wykonczenia tu i tu to niebo a ziemia.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja bym wolał dołożyć kilkanaście tysięcy i wybrać 530d, zwłaszcza jeżeli często jeździsz na trasach, bo wyprzedzanie 520d mimo 184 koni i sporego moementu do najszybszych nie należy. Sugeruje kolor beżowy albo biały z lampami tylnymi whiteline :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Wybaczcie , sugerowałem się cennikiem który widziałem w DE, 520d aut vs 530d różnica nie była aż taka kosmiczna jak u Nas ;/

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie uwazam 520dA za auto dla biedakow, tak jak nie uwazam 530d ani nawet 550i za auto dla bogaczy :)

Jednak za 530dA takie jak bym chcial w Polskim ASO to ponad 300 tys pln, grubo ponad. To duzo, zwazajac na to ze za dwa lata przy zmianie auta nie bedzie tak duzej roznicy w cenie uzywek na rynku wtornym bo pojawi sie pelno 530d kupionych za granica oraz w USA ( podobno maja byc sprzedawane dielse, z reszta X5, ML itd. Juz sprzedaja w dieslach ).

 

Wedlug mnie auto jest wystarczajaco dynamiczne do jazdy, nie mylic z zapier... :)

Jest cichutkie, komfortowe jedzie jak powinno. Ustawiam tempomat na 160-180km/h i nie potrzuje wyprzedzac :)

 

Apropo whiteline wogole do mnie nie przemawiaja, podobnie jak w E60, ori mi sie strasznie podobaja :mrgreen:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalapalem, to napisalem tak dodatkowo :) akcyza, pozostawie ja bez komentarza :)

 

Hehe az tylu autostrada nie mamy ale tam gdzie jezdze jest w miare A4 Krakow-Wroclaw jak najbardziej 160km/h w miare bezpiecznie, Austria i Niemcy tez ok. Glownie te trasy robie wiec w miare, a no i do Warszawy tu to juz ciezko, szczegolnie dziury doprowadzaja mnie do nerwicy. Ale F10 jest komfortowe :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]A jeszcze jedno, co ci z tej "szybszej" zmiany biegow DSG w Passacie jak to i tak mu nie pomaga bo do 100km/h ma 8.6sek w porownaniu do 8.1sek 520dA. Wedlug mnie wogole porownywanie Passata do F10 to pomylka... Przepasc masakryczna, z reszta Passat w Niemczech uwazanya jest za auto dla ... :twisted: zartuje oczywiscie ale jakoscia wykonczenia tu i tu to niebo a ziemia.

 

Dziękuje kolego za wypowiedź, ale ja nigdzie nie porównywałem VW do BMW jako całego auta. Problemów z obliczeniem różnicy cenowej między VW i BMW raczej nie mam. Porównywałem tylko prace skrzyni.

A co Tobie z Automatu (pomijając fakt że nie musisz się "wysilać" żeby zmienić bieg) skoro Twój sportowy automat ma taki sam czas (8,1s do 100km/h) jak to samo BMW z manualem?

 

A jeśli patrzysz na ekonomię (spalanie)to jest porównywalne z manualem.

 

A ja polecam manual wszystkim amatorom wymian sprzegla i kola dwumasowego :) ... i wielbicielom "ekodriving'u" , w ktorym wczesna zmiana biegu na wyzszy wykancza szybko te dwa elementy...Zaoszczedz litr / 100km a potem wydaj 5000pln na naprawe :norty:

 

Kolega Kokos napisał "[...]Automat w miescie przy 60-70 czasem wrzuca 7-8 bieg[...]"

To ja napiszę koledze zetti tak: Polecam automat wszystkim miłośnikom wymiany filtra cząstek stałych, ponieważ z tego co wiem, to jego wypalanie nie jest sygnalizowane, a częsta/ciągła jazda na niskim biegu powoduje jego szybkie zapełnianie/zapychanie. Koszt pewnie porównywalny z dwumasą.

 

I tak sobie możemy wyciągać argumenty i wyjdzie że najlepiej kupić mercedesa W124 i cieszyc się autem bez problemów...

 

Doceniam i szanuję wypowiedzi kolegów którzy jeździli również manualem i mają jakieś porównanie, ale dziwi mnie wychwalanie przez niektórych wiadomych zalet automatu (np. komfort),mimo że być może nawet nie widzieli 520d z manualem na parkingu, a co dopiero się przejechać...

Coś musi być w uroku manuala w nowej piątce, skoro na zagranicznym forum bimmerfest są chętni na auto z tą skrzynią m.in. w 3,a nawet 5-litrowej odmianie benzynowej, przy czym nie wygląda mi to na ekonomię przy zakupie auta, bo reszta konfiguracji samochodu raczej na biedną nie wygląda, tak na zdjęciach jak i na liście wyposażenia.

Przez to nadal siedzi mi w głowie ten manual.

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.