Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

miałem dwa rozmiary opon na przedniej i tylnej osi i komputer rozłączył mi abs, teraz mam już wszystkie takie same ale kontrolki nie gasną, byłem u mechaniora ale nie ma czasu jak to spece choć podłączenie kompa to kilka minut a ja też z czasem nie najlepiej by jeżdzić i szukać.

może ktoś wie które piny i jak połączyć ze sobą żeby abs zgasł.???

z góry dziękuję za pomoc.

Bogdan28
Opublikowano

system powinien sam się zdiagnozować i jak jest OK to kontrolka powinna zgasnąć

albo przy przekładce uszkodziłeś czujnik albo sprawdź ciśnienie w kołach

Opublikowano
wydaje mi sie kolego ze ktorys z czujnikow jest padniety(niestety dzieje sie to dosc czesto w bmw).cena na allegro za niebieski to okolo 80 - 120zl tak wiec stresu nie ma.oczywiscie najpierw sie udaj na mala diagnostyke ktory padl (przod czy tyl) poniewaz tak jak kolega napisal gdyby bylo wszystko ok system sam powinien ja zgasic!
Opublikowano

witam wszystkich

otóż Panowie sprawa wygląda tak, przed wymianą opon na diagnostyce pokazywało że walnięte są dwa przednie czujniki - mechanik stwierdził że to mało prawdopodobne i wtedy dostrzegł opony o różnych rozmiarach na przedniej i tylnej osi. Powiedział że jest wszystko ok ale muszę zmienić opony i wszystko. Podobno wystarczy wyjąć na kilka minut bezpiecznik od abs-u, dziś sprawdzę.

Bogdan28
Opublikowano
a jakie miales rozmiary tych opon? moze twoj spec niewie jeszcze ze bmw moze miec 2 ruzne rozmiary tzn przod i inny tyl?

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
a jakie miales rozmiary tych opon? moze twoj spec niewie jeszcze ze bmw moze miec 2 ruzne rozmiary tzn przod i inny tyl?

ja ale na szerokość

średnica musi być taka sama

Opublikowano
z przodu miałem 60/215 a z tyłu 65/215 a mechanik to spec od bmw. W Gdańsku na ul. Alfa Liczmańskiego jest warsztat.

no to widać że jest różnica w średnicy

a teraz jakie masz ?

opony różnych producentów mimo tego samego rozmiaru też czasami różnią się minimalnie wielkością a jak do tego dojdzie stan bieżnika to znowu ABS może wariować

Opublikowano
teraz mam wszystkie cztery takie samiutkie, producent i rozmiar ( 65/215 ), ale podobno nie zawsze komputer sam się resetuje w takiej sytuacji, słyszałem już wiele porad od pseudo mechaników,co człowiek to inna rada, jeden nawet kazał mi ostro hamować na piachu :D powiedziałem mu że to nie polonez to prawie się obraził......zobaczę z bezpiecznikiem , wczoraj brak czasu.
Bogdan28
Opublikowano

spróbuj ale chyba pozostanie zdiadnozować układ komputerem

jak miałem stać auto ponad miesiąc bez akumulatora to wszystkie błedy nawet z ABS się wykasowały no ale tyle chyba nie będziesz czekał

Opublikowano
z przodu miałem 60/215 a z tyłu 65/215 a mechanik to spec od bmw. W Gdańsku na ul. Alfa Liczmańskiego jest warsztat.

no to widać że jest różnica w średnicy

a teraz jakie masz ?

opony różnych producentów mimo tego samego rozmiaru też czasami różnią się minimalnie wielkością a jak do tego dojdzie stan bieżnika to znowu ABS może wariować

 

Dajan, znalazłem w manualu Buni, że można zamontować w e39 inne rozmiary opon np. na felgach 17". Czy masz jakieś sprawdzone dane na temat "akceptowalności" różnicy w rozmiarach? U mnie mam z przodu 225/45 R17, z tyłu 225/50 R17 (w książce jest napisane, że akceptowalna jest różnica xxx/45 i 50, tam akurat mowa o 235...) i też problem z ABS (ABS działa ZAWSZE, przy każdym hamowaniu, niezależnie od pogody / nawierzchni / prędkości, intensywności hamowania, etc...). Z tym, że u mnie problemem ponoć jest czujnik lewy tylny, a nie opony (więcej będę wiedział, jak odbiorę Buńkę z serwisu, gdzie między innymi to mi mają poprawić...).

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Taka różnica rozmiarów nie powoduje wyłączenia ABS/ASC tylko chwilowe jego "włączanie", tzn. komputer widzi poślizg powyżej ok. 110 km/h.

Nie powinien pojawić się żaden błąd, a system powinien działać normalnie - poza tymi chwilowymi "poślizgami".

Nie ma opcji, że system wyłączy się przy różnym rozmiarze opon.

Jeśli ten mechanik ma jako takie pojęcie, to pewnie rzeczywiście masz czujniki do wymiany.

A żeby to potwierdzić na 100% najlepiej zrobić odczyt prędkości każdego koła podczas jazdy, np. w Inpie.

Cały temat przerobiłem w praktyce, na oponach 225/50/16 i 225/55/16.

Opublikowano

nie wiem jaka jest dokładnie tolerancja ale wiem że od lat czytam o problemach z ABSem czy nawet automatyczną skrzynią biegów gdy opony mają różne wymiary

co do czujnika tylnego lewego to akurat najprościej zdiagnozować bo wystarczy spojrzeć czy chodzi licznik ...

Opublikowano

dajan co powiesz na moje opony 235/45/17 przod i 255/40/17 tyl i abs jest wszystko ok opony musza mioec takie same wysokosci a szerokosci takie zeby nie ocieray o nadkola np :mrgreen: abs mogl ci warjowac z powodu roznic obrotu kola inaczej z tylu a inaczejh z przodu swici ci esie tylko abc czy abs i asc??? troche przepracowalem w oponach i wiem co nieco o tym i niedam sie mozna powioedziec zagiac???

 

ps ratuje mcie tylko komp niestety czasem trzeba odzalowac te pare zlotych na bawary nasze :D

 

pozdr matty!!!

 

Wpisz parametry opona wzorcowa zamiennik 1 zamiennik 2

rozmiar felgi 15 15 15

szerokość opony 215 215 215

profil opony 65 60 55

 

 

Wynik opona wzorcowa zamiennik 1 zamiennik 2

średnica koła 660.5 mm 639 mm 606.5 mm

różnica w średnicy koła -21.5 mm -54 mm

różnica w prędkości (%) -3.36 % 8.9 %

50 km/h 48.32 km/h 45.55 km/h

100 km/h 96.64 km/h 91.1 km/h

150 km/h 144.95 km/h 136.64 km/h

 

 

 

wedlug tej str. http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html

Różnica średnic podanych kół wynosi

22 mm

Różnica wskazań prędkościomierza: plus 3.3 %

(Nowe koła mają mniejszą średnice i obracają się szybciej

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
dajan co powiesz na moje opony 235/45/17 przod i 255/40/17 tyl ???

powiem że piękne !!!

dajan i abs jest wszystko ok opony musza mioec takie same wysokosci a szerokosci takie zeby nie ocieray o nadkola np :mrgreen: abs mogl ci warjowac z powodu roznic obrotu kola inaczej z tylu a inaczejh z przodu swici ci esie tylko abc czy abs i asc??? troche przepracowalem w oponach i wiem co nieco o tym i niedam sie mozna powioedziec zagiac???

co do tego że muszą mieć tą samą wysokość to jeśli jesteś fachowiec to "nie będe ojca uczył dzieci robić" i nie zapytam co oznacza 40 czy 45 w rozmiarze

a po za tym nie wiem co to jest ABS bo od kupna czyli 5 lat mam go wyłączony ...

Opublikowano
numer z wyjęciem bezpiecznika nie zadziałał niestety.....to co nikt nie wie jakie piny ze sobą połączyć żeby to wyłączyć?

ja wiem ! ja wiem !

musisz zewrzeć piny w gniazdku diagnostycznym wtyczką komputera serwisowego i już będziesz wiedział który czujnik padł :D

Opublikowano

no właśnie piny ale który z którym? chyba jednak umówię się na komputer bo sami nic nie wskóramy, mimo wszystko dzięki wszystkim za pomoc...

B ędziesz M usiał W yprzedzać

Pozdrawiam

Bogdan28

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.