Skocz do zawartości

328Ci Spadające obroty i poszarpywanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przy nieszczelnych tłokach vanosa pojawia się często błąd "usterka czujnika obrotów na wałku wydechowym". W silnikach M52TU może wystąpić też błąd "zablokowania mechaniczengo vanosa(wałek wydechowy)"

 

Test producenta uszczelek: Odłączamy elektrozawór wałka ssącego, jeśli szarpanie obrotami podczas nagrzewania sie silnika ustało to problemem sa uszczelki.

 

 

Nie czytasz dość uważnie. Test ten ma na celu zweryfikowanie falowania obrotów podczas nagrzewania sie silnika (pod koniec niebieskiego pola na wskaźniku temperatury). Jeśli u Ciebie konkretnie takiego falowania nie ma to nic tym testem nie sprawdzisz. Producent napisał że odłączyc trzeba elektrozawór wałka ssącego. Nigdy tego testu nie robiłem bo nie był mi potrzebny. Objawy z jakimi auta do mnie trafiały były dla mnie wystarczające. Nie było konieczności przeprowadzania dodatkowych testów.

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
babyy82 Jak masz jakiś komputer, którym możesz wysterować "zdalnie" vanosy to najpierw pasowałoby zrobić to żeby wyeliminować cokolwiek.

 

A no wlasnie w tym problem ze nie mam lable jeszcze. Przymierzam sie do zakupu ale jakos nie wiem jaki za bardzo i tak sie odwleka.

A nikogo w okolicy nie znam co by temat jakos wmiare ogarnial.

 

Elmo0104 a Ty co myslisz na temat mojego problemu??

Opublikowano
elmo0104 u mnie falowanie obrotami występuje już za niebieskim polem i to sporo, ale silnik jeszcze nie jest dogrzany. to chyba ten test tu nic nie pomoże? nie jestem mechanikiem i zwyczajnie się na tym nie znam, dlatego wolę dopytać dwa razy.
Opublikowano

babyy82 Jak wymieniałeś uszczelki to sprawdzałeś czy powierzchnia cylindrów jest gładka, nie ma żadnych wygnieceń, rys? Myślę też że trzeba podłączyć się DIS'em, tak jak Ci napisałem.

 

rafcik5 Występuje u Ciebie inny objaw- błąd mechanicznego zablokowania czy tam usterki vanosa. Objawy nie muszą występować wszystkie razem. Nie wiem czy się zagłębiałęś ale wytłumaczę Ci dlaczego ten błąd się pojawia. Tłok vanosa na wałku wydechowym jest "wypychany" z obudowy vanosa poprzez dość mocną sprężynę. Jak uszczelki są nieszczelne to nieszczelność ta powoduje spadek różnicy ciśnień po obydwu stronach tłoka i tłok stoi w miejscu. Sterownik wysyła sygnał do elektrozaworu, ten otwiera dopływ oleju tak aby tłok wepchnąć w obudowę ale nie może bo ta cholerna sprężyna go wypycha. W efekcie tłok wykonuje jakies minimalne ruchy ale nie może pokonać siły spręzyny. Sterownik odczytuje to jako "mechaniczne zablokowanie vanosa" bo kąt wałka się nie zmienia mimo wysłanego sygnału do elektrozaworu. Błąd występuje tylko na wałku wydechowym bo tylko tam jest sprężyna. W cylindrze tłoka wałka ssącego sprężyny nie ma.

Opublikowano

Gladzie cylindrow i tlokow sprawdzalem i rys na nich nie bylo a i wygniecen tez nie zauwazylem wiec to raczej odpada.

Jedyne co przychodzi mi do glowy to to ze moze zabardzo skasowalem luz na tych lozyskach ale w sumie na sucho obracaly sie dobrze z lekkim oporem to z olejem powinny jeszcze lepiej chodzic.

Trzeba bedzie sie w ten kabel zaopatrzyc chyba w koncu.

 

A jeszcze czy po wymianie uszczelniaczy trzeba kasowac jakies bledy?? Bo ja po wymianie nie podlaczalem go pod kompa juz.

Opublikowano

Jeśli zrobiłeś za ciasno(ale to musiałoby być bardzo ciasno tak żeby tłok obracał się razem z wałkiem) to wtedy oring mógł się zetrzeć. Wątpię ze tak ciasno zrobiłeś bo na pewno byś to wyczuł, że coś jest nie tak. Kabel nie każdy jest dobry. Ten na którym działa inpa i DIS powinien działać. Te do carsoft'u się nie nadają.

Po wymianie uszczelek nie trzeba kasować błędów żeby vanos działał. Błędy te nie powodują "wyłączenia" sterowania vanosem.

Opublikowano

Nie no az tak ciasno nie zrobilem. Mozna bylo tlokami obrasac z wyczowalnym lekkim oporem tzn krecily sie wmiare lekko ale nie obracaly sie samoczynnie.

Napisalem juz do Nerwusa w sprawie kabelka zobaczymy co odpisze. Jak sie zaopatrze to sie odezwe zebys mi powiedzial jak zrobic ta symulacje. Dzieki za pomoc.

Opublikowano
elmo0104 Twoja wypowiedz była jasna dla mnie jak słońce, wielkie dzięki kolego już rozummiem o co kaman :) jesteś jeszcze w posiadaniu uszczelek??
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam

koledzy, wymieniłem uszczelki od beisan systems i [BAD]. obroty jak spadały tak spadają. oczywiście podczas jazdy już na wpół rozgrzanym silniku. po niedzieli spróbuję wyczyścić przepustnicę. zobaczymy jakie będą efekty. jakieś pomysły, sugestie mile widziane. pozdrawiam

Opublikowano

Hej.

Pisalem PW do Elmo ale niestety nie odpisuje wiec nie wiem czy doszlo i pisze tu.

Zakupilem juz kabelek, program mam i teraz mam pytanie jak sprawdzic dzialanie tych vanosow?

na INPIE pokazalo mi 2 bledy. Jeden to vanos nr 106, drugi to lambda nr 228. Lambda zwiazana jest z gazem to wiem.

Wykasowalem bledy i narazie nie wrucily.

W INPIE widzialem ze mozna obserwowac dzialanie vanosa i sa jakies testy do niego ale nie mam pojecia co do czego.

Jak ktos moglby mi napisac jak sprawdzic jesli sie da to w INPIE a jak nie to w tym DISe to jakos go sciagne i zobaczymy.

Pozdrawiam.

Opublikowano

koledzy

przepustnica była czysta, ale jak już ją wyjął mechanik to i przeczyścił. obroty jak szarpały tak szarpią. ale jest błąd P1520-zawór elektromagnetyczny przełączników długości kolektora ssącego-niesprawność obwodu prądowego. czy ktoś się już z tym spotkał, gdzie szukać tego zaworu?? za wszelką pomoc bardzo dziękuję. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.