Skocz do zawartości

328Ci Spadające obroty i poszarpywanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich, moim problemem sa spadajace obroty ale bardzo delikatnie tzn przy przyspieszaniu np. z okolo 2000 do 1700 i wzrastaja z powrotem. przy tym zjawisku pojawia sie rowniez delikatne szarpniecie w zasadzie niewyczuwalne, zblizone do zmiany przelozenia biegu. ta czynnosc powtarza sie co chwila podczas przyspieszania, lub jazdy ze stala predkoscia. do tej pory wymienilem filtr paliwa, ale to nic nie pomoglo. wszystkie sugestie mile widziane.

pozdrawiam

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

sprawdź / wymień pompę paliwa. I to szybko!!!!!

 

Miałem podobne objawy w 525i, i to bardzo długo. Przez dobre 2 lata na wolnych obrotach, po np dojechaniu do świateł było czasami niewielkie falowanie obrotów, wydawało się niegroźne, bo pojawiało się czasem. Jeszcze poprzedni właściciel auta to miał, i w ASO powiedzieli mu że nie wiedzą co z tym zrobić :) aż mi któregoś dnia auto mi stanęło i nie zapaliło... w środku miasta :-)

 

Przyczyną była pompa paliwa. Wydatek zaledwie 250 zł + robota 100 zł. Koszt żaden, i generalnie usterka niewielka. Ale upierdliwa, bo jak ci padnie pompa, to zostaje już tylko holowanie do serwisu... a to może cię więcej kosztować niż sama naprawa, jak auto stanie na jakimś zadupiu.

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Opublikowano
czy niesprawna pompa paliwa, wyjdzie w tym wypadku na kompie?? niedawno bylem u diagnosty i nic nie bylo, zadnych bledow. zasugerowal wymiane filtra paliwa.
Opublikowano
nie wiem. mnie nic nie wychodziło, a przy każdym przeglądzie wcześniej podłączali komputer i sprawdzali wszystko po kolei. coś mi się wydaje że tego nie wyłapiesz na komputerze

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Opublikowano
zauważyłem jeszcze jedną rzecz to dzieje sie na ciepłym silniku. aha jeszcze jedna sprawa rano po uruchomieniu silnika i kilku minutach pracy, kiedy zmieniam przełożenie na d lub r na chwilkę spadają obroty. co to może być??
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam wszystkich

problem wyszedł na diagnozie, cos nie tak z vanosem, mianowicie ze sterowaniem. czy ktos miał podobny problem. silnik M52 2xVanos??

pozdrawiam

Opublikowano
Tak ja go montowałem u siebie jakies 2 miesiące temu. Mój problem był nieco inny mianowicie "falujące obroty" na zimnym silniku. W zime jak odpaliłem i poszedlem do domu po coś to potrafił zgasnąć. Na ciepłym problem ustawał. Falowało od 600 do 1000+ . Jesli na kompie wykazało ci mechaniczna usterke vanosa to koles musiał mieć mocarną maszyne. Zobacz co z pompą czy nie syczy przypadkiem... pozdrawiam!
Opublikowano

miazgat0r

mocarna maszyne, chodzi ci o porzadnego kompa?? syczenie na pompie paliwa?? ale zestaw pomogł?? jakie błedy miales na diagnozie??

pzdr

Opublikowano
Zobacz co z pompą czy nie syczy przypadkiem... pozdrawiam!

Co miałeś na myśli? U mnie pompa paliwowa syczy, a wymieniałem ją na nową jakiś czas temu. Mam się tym martwić?

Opublikowano
Nie mam pojęcia co z tym syczeniem pompy ale każda pompa "syczy" :D Widziałem już rózne objawy uszkodzonych uszczelek vanosa ale z tych o któych mowa w temacie pasuje mi tylko poszarpytanie do uszczelek.
Opublikowano
No właśnie nie koniecznie. Powiedz co konkretnie wykazała diagnoza. Przy nieszczelnych tłokach vanosa pojawia się często błąd "usterka czujnika obrotów na wałku wydechowym". W silnikach M52TU może wystąpić też błąd "zablokowania mechaniczengo vanosa(wałek wydechowy)". Napisz konkretnie jaki błąd był lub nawet jego numer /oznaczenie
Opublikowano (edytowane)

Proponuję wymianę uszczelek. Napisałem w innym temacie przez pomyłkę ale tutaj też napiszę. Jeśli czujnik na wałku wydechowym jest ok to wymień uszczelki. Z doświadczeń klientów mogę powiedzieć że ich wymiana usuwa często bardzo dziwne i nie pasujące do vanosa usterki. Problem z utrzymaniem obrotów na stałym poziomie przy ruszaniu (manual) też się eliminuje po wymianie uszczelek. Rózne są i dziwne objawy, które znikają po wymianie.

 

 

edit:

 

Jak masz rozebrane auto (vanosa) to jest prosta metoda żeby sprawdzić uszczelki. trzeba odtłuścić cylindy i same tłoki i sprawdzić czy wpadają swobodnie w cylinder lub obudowę zewnętrzną tłoka. Jeśli wpada bez oporu to można łatwo się zorientować że sa do wymiany.

 

Zobacz to :

 

Edytowane przez elmo0104
Opublikowano
elmo0104 narazie nic nie jest jeszcze rozebrane, mechanik powiedział, że do tematu vanosa trzeba podejsc spokojnie z racji tego iz codziennie sie tego nie robi. jutro ma byc postawiona diagnoza co dalej robimy, tzn prawdopodobnie rozbiora vanosa. czy ewentualnie wałek strony wydechowej moze być padniety?? ewentualne delikatne hałasy moga pochodzic od wałka??
Opublikowano
Padnięty ?? Co masz na myśli? Sam wałek nie może hałasować bo jest to jeden element podparty w 7 miejscach w łożu. Mogą hałasować hydroregulatory albo vanos. U Ciebie raczej to drugie. Powiedz mechanikowi żeby stetoskopem osłuchał, będzie miał pewność skąd ten hałas dochodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.