Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pytanie czy lepiej benzyniaka przeiagac prawie do odciki czy wkecac do obrotow kiedy silnik ma najwieksza moc ok. 5 tys i wtedy juz ładowac wyzszy bieg? (chociaz do odcinki mamy jeszcze ok 1,5 tys obrotow) co waszym zdaniem jest lepsze podczas proby uzyskania jak najlepszego czasu na danym odcinku np 300-400m?
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej nie do odcinki (no możę po za 1 biegiem bo to bez znacznia). Wszystko zależy od silnika, jaki jest przebieg momentu i mocy. W spricie na ćwiartkę to zawodowcą żadko zdaża sięby silnik bym kręcony do odcinki. Z reguły zminiają tak by silni po zmianie miał od razu ciąg a przeciągnie ponad moc maksymalną nie oznacza zawsze maksymalne przyśpieszenie. Najlepiej to ze stoperem sprawdzić jak szybko auto przuśpieszy na 2 od 5tyś do odcinki (Czyli np. bedzie to od 90-110) a ile zajmie przyśpieszenie w tym przedziale dla 3 biegu. Moje m40 przy ostrym przyśpieszaniu nie kręce dalej jak 5,5-5,7 bo nie ma sensu (odcinka 6250).
Opublikowano
Najlepiej zmieniać biegi tak, żeby po wrzuceniu wyższego obroty silnika spadły przynajmniej w okolice obrotów, przy których uzyskiwany jest max. moment obrotowy.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Moje m40 przy ostrym przyśpieszaniu nie kręce dalej jak 5,5-5,7 bo nie ma sensu (odcinka 6250).

Moje M42 tak samo ;) Po przekroczeniu tej granicy czuć, że moc już spada. W dieslu po osiągnięciu 4000 to praktycznie połowę mocy traci.

Swoją drogą jak przytrzymasz na odcince 1s-2s to ten czas możesz uznać za stracony w wyścigu.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

silnik czy to bmw czy inny najwyższe parametry ciągu przy zmianie biegu uzyskują w przedziale obrotów plus 10 % max momentu obrotowego.

Do tego trzeba dodać czy mamy zmieniony komputer, przełożenia, szybkie wałki oraz inne tuningowe dodatki.

Nie mam dużego doświadczenia w samochodach ponieważ jestem kierowcą wyścigowym motocykli ale nowością jest w wyścigach flesz informujący o uzyskaniu max momentu, który zsynchronizowany jest z elektrycznymi biegami, sami możemy ustawiać wyprzedzenie błysku ale nie przekracza ono -10% max momentu oraz nie przekracza momentu obrotowego ponieważ reakcja zmiany biegów kierowcy zajmuje około 10% obrotów. Reasumując i z doświadczenia i z technologi wyścigowej lepiej zmienić bieg przed momentem obrotowym niż silnik ma odciąć.

A nie pochwaliłem się mam bmw e36 318 M43, auto otrzymałem od taty ponieważ brat miał wypadek i nią dachował po 5 tygodniach walki udało mi się wyciągnąć z niej co mogłem, 5,5 tyś włożyłem pomalowałem na kolory mojego teamu i będzie woziła na przyczepie 3 motocykle :).

Jak zrobię zdjęcia pochwale się.

pozdrawiam

Opublikowano

siemka

czyli co jeśli mam BMW320i i 150 KM przy 5900 obr/min a momentu 190 Nm

to powinienem startować z 5900 - 10% z 5900 czyli 5300 obr / min było by idealnie ?? czy 5900 +10% czyli 6500 odcinka

BMW E46 320i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
silnik czy to bmw czy inny najwyższe parametry ciągu przy zmianie biegu uzyskują w przedziale obrotów plus 10 % max momentu obrotowego.

Do tego trzeba dodać czy mamy zmieniony komputer, przełożenia, szybkie wałki oraz inne tuningowe dodatki.

Nie mam dużego doświadczenia w samochodach ponieważ jestem kierowcą wyścigowym motocykli ale nowością jest w wyścigach flesz informujący o uzyskaniu max momentu, który zsynchronizowany jest z elektrycznymi biegami, sami możemy ustawiać wyprzedzenie błysku ale nie przekracza ono -10% max momentu oraz nie przekracza momentu obrotowego ponieważ reakcja zmiany biegów kierowcy zajmuje około 10% obrotów. Reasumując i z doświadczenia i z technologi wyścigowej lepiej zmienić bieg przed momentem obrotowym niż silnik ma odciąć.

A nie pochwaliłem się mam bmw e36 318 M43, auto otrzymałem od taty ponieważ brat miał wypadek i nią dachował po 5 tygodniach walki udało mi się wyciągnąć z niej co mogłem, 5,5 tyś włożyłem pomalowałem na kolory mojego teamu i będzie woziła na przyczepie 3 motocykle :).

Jak zrobię zdjęcia pochwale się.

pozdrawiam

 

 

Tak, motor ma moc i moment przy podobnych obrotach, czyli bardzoooo wysoko. W samochodzie moment przypada przy benzynie mniej wiecej 3 do 4 tyś a moc maksymalna 5500-6500. Jak bedzie zmieniał biegi w okolicy momenty ro nie uzyskasz maksymalnych przyśpieszeń. TYlko jak dojdziesz do mocy maksymalnej. Kwetsia czy sens jest kręcenie do odciencia czy w momecnie uzyskania mocy mocy maksymalnej i zmieniać bieg. W wyścicgach samochodowych nikt nie ciśnie do odciecia.

Opublikowano
a jak to się ma do driftu z małą pojemnością jaką technikę stosować gdzie czas przejazdu jest drugo planowy kręcić do odcinki (na 1 biegu) i walić ze sprzęgła czy pulsując gazem "(nie jest to łatwe bo mocy brakuje) w sumie nigdy się nad tym nie zastanawiałem
BMW E46 320i
  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.