Skocz do zawartości

Problem z diodami LED w postojowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Założyłem kilka dni temu w E 39 do świateł pozycyjnych zamiast standardowych żarówek niebieskie diody Led (walcowe).

Od samego początku dziwnie lekko migotały zamiast świecić jednostajnym światłem jak w samochodzie brata(Oplu).

W nocy w garażu zauważyłem że po włączeniu samego zapłony pozycje same zaczęły migać naprzemiennie raz prawa raz lewa, a na następny dzień wieczorem gdy chciałem uruchomić samochód okazało się, że wysiadł mi akumulator...

 

Dziwne... Miałem podobne żarówki w poprzednim samochodzie i było wszystko ok.

Opublikowano
Witam.

Założyłem kilka dni temu w E 39 do świateł pozycyjnych zamiast standardowych żarówek niebieskie diody Led (walcowe).

Od samego początku dziwnie lekko migotały zamiast świecić jednostajnym światłem jak w samochodzie brata(Oplu).

W nocy w garażu zauważyłem że po włączeniu samego zapłony pozycje same zaczęły migać naprzemiennie raz prawa raz lewa, a na następny dzień wieczorem gdy chciałem uruchomić samochód okazało się, że wysiadł mi akumulator...

 

Dziwne... Miałem podobne żarówki w poprzednim samochodzie i było wszystko ok.

 

Samoczynne mogotanie ledow w swiatlach postojowych jest normalnym zjawiskiem. Po podpieciu miernika do gniazda swiatel postojowych mozna stwierdzic ze co jakis czas pojawia sie tam na ulamek sekundy kilka voltow wystarczajacych do zapalenia diody ale nie wystarczajacych to pelnego zajarzenia zarowki. Dlatego migotania zarowki nie widac a migotanie diody tak.

 

Co do rozladowania akumulatora to watpie aby zainstalowane diody byly tego przyczyna, moze to tylko zwykly zbieg okolicznosci?

Opublikowano
Chodzi o pobór prądu.Wlutuj opornik i będzie ok.Ostatnio w E46 kolegi wsadziliśmy LEDy i wyskoczyło na komputerze że postojówki są przepalone.Po wlutowaniu opornika jest już ok-komputer się zamknął a LEDy nie mrugają.
Opublikowano

Diody muszą być z rezystorem :)

Masz gotowe do postojowek? takie jak są np w Norauto?

 

Dioda zuzywa tak malą ilosc pradu ze mogą sie palic non stop i akusia nie wyładują.Srednio z tego co wiem dioda ma ok 0.2 wata czyli np 10 diod 2 waty;) przykładowo mowie .Sprawdz czy dobrze kontaktują te twoje diody w oprawkach! bo pewnie nie.Sprawdz tez instalacje elektryczną.

 

Jesli masz te gotowe do postoji to one mają rezystor i sa gotowe do zasilania napieciem 12wolt ,jesli masz bez rezystora to nie bedzie dobrze i ledy sie spalą raz dwa.. :liar:

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano
Witam.

Założyłem kilka dni temu w E 39 do świateł pozycyjnych zamiast standardowych żarówek niebieskie diody Led (walcowe).

Od samego początku dziwnie lekko migotały zamiast świecić jednostajnym światłem jak w samochodzie brata(Oplu).

W nocy w garażu zauważyłem że po włączeniu samego zapłony pozycje same zaczęły migać naprzemiennie raz prawa raz lewa, a na następny dzień wieczorem gdy chciałem uruchomić samochód okazało się, że wysiadł mi akumulator...

 

Dziwne... Miałem podobne żarówki w poprzednim samochodzie i było wszystko ok.

 

Mam dokladnie ten sam problem. Malo tego jak mi tak migotaja to caly czas na kompie jest Standlicht Prufen. Troche do dupy. Diody o wiele lepiej wygladaja niz te zolte zarowki. Nie wiem co zrobic, zeby bylo git.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

W każdym modelu z funkcją check control jest analiza świateł poprzez moduł pod kątem zamkniętego obwodu (czyli obecność żarówki) i pobór prądu.

Dioda ma dużą oporność w wyniku czego moduł wykrywa brak żarówki i sama też pobiera niewiele prądu tak jak żarówka. Wstawianie opornika w obwód diody spowoduje jedynie zabezpieczenie diody przed spaleniem, ale nie wyeleminuje to problemu komentażu na liczniku.

Są dwa narazie znane mi sposoby ominięcia tego tematu:

- najbardziej chyba popularny to dołożenie żarówki gdzieś z boku, aby spełniała tylko rolę prawidłowego obwodu - można ją wykorzystać do oświetlenia pod maską,

- drugi sposób w/g mnie możliwy, ale jeszcze nie praktykowany z braku takiej potrzeby i czasu, to unieaktywnienie jej w funkcji licznika zmieniając program, lub modyfikację w module analizującym funkcje obwodów świateł.

Opublikowano (edytowane)
Wstawianie opornika w obwód diody spowoduje jedynie zabezpieczenie diody przed spaleniem, ale nie wyeleminuje to problemu komentażu na liczniku.

Są dwa narazie znane mi sposoby ominięcia tego tematu:

- najbardziej chyba popularny to dołożenie żarówki gdzieś z boku, aby spełniała tylko rolę prawidłowego obwodu - można ją wykorzystać do oświetlenia pod maską,

- drugi sposób w/g mnie możliwy, ale jeszcze nie praktykowany z braku takiej potrzeby i czasu, to unieaktywnienie jej w funkcji licznika zmieniając program, lub modyfikację w module analizującym funkcje obwodów świateł.

 

:nienie: Zarowka dziala jak rezystor i mozna zastapic zarowke rezystorem w celu oszukania obwodu sprawdzajacego spalenie zarowki.

Stosujac 6 omowy 21W rezystor mozna sie pozbyc komunikatu o spalonej zarowce. Dolozenie zarowki gdzies z boku jest troche malo eleganckie.

Edytowane przez LukaszPL
Opublikowano
Rezystor nie jest odbiornikiem, tak jak żarówka. Montując nawet 21 watowy opornik będzie się mocno grzał.

 

No troche sie grzeje, dlatego niektore tego typu rezystory zaopatrzone sa w radiator odprowadzajacy cieplo. Temperatura tak rozgrzanego rezystora jest za mala aby wyrzadzic jakakolwiek szkode (mozna smialo wziasc go do reki). Przykrecajac go do karoserii ciepla mozna sie pozbyc prawie calkowicie.

http://autolumination.com/images/leds/load_equalizer.jpg

Tego typu rozwiazanie dziala juz u mnie 3 lata i jak do tej pory nie mialem zadnych problemow. Dodam ze w modelach BMW amerykanskich swiatla postojowe pala sie caly czas razem z swiatlami mijania.

Opublikowano
Rezystor nie jest odbiornikiem, tak jak żarówka. Montując nawet 21 watowy opornik będzie się mocno grzał.

 

No troche sie grzeje, dlatego niektore tego typu rezystory zaopatrzone sa w radiator odprowadzajacy cieplo. Temperatura tak rozgrzanego rezystora jest za mala aby wyrzadzic jakakolwiek szkode (mozna smialo wziasc go do reki). Przykrecajac go do karoserii ciepla mozna sie pozbyc prawie calkowicie.

http://autolumination.com/images/leds/load_equalizer.jpg

Tego typu rozwiazanie dziala juz u mnie 3 lata i jak do tej pory nie mialem zadnych problemow. Dodam ze w modelach BMW amerykanskich swiatla postojowe pala sie caly czas razem z swiatlami mijania.

 

Myslalem, ze w wersjach europejskich tez swiatla postojowe swieca sie zawsze razem z mijania. TAk przynajmniej jest w mojej e39 i w mojej porzedniej e34 tez tak bylo, wiec nie rozumiem. Chyba w kazdym aucie swieca sie zawsze razem.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Witajcie

Trochę nie przemawia do mnie tego typu rozwiązanie.

Opornik jest podzespołem służącym do zmiany natężenia prądu w obwodzie zamkniętym z innym odbiornikiem, oraz zmniejszenia napięcia w układach niskoprądowych.

Powodem grzania się takiego opornika w takim zastosowaniu jest potrzeba zamiany energii elektrycznej na energię cieplną w wyniku jego małej oporności. Fakt, że jest on o dużej mocy, decyduje głównie o jego wytrzymałości na zwarcie jakie tworzy mała opornością i tym samym zwiększa przepływ prądu w przewodach, które nie są do tego przystosowane ze względu na mały przekrój przewodu. Nie wspomnę już o module, który to zastosowanie musi wytrzymać, aby nie doszło do przepalenia druku, itp.

Opornik ten nie jest grzałką, pomimo swojego radiatora i zwróć także uwagę jaki jest przekrój przewodu na końcówkach tego opornika, którymi przepływa sporej wartości prąd nie tylko w takim zastosowaniu jak opisałeś, ale również w innych zastosowaniach do których opornik ten jest przeznaczony.

Dla przykładu:

-cewka przekaźnika ma oporność 60 om. Przekaźnik jest odbiornikiem a i tak potrafi się w nim cewka zagrzać.

-paski na ogrzewaniu tylniej szyby mają mniejszą oporność niż ten opornik, ale zauważ jakim przekrojem przewodu doprowadzone jest zasilanie.

Instalacja w samochodzie do świateł pozycyjnych jest przystosowana do zasilania żarówki o mocy 5 Watt, ale świetlnej, przy niskim poborze prądu, w wyniku czego przekrój przewodu jest mały, a bezpiecznik zabezpieczający te przewody to 5 Amper, którego maksymalnie można zwiększyć do 15 amper. Opornik 6 om nie jest, nie może być i nigdy nie będzie odbiornikiem spełniającym te kryteria nawet pomimo swojej mocy 21 Watt wytrzymałości na duży przepływ prądu.

Skoro masz to zastosowanie to napisz jeszcze jakiego użyłeś bezpiecznika do świateł pozycyjnych, bo wydaje mi się, że ten pięcio amperowy napewno Ci wywaliło.

Opublikowano
Witajcie

Trochę nie przemawia do mnie tego typu rozwiązanie.

Opornik jest podzespołem służącym do zmiany natężenia prądu w obwodzie zamkniętym z innym odbiornikiem, oraz zmniejszenia napięcia w układach niskoprądowych.

Powodem grzania się takiego opornika w takim zastosowaniu jest potrzeba zamiany energii elektrycznej na energię cieplną w wyniku jego małej oporności. Fakt, że jest on o dużej mocy, decyduje głównie o jego wytrzymałości na zwarcie jakie tworzy mała opornością i tym samym zwiększa przepływ prądu w przewodach, które nie są do tego przystosowane ze względu na mały przekrój przewodu. Nie wspomnę już o module, który to zastosowanie musi wytrzymać, aby nie doszło do przepalenia druku, itp.

Opornik ten nie jest grzałką, pomimo swojego radiatora i zwróć także uwagę jaki jest przekrój przewodu na końcówkach tego opornika, którymi przepływa sporej wartości prąd nie tylko w takim zastosowaniu jak opisałeś, ale również w innych zastosowaniach do których opornik ten jest przeznaczony.

Dla przykładu:

-cewka przekaźnika ma oporność 60 om. Przekaźnik jest odbiornikiem a i tak potrafi się w nim cewka zagrzać.

-paski na ogrzewaniu tylniej szyby mają mniejszą oporność niż ten opornik, ale zauważ jakim przekrojem przewodu doprowadzone jest zasilanie.

Instalacja w samochodzie do świateł pozycyjnych jest przystosowana do zasilania żarówki o mocy 5 Watt, ale świetlnej, przy niskim poborze prądu, w wyniku czego przekrój przewodu jest mały, a bezpiecznik zabezpieczający te przewody to 5 Amper, którego maksymalnie można zwiększyć do 15 amper. Opornik 6 om nie jest, nie może być i nigdy nie będzie odbiornikiem spełniającym te kryteria nawet pomimo swojej mocy 21 Watt wytrzymałości na duży przepływ prądu.

Skoro masz to zastosowanie to napisz jeszcze jakiego użyłeś bezpiecznika do świateł pozycyjnych, bo wydaje mi się, że ten pięcio amperowy napewno Ci wywaliło.

 

Bezpiecznik pozostal oryginalny, nie wywalilo go nigdy, nie jestem pewien o jakim amperazu jest oryginalnie zainstalowany ale nie dotykalem go.

Dodam ze rozwiazanie z rezystorem zamiast zarowki nie jest moim wynalazkiem, tylko kopia rozwiazania ktore stosuje przynajmniej kilka tysiecy uzytkownikow BMW. Nie spotkalem jeszcze aby ktos przez tego typu rozwiazanie mial jakis problem. Nie mysle rowniez aby uklad swiatel postojowych w E46 mial jakies radykalnie inne rozwiazanie w pozostalych modelach BMW.

Opublikowano

Troche się niezgodze z kolegą Robertbmw

"paski na ogrzewaniu tylniej szyby mają mniejszą oporność niż ten opornik, ale zauważ jakim przekrojem przewodu doprowadzone jest zasilanie."

Im jest mniejszy opór tym większy płycie prąd.

 

"cewka przekaźnika ma oporność 60 om. Przekaźnik jest odbiornikiem a i tak potrafi się w nim cewka zagrzać"

Wszystkie przewodniki (i urządzenia elektryczne)przez które płynie prąd wykazują zwiększenie temperatury w stosunku do takich samych , przez które prąd niepłynie

 

Żarówka 5W pobiera mniej niż 0,5A z instalacji 12V

 

Z prawa Ohma (I = U / R) wynika że rezystor 6omów będzie pobierał prąd 2A czyli powinien on mieć moc conajmniej 24W dla prawidłowej pracy.(niewiem czy 6ohmów jest odpowiednią wartością , ale przyjełem ją za wiarygodną ;) )

 

Według mnie (mówie czysto teoretycznie) rezystor załatwi sprawe oszukania komputera , niewiem jak będzie z migotaniem.

 

A moim pomysłem jest zamontowanie małego kondensatorka z diodą prostowniczą przed diodą świecącą

 

Jeśli gdzieś się pomyliłem to proszę mnie poprawić :)

Jeśli nie idzie na siłe , trzeba użyć jeszcze większej siły
Opublikowano

Witam i pozdrawiam wszystkich.

Zrobiłem próbę z bratem i zamieniliśmy LED-y. Moje ledy w jego Astrze świeciły normalnie, jego (firmowe CarJeck) ledy w mojej basieńce migotały :cry2:

 

ad Rekin_Poznań - "Diody muszą być z rezystorem

Masz gotowe do postojowek? takie jak są np w Norauto? " -moje ledy są już przystosowane do samochodu, lecz niestety coś ni gra...

 

ad Mlodzik18, robertbmw, LukaszPL - w moim kompie jest wszystko ok i nie wykrywa mi spalonej żarówki, jednakże migotanie tak jak u "Mlodzik18" pozostaje

(Szkoda byłoby zrezygnować z ledów bo autko nabrało właśnie niezłego charakteru)

No i co dalej ??? hm hm hm ...

Opublikowano
ja nie mam problemu z ledami w e-34..świecą zajebiście..niebieska iluminacja..pięknie..tylko....pały zatrzymują mnie permamentnie i niestety mam juz 2 mandaty..jest za to 100 i 2 punkty..ale jeżdże na niebieskich..
tomeek
Opublikowano

:naughty: niestety przepisy ruchu drogowego mówią światła w pojazdach muszą być koloru białego czyli zwykłe, jednakże po co jest PRAWO???

 

Po to żeby je łamać :twisted2: he he he...

a paragraf jest giętki więc wskazane mieć przy sobie zapasowy komplet zwykłych żarówek które zawsze można wymienić przy patrolu policji !!!!! :jawdrop:

zawsze można się dogadać ja nigdy nie zapłaciłem ani jednego mandatu... :modlitwa:

 

pozdr...

Opublikowano
ja nie mam problemu z ledami w e-34..świecą [bAD]ście..niebieska iluminacja..pięknie..tylko....pały zatrzymują mnie permamentnie i niestety mam juz 2 mandaty..jest za to 100 i 2 punkty..ale jeżdże na niebieskich..

 

Ja w e34 tez nie mialem problemow. Tez zalozylem sobie Ledy i bylo super. A w tej nie wiem co jest grane. Wszystko powinno byc ok, a nie jest. Musze cos wykombinowac.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
:naughty: niestety przepisy ruchu drogowego mówią światła w pojazdach muszą być koloru białego czyli zwykłe, jednakże po co jest PRAWO???

 

Po to żeby je łamać :twisted2: he he he...

a paragraf jest giętki więc wskazane mieć przy sobie zapasowy komplet zwykłych żarówek które zawsze można wymienić przy patrolu policji !!!!! :jawdrop:

zawsze można się dogadać ja nigdy nie zapłaciłem ani jednego mandatu... :modlitwa:

 

pozdr...

 

Ale swiatlo biale, to naprawde jest temat dyskusyjny. Policja moze Cie zatrzymac za diody, ale ty mozesz mowic, ze to sa biale postojowki. No chyba ze wlozyles zielone, ale to juz przesada. Tak naprawde postojowki oryginalne to nie jest biale swiatlo, tylko zolte. Tak ja widze. A biale diody swieca niebieska poswiata. Kiedys mnie policja zatrzymala jak mialem e34 i mialem zalozone biale,m ale swiecily jak niebieskie. Powiedzial, ze dostane mandat, a ja powiedzialem, ze moge sie zalozyc z nim, ze to sa biale i przegra. Troche dziwnie to zabrzmialo, ale odpuscil i pozwolil mi jechac. HAHA

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

No niestety diody nadal migotają...

Naładowałem konkretnie mój akum i jak narazie jest wszystko ok.

Co do naprzemiennego migania świateł to nadal migają po włączeniu rano zapłony (nawet bez włączenia świateł). Chyba racją jest, że diody potrzebują niewielkiej ilości prądu w odróżnieniu od zwykłych żarówek i przy załączeniu zapłonu podczas testowania autka migają sobie...

LED-ów ni zminiam ... zobaczymy w praniu... :dance:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Co myślicie o tych zamiennikach LED żarówek pozycja/stop :?:

 

Ilu diodową żarówkę polecacie?

 

Ja się przymierzam do 19-LED

 

http://www.allegro.pl/item230721899_zarowki_led_kierunki_pozycja_stop_19_led_oryginal.html

 

i o zamiennikach "rurkowych" LED do oświetlenia wnętrza :?:

http://www.allegro.pl/item230721900_zarowka_rurkowa_s_flux_42mm_i_36mm_oryg_promocja_.html

 

również ilu diodową?

 

Tu myślę o 6-LED

 

Czy będę mógł te diody po prostu podmienić z żarówkami czy będę musiał montować oporniki?

 

Jak to się robi i jakie oporniki?

Napiszcie bardzo proszę :modlitwa:

Dziękuję David :D

-=BAWARKA TO DOBRA PARA DLA MNIE -=


http://img512.imageshack.us/img512/2996/333333333yq4.jpg


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=43306&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.