Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Najlepiej zdejmij gumową osłonę pomiędzy maglem a drążkiem. Niech ktoś szarpie kołem lub kierownicą, a Ty staraj się utrzymać drążek. Wtedy zobaczysz czy luz jest na jabłku (przegub kulowy drążka), czy na maglu. A najlepiej podjedź na diagnostykę. Zapłacisz 30zł i będziesz wszystko wiedział.
Opublikowano

Witam podepnę się pod temat właśnie dziś wymieniłem koła na zimowe...

Wcześniej po kupnie auta wymieniłem Drążki amorki wahacze końcówki kierownicze! Jeździłem i tak i spokój!

Teraz słyszę takie stukanie ale tylko jak zmieniam bieg i gwałtownie dodam gazu albo przy hamowaniiu! tenm stuk słychać dość mocno i czuć go na kierownicy!

Czy możliwe jest że wina jest np tych gum co są na mocowaniu stabilizatora? bo są wyrobione dość mocno...

???

Opublikowano

Raczej nie... nawet jak wjadę w jakąś dziurę to nic nie słychać! to się objawia tylko jak gwałtownie zmieniam biegi i ruszam tak żwawiej ! Albo przy ostrym hamowaniu słychać takie "Puk" sam już nie wiem... ma ktoś może rozpiskę co i jak w tym zawiasie? i pokazać mi która to jest część ta tuleja wahacza?

 

A może ktoś ma inne pomysły? Może poduszka pod skrzynią? może coś z wałem napędowym? To moje pierwsze BMW więc Was pytam koledzy...

Opublikowano

Jeżeli będziesz miła uszkodzone elementy nr 6 z powyższego rysunku to kola podczas hamowania będą zachowywać się tak jak na poniższym filmiku.

Musisz hamować pulsacyjnie.

 

Opublikowano

A da się to jakoś sprawdzić np breszką ruszając autem czy muszę jechać na szarpaki?

Tylko dziwi mnie to że dopiero po wymianie kół na zimowe się tak zaczęło dziać...

a jest możliwość że tak stuka coś z tyłu? że się niesie po aucie?

Ale w sumie ja to słyszę od swojej strony wali niemiłosiernie aż po kierownicy czuć... masakra! będę musiał na to spojrzeć! mogę tak jeździć troszkę? Czy muszę na gwałt wymienić?

Opublikowano

Oj, jak masz E39 to masz całkowicie inne zawieszenie! Poniżej masz link z rozpiską. Nie wiem, jaki masz rok, więc przykładowo dałem 1998.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=31_0617&hg=31&fg=05

Jeśli stuka na dziurach i czuć na kierownicy to ja obstawiałbym element nr 4. Jeżeli chcesz mieć pewność, co ci padło to jedź na szarpaki 20-30zł. i już wiesz :D

Opublikowano

rok mam zaraz obok ;) czyli 1999 :)

 

dzięki za tą rozpiskę :) powiem szczerze że nie wymieniałem tego elementu bo był dobry!

z tej rozpiski wymieniłem tylko te wahacze proste końcówki drążków kierowniczych amorki i drążki stabilizatora!

tego nie wymieniałem bo nie było potrzeby!

no ale jak ten wahacz będzie walnięty to jak podniosę koło do góry to będzie tam luz nie?

i co myślicie że to przez to tak wali przy zmianie biegów?

Opublikowano
Na odległość ciężko jest zdiagnozować. Dobra rada. Jach chcesz zaoszczędzić kasę to jedź na szarpaki. Dobry diagnosta od razu powie ci co masz walnięte, tu na forum raczej nikt nie podejmie się diagnozy bez oglądania auta.
Opublikowano

Ale musi być jakiś domowy sposób sprawdzenia tego...

po prostu tylko pytałem co może być przyczyną takiego stukania :roll:

Myślałem o tych gumach stabilizatora! Ale skoro myślicie że przyczyną może być np ta guma na wahaczu...

Ciekawe...

Może jeszcze jakieś pomysły?

Opublikowano

Łączniki stabilizatora odzywają się na drobnych i częstych dziurach. Jak będziesz wymieniał łączniki to przy okazji wymień poduszki stabilizatora.

Ja łącznik sprawdzałem łapiąc go w dłonie i próbowałem nim obracać. Moje obracały się bez większego problemu. Potem odkręciłem jedną końcówkę i sprawdziłem jak lekko chodzi sworzeń. Latał bez najmniejszego oporu. Nowe praktycznie jest ciężko ruszyć. Nie wiem czy tak się sprawdza ale u mnie zdało to egzamin.

Opublikowano

Sprawa rozwiązana... sprawcą okazała się poduszka pod silnikiem! ta od strony kierowcy normalnie pękła przy samej podstawie...

na razie tak jeżdżę nie szaleję część mam już kupioną w czwartek naprawa... :mur:

W życiu bym nie przypuszczał! myślałem że to w zawiasie a tu... Eh!

Silnikiem tak rzuca że aż się zaczął pocić z dołu!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.