Skocz do zawartości

Kilka pytan przed kupnem e39 530d.


sznurek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Mam zamiar kupic to auto

 

http://otomoto.pl/C15590456.html

 

Na poczatek kilka slow o niej.

Auto sprowadzone z Francji w 2004r, nie posiada ksiazki serwisowej, dwa kluczyki z czego jeden oryginalny drugi dorabiany, ma na sumieniu sarne... maska byla malowana, a boki cieniowane.

Jak dla mnie podejrzany przebieg 150tys i brak ksiazki daje do myslenia.

M-pakiet optyczny, a zawieszenie standardowe. Czy m-pakiet jest oryginalny? Nie powinna miec spoilera na klapie bagaznika? Jak ma sie zawieszenie m-techic do standardowego pod wzgledem komfortu? I pod wzgledem kosztow wymiany czesci zawieszenia?

Czy komputer jest duzy? Czy ma jakies braki w wyposazeniu poza brakiem parktronika i podgrzewanych foteli?

Wiem o niej tyle co napisalem, ale moze ktos ze zdjec wiecej sie dowie ode mnie.

Zalezy mi na kupnie w pelni oryginalnej sztuki bez zadnych dokladek czy tuningow.

Mam zamiar pojechac z nia do ASO BMW, ale z tego co sie dowiedzialem nie sprawdza mi kondycji turbiny czy skrzyni, jak to mozna sprawdzic i na co ewentualnie zwrocic uwage?

 

Z gory dziekuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :)

Mam zamiar kupic to auto

 

http://otomoto.pl/C15590456.html

 

Na poczatek kilka slow o niej.

Auto sprowadzone z Francji w 2004r, nie posiada ksiazki serwisowej, dwa kluczyki z czego jeden oryginalny drugi dorabiany, ma na sumieniu sarne... maska byla malowana, a boki cieniowane.

Jak dla mnie podejrzany przebieg 150tys i brak ksiazki daje do myslenia.

M-pakiet optyczny, a zawieszenie standardowe. Czy m-pakiet jest oryginalny? Nie powinna miec spoilera na klapie bagaznika? Jak ma sie zawieszenie m-techic do standardowego pod wzgledem komfortu? I pod wzgledem kosztow wymiany czesci zawieszenia?

Czy komputer jest duzy? Czy ma jakies braki w wyposazeniu poza brakiem parktronika i podgrzewanych foteli?

Wiem o niej tyle co napisalem, ale moze ktos ze zdjec wiecej sie dowie ode mnie.

Zalezy mi na kupnie w pelni oryginalnej sztuki bez zadnych dokladek czy tuningow.

Mam zamiar pojechac z nia do ASO BMW, ale z tego co sie dowiedzialem nie sprawdza mi kondycji turbiny czy skrzyni, jak to mozna sprawdzic i na co ewentualnie zwrocic uwage?

 

Z gory dziekuje za pomoc :)

To tak po kolei:

przebieg - mogliby już przestać robić z ludzi kretynów bo lata lecą a te auta dalej mają przebieg 150 tys. km (taki przebieg to ona miała pewnie w roku 2006-2007 - dodaj do tego jeszcze ze 100-150 tys.)

 

m-pakiet - brak lotki na klapie był także jak najbardziej spotykany (była taka opcja przy zamawianiu m-paku że można było wziąć bez lotki) jednak w tym przypadku m-pakiet został dołożony (brak listew progowych ///m, zawiecha standard, kiera też nie jest ///m no i fotele też nie są od ///m (w prawdziwym m-paku masz fotele z wysuwanym podudziem i fotele bardziej kubełkowe)

 

zawieszenie ///m vs standard - na pewno zawiecha standard jest bardziej komfortowa, miękka. Ja się początkowo obawiałem zawiasu m-technika na naszych pl dziurach ale teraz powiem, ze jest to idealny kompromis między miękkim jak kanapa standardem a konkretnie trzymającym w zakrętach ale twardym jak kamień sportem. Jeździ się na m-techniku rewelacyjnie -dobrze trzyma w zakrętach a na dziurach nie powoduje wypadania plomb z zębów (co do kosztów - największa różnica jest w cenie amortyzatorów - w okolicy 200pln na sztuce). dodatkowy plus na rzecz m-technika - dużo ciekawszy wygląd wizualny bo auto siedzi niżej niż standardowy zawias (ale coś za coś - trzeba uważać podjeżdżając przodem do trochę wyższych krawężników - można łatwo oberwać nadkola krótkie pod zderzakiem - łącznie z czujnikiem temperatury zewnętrznej)

 

Co do sprawdzenia skrzyni i turbiny to jedynie na wyczucie - skrzynie nie powinna szarpać, skakać po biegach ani nic rzęzić w niej nie powinno, turbina powinna się załączać około 1200 - 1500 obrotów, ciągnąć równo, nie gwizdać nadmiernie (delikatny gwizd lekko słyszalny jest dość normalnym zjawiskiem), nie syczeć. Co do sprawdzenia - jeśli w ASO nie chce im się sprawdzać tych elementów to podjedź do jakiegoś zakłądu robiącego diagnostykę - podepną auto pod kompa, przejedziecie się i będziesz wiedział jakie parametry trzyma turbina, wtryski itp, czy nie ma jakichś poważniejszych błędów.

 

Co do wyposażenia to jest na maxa dziwne - duża Navi, TV a fotele najzwyklejsze, nawet bez opcji grzania. rolety chyba także brak więc poza m-pakiem dołożonym i navi 16:9 auto dość gołe.

 

Co do braku książki serwisowej - ja swoją także kupiłem sprowadzoną z Niemiec bez książki serwisowej - tyle tylko, że okazało się, że miałą pełną historię serwisową niemiecką i wydrukowałem sobie taki plik w ASO we Wrocławiu.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przypadkiem mając chromy wokół szyb nie powinna mieć chromowanej listwy na tylnej klapie?

Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia jak jest z tą listwą - czy to było fabrycznie dawane czy tylko dostępne jako opcja samodzielnego zamówienia. W przypadku tego auta jednak ciężko wywnioskować bo widać że tu i ówdzie było składane pod względem wyposażenia więc trzeba by na dobrą sprawę rozkodować VIN - może wtedy i listwa chrom by się tam pojawiła.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko ładne. Dla mnie dyskusyjna jest kwestia jego wyposażenia i kredensu w środku:), ale o gustach się nie dyskutuje:)

Przebieg tego auta jest rzeczywiście mało prawdopodobny:) Stawiam na minimum 100 tys więcej...

Widzę że auto jest z powiatu bielskiego. Możesz podjechać z nim do Sikory do Bielska lub do Mikołowa (ASO), a najlepiej do p. Witka Szymochy do Mikołowa (warsztat nieautoryzowany). Jest jeszcze bardzo dobre (i drogie) ASO w Katowicach na Kościuszki. W pewne rzeczy nie wejdziesz, ale dobry fachowiec w temacie napewno Ci pomoże uniknąć niekończących się wydatków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przebieg na bank cofany, inaczej cena byłaby zupełnie inna. Nikt 530d na handel nie ściągnie z prawdziwym przebiegiem 150 tys km bo cena będzie taka, że nikt tego nie kupi. Ja proponuję koledze lepiej poszukać w Niemczech rocznik 2001 z przebiegiem 170-200 tys km, dużo więcej nie trzeba będzie dołożyć pieniędzy, a człowiek wie co kupuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni biorą podstawę do akcyzy ze swoich tabel typu Eurotax/Infoexpert itp, itd. Tam wartość auta jest trochę niższa niż prawdziwa (tak samo to oceniają firmy ubezpieczeniowe zaniżając nieco wartość auta). Moje auto przy kupnie było warte (patrząc na ceny w Niemczech itp) około 38 tys. pln - do akcyzy wyszło im, że 33500 bodajże. Tak czy inaczej akcyza wyjdzie i tak spora - już oni się o to postarają :evil:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziekuje za pomoc. Jak dla mnie juz to auto odpada, szukam dalej.

Jest jeszcze jedna na allegro ktora mi pasuje, ale do oplat.

Akcyza powyzej 2l pojemnosci to okolo 18% i pytanie z czego urzad celny bierze wartosc auta?

I ile moga wyniesc oplaty za takie auto?

 

Nie kupuj samochodu do opłat, gdy na Ciebie handlarz wystawia lewy rachunek niemiecki, bo on jako pośrednik nie istnieje w transakcji i w razie czego nie odpowiada prawnie ani technicznie za to co Ci sprzedał. Jak coś będzie niehalo to możesz mu, że tak powiem, naskoczyć. :)

 

Jeżeli się zdecydujesz na takie auto, umówcie się na cenę ostateczną do rejestracji, niech on opłaci akcyzę, wszystkie inne rzeczy i na Ciebie wystawi polską fakturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za pomoc. Jak dla mnie juz to auto odpada, szukam dalej.

Jest jeszcze jedna na allegro ktora mi pasuje, ale do oplat.

Akcyza powyzej 2l pojemnosci to okolo 18% i pytanie z czego urzad celny bierze wartosc auta?

I ile moga wyniesc oplaty za takie auto?

 

Nie kupuj samochodu do opłat, gdy na Ciebie handlarz wystawia lewy rachunek niemiecki, bo on jako pośrednik nie istnieje w transakcji i w razie czego nie odpowiada prawnie ani technicznie za to co Ci sprzedał. Jak coś będzie niehalo to możesz mu, że tak powiem, naskoczyć. :)

 

Jeżeli się zdecydujesz na takie auto, umówcie się na cenę ostateczną do rejestracji, niech on opłaci akcyzę, wszystkie inne rzeczy i na Ciebie wystawi polską fakturę.

Ewentualnie półśrodkiem jest napisanie umowy wstępnej żeby np zostawić zaliczkę - jeśli się zgodzi to już jest jakiś slad pomiędzy Tobą a handlarzem. Ale najlepsze wyjście jest takie, jak pisze kolega w poście wyżej.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Od siebie dodam, że przedni zderzak ///M jest od M5 a nie z M-paka, brak mu listew poprzecznej i pionowej, konfiguracja dyskusyjna, ale to kwestia gustu. Przebiegu nie skomentuję...uwierzysz w co zechcesz.

 

zawieszenie ///m vs standard - na pewno zawiecha standard jest bardziej komfortowa, miękka. Ja się początkowo obawiałem zawiasu m-technika na naszych pl dziurach ale teraz powiem, ze jest to idealny kompromis między miękkim jak kanapa standardem a konkretnie trzymającym w zakrętach ale twardym jak kamień sportem. Jeździ się na m-techniku rewelacyjnie -dobrze trzyma w zakrętach a na dziurach nie powoduje wypadania plomb z zębów (co do kosztów - największa różnica jest w cenie amortyzatorów - w okolicy 200pln na sztuce). dodatkowy plus na rzecz m-technika - dużo ciekawszy wygląd wizualny bo auto siedzi niżej niż standardowy zawias (ale coś za coś - trzeba uważać podjeżdżając przodem do trochę wyższych krawężników - można łatwo oberwać nadkola krótkie pod zderzakiem - łącznie z czujnikiem temperatury zewnętrznej)

Nie ująłbym tego lepiej!

 

Odnośnie akcyzy to dwukrotnie już stosowałem pewien myk: z moją Betty akcyza w zeszłym roku wyniosła mnie coś ponad 3000 PLN chyba, ale uparłem się, że za auto dałem 2000 EUR z powodu niesprawnego motoru. Najpierw chcieli jakieś kwity od rzeczoznawcy itp, nadal się jednak upierałem i postanowili, że policzą akcyzę od kwoty deklarowanej przeze mnie, czyli 2000 EUR. Aby odebrać upragnione zaświadczenie o opłaceniu akcyzy musiałem jednocześnie odebrać wezwanie do Urzędu Celnego w Ciechanowie (pod niego podlega UC w Ostrołęce) na złożenie wyjaśnień. Jest na to badajże 3 dni i to nie robocze. Tego samego dnia złożyłem w ostrołęckim UC pismo zaadresowane do UC w Ciechanowie, w którym opisałem, że auto miało zniszczoną jednostkę napędową, a owy fakt znacznie uszczuplił wartość auta. Po takiej akcji UC ma kilka dni na wezwanie do jego naczelnika z kwitami od rzeczoznawcy i bla, bla, bla...Przeczekałem te kilka dni i po krzyku. Polecam :cool2: , w najgorszym wypadku macie do zapłacenia różnicę pomiędzy Eurotaxem a kwotą deklarowaną.

 

Drugi przypadek był podobny, dotyczył audi s6 ojca, tam kwota była nieco wyższa, także opłacało się o nią zawalczyć.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też robią często handlarze - u Niemca (za jego zgodą) na umowie często wpisują w uwagach o aucie "getriebeschaden" lub "motorschaden" lub oba jednocześnie - jeśli się ma dostęp do "układnego" rzeczoznawcy to pisze glejt potwierdzający ów niepełnosprawność auta i dzięki temu akcyza jest dość niska. Zresztą w takim e39 nie trudno o wypięcie odpowiedniej kostki aby silnik nie odpalił itp, udając uszkodzony a przez to - auto duuuużo mniej warte. Ale to jak już kto woli.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, Mano - jak kto woli.

Jeśli jednak państwo, w którym płacę podatki nie ma skrupułów oskubując nas, kierowców na każdym kroku, ja również nie omieszkam przypomnieć sobie o tym podczas np opłat akcyzy czy też wszelkich innych podatków. Jeśli na jakimś etapie będzie opcja urwać coś z daniny dla państwa i w świetle prawa będzie to legalne - zrobię to z pełną świadomością.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie generalizujcie. Po co komu podgrzewanie skóry na południu Włoch, w Grecji, Turcji albo w Californii czy na Florydzie itd itd. Fakt, że takie rozwiązanie w Niemczech wydaje się dziwne, nawet w przypadku południowych Niemiec gdzie temperatura raczej poniżej zera nie spada, ale jednak kilka stopni na plusie nie jest przyjemne dla pupy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Potwierdzam, te skórzane siedzenia bez podgrzewania to rzeczywiście lipa. Kupując swoje auto nawet nie zastanawiałem się nad tym gdyż myślałem że to jest razem automatycznie: skóra + podgrzewanie. Ale niestety zonk! Podgrzewania brak :( Mimo że w UK wielkich mrozów nie ma to i tak jest nieprzyjemnie. Jak dla mnie to przydałaby się jeszcze podgrzewana kierownica. Przeglądając ogłoszenia to na 9/10 przypadków przy skórzanych siedzeniach nie ma podgrzewania. Zastanawiam się dlaczego tak jest, czy był to aż taki wielki wydatek przy zakupie dołożyć podgrzewanie siedzeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.