Skocz do zawartości

[530dA]Jaką macie temperature silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nikt nie wie jak odpowietrza się M51?Widzę że TDS-ów jeździ coraz mniej :cry2: .

Chciałem zabrac się za to w sobotę bo najlepiej jak stoi w pionie,a narazie jakoś nie chce :norty: .

No cóż może już nie te lata :whistle:.

ec2Wze6.jpg
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam

u mnie w 520d M57 mam następujące odczyty:

wczoraj - temp. na zewnątrz 12stC

- start i jazda w mieście [5km] - temp. silnika max 74stC

- potem trasa [25km] - temp. w granicach 75 - 86stC

- miasto z postojami [ok 5km] i doszło do 90stC

dzisiaj - temp. na zewnątrz od -3 do +1stC

- start i trasa [25km] - temp. silnika w granicach 74stC

- potem miasto [10km] dochodziło do 90stC

- dalej trasa [50km] temp. trzyma się w przedziale 70 - 85stC w zależności od jazdy (z górki na luzie potrafiła spaść nawet do 65stC)

 

dodam, że wskazówka od 70stC jest w pionie

 

czy to normalne zachowanie termostatu, czy tez pora myśleć o wymianie ...

Opublikowano
zdecydowanie nie normalne zachowanie. temperatura silnika ( płynu) po rozgrzaniu nie powinna spaść poniżej granicy temperatury otwierania się termostatu. A temp. otwarcia to zależy od termostatu jest na nim wybite ile. może się różnić o 2-3 stopnie. W dieslu to około 85-87 stopni C.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
zdecydowanie popieram przedmówce.To cos nie halo z termo.Ja zawsze po rozgrzaniu mam do 90 i nawet na trasie spokojnie jadąc nie spadnie tyle,góra 2-3stopnie.To samo przy ostrej jeżdzie i w wysokich temp otoczenia trzyma 90.Musisz mysleć o sprawdzeniu termostatu.POzdr
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Z racji wiosny temat przycichł(pewnie dlatego bo cieplej jest)i temperatura stała się mniej ważna,ale to co nie jest tak czy wiosna,lato czy zima trzeba naprawic co następuje.

W końcu zbieram się z naprawami.Nadszedł czas wymiany oleju trochę przegiąlem nawet(brak czasu)i przy okazji za jednym zamachem rozprawie się w końcu z termostatem.Teraz w plusowych temperaturach(5-10.C) nagrzewa się do prawidłowej temperatury ale zajmuje to ok. 15 km jazdy w trasie(jeżeli podniosę sobie temp. we wnętrzu trwa to odpowiednio dłużej),ale w czasie gdy jadę równą prędkością i puszczę nogę z gazu to temp.spada jw.

Kupiłem wczoraj filtry do rutynowej wymiany i zamówiłem termostat.Proponowano mi jakiś tam GATES(35 zł),ale zażyczyłem sobie lepszy, wiec będzie BEHR(100 zł).

Mam pytanie odnośnie producenta słyszałem o tym,że do BMW BEHR produkował części na pierwszy montaż,ale wyczytałem gdzieś na forum o tym że WAHLER był montowany na pierwszy montaż.Nie kupowałem obudowy termostatu gośc w sklepie powiedział mi "jak nie ma nieszczelności to nie ma potrzeby"

To jak to w końcu jest?

Mam nadzieję, że dokonalem dobrego wyboru.Bo nie lubię kleic na sztukę i to jakąś chińską tandetą.Jeszcze została zawiecha z przodu(szarpie kiera) i DO PRZODU :cool2:

Pozdrawiam.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Śmiało Cichy zakładaj behra,one faktycznie są montowane w BMW,audi ,vw ,skoda, MB osob.,dost,w silnikach JTD-czyli sporo marek,seat itd. To nie chińskie dziadostwo,to półka nr 1.Nawet w tirkach Scania,Volvo.Dokonałeś pewnego i dobrego wyboru.POzdr

PS marka Wahler też jest montowana,przewaznie w silnikach VW.Nie zwracaj uwagi na to obie marki super.Vernett też godziwy jest i tez montuje je sie do markowych silników,ale mniejszej pojemności.Trzymka

  • Moderatorzy
Opublikowano

No to wymieniłem olej(spowrotem wrócił Schell helix plus 10W40,100 zł-4l).Wymieniony został również termostat.Warsztat za robociznę policzył 70 zł za wszystko :D.

Po wyjęciu okazało się,że termostat był cały czas w pozycji trochę więcej jak uchylonej,był tam taki jak kupiłem czyli BEHR i miał nabity znaczek BMW,czyli oryginał.

Dodam tylko,że układ w M 51 odpowietrza się sam nie ma żadnych odpowietrzników.

Zastanawia mnie jedna rzecz,mianowicie czy termostat powinien się otworzyc całkowicie,czy tylko uchylac i po momencie zamknąc.

Przy wymianie uciekło trochę płynu(nie wiem ile),na uzupełnienie poszło ponad 4 litry.Po uruchomieniu silnika wężykiem przelewowym z chłodnicy do zbiorniczka zaczął iśc płyn wraz z powietrzem,po jakimś czasie zaczął się przelewac sam płyn.Wskazówka stoi pionowo nawet nie dygnie :norty: ,tylko wąż który idzie od termostatu do chłodnicy jest cały czas zimny,chłodnica jest ciepła,ogrzewanie ok,zmian temperatury na wskaźniku brak,poziom płynu stały(nie zmienia się).

Moje pytanie brzmi-czy to dobrze,że ten wąż od termostatu do chłodnicy jest cały czas zimny,czasami letni(nie wiem czy to termostat uchyla czy nagrzewa się od temp. która panuje w komorze silnika).Silnik po wymianie termostatu i uzupełnieniu płynu pracował ponad godzinę,gdy poziom płynu się ustabilizował odebrałem auto i jeździlem nim dobrą godzinę po mieście(z małymi przerwami) i pół godziny trasy(pociągałem momentami 170 km/h).Po dojechaniu do domu,poziom płynu ok.,wąż chłodnicy zimny.Dodam,że w czasie jazdy wentylator nie zapiął ani razu.Nie macałem :norty: węży na tamtym termostacie kiedy był jeszcze dobry i nie wiem jak było.

Czy tak jak mam teraz jest dobrze?Jeszcze dziś sprawdzę jak szybko silnik osiąga właściwą temperaturę od zimnego.

Edit:

Odpowiem sobie sam.Wygląda na to,że wszysyko jest dobrze :D .Stan płynu jest ok. a do pionu nagrzewa się po przejechaniu około 3 km,czyli o jakieś 12 wcześniej niż przed wymianą.

Dzięki wszystkim za porady.

ec2Wze6.jpg
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witam

jak pisałem wyżej w marcu o wahaniach temperatury wymieniłem główny termostat, wszystko było OK - może to przez to, że temperatura otoczenia się zwiększała;

teraz natomiast znowu powraca zima ... i zaczynają się problemy:

- temperatura nie przekracza 75st,

- wskazówka stoi w pionie,

- na trasie temperatura spada i podnosi się w miarę obciążania silnika, czyli po staremu :(,

- ogrzewanie wewnątrz działa jak należy

 

dodam, że dwa razy wyskoczył mi komunikat aby dolać płyn do chłodnicy

 

i teraz pytanie, czy może to być przyczyną zapowietrzonego układu (ponoć odpowietrza się automatycznie) ale doczytałem że są dwa odpowietrzniki na przewodzie przy zbiorniczku i pod filtrem powietrza, dzisiaj jak mi się uda to się do tego dobiorę (nie zaszkodzi)

kolejna sprawa to wyjęcie termostatu EGR i jego sprawdzenie, ale to najwcześniej w sobotę

 

za dużo tych niejasności z tym układem a tematów na forum jest multum, tyle że większość każe wymienić termostat główny - możliwe aby padł tak szybko

 

ANALIZA Z POWROTU Z PRACY temp. otoczenia 10-12st.

START temp. silnika 22st.

- miasto 8km temp. dochodzi do 85st.

- postój - górny wąż gorący, dolny lekko ciepły, nawiewy na maxa,temp. na maxa - po pewnym czasie zaczyna spadać, spadło do 80st.

- postój dalej - nawiewy na zero temp. doszła do 92st. oba węże gorące

- następnie droga S7 temp. w aucie ustawiona na 20st. nawiew na trzy kreski, tempomat na 135km/h - temp. silnika w granicach 84-88st. w zależności od obciążenia silnika, na długim zjeździe spadła do 78st.

- potem kawałek miasta - temp. rośnie

- po 3km od zjazdu temp. 84st.

jestem w domu KONIEC ANALIZY

 

i jak to wygląda dla Was

 

DZISIEJSZY PORANEK - droga powrotna, temp. otoczenia 1,5-3st.

START temp. silnika 13st.

- miasto spokojnie, temp. wewnątrz 23st. nawiew na trzeciej kresce po 3km temp. silnika 48st.

- droga S7, tempomat ustawiony na 120km/h - temp. rośnie po 20km doszła do 69st.

- dojazd do miasta temp. spadła do 61st.

- wjazd do miasta temp. rośnie, po przejechaniu 10km przez miasto temp. doszła do 81st.

KONIEC

 

ale statystyki ;)

 

no i termostat EGR padł - wymieniony i wszystko gra

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam

 

Wymieniłem ostatnio termostat główny(ori), pompę wody, rolki i pasek w mojej 530 d manual 1998r nie posiadającej termostatu egr.

Przed wymiana temperatura silnika w obecnych warunkach to było ok 75c maks 80c

teraz autko trzyma 92-97c w mieście bliżej 93c a na trasie przy 120 km/h z wyprzedzaniem ok 95-96c co wydaje mi się dziwne, że nie jest na odwrót... na postoju schodzi do 92c jak temperatura ma 96c to górny wąż chłodnicy jest twardawy i otwarcie korka zbiorniczka jest ryzykowne, jak spadnie do 93 wąż mięknie i korek można spokojnie odkręcić, odpowietrzałem układ korkiem pod osłona z przodu silnika u góry i tym pod filtrem kabinowym ale nie ruszałem korka na dole chłodnicy bo nie bardzo wiem jak go ugryźć... układ nie wydaje się być zapowietrzony bo przelew w zbiorniczku leci solidnym, ciągłym strumieniem, wisco sprawne.

 

Moje pytanie brzmi: Czy górna granica temperatury 97c to nie zbyt dużo? Byłbym spokojniejszy jak było by to 92c

Opublikowano
witam

 

Wymieniłem ostatnio termostat główny(ori), pompę wody, rolki i pasek w mojej 530 d manual 1998r nie posiadającej termostatu egr.

Przed wymiana temperatura silnika w obecnych warunkach to było ok 75c maks 80c

teraz autko trzyma 92-97c w mieście bliżej 93c a na trasie przy 120 km/h z wyprzedzaniem ok 95-96c co wydaje mi się dziwne, że nie jest na odwrót... na postoju schodzi do 92c jak temperatura ma 96c to górny wąż chłodnicy jest twardawy i otwarcie korka zbiorniczka jest ryzykowne, jak spadnie do 93 wąż mięknie i korek można spokojnie odkręcić, odpowietrzałem układ korkiem pod osłona z przodu silnika u góry i tym pod filtrem kabinowym ale nie ruszałem korka na dole chłodnicy bo nie bardzo wiem jak go ugryźć... układ nie wydaje się być zapowietrzony bo przelew w zbiorniczku leci solidnym, ciągłym strumieniem, wisco sprawne.

 

Moje pytanie brzmi: Czy górna granica temperatury 97c to nie zbyt dużo? Byłbym spokojniejszy jak było by to 92c

 

w odpowiedzi: nie jest zbyt duża może dochodzić do104stC na podciśnieniu więc nie zachodź w głowę :)

skoro przelewa się równo to układ nie jest zapowietrzony - termostat powinien się załączyć (nominalnie) przy 88stC (tak u mnie jest)

zrób test jaki i mnie polecano:

zagrzej na trasie auto stań i zobacz co dzieje się z temp. potem włącz na maxa grzanie i nawiewy i patrz co się dalej dzieje z temp. u mnie przez ten test rozwiązałem problem

choć wydaje mi się że wszystko masz OK

daj znać co i jak

Opublikowano

jednak u mnie coś nie gra...

sprawdzałem kiedy otwiera się termostat i stwierdziłem, że następuje to powyżej 90st i podczas postoju nie da się rozgrzać bardziej auta trzyma 90st i chodzi na małym obiegu(chłodny dolny wąż).

Kiedy zatrzymam się w trasie to jest kolo 94st czasem nawet 96st wtedy termostat jest otwarty(dolny wąż gorący), górny wąż od chłodnicy miarowo pulsuje a przelew jednak przerywa równo z pulsowaniem górnego węża :shock: jak ma 90st i mały obieg to nie pulsuje i przelew nie przerywa :mad2: próbowałem odkręcić odpowietrznik na górze silnika na otwartym i zamkniętym termostacie i zawsze leci odrazu płyn, nie wiem w czym problem dziwna rzecz!

proszę o jakieś sugestie co sprawdzić?

Opublikowano
Te BMW mają bardzo wydajny układ chłodzenia. Ja jak zmieniałem termostat to ciężko mi było (w lato) doprowadzić do otwarcia termostatu. Strasznie długo się czeka (55min na postoju) Przerwy w przelewie świadczą o źle odpowietrzonym układzie. Na zimnym odpowietrzaj i postaw przód wyżej to pomoże w odpowietrzaniu.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
pulsowanie przelewu ma też związek z aktualnie ustawioną temperaturą na climatronicu. climatronic na minimum przelew ciągły, około połowy zakresu pulsujący, przerywany, grzanie na maxa, przelewu brak.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.