Skocz do zawartości

[530dA]Jaką macie temperature silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

dzisiaj wlaczyłem test temp. silnika i mi oscyluje tak ok. 92-94 C, oczywiscie jak jade spokojnie. Jak tylko go pogonie to temp. spada do 82 C. Webasto u mie nie działa, chociaż nie wiem (dużo tu o tym czytałem, mam pełne webasto ale nie mam wyświetlacza MID wiec nie mogę go ani włączyć ani sprawdzić). Nagrzewa mi sie tak ok. 10-12 minut (przy temp. na zewnątrz 6 C), wiec wynika z tego, że niedziałające Webasto nie schładza silnika, przynajmniej u mnie. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam! U mnie tez auto dlugo sie nagrzewa i nie zawsze wskazowka stoi pioowo a jak juz sie zagrzeje to jak wylacze silnik i wroce po 15min to spada do polowy. Bylem u mechanika powiedzial ze termostat sprawny na 100% i problem jest z webastem otoz swieca i pompka sa sprawne ale powypalane sa jakies uszczelki i webasto sie nie zalacza ale je slychac bo probuje caly czas sie uruchomic a jak webasto nie chodzi to podobno chlodzi silnik. Nie wiem czy to prawda

To normalne, że po postoju temp silnika ci spada, bo zwyczajnie sie on wychładza.

A jak webasto nie chodzi, to jak może wychładzac silnik??? :mad2:

 

Pytanie z innej beczki: przy jakiej temp cieczy włącza sie wam wentylator z przodu chłodnicy? Pytam się, bo chyba u mnie nie działa (nawet przy 99 stC)

Opublikowano
Pytanie z innej beczki: przy jakiej temp cieczy włącza sie wam wentylator z przodu chłodnicy? Pytam się, bo chyba u mnie nie działa (nawet przy 99 stC)

 

Wydaje mi się, że nie masz czym się przejmować.

U mnie przy temp poniżej 0 st C w mieście temp dochodzi do 99st C i wiatrak się nie włącza.

Opublikowano
Pytanie z innej beczki: przy jakiej temp cieczy włącza sie wam wentylator z przodu chłodnicy? Pytam się, bo chyba u mnie nie działa (nawet przy 99 stC)

 

Wydaje mi się, że nie masz czym się przejmować.

U mnie przy temp poniżej 0 st C w mieście temp dochodzi do 99st C i wiatrak się nie włącza.

Dziękuję za odpowiedź kolego.

Pytam się, bo w X5 padający przedni wiatrak test dosyć częstą usterką niestety. Zobaczymy w cieplejsze dni i jak włącze klimę...

Opublikowano
Witam, mam podobny problem tylko z 2.0 d silnik nie osiąga temp 90.C tylko waha się między polem niebieskim a 1 kreską. Czy to termostat?
Opublikowano
czytając wasze posty muszę dopisać, że webasto u mnie też nie działa. Myślałem, że to nie ma wpływu na podniesie temp. silnika ale chyba jednak ma.
Opublikowano
Witam, mam podobny problem tylko z 2.0 d silnik nie osiąga temp 90.C tylko waha się między polem niebieskim a 1 kreską. Czy to termostat?

musimy jeszcze obejrzec twoje fusy z kawy i powróżyć z nich, wtedy bedziemy wiedzieli czy to termostat czy nie :mad2:

wymień go jak nie wymieniales 10 lat i jak to nie pomoze poczytaj ten wątek, usprawnij webasto i zadbaj w koncu o swój dupowóz.

Opublikowano
panowie ,tak czytam i się zastanawiam,czy niektórzy chcą być lepsi od konstruktorów,jeśli wskazówka temp.jest w pionie(a jest to zakres bodaj 72-95 stopni),i na komputerze nie pokazuje błędów,to wszystko jest OK.problem jest,gdy są inne wskazania,lub silnik za szybko lub za wolno osiąga ten poziom.U mnie zainteresowało mnie,że silnik osiąga temp.pracy(wskazówka w pionie)zbyt pózno,po około 10-15km.,podłączyłem kompa,i był błąd termostatu,wymiana i git.Dlatego mówię(potwierdzone w serwisie)wskazówka w pionie,to jest temp.pracy silnika,i nie szukajmy problemów tam ,gdzie ich nie ma
Opublikowano
panowie ,tak czytam i się zastanawiam,czy niektórzy chcą być lepsi od konstruktorów,jeśli wskazówka temp.jest w pionie(a jest to zakres bodaj 72-95 stopni),i na komputerze nie pokazuje błędów,to wszystko jest OK.problem jest,gdy są inne wskazania,lub silnik za szybko lub za wolno osiąga ten poziom.U mnie zainteresowało mnie,że silnik osiąga temp.pracy(wskazówka w pionie)zbyt pózno,po około 10-15km.,podłączyłem kompa,i był błąd termostatu,wymiana i git.Dlatego mówię(potwierdzone w serwisie)wskazówka w pionie,to jest temp.pracy silnika,i nie szukajmy problemów tam ,gdzie ich nie ma

:cool2:

Opublikowano
panowie ,tak czytam i się zastanawiam,czy niektórzy chcą być lepsi od konstruktorów,jeśli wskazówka temp.jest w pionie(a jest to zakres bodaj 72-95 stopni),i na komputerze nie pokazuje błędów,to wszystko jest OK.problem jest,gdy są inne wskazania,lub silnik za szybko lub za wolno osiąga ten poziom.U mnie zainteresowało mnie,że silnik osiąga temp.pracy(wskazówka w pionie)zbyt pózno,po około 10-15km.,podłączyłem kompa,i był błąd termostatu,wymiana i git.Dlatego mówię(potwierdzone w serwisie)wskazówka w pionie,to jest temp.pracy silnika,i nie szukajmy problemów tam ,gdzie ich nie ma

U mnie były obydwa termostaty do wymiany i żadnego błędu nie było. Wskaźnik tak jest wyskalowany, bo elektroniczne wskaźniki pokazują nie liniowo dlatego przy większych prędkościach błąd pomiaru prędkości jest większy, wskaźnik paliwa tez pokazuje nie liniowo, dlatego na połowie zegara nie zawsze jest połowa zbiornika. Ogólnie rzecz biorąc OBD w E39 jest mało rozbudowane (aczkolwiek jak na lata konstrukcji to był bardzo zaawansowany), w E60 nie ma w ogóle wskaźnika temp. i jest dobrze bo OBD ma więcej funkcji samo diagnozowania. Poza tym słyszy się, że ktoś jeździł na nie dogrzanym silniku mimo, że wskazówka była w pionie i mu wtryski poleciały (różnica miedzy 75 a 92 stopnie jest to o 23% więcej to prawie jedna czwarta, skoro takie wahania są w normie to może i zwiększone zużycie paliwa o jedna czwartą jest w normie). Pozdrawiam.

Opublikowano
a ja dalej będe uparcie twierdził,że jeżeli miałoby to powodować jakiś istotny skutek,to jednak inżynierowie bmw,nie pakowaliby nas na minę,i wskaznik byłby wyskalowany tak,żebyśmy to mogli zauważyć
Opublikowano
Zwróć uwagę, że pewne problemy zaczynają się z biegiem czasu, póki samochód jest nowy na gwarancji (1-3 lata na początku 2000 do 5 lat teraz) nic wielkiego się przeważnie z nim nie dzieje. Auta są tak konstruowane by nie być zbyt bez awaryjne bo wielkie koncerny nie żyją z ich sprzedaży tylko głownie z serwisowania i sprzedaży części.
Opublikowano

No jak miałem 85st. to nie zwracałem na to uwagi, teraz zimą mam 81-84, a ostatnio temp sie utrzymuje na poziomie 77-78, czasem tylko 80 jak silnik mocniej obciazony chwilowo. Takze ewidentnie widac, że sie pogarsza.

 

Czas na wymianę, zanim bedzie za późno. Silnik jest głośniejszy i troche wiecej pali pomimo, ze wskaznik jest w pionie.

Opublikowano

Witam ponownie panowie.

Jestem po wymianie termostatu i różnica jest diametralna...!Auto bardzo szybko się nagrzewa i trzyma 85-92stC.Zauważyłem że kultura pracy jest też zupełnie inna (oczywiście na plus),widocznie silnik pracuje w swojej optymalnej temperaturze.pozdrowienia

Opublikowano

Jeszcze małe pytanko. Ile koncentratu muszę kupić i wlać w sumie do układu (razem z wodą) ?

Wchodzi bodajże 10 litrow? To wg wyliczeń 3 butelki po 1.5 litra i resztę uzupełnić wodą i bedzie proporcja prawie 1:1.

Opublikowano
Niby się zgadza, pod warunkiem, że odporność na zamarzanie podczas rozcieńczania zmienia się liniowo, a nie wykładniczo. Osobiście zalecałbym kupić 10L gotowego płynu i po problemie. Pozdrawiam.
Opublikowano

u mnie w e46 330d tem. przy jezdzie 140 jest 84 stopnie... po miescie 88...

wymienialem chlodnice latem i po tym zaczeła temp. tez o wiele szybciej stawać do pionu, widocznie stara byla juz zawalona

 

po 3 km przejechany jestem na 1szej kresce

Opublikowano
u mnie nawet jak przejadę 100 km to wskazówkę temp. dalej mam między kreską a polem niebieskim. Jaki jest koszt wymiany termostatu. dla 2.0 d?
Opublikowano
A jak webasto nie chodzi, to jak może wychładzac silnik??? :mad2:

 

A tak normalnie :)

Niedziałające webasto to poprostu dodatkowa wężownica, rury które zamiast doprowadzać ciepło to je odprowadzają; wskutek czego silnik jeszcze dłużej się nagrzewa niż taki bez webasto.

Opublikowano
Jest jedno małe ale, mianowicie webasto jest wpięte w układ chłodzenia po przez elektrozawory, więc by webasto dodatkowo wychładzało silnik musiałyby one być zablokowane w pozycji otwartej.
  • 1 miesiąc temu...
  • Moderatorzy
Opublikowano

Witam.

Nie wiedziałem do jakiego tematu się podpiąc aby nie zakładac nowego,a skoro tu jest mowa o termostatach to poproszę o poradę.

Otóż silnik bardzo wolno mi się nagrzewa(nie mam webasto)temp. -20 stopni.Po odpaleniu zimnego silnika gdy chodzi na wolnych obrotach po ok 10 min. wskazówka temp. dochodzi do połowy niebieskiego pola i dalej nie idzie.Podczas jazdy gdzie przejechałem 20 km wskazówka wychyliła się w prawo i doszła do tej białej kreski pomiędzy niebieskim polem a pionem.Podczas startu zimnym silnikiem temp -12 temp. po przejechaniu 10 km. wskazówka doszła znów do białej kreski i dalej nie idzie prędkośc 90(przepisowa).Z ciekawości pogoniłem trochę tak z 140-150 km/h i wskazówka poszła w górę tak pomiędzy białą kreską a pionem czyli prawie prawie.Po zdjęciu nogi z gazu i powrotu do 90 km/h wskazówka od razu(w przeciągu dosłownie 10 sekund) spadła znów do białej kreski.Po dotarciu do domu temp bez zmian silnik chodził parę minut na wolnych obrotach temp ani odrobinę się nie podniosła.Po podniesieniu maski wentylator kręcił się bezwładnie(prawidłowo)zatrzymałem go patykiem a węże od chłodnicy(obydwa)były ciepłe.Dodam że w środku mam ogrzewanie z kratek leci ciepło :D .Nie wiem z jaką prędkością nagrzewa się po mieście bo nie mam potrzeby wjeżdzac w miasto.

I zastanawiam się czy to sprawa tak dużych mrozów,może wróci do normy jak zrobi się trochę cieplej(nie pamiętam jak miałem w zeszłym roku).Ale pamiętam że w tym roku po jakimś odcinku drogi (krócej,dłużej?)ale wskazówka w pionie była.

Sukałem-jest dużo o termostatach w innych silnikach ale o TDS nie znalazłem.

Wiec moje pytania:

1.Czy to czas na wymianę termostatu,czy jeszcze się wstrzymac a może to nie termostat tylko coś innego?

2.Czy wymieniac wraz z termostatem również jego obudowę (jak to w innych silnikach)a może nie trzeba jej wymieniac?

3.Jak odpowietrza się TDS-a?Wyczytałem że odpowietrznik jest na obudowie termostatu,czy jest jeszcze inny?A może wystarczy dolac płynu i odpowietrzy się sam?

4.Jak skomplikowana jest wymiana termostatu?Jechac na warsztat czy może poradzę sobie sam?Bo patrzyłem to jest on w głowicy i za dużo rozbierania tam nie ma(tak mi się wydaje,nigdy nie robiłem tego).

5.Jeżeli jednak jest do wymiany termostat to jakiej f-my kupic.Co polecacie?

Dzięki i pozdrawiam. :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Jeśli obydwa węże od chłodnicy są ciepłe a temp. nie ma pionu to na 99% termostat do wymiany, a 1% że dzieje się coś z czujnikiem i wskaźnikiem. Jeśli obudowa jest podobna do tej z silników z CR to ja bym radził ją wymienić (koszt nie będzie wiele większy, a do tematu nie będzie trzeba wracać za jakiś czasz bo uszczelka już nie trzyma i cieknie). Jeżeli są na układzie chłodzącym odpowietrzniki to nie są tam dla dobrego wyglądu tylko do odpowietrzania więc raczej sam się nie odpowietrzy. Popatrz dokładnie na węże i inne elementy od układu chłodzenia i poszukaj odpowietrzników. Osobiście polecam kupować części ori.
Opublikowano
tak jak pisał mój przedmówca, "a węże od chłodnicy(obydwa)były ciepłe." - termostat. Wymień i ciesz się ciepłym autem wewnątrz i być może mniejszym spalaniem, bo ciepły silnik pracuje lżej + mniejsza dawka paliwa ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Dzięki za pomoc :modlitwa:.

Ok. czyli termostat.Czy takie coś będzie dobre http://moto.allegro.pl/termostat-wahler-bmw-e39-525-td-tds-e38-725-tds-i1430256353.html?Na którejś aukcji wyczytałem o montowaniu części tego producenta na pierwszy montaż,są też tańsze ale chyba raczej nie będą aż tak dobre(jaka cena taki towar).Czy obudowę(te kolanko plastikowe)też wymienic?Jak się odpowietrza M51?W książce "sam naprawiam" wyczytałem,że odpowietrznik znajduje się na obudowie termostatu ale coś chyba błędnie to napisali bo tam go nie ma.Sprawdzałem po zdjęciach na aukcjach na Allegro ale tam też są takie same,czyli bez odpowietrzników.Sam dam radę z tym,czy lepiej pojechac na warsztat?

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.