Skocz do zawartości

[530dA]Jaką macie temperature silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja kupowałem tu: http://allegro.pl/show_user.php?uid=10939834 wychodzi na to ze zmiana była 09.1999r najlepiej zajrzeć (wiem, że to nie łatwa sprawa) bo z tego co wiem to jedyna różnica była w położeniu śrub mocujących obudowę termostatu do pompy. Wymieniłem obydwa i teraz temperatura waha się 90-92 przy 6-7 stopniach na dworze, w dodatku zdecydowanie szybciej się nagrzewa.
  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
kupiłem za 300 zł bo ten do 99 jest duzo droższy , mam nadzieje ze bedzie pasował

nie bedzie pasował. to oczywiste ze starsze czesci są droższe, bo juz mniej dostępne!

Opublikowano
dziwna sprawa panowie ale z tego co zaobserwowałem to ten za 299 jest do 09.99 a ten za 189 od 09.99 wychodzi wiec że lcm00 kupił dobry tylko trochę niejasno się wypowiedział.
Opublikowano

Wczoraj z ciekawości odpaliłem po nagrzaniu się auta test i po przejechaniu z pracy do domu - około 5 km, które w tych warunkach przez miasto jechałem około 40 minut - wskazówka idealnie w pionie, trzyma ładnie temperaturę, nie spada, nie wzrasta a w teście temperatura 86 stopni (525d)

 

taki maly OT: czy u Was w 530d 2001r. pokazuje sie Wam odczyt 16. OELTEMP - temp. oleju ??

U mnie także nie pokazuje odczytu z testu 16 "OELTEMP" tylko widnieje po odpaleniu testu takie coś "--- 'C"

 

Ja mam jeszcze jedno pytanie - kiedy przeglądałem testy to zainteresowałem się stanem ilości paliwa w zbiornikach. Mając 16 litrów paliwa wyskoczyło mi tak:

0.0/16.0/16.0 L - czyli w lewym 0.0, w prawym 16, w sumie 16 l.

Czy to normalne czy nie powinno raczej przepompować paliwo do obu zbiorników? Może poniżej jakiejś ilości paliwa nie przepompowuje do obu zbiorników bo nie jest to już na tyle duża masa paliwa aby jakoś odczuwalnie wpływało na wyważenie auta?

Pzdr.

Opublikowano
Ja mam jeszcze jedno pytanie - kiedy przeglądałem testy to zainteresowałem się stanem ilości paliwa w zbiornikach. Mając 16 litrów paliwa wyskoczyło mi tak:

0.0/16.0/16.0 L - czyli w lewym 0.0, w prawym 16, w sumie 16 l.

Czy to normalne czy nie powinno raczej przepompować paliwo do obu zbiorników? Może poniżej jakiejś ilości paliwa nie przepompowuje do obu zbiorników bo nie jest to już na tyle duża masa paliwa aby jakoś odczuwalnie wpływało na wyważenie auta?

Pzdr.

 

Mam dokładnie tak samo. Nie wiem czy prawidłowo, ale przestałem się nad tym zastanawiać bo szkoda nerwów;-)

Opublikowano

Wymieniłem dzisiaj oba termostaty. Okazało się, że jest padnięty ten AGR, w sensie ten od zaworu EGR. Auto po kilku km miało ponad 80 stopni, finalnie jest 90-94 stopnie.

 

Układ staralem się odpowietrzyć jak najdokładniej, ale w trakcie miałem jeden mały problem, w pewnym momencie węże były dość twarde, odkręciłek korek od zbiorniczka i było ok.

 

Czy korek powinien być dokręcony tak aby był całkiem szczelny, czy dokręcony tak aby ściskając wąż, było słychać upływające powietrze?

 

W trakcie jazdy próbnej zapomniałem zakręcić korek od zbiorniczka (co za debil ze mnie;-)i trochę się ulało. Musiałem dolać.

Jak narazie jest OK.

 

Jak odpowietrzacie? Znalałem, aż 2 odpowietrzniki, jeden na termostacie, drugi za pompą wspomagania. Jest więcej? Pod obudową lewege filtra powietrza nie ma.

 

Ściskałem węże tak aby przez odpowietrzniki uciekało powietrze, wtedy zakręcałem i puszczałem wąż - miałem wrażenie jakby zaciągał płyn ze zbiorniczka. Nie wiem czy to dobra metoda, ale nic mi innego nie przyszło do głowy.

Opublikowano
Mam dokładnie tak samo. Nie wiem czy prawidłowo, ale przestałem się nad tym zastanawiać bo szkoda nerwów;-)

Spoko Langi - ja się tym nie denerwuję :mrgreen: Zainteresowało mnie to jedynie bo z reguły paliwo jest przepompowywane do obu zbiorników w celu lepszego wyważenia auta ale myślę sobie, że poniżej jakiejś ilości już nie przepompowuje bo nie jest to już na tyle duża masa paliwa aby jakoś drastycznie wpływała na wyważenie auta.

Co do temperatury silnika to jadąc przez miasto miałem 85'. Jak stanąłem na parkingu i silnik tylko chodził to chwilę obserwując widziałem jak wskoczyło na 86' więc sądzę, że przy tych temperaturach zimowych póki co mam odpowiednią temperaturę śmigiełka :wink:

Pzdr.

Opublikowano
Tak sobie czytam i widzę,że diesle mają dużo niższą temperaturę.Moja V8 ma temp 103-107 stopni i podobno to jest ok.Jak wcisnę pedał do dechy na krótkim odcinku to potrafi spaść do 95 stopni.
niema nic lepszego niż BAWARKA
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak sobie czytam i widzę,że diesle mają dużo niższą temperaturę.Moja V8 ma temp 103-107 stopni i podobno to jest ok.Jak wcisnę pedał do dechy na krótkim odcinku to potrafi spaść do 95 stopni.

 

Wynika to z dużo większej sprawności tych silników, w przypadku aut benzynowych większa część "pary idzie w gwizdek" czyli w ciepło. Stąd praktycznie każdy silnik diesela z systemem CR ma dogrzewanie, właśnie żeby wspomóc wzrost jego temperatury przy niższych temperaturach otoczenia.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Opisze jak to wyglądało u mnie.

Trasa-prędkość 120-140km/h przy -8st C Temp cieczy 66-68st C

Trasa- predkosc 120-140km/h przy -2st C Tem cieczy 68-72 st C

W mieście przy -5 st C tem max 80st C

W mieście przy 0 st C tem 90st C

 

Po wymianie termostatu której dokonałem wczoraj wygląda to tak

Trasa 120-140km/h przy -3 st C Tem cieczy wynosi 96 st C gdy przyśpieszam dochodzi do 98st C i gdy przestanę przyśpieszać utrzymuje 96 st C

Miasto przy -3 st C 97-99st C

 

Wymieniłem 2 termostaty które kupiłem w ASO. Koszt z wymianą płynu chłodniczego z ASO to 650 zł z robocizną

Termostaty ok 330 zł

koncentrat 45 zł za 1,5 litra

wystarczą 3 litry koncentratu

Opublikowano

Ja dziś z ciekawości u siebie poobserwowałem zachowanie temperatury silnika w teście. I tak:

1) kiedy wskazówka schodzi mi już z niebieskiego pola - mam około 51'

2) kiedy wskazówka pokrywa się z kreską na godzinie 11 - mam około 62'

3) kiedy wskazówka idealnie wskakuje na pion - mam 76' a potem temperatura oscyluje w okolicy 84-86'

Wskazówka trzyma pion, przy dużych prędkościach nie spada, na postojach także wskazówka ani drgnie, auto nagrzewa się do pionu po około 12-14 minutach przy obecnych temperaturach (latem jest to bliżej 10-12 minut) więc póki co u siebie nie ruszam termostatu bo wygląda, że jest ok.

Pzdr.

Opublikowano
Ja dziś z ciekawości u siebie poobserwowałem zachowanie temperatury silnika w teście. I tak:

1) kiedy wskazówka schodzi mi już z niebieskiego pola - mam około 51'

2) kiedy wskazówka pokrywa się z kreską na godzinie 11 - mam około 62'

3) kiedy wskazówka idealnie wskakuje na pion - mam 76' a potem temperatura oscyluje w okolicy 84-86'

Wskazówka trzyma pion, przy dużych prędkościach nie spada, na postojach także wskazówka ani drgnie, auto nagrzewa się do pionu po około 12-14 minutach przy obecnych temperaturach (latem jest to bliżej 10-12 minut) więc póki co u siebie nie ruszam termostatu bo wygląda, że jest ok.

Pzdr.

 

kolego ja mam u siebie podobnie, na trasie test 7.0 wskazuje maksymalnie 86-87'C czasem spada do 84'C pytałem mechaniora czy aby nie za nisko i powiedział że wszystko jest OK, bo termostat otworzy Sie przy większej np.90'C ale wtedy temp. zostaje trochę "zbita" nie pamiętam juz w jaki sposób to Się odbywa ale ponoć wszytko jest dobrze

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Witam.

Przed naprawą było max 68-70 stopni, 3 miesiące temu wymieniłem uszkodzony termostat AGR oraz NIEPOTRZEBNIE termostat główny (chociaż teraz wiem że mam nowy i nie będę musiał go wymieniać niedługo). Po naprawie temp. 92-94 w mieście, na trasie 90-92 mierzone przy 195km/h.

Wymiana termostatu AGR była potrzebna gdyż auto "oziębiało" się podczas jazdy.

Termostaty oczywiście OE BMW, żadne podróby.

 

Nagrzewanie silnika przebiega dokładnie tak samo PRZED i PO wymianie termostatu. Tyle że ja nie butuję, tylko jeżdżę normalnie szanując auto (poprostu nienawidzę klekotu diesla i jeżdżę najciszej jak się da :P)

Opublikowano

witam.

dołącze sie też do wątku bo autko mi sie nie dogrzewa.

przy mrozach ok. -8 i włączonym ogrzewaniu temperatura nieznacznie wychylała sie poza niebieskie pole i to po przejechaniu kilkunastu km.

po wymianie termostatu głównego zero poprawy. wyciągałem termostat egr i sprawdzałem go dmuchając w niego od strony wchodzących spalin i wogóle nie puszcza powietrza. z tego co wyczytałem na forum to by znaczyło, że jest sprawny. z ciekawości odpiąłem podciśnienie i zaślepiłęm wężyk i pojawiła sie poprawa ale nieznaczna. teraz gdy temperatura jest lekko na plusie (jestem za granicą) to temp. silnika dochodzi do pierwszej kreski i w dłuższej trasie pomału rośnie praktycznie do pionu ale gdy tylko zjade z trasy do miasta to od razu temp. spada znów do kreski pomiedzy niebieskim a pionem.

moje pytania:

czy pomimo odłączonego podciśnienia i wykonanego testu egr może puszczać spaliny i przez to silnik sie nie dogrzewa?

mam niesprawne webasto i czy to może powodować aż takie problemy z rozgrzewaniem silnika?

Opublikowano

mam niesprawne webasto i czy to może powodować aż takie problemy z rozgrzewaniem silnika?

 

A co ma webasto wspólnego z poprawną temperaturą silnika?!

Ono ma przyśpieszać dogrzanie, a nie zajmować się jego ustabilizowaniem.

Opublikowano
A co ma webasto wspólnego z poprawną temperaturą silnika?!

Ono ma przyśpieszać dogrzanie, a nie zajmować się jego ustabilizowaniem.

 

no właśnie też tak myślałem ale chciałem się upewnić.

w takim razie zostaje pytanie odnośnie egr-u no chyba że jest jeszcze jakaś inna możliwość?

Opublikowano
A co ma webasto wspólnego z poprawną temperaturą silnika?!

Ono ma przyśpieszać dogrzanie, a nie zajmować się jego ustabilizowaniem.

 

no właśnie też tak myślałem ale chciałem się upewnić.

w takim razie zostaje pytanie odnośnie egr-u no chyba że jest jeszcze jakaś inna możliwość?

 

Nie ukrywam, zagwozdka .... ale do rozwiązania! :-)

Przypadkiem nie masz tam tych żaluzji i nie są cały czas otwarte? Eeee głupie... to nie to...

Opublikowano

Webasto musi miec cos wspolnego z temperatura silnika.Wyslalem ojca do mechanika bo wskazowka nie wychylala sie do pionu.

Po sprawdzeniu na komputerze w warunkach drogowych stwierdzil,ze cos jest nie tak z webasto a dokladniej z pompa wody webasta.

Czy ktos z kolegow spotkal sie wczesniej z takim przypadkiem?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Webasto musi miec cos wspolnego z temperatura silnika.Wyslalem ojca do mechanika bo wskazowka nie wychylala sie do pionu.

Po sprawdzeniu na komputerze w warunkach drogowych stwierdzil,ze cos jest nie tak z webasto a dokladniej z pompa wody webasta.

Czy ktos z kolegow spotkal sie wczesniej z takim przypadkiem?

Pozdrawiam

 

To raczej błąd osobny.

Opublikowano
Witam! U mnie tez auto dlugo sie nagrzewa i nie zawsze wskazowka stoi pioowo a jak juz sie zagrzeje to jak wylacze silnik i wroce po 15min to spada do polowy. Bylem u mechanika powiedzial ze termostat sprawny na 100% i problem jest z webastem otoz swieca i pompka sa sprawne ale powypalane sa jakies uszczelki i webasto sie nie zalacza ale je slychac bo probuje caly czas sie uruchomic a jak webasto nie chodzi to podobno chlodzi silnik. Nie wiem czy to prawda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.