Skocz do zawartości

[530dA]Jaką macie temperature silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
u mnie dzisiaj po przejechaniu kilometra wolnej jazdy byka temperatura 40 st i po 15 km doszlo max do 72 i nic wiecej . czy termostat bedzie do wymniany

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
u mnie dzisiaj po przejechaniu kilometra wolnej jazdy byka temperatura 40 st i po 15 km doszlo max do 72 i nic wiecej . czy termostat bedzie do wymniany

czytaj wyzej i bedziesz wiedzial.

Opublikowano
u mnie dzisiaj po przejechaniu kilometra wolnej jazdy byka temperatura 40 st i po 15 km doszlo max do 72 i nic wiecej . czy termostat bedzie do wymniany

 

80st to jest dolna granica. Jesli zawsze masz 72st niezaleznie od temp na zewnatrz, to wymien termostat.

Znajomy jeżdząc na niedogrzanym silniku załatwił wtryski. Tylko ze on mial w okolicach 60st i wskazowka bylo odchylona lekko w lewo.

Opublikowano

ja mam w pionie wskazowke.

 

tylko nie wiem jak bylo w cieple dni bo dopiero teraz sie tym zainteresowalem

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
ja mam w pionie wskazowke.

 

tylko nie wiem jak bylo w cieple dni bo dopiero teraz sie tym zainteresowalem

 

Masz tak samo jak u mnie. Wskazówka w pionie, ale temp. ok. 70 stopni. Będę musiał oba wymienić.

Opublikowano

Pisze ostatni raz i tyle! Wskazówka w pionie: jest ok! Poza pionem nie jest ok! Diesel ma niższą temp niż beznzyna (diesel to silnik wysokoprężny). I jak sie jezdzi autem jak emeryt z ogrzewaniem na max to faktycznie, nawet taki sprawny diesel jak BMW 3.0D sie nie zagrzeje!

Kolejna sprawa czas nagrzewania: wszystko zalezy od stylu jazdy i od tego czy dogrzewanie silnika (webasto) wam działa!

Opublikowano

Zwątpiłem bo kolega ma 525TDSa i twierdzi że jadąc tą samą drogą co ja wskaźnik ma w pionie przez mniej niż połowę " mojej drogi "

Do myślenia daje mi też załączające się webasto jak temperatura spadnie do około 80 stopni.

Zauważyłem też zeszłej zimy że jak jechałem przy większych mrozach i w trakcie spokojnej jazdy w trasie powiedzmy 90km/h po zatrzymaniu się chodziło webasto.

Ale skoro twierdzicie że te 85 stopni jest OK...

Temat jest poruszany na kilku forach i tam uparcie twierdzą że mieli 83-85 a po wymianie termostatu 89-91 stopni i szybciej się nagrzewa...

Może to też byc kwestia termostatu.

Może są jakieś na 85 i na 90 stopni ?

W sumie to lepiej jak się szybciej nagrzeje i trzyma te 5 stopni wyżej niż ma się dogrzewać webastem.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Chociaż też wole jak od razu stoi w pionie :norty: :norty: :norty:

 

Hehe. To już nie te lata... :norty:

Czasami stary ale jary.Ważne że stoi pionowo :norty: :norty: :norty:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

wiadomo ze stary zużyty termostat przepuszcza i nie trzyma dokladnie jak trzymac powinien, tak jka z oponami, ktore nie maja juz 8mm bieznika tylko 5... wygladaja jeszcze ekstra, ale po wjechaniu w kałuże robi sie nieciekawie... i moglbym tak wymeiniac miliony przykladow!

chcecie miec ideal to kupcie nowy lub wymeiniajcie wszystko po kolei, aby w krotkim okresie czasu wlozyc jeszcze raz tyle ile wydalo sie przy zakupie! to bez sensu. jak jest ok, to po co kombinowac...

wiadomo nawet ze kucy macie juz mniej niz jako nowe auta to były! taka kolej rzeczy i czasu.

Opublikowano

Każdy kocur :8) to wie ze wskaźnik temp.w BMW jeśli z układem jest wszystko ok. powinien stać w pionie jak fifol Rocca przed akcją :)

Wymień kolego termostat i będzie jak Niemiec przykazał

:D

Opublikowano
wiadomo nawet ze kucy macie juz mniej niz jako nowe auta to były!

 

Nie zgadzam się. Moja ma się dobrze.. :8)

to wskocz na hamownię i zobacz ile poszło w las, a ile się zostało. no chyba że w międzyczasie dokupiłeś nieco więcej do "stajni" :D

  • Moderatorzy
Opublikowano
wiadomo nawet ze kucy macie juz mniej niz jako nowe auta to były!

 

Nie zgadzam się. Moja ma się dobrze.. :8)

to wskocz na hamownię i zobacz ile poszło w las, a ile się zostało. no chyba że w międzyczasie dokupiłeś nieco więcej do "stajni" :D

Jak się wsiądzie do auta to zawsze jest o jeden więcej :norty: ,no chyba że to kobietka powozi :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
wiadomo nawet ze kucy macie juz mniej niz jako nowe auta to były!

 

Nie zgadzam się. Moja ma się dobrze.. :8)

to wskocz na hamownię i zobacz ile poszło w las, a ile się zostało. no chyba że w międzyczasie dokupiłeś nieco więcej do "stajni" :D

 

Nie muszę ;) Wystarczą mi pościgi z e60 530d 218KM i A6 3.0TDI, żeby wiedziec, że w stajni jest odpowiednio :)

 

 

PS. Dzisiaj specjalnie zwrocilem uwage na wskaznik temperatury. Mając +70st. na OBC - wskazówka była jeszcze lekko w lewo od pionu.

Opublikowano

 

PS. Dzisiaj specjalnie zwrocilem uwage na wskaznik temperatury. Mając +70st. na OBC - wskazówka była jeszcze lekko w lewo od pionu.

Pion osiąga przy 75C, przynajmniej w benzynowcach...

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/coolant_gauge.jpg

Opublikowano

Wystarczą mi pościgi z e60 530d 218KM i A6 3.0TDI, żeby wiedziec, że w stajni jest odpowiednio :)

 

Tak z ciekawości - jak wypada u Ciebie porówanie do E60 530d 218km?

 

Wracajac do tematu to konstrukcja termostatu w naszych silnikach powoduje że z czasem/przebiegiem słabnie sprężyna dociskająca talerzyk do obudowy. Jest to nieuniknione. Konstruktorzy zabezpieczyli sie w ten sposób bo lepiej żeby silnik sie nie dogrzał niż przegrzał.

Pół roku temu znajomemu w 320d(M47N) podgiąłem „pazurki” co dociskają sprężyne co zaowocowało otwieraniem się termostatu w 87st.(fabryka 88st.), zamiast wcześniejszych 80st, co spowodowało podniesienie temp.silnika z 82 do 90stopni. Te 10 stopni robi różnice w ogrzewaniu na mrozach oraz w pracy silnika – pracuje bardziej miękko. Działało to bez zarzutu aż do wczoraj - wymieniłem na nowy bo kolega nalegał, wolał spać spokojnie..

Opublikowano

Czy jeśli chodzi o wybór producenta termostatu to jakiego szukać??

Ma ktoś jakieś niekorzystne doświadczenia w tej kwestii??

Opublikowano
Czy jeśli chodzi o wybór producenta termostatu to jakiego szukać??

Ma ktoś jakieś niekorzystne doświadczenia w tej kwestii??

Kolego, wymieniałem w niedzielę bodajże i włożyłem Wahlera, poprzedni był Behr'a i był z 2002 roku z logo BMW (dane z obudowy). Na tym Wahlerze logo BMW było zeszlifowane, troszkę różnił się wyglądem obudowy, nie miało to żadnego wpływu myślę na jego funkcjonowanie. Na obydwu była podana wartość 97 stopni Celsjusza. Po wymianie nie to auto. Polecam kupno kompletu wraz z obudową, jest tam taka uszczelka, która moim zdaniem nie spełnia swojej roli po ponownym montażu. Do tego na forum można natknąć się na info, że lubi też pękać ta obudowa. Oszczędność znaczna w porównaniu komplet/wkład, ale nie warto.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Po wymianie nie to auto.

 

Tzn? Jaką miałeś temp. poprzednio, a jaką masz teraz?

Tylko, ze Ty masz benzynę, jak patrzę w podpis. Z benzyną jest troszke inaczej.

 

Ja bym powiedział tak, że poniżej 80st bym coś kombinowal, ale przy 84-85st. zostawiłbym termostat w spokoju. Przy max ogrzewaniu wiadomo, ze temperatura spadnie, ale jak ogrzejecie kabinę to znowu wzrosnie.

Muszę przyznać jedynie, że teraz silnik nie pracuje mi tak miekko, jak w lecie. Spalanie mam w normie.

 

 

killme: Nie chce wywoływać wojny. Nie wyprzedzam tej e60, wiadomo :) ale jakos specjalnie w tyle tez nie jestem.

Opublikowano

killme: Nie chce wywoływać wojny. Nie wyprzedzam tej e60, wiadomo :) ale jakos specjalnie w tyle tez nie jestem.

 

Wiedziałem :D

Czyli z moim też jest chyba dobrze, kurcze już sie przyzwyczaiłem i zaczyna brakowć pod prawą nogą :wink:

Brałem się z sedanem (automat), start delikatnie dla mnie, przy około 120 zaczyna prowadzić i do 180 lecieliśmy to byłem jakieś 2-3m. za zderzakiem

Opublikowano
spectakillah napisał(a):Po wymianie nie to auto.

 

 

 

Tzn? Jaką miałeś temp. poprzednio, a jaką masz teraz?

 

Przede wszystkim wcześniej baaaardzo długo się nagrzewał. Gdy już wstał do pionu to ten pion trzymał, nie było często opisywanych tu spadków temperatury podczas jazdy w trasie. Temp w teście 7 wynosiła max 86 stopni, po dłuższym postoju z włączonym motorem potrafiła urosnąć do 98 stopni nawet.

Teraz rozgrzewa się błyskawicznie, wskazówka do pionu wstaje szybciej niż mój mały :D a test 7 po rozgrzaniu pokazuje non stop 96 stopni Celsjusza.

 

Co do "brania się" z 530d to e39 z tym motorem objeżdżam dość sprawnie, potwierdzone wiele razy :8)

Z e60/e61 nie startowałem, ale myślę, że byłoby "łeb w łeb", skoro nieznacznie wyprzedza Wasze e39tki. Jak myślicie?

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
spectakillah napisał(a):Po wymianie nie to auto.

 

 

 

Tzn? Jaką miałeś temp. poprzednio, a jaką masz teraz?

 

Przede wszystkim wcześniej baaaardzo długo się nagrzewał. Gdy już wstał do pionu to ten pion trzymał, nie było często opisywanych tu spadków temperatury podczas jazdy w trasie. Temp w teście 7 wynosiła max 86 stopni, po dłuższym postoju z włączonym motorem potrafiła urosnąć do 98 stopni nawet.

Teraz rozgrzewa się błyskawicznie, wskazówka do pionu wstaje szybciej niż mój mały :D a test 7 po rozgrzaniu pokazuje non stop 96 stopni Celsjusza.

 

Co do "brania się" z 530d to e39 z tym motorem objeżdżam dość sprawnie, potwierdzone wiele razy :8)

Z e60/e61 nie startowałem, ale myślę, że byłoby "łeb w łeb", skoro nieznacznie wyprzedza Wasze e39tki. Jak myślicie?

 

Piszemy troche nie na temat, ale jak już to ja też nie spotkałem jeszcze godnej siebie e39 530d.

Prawda jest niestety taka, że mamy tych diesli tyle w e39, że w przerażającej wielkości coś niedomaga i mają większe lub mniejsze niedobory mocy. Właścicielom to nie podpada, bo większość z nich po przesiadce z tdi odczuwa róznice na „+” i tyle.

Brat ma 528 touring 99’ ,oczywiście manual, stan salonowy, m52b28tu, vanosy cichutkie, koła u mnie jak u niego 225/55/16

Start spokojny, ja troche odskakuje z racji krótkiej jedynki, potem się wyrównuje i tak do 160.

Wnioski są takie że każde auto mogłoby być szybsze, gdyby nie zestopniowanie przełożeń – diesel za krotki most ma, i trzeba za dużo machać drążkiem mimo olbrzymiego momentu dostępnego z dołu, benzyna wręcz odwrotnie – most jest za długi – drugi bieg można ciągnąc do 120, gdzie w dieslu zbliżamy się do końca trójki. Osobiście po przesiadce do 528 mam wrażenie że tam ruszam z dwójki, a nie z jedynki.

Opublikowano
Prawda jest niestety taka, że mamy tych diesli tyle w e39, że w przerażającej wielkości coś niedomaga i mają większe lub mniejsze niedobory mocy.

 

Święta prawda! Sam czuję, że raz moc mam, raz jakoś mniej. Do tej pory nie wiem, o co kaman. Znudziło mi się ciągłe wydawanie pieniędzy w części, które podmieniałem z dobrych na nowe, więc odpuściłem temat.

 

530d może mieć nawet ciąg odpowiedni, ale wystarczy większa niż seryjnie turbodziura przy zmianach biegów, żeby pogorszyć osiągi. Nie każdy też umie tego diesla kręcić odpowiednio, zeby wykrzesać maksymalne osiągi. Mało tego, po wymianie sprzęgła okazało się, że na starym sprzęgle zaraz po zmianie biegu miałem lekki uslizg i napęd nie reagowal od razu na przyrost obrotów. Teraz jest ok. Także tu nie ma co porównywać, czynników jest wiele. Na szczeście wyrosłem ze sprintowych potyczek na światłach - bo mnie bardzo boli jak widze na obrotomierzu 4000obr :). Dla mnie liczy się sprawne i ciche (bez podkrecania obrotów na max) wyprzedzanie w trasie i 530d spełnia oczekiwania. W 528 żeby mieć taki ciąg jak na IV w dieslu, trzeba zejść do III. Dlatego subiektywnie dieslem jezdzi się lepiej z racji tego momentu.

Jeden mankament, który mnie baaardzo boli, to brak 6-go biegu w manualu. Jezdżąc kuzyna 320d 150KM 6-biegów jakoś tak żwawiej to auto reaguje na gaz, przyjemniej się prowadzi pod tym względem - inne, krótsze zestopniowanie robi swoje. Tylko z kolei brakuje pod butem przy wiekszych predkosciach.

Więc jak dla mnie sprint jest słabym wyznacznikiem oceny jednostki.

 

PS. Killme, ścigales sie z A6 3.0TDI? Jak Ci ten wybieg wychodził? ;)

 

Sorry za OT.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a czy ktoś ma namiary na tani sklep z częściami

 

znalazłem w internecie termostat za 150 zł, ale człowiek mówi , że różnica w budowie termostatu zalezy od tego czy auto wyprodukowano przed wrześniem '98, czy po wrześniu,

a wszędzie podają , że to wrzesień '99.

 

moje 530 d jest z kwietnia '99, może ktoś korzystał z tego sklepu

 

http://allegro.pl/nowy-termostat-wahler-bmw-e36-e34-e39-e38-kxmk-i1291960001.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.