Skocz do zawartości

[530dA]Jaką macie temperature silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w lato masz ok, w zimie termostat sie niedomyka i przepuszcza troche wody na chlodnice. u mnie szybciej sie dogrzewa, bo mam X5, a jest cieższe od E39 (X5 waży 2,3T)

 

W sensie, ze w zimie też powinno być 90-95?

Skoro jest X5 jest ciezsze, to pewnie przez to szybciej osiaga temperature.

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Pisalem w PIERWSZYM zdaniu, ze przy 75 wskazówka juz jest pionowo. mnie sie silnik nie grzał wiecej jak 92stC

 

Przy 75 piszesz, że jest pionowo. Ale czy przy tych 90 czy 92 jest nadal pionowo, czy wychyla się bardziej w prawo?

 

Tak się u mnie przedstawiało rano po przyjeździe do pracy. Gdy chwile silnik popracował, wzrosła do 80 stopni.

 

http://img412.imageshack.us/img412/612/dsc00276w.jpg

http://img178.imageshack.us/img178/2232/dsc00278wc.jpg

Opublikowano

Pion jest od 75 do bodajże 103-105.

Niezależnie czy zima czy lato, temepratura ma być 91-93zt. - takie różnice zauważyłem po wymianie swojego rok temu.

Jeżeli jest inaczej to potrzebujecie nowego termostatu.

Co ciekawe ja nie mam termostatu egr - zwykła prosta rurka w tym miejscu jest. Jedna rzecz do zepsucia się mniej.. :mrgreen:

Opublikowano
Dzisiaj rano było ok 0 stopni. Temperatura przez całą drogę ok. 60-65 stopni. Dopiero jadąc chwile po mieście wzrosła do 70. Więc termostat na pewno do wymiany.
Opublikowano

Napisze ostatni raz! Temp w 3.0d ma być ok 90 stopni +/-2! Jak jest inaczej to jest źle! Jak jest mniej niz 75st wskazowka bedzie w lewo i bedzie auto wiecej palilo! jak bedzie wiecej niz 105 (lub 103) to bedzie wspazówka w prawo i ryzykujecie pęknięciem glowicy, wykrzywieniem, wydmuchaniem uszczelki pod glowica i innymi takimi hostoriami!

Benzyna ma prawidlowy pion przy 104 stopniach, w prawo sie odchyla przy 116, a czerwone jest przy 124st. Kiedys mi spieprzył płyn chlodniczy i wracalem 20km bez plynu do domu, mróz był -20st, to przerwy robilem i tak to sobie obserwowalem ;) taki mały OT ;)

Opublikowano
Napisze ostatni raz! Temp w 3.0d ma być ok 90 stopni +/-2! Jak jest inaczej to jest źle! Jak jest mniej niz 75st wskazowka bedzie w lewo i bedzie auto wiecej palilo! jak bedzie wiecej niz 105 (lub 103) to bedzie wspazówka w prawo i ryzykujecie pęknięciem glowicy, wykrzywieniem, wydmuchaniem uszczelki pod glowica i innymi takimi hostoriami!

Benzyna ma prawidlowy pion przy 104 stopniach, w prawo sie odchyla przy 116, a czerwone jest przy 124st. Kiedys mi spieprzył płyn chlodniczy i wracalem 20km bez plynu do domu, mróz był -20st, to przerwy robilem i tak to sobie obserwowalem ;) taki mały OT ;)

 

Rzecz w tym czy licznik (testy) pokazuje rzeczywistą temperaturę, czy też przekłamuje?!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak padl termostat glowny to podczas jazdy w trasie ze stala predkoscia wskazowka bedzie sie odchylac w lewo,nie bedzie trzymal temperatury nawet jesli bylo ok.90st.Jak padl termostat egr bedzie sie dlugo nagrzewac,u mnie bylo to nawet 30km i dalej niedogrzany.Egr mozna latwo sprawdzic:nalezy go wymontowac i w niego dmuchnac.Jesli nie ma oporu powietrza to jest na smietnik.Wymienilem obydwa i jest git.
Opublikowano
Wymienilem obydwa i jest git

 

Wymieniałeś samodzielnie czy w warsztacie? Czy do wymiany trzeby płyn chłodniczy wypuścić?

Masz pojęcie co to jest termostat??? Przeciez to oczywiste że trzeba wypuścić płyn chłodniczy do wymiany termostatu! A poźniej jeszcze ważniejsza czynność: prawidłowo i dokładnie odpowietrzyć układ chłodzenia! Może to trwać nawet kilka dni... Nieodpowietrzony układ w BMW to śmierć dla silnika.

Opublikowano
Masz pojęcie co to jest termostat???

 

To taki termos statyczny.

 

Przeciez to oczywiste że trzeba wypuścić płyn chłodniczy do wymiany termostatu

 

Oczywiste, może i tak, ale nie we wszystkich autach. Np. w Vectrze B 1.6 nie musiałem wypuszczać - wypłynęło może 100ml.

Opublikowano
Masz pojęcie co to jest termostat???

 

To taki termos statyczny.

 

Przeciez to oczywiste że trzeba wypuścić płyn chłodniczy do wymiany termostatu

 

Oczywiste, może i tak, ale nie we wszystkich autach. Np. w Vectrze B 1.6 nie musiałem wypuszczać - wypłynęło może 100ml.

 

czyli nie masz pojęcia po termostacie, ani o układzie ciśnieniowym...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymienilem obydwa i jest git

 

Wymieniałeś samodzielnie czy w warsztacie? Czy do wymiany trzeby płyn chłodniczy wypuścić?

Wymienialem sam,plyn najlepiej przy tej operacji wymienic na nowy,odpowietrza sie praktycznie sam,bo masz wezyk przelewowy przy zbiorniczku wyrownawczym.Ja odkrecilem dwa odpowietrzniki,poczekalem az zaczelo sie przelewac,zakrecilem dolalem plynu do stanu i przez kilka dni kontrolowalem jego stan,ot cala filozofia.

Opublikowano
czyli nie masz pojęcia po termostacie, ani o układzie ciśnieniowym

 

A Ty co fachowiec :D Wiesz wszystko dokłanie jak co działa? No to gratulacje, chwała Ci za to.

 

Wymiana to nie start promu kosmicznego. Nie muszę znać się na wszystkim. Zawsze jest jakiś łatwiejszy, sposób wystarczy banią ruszyć. Chyba, że ktoś ma podejście typowo "niemieckie" i do wszystkiego potrzebuje klucza/uchwytu/narzędzia/dynksa nr FH152000562, albo coś innego. Zawsze można sobie jakoś życie ułatwić.

 

Imaginując, a co powiesz na założenie opasek/klamer (jak kto woli) na węże, w blok wciśnięcia czegoś na kształt korka (nie wiem, np. szmaty owinięte folią), troszeczkę może się uleje i do dzieła. Albo upuszczenie tylko do poziomu poniżej termostatu. Okaże się jak wezmę się do pracy.

Opublikowano
Nie jest prościej odkręcić korek wlewu płynu w celu odpowietrzenia i odkręcenie na dole chłodnicy broka spustowego i wypuścić płyn, a później robić wszystko na sucho i na spokojnie, niż babrać się w płynie, ulać wszystkie pzewody i paski klinowe, a przy okazji siebie? A taki zabieg jka ty preferujesz i tak zapowietrzy układ, więc jest bez sensu! A przy okazji spuszczenia płynu, zalać układ można nowym (koszt 8-10l płynu dobrego do 100zł). Więc zrób to tak jak należy i tyle! chyba że lubisz zabawę, to możesz termostat nawet przez tłumik wymieniać, jak ci tak wygodnie :P
Opublikowano
chyba że lubisz zabawę, to możesz termostat nawet przez tłumik wymieniać, jak ci tak wygodnie

 

Do tego musiałbym wziąć emerytowanego ginekologa.

 

Nie jest prościej odkręcić korek wlewu płynu w celu odpowietrzenia i odkręcenie na dole chłodnicy broka spustowego i wypuścić płyn

 

Nie powiem, że nie. Tylko, że jeszcze kanału nie skończyłem, a warsztatów u mnie nie ma. Na dworzu w zimnym nie lubię się babrać.

 

przy okazji spuszczenia płynu, zalać układ można nowym

 

To akurat jest dobry pomysł. Co prawda mam koncentrat, ale pierwszej świeżości to on nie jest;-)

Opublikowano
Przecież korek od spodu chłodnicy wykręcisz bez kanału! Wystarczy zdjąć osłonę pod silnikiem (jeśli masz), odkręcić korek i tyle.

 

Zgadza się, ale później będę bawił się z założeniem osłony;-) Kanał niedługo kończę, wtedy będzie lux.

Opublikowano
Mam pytanie do użytkowników 530d jaką macie optymalną temperaturę pracy silnika?U mnie komputer pokazuje ok 72-73stC.Zastanawiam się czy termostat nie jest do wymiany i za szybko się nie otwiera bo wydaje mi się że jego otwarcie powinno być ok 84stC i taką temperaturę silnik powinien trzymać.Ale poprawcie mnie jak się mylę.U mnie do 68stC szybko się nagrzewa a potem do 72 stC idzie już ciężko jakby termostat się delikatnie otwierał.

 

U mnie (528i + LPG) przy obecnych temperaturach zewnętrznych jest podobnie czyli podczas jazdy temperatura oscyluje pomiędzy 70stC (trasa 5 bieg max. 110km/h) a 86stC (ruch miejski). Nie wiem jak było w lato bo nie znałem jeszcze tej możliwości sprawdzania.

Temperatura podczas jazdy w trasie wydaje się zbyt niska bo raczej nie przekracza 75stC, ale zastanawia mnie jaki udział w chłodzeniu ma parownik LPG.

Opublikowano

U mnie w E39 530D mam około 85 stopni. Ale długo się grzeje i spada do 80 jak podniosę temperaturę w aucie do powiedzmy 26stopni.

No i odpala mi się webasto przy 81 stopniach.

Miałem tak już przez dwie zimy.

Myślałem że jest OK bo na wskaźniku bez względu czy jest 37 czy -27 stoi pionowo.

Ale tak czytam na forach BMW i chyba jednak termostat się kłania do wymiany.

Na szczęscie mam jeden.

Opublikowano

Masz ok. Koledzy sieją zamęt.

Diesele mają nieco mniejsza temperaturę i 81-85C jest normalną temperaturą.

Wskaznik masz w pionie, bo temperatury mieszczą sie w zakresie tolerancji i tyle jest uzytkownikowi potrzebne jako informacja, ze jest ok.

Opublikowano
Masz ok. Koledzy sieją zamęt.

Diesele mają nieco mniejsza temperaturę i 81-85C jest normalną temperaturą.

Wskaznik masz w pionie, bo temperatury mieszczą sie w zakresie tolerancji i tyle jest uzytkownikowi potrzebne jako informacja, ze jest ok.

:cool2:

Jak podniesiesz temp to normalka ze temp wody spada minimalnie. Masz wszystko ok jak mowil moj przedmówca, jesli wskaznik na postoju czy przy 160km/h stoi pionowo.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeżeli wskazówka jest w pionie to jest ok.Bezsensowne jest zastanawianie czy wymienic termostat bo mam 85 a nie 90 wystarczy ze wentylator chłodnicy zapnie i już jest spadek temp. nawet o 10*C.To nie cztowiek że ma miec 36.6 chociaż też potrafi sie przegrzac czasami.Jeżeli temp. rośnie wolno lub silnik osiąga max.60* to już coś się dzieje.Przy tegorocznych małych przymrozkach też musiałem przejechac z 10 km zanim wskazówka staneła w pionie chociaż mam wszystko ok. koniec lata- nadchodzi zima panowie i panie.Chociaż też wole jak od razu stoi w pionie :norty: :norty: :norty:
ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.