Skocz do zawartości

[530dA]Jaką macie temperature silnika?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pytanie do użytkowników 530d jaką macie optymalną temperaturę pracy silnika?U mnie komputer pokazuje ok 72-73stC.Zastanawiam się czy termostat nie jest do wymiany i za szybko się nie otwiera bo wydaje mi się że jego otwarcie powinno być ok 84stC i taką temperaturę silnik powinien trzymać.Ale poprawcie mnie jak się mylę.U mnie do 68stC szybko się nagrzewa a potem do 72 stC idzie już ciężko jakby termostat się delikatnie otwierał.
  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ostatnio właśnie też w swojej 520d zauważyłem, że po przejechaniu odcinka ok. 20km i zmianie biegów max 2300obr/s temp. silnika sięga tej pierwszej kreski bliżej koloru niebieskiego. Natomiast jeżeli się nim mocniej przyciśnie to już idzie do pionu. Gdy już nabierze temp. i się go wyłączy i odpali z powrotem po ok. 5-7 min to już odchył od pionu jest już ok. 2-3 mm. Też tak macie?
Opublikowano

tez mam 80-85st. Wolalbym zeby miala 90-95st - taką temp mam jedynie w ciepłe dni.

 

 

PS. Lepiej coś zrób ze zbyt niską temperaturą. Znajomy jezdzil na niedogrzanym silniku i padly mu wtryski - nie wiem czy to ma bezposredni zwiazek, ale daje do myslenia.

Opublikowano
tez mam 80-85st. Wolalbym zeby miala 90-95st - taką temp mam jedynie w ciepłe dni.

 

 

PS. Lepiej coś zrób ze zbyt niską temperaturą. Znajomy jezdzil na niedogrzanym silniku i padly mu wtryski - nie wiem czy to ma bezposredni zwiazek, ale daje do myslenia.

 

Jaka powinna być optymalna temperatura?

Opublikowano

Temperatura ma być 91-93st.

Wymienilem termostat w zeszłym roku, z czescidobmw.pl, gates bodajże - przed wymianą miałem 85-88st.

 

Btw. ...a potem spalanie rzędu kilkunastu litrów na setke jest uważane za normę :? Sorry nie mogłem sie powstrzymać..

W E60 to jest jeszcze większa masakra - w 3 egzemplarzach z którymi miałem do czynienia, każda miała coś z termostatami - temp. silnika po kilkunastu km normalnej jazdy ~70st.

Opublikowano

Bardzo proszę :D

 

Aby odblokowac testy:

- przekrecic kluczyk w pozycje 2

- wcisnij i przytrzymaj przycisk check na zegarach (prawy) az pojawia sie testy i puscic go

- wybrac test 19

- wcisnac lewy przycisk na zegarach aby wejsc w test 19

- wciskac lewy przycisk do momentu az pojawi sie suma pieciu ostatnich cyfr Twojego nr VIN

 

 

Przyklad:

GX43172

4 + 3 + 1 + 7 + 2 = 17

 

- wcisnac prawy przycisk na zegarach

- testy odblokowane

 

 

 

Numery testow wybierasz prawym klawiszem, a wchodzisz w nie lewym.

 

 

 

Test nr:

01. FGSTNR: Ostatnich siedem znakow nr. VIN

K:-wewn. oznaczenia BMW

BMWTNR: wewn. nr. BMW oznaczajacy nr. czesi

CI:xx DI:xx BI:xx - kolejne wartosci to index plytki kodujacej,

index zmian i ndex szyny glownej.

DAT: data produkcji - tydzien i rok

HW:xx SW:xxxx/xxxx - wersja oprogramowania i zestaw wskaznikow

CAN:xx AEND:xx - wersja CAN oraz index przeprowadzonych zmian

 

02. test wskaznikow i wyswietlaczy

 

03. SI-L:xxxx paliwo zuzyte od ostatniej inspekcji

SI-TAGE:xxxx - dni od ostatniej insekcji (nie zawsze dziala)

 

04. VBR:xx.xL/100km - chwilowe zuzyci paliwa na 100km

VBR:x.xL/HR - chwilowe godzinowe zuzycie paliwa L/h

 

05. RW-VBR: xx.xL.100km - srednie spalanie z ostatnich 50km w

RW:xxx km- zasieg na znajdujacym sie w baku paliwie

 

06. TNK:xx.x/xx.x/xx.xL - poziom paliwadla lewego i prawego czujnika

oraz suma tych wskazan.

TNKANZ: xx.xL - poziom paliwa, wartosc wyswietlana

 

07. KTMP:xxx - temp. silnika

N:xxxx u/min - obroty silika

ATMP:xx - temp. otoczenia

 

08. V:xxx km/h - aktualna chwilowa predkosc samochodu

 

09. VB:xx.xv - ladowanie alternatora

 

10. LAND:xxx - jezyk wyswietlania

 

11. wartosci do konfiguracji check kontrol

 

12. VANK:xxx.x km/h srednia predkosc poj. uzywana przy kalkulacji

planowanego czasu przybycia do celu

ANK: - prawdopodobny czas osiagniecia celu podrozy

 

13. GONG? - sygnal dzwiekowy, test.

 

14. DIAGx xx xx xxx - diagnostyczne wartosci OBC

 

15. PORT A00 do B06 - wartosci portu OBC

 

16. OELTEMP - temp. oleju

 

17. ???

 

18. niedostepny

 

19. blokowanie OBC

 

20. korekcja wskazan sredniego zuzycia paliwa

 

21. reset ustawien OBC

Opublikowano
Temperatura ma być 91-93st.

Wymienilem termostat w zeszłym roku, z czescidobmw.pl, gates bodajże - przed wymianą miałem 85-88st.

 

Btw. ...a potem spalanie rzędu kilkunastu litrów na setke jest uważane za normę :? Sorry nie mogłem sie powstrzymać..

W E60 to jest jeszcze większa masakra - w 3 egzemplarzach z którymi miałem do czynienia, każda miała coś z termostatami - temp. silnika po kilkunastu km normalnej jazdy ~70st.

 

U mnie spalanie jest ok 8-9l /100 km (jazda: trasa, miasto), czyli chyba ok. Tak jak pisałem z licznika temp max 82-85st. Pytanie na ile wskazania z licznika są wiarygodne? Dla przykładu jak sprawdzałem ładowanie alternatora z licznika pokazywało 13,7 max, a na profesjonalnym zewnętrznym mierniku do 14,3V.

 

Kolego, czy po wymianie termostatu wskazuje Ci te prawidłowe 91-93 st. Na marginesie jaki jest orientacyjny koszt tego ustrojstwa?

Opublikowano
Ja mam 3.0 D w automacie, 184KM, ale co prawda w X5. Przed wymiana termostatu temp w granicach białej kreski (niedogrzany silnik), po delikatnym butowaniu stała pionowo, ale podczas jazdy w trasie ze stałą predkością ok 120km/h spadała do białej kreski. Wymiana termostatu + płynu chłodniczego rozwiązała problem. Auto się szybciej nagrzewa i webasto rano ogrzewa kabinę, a nie cały silnik i chłodnice ;)
Opublikowano

u mnie w granicach 90 st juz po przejechaniu okolo 6 km w miescie wolnej jazdy -

 

taki maly OT: czy u Was w 530d 2001r. pokazuje sie Wam odczyt 16. OELTEMP - temp. oleju ??

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
Temperatura ma być 91-93st.

Wymienilem termostat w zeszłym roku, z czescidobmw.pl, gates bodajże - przed wymianą miałem 85-88st.

 

Btw. ...a potem spalanie rzędu kilkunastu litrów na setke jest uważane za normę :? Sorry nie mogłem sie powstrzymać..

W E60 to jest jeszcze większa masakra - w 3 egzemplarzach z którymi miałem do czynienia, każda miała coś z termostatami - temp. silnika po kilkunastu km normalnej jazdy ~70st.

 

U mnie spalanie jest ok 8-9l /100 km (jazda: trasa, miasto), czyli chyba ok. Tak jak pisałem z licznika temp max 82-85st. Pytanie na ile wskazania z licznika są wiarygodne? Dla przykładu jak sprawdzałem ładowanie alternatora z licznika pokazywało 13,7 max, a na profesjonalnym zewnętrznym mierniku do 14,3V.

 

Kolego, czy po wymianie termostatu wskazuje Ci te prawidłowe 91-93 st. Na marginesie jaki jest orientacyjny koszt tego ustrojstwa?

 

Tak, wskazania na inpie sie pokrywają z tymi z BC.

Oczywiście dygresja o kosmicznym spalaniu nie była skierowana do Ciebie - chodzilo mi o obiegowe opinie, co nie zmienia faktu że zimny M57 potrafi swoje spalić. Termostat jakieś 150 zł z tego sklepu i po roku sprawuje sie bez zarzutu.

Btw. z tym ładowaniem to jest tak że te 13.7 przychodzi na zegary, inpa u mnie pokazuje 14.1, tak jak i na mierniku

Opublikowano

Po jakim dystansie macie optymalną temp? U mnie po przejechaniu rano 30km (do pracy) stała prędkość ok. 90-100km/h wskazówka nie ustawia się pionowo, odchyla się w lewo, czyli za mała temp. Rano jest ok. 0-2stopnie. Jeśli już jest idealnie pionowo wtedy na teście w zegarach ma 88 stopni.

 

Chyba termostat zdycha.

Opublikowano
Na bank termostat. Co prawda to diesel dość sprawny, ale w temp około zera nagrzewam go do pionu w kilka minut (bez wcześniejszego załączania webasta). Jazda oczywiscie w miare spokojna na zimnym silniku...
Opublikowano
Na bank termostat. Co prawda to diesel dość sprawny, ale w temp około zera nagrzewam go do pionu w kilka minut (bez wcześniejszego załączania webasta). Jazda oczywiscie w miare spokojna na zimnym silniku...

 

Jeżdżę raczej spokojnie, w ogóle przez pierwsze 5-10km, nie więcej niz 2000 tys obrotów. Podejrzewam, że webasto się nie załącza, ponieważ nie słyszę aby działało. Zamawiam fejsa do podłączenia, wtedy zdiagnozuje czy działa.

 

Dzisiaj rano było +7 stopni, po przejechaniu 30km temp wynosiła 74 stopnie, potem ok. 4km po mieście wzrosła do 80. Ale wskazówka stała prawie idealnie pionowo. Jeśli prawidłowowa temp. wynosi ok. 90 stopni, to wskazówka będzie sporo w prawą stronę? Czy mój wskaźnik źle pokazuje?

Opublikowano
Z tego co czytam to wynika, że będę musiał i ja wymienić termostat tylko nie wiem który jest tego przyczyna? Główny czy EGR?
Opublikowano
Przy temp cieczy +75 stopni wskazówka zaczyna stac pionowo. Przy jezdzie wolnej (60km/h) i szybkiej (180km/h) temp cieczy to 90-92. I taka jest prawidlowa! Jak jest w druga strone nie wiem, bo nie lato by sie fura przegrzala. A, temp za zewnatrz 4-7stC.
Opublikowano
temp cieczy to 90-92. I taka jest prawidlowa

 

A przy takiej temp jak ustawia się wskazówka?

 

Pisalem w PIERWSZYM zdaniu, ze przy 75 wskazówka juz jest pionowo. mnie sie silnik nie grzał wiecej jak 92stC.

Opublikowano

Ja mam 84-85st (przy intensywnym ogrzewaniu spada do 80), osiagam tą temp po 5-6km jazdy - nie przekraczam wówczas 2000obr, wskazówka jest na pionowo.

 

Pytanie czemu w chlodnie dni temperatura sie utrzymuje przy tych 84-85, a w lecie, w cieple dni 90-97? Może to dobry wynik?

Opublikowano
w lato masz ok, w zimie termostat sie niedomyka i przepuszcza troche wody na chlodnice. u mnie szybciej sie dogrzewa, bo mam X5, a jest cieższe od E39 (X5 waży 2,3T)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.