Skocz do zawartości

525 ix M50B25 zawór odpowietrzania zbiornika paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Szukałem takiego tematu ale nie znalazłem konkretów o które mi chodzi.

Byłem u mechanika i po podłączeniu komputera wyskoczył błąd : zawór odpowietrzania zbiornika paliwa zwarcie.

Czy mieliście coś takiego i czy trzeba wymienić zawór czy to coś poza nim. Jaki jest koszt takiego zaworu i gdzie można go dostać.

Gdy taki zawór jest uszkodzony to jakie są objawy w pracy silnika czy osiągach samochodu.

Czekam na odpowiedzi.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd oznacza zwarcie w obwodzie zaworu tzn że zawór nie musi być koniecznie uszkodzony.Uszkodzenie zaworu lub jego obwodu charakteryzuje się bardzo nierówną pracą silnika na biegu jałowym(lewe powietrze)zawór otwierany jest tylko przy wyższych obrotach okresowo.Zasilany jest naięciem 12V,gdy kluczyk jest w położeniu 0 to po ściągnięciu z niego wężyków(wtyczka ma być podłączona)powinieneś bez problemu dmuchnąć przez niego powietrze.Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon zawór powinien się zamknąć na tyle mocno że nie ma możliwości przedmuchać przez niego powietrza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 4 lata później...
Opublikowano

Chciałbym się dołączyć do tematu.

Otóż w moim e46 M54B25 okazał się błąd 68.

Po sprawdzeniu tego zaworu w pozycji 0 kluczyk i odłączone przewody ale wtyczka podłączona nie da się dmuchać, zakupiłem używkę i bez zmian nie wiem czy to może być wina czegoś innego czy trafiłem na popsuty zawór.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego łapy nie dam uciąć co do silnika m54 i działania tego zaworu ale myślę że zasada działania jest taka sama.W rządną stronę nie da się dmuchnąć?Ten błąd(68) bardziej pasuje do m52.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

W żadną stronę nie idzie niestety.

A jest jakiś bezpiecznik albo coś może nie daje mi prądu tam, jutro albo pojutrze sprawdzę czy jest napięcie na kablu po przekręceniu kluczyka, najgorsze że ten błąd 68 mam od czasu kiedy wymieniałem odmę całą i pamiętam że odpinałem ten odpowietrznik żeby mieć lepsze dojście.

A jeszcze jedno mam pytanie po wyciągnięciu odpowietrznika nie zgadza mi się nr według rozkodowania mam mieć 1390 1433603 , a jest zamontowany 1433602 i taki też zakupiłem.

Czy orientujesz się czy ten z końcówką 602 to nie zamiennik 603

 

A w ogóle to mocno trzeba dmuchać ? :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.